رواية خادمه الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمد
رواية خادمه الوحوش الجزء الخامس
رواية خادمه الوحوش البارت الخامس
رواية خادمه الوحوش الحلقة الخامسة
في المطبخ
فارس بابتسامه: صباح الخير يا ليلي
ليلي: صباح النور
فارس: جهزي نفسك هتخرجي النهارده
ليلي: بجد همشي من هنا
فارس بضحك: هتمشي من هنا معانا هتسافري معانا
ليلي بصوت عالي: نعم يا اخويا اسافر معاكم فين
فارس: ايطاليا عندنا شغل هنخلصوا بس هنطول هناك شويه وهتيجي معانا معقول نسيبك لوحدك يعني
ليلي: سيبوني لوحدي انا عايزاكم تسيبوني لوحدك انتو مالكم انا بحب اقعد لوحدي
فارس: دا كلام بردو ميصحش نمشي من هنا ونسيبك
هتيجي معانا
اتي ادهم قائلا بمرح: ايطاليا هتعجبك اوي وبعدين احنا منقدرش نعيش من غيرك يا ليلي
ليلي بردح :ليه يا اخويا متعرفوش تعيشوا من غيري طبعا لازم تمرمطوا ليلي معاكوا كانت الخدامه بتاعتكم يعني احم احم ايوا انا الخدامه صح بس مش معني كده انكم تمرمطوني معاكم في كل حته كده حرام والله
بصوا بقي انا مش هسافر معاكم هقعد هنا
اتي رعد قائلا: ليلي اعمليلي قهوه اه صح جهزي نفسك هنسافر النهارده تمام
ليلي: احم احم تمام
ثم ذهب رعد
نظر لها كل من فارس وادهم قائلين بصوت واحد: لا والله
ليلي: ايه بتبوصلي كده ليه مش سامعين اتفضلوا عشان الحق اجهز نفسي يلاااااا
في مكتب رعد
ليلي :القهوه
رعد: حطيها عندك
ليلي؛ حاضر
وضعتها علي الطاوله ثم ظلت واقفه مكانها
رعد باستغراب: واقفه عندك ليه
ليلي: هو لازم اسافر معاكم
رعد ببرود :ايوا
ليلي :بس انا مش عايزه اروح
رعد ببرود: ماحدش سالك عن رايك اتفضلي
ليلي بغضب: لا بقي لا بقي انا مش عابده عندك انا قولت مش هسافر يعني مش هسافر
رعد وقف ثم بدا بالاقتراب منها قائلا ببرود: قولت ايه مسمعتش
ليلي بصوت منخفض: بقول لحضرتك ساعه بالكتير واكون جاهزه بس هو سؤال بسيط ملوش اي لازمه هو احنا هنطول في ايطاليا ؟
رعد :انتي قولتي ملوش لازمه هجاوب عليه ليه
ليلي :ايوا صح ولا كاني قولت حاجه استمتع بالقهوه يلا سلامو عليكم
ثم خرجت من الغرفه
في طريقها الي المطبخ اخذت تحدث نفسها: كان مالي بالغلب دا بس يا ربي وفجاه تخبط في حد
ليلي: ااااه يا اني ااااه يا دماااغي ثم رفعت راسها واذا به جاسر
ليلي :هو انت اهلا فريزر باشا
جاسر ببرود: اوعي من وشي
ليلي: استني بس هقولك فريز باشا استني هقولك
جاسر :عايزه ايه
ليلي: سؤال محيرني من وقت ما دخلت البيت دهوون
جاسر :ايه هو
ليلي: انت كده علطول
جاسر :كده ازاي يعني
ليلي :مش بتضحك ابدا ابدا دا حتي رعد ابو قردان اللي جوه دا بيضحك انت مفيش خالص
جاسر :هه ابو قردان مجنونه اعمليلي قهوه اوعي
ثم ذهب
ليلي: قهوه قهوه قهوه انتو قاعدين في عزا ولا ايه هههه عسل يا ليلي عسل
في المطبخ
ليلي تجهز القهوه لجاسر
امامها يقف ادهم
ليلي؛ ايه يا عم هتفضل واقف كده كتير ايه عايز قهوه انت كمان
ادهم بابتسامه: مش هقول لا
ليلي :ماشي ثواني وتكون جاهزه
ادهم: ليلي هو في حد في حياتك
ليلي: لا يا اخويا والله مفيش حد ولا سبت
ادهم :ولا كان في قبل كده
ليلي: كااان لما كنت في الكليه
ادهم: وايه اللي حصل
ليلي: هه كان زميلي في الكليه كان بيقول إنه بيحبني وكده بس لما عرف إني علي قد حالي وماحلتيش حاجه بعد
ادهم ضحك بسخريه فقد تذكر مشهد مشابه لما حكته ليلي حدث معه
اتي جاسر قائلا ببرود: دا كله بتعملي القهوه
ليلي :خلصت اهو اتفضل
جاسر بابتسامه: شكرا ثم اخذ قهوته وخرج
تحت صدمه ليلي وادهم
ليلي بصدمه: هو شكرني دلوقتي ولا انا سمعت غلط
ادهم بصدمه: بتهيقلي كده
ليلي: لا وابتسم كمان
ادهم بصدمه: بتهيقلي كده بردو
ليلي: إنه حدث تاريخي في القصر دا
ادهم :هههههههههههههههه معاكي حق
فارس: ايه مالكم ضحكوني معاكم
ادهم بغيره: وانت مالك
ليلي بضحك: هقولك
فارس وهو ينظر لادهم :قولي
ليلي :مش هتصدق جاسر قالي شكرا لا وابتسم كمان دا حدث تاريخي يا بني
فارس بتهزري: جاسر بتاعنا
مساءا
تحركوا جميعا الي المطار
امام الطائره
ليلي: الااااه طياره خاصه يا حلااااااوه يا ولااااا
فارس :يلا يا ليلي هتفضلي واقفه عندك
ليلي :جايه جايه شكلها هتبقي رحله فل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه الوحوش)