رواية خادمه البرق الفصل السابع 7 بقلم آلاء محمد
رواية خادمه البرق الجزء السابع
رواية خادمه البرق البارت السابع
رواية خادمه البرق الحلقة السابعة
=محمود باشا
_انتي بتقولي ايه
=حقك عليا بس دي الحقيقه
_انتي بتهزري مش وقته الكلام ده
وانا علي اخر تكه وهعيط=للاسف لا
بغضب_هاتي الورق واتفضلي برااا
=استني بس خلينا نقعد ونفكر هنعمل ايه
_هنعمل ايه قصدك هعمل ايه انتي مين اصلا علشان تقرريلي اعمل ايه اتفضلي امشي
بعياط=تمام حاضر
نزلت اخدت شنطتي ومشيت طول الطريق بعيط مش عليا عليه صعبان عليا انك تثق ف حد للدرجه دي ويخونك انك تحب حد ويكسرك ده غير المعلومات اللي اتسربت من الشركه طلع هو اللي عامل كده معرفتش أقوله ازاي وفنفس الوقت صعبان عليا نفسي هو عنده حق انا مين علشان اتدخل ف حياته انا مجرد خدامه عنده واحده ملهاش معني حتي لو بيعاملني حلو بس هفضل خدامه ف نظره
روحت البيت فضلت يومين معرفش عنه حاجه عماله اعيط بس وحشني ايوه وحشني كلامنا خناقنا عيونه كاريزمته كله علي بعضه وحشني صوته حنيته قد ايه وجوده مهم
مقدرتش استحمل اكتر من كده لبست وروحت القصر دخلت لقيت مريم واقفه اول أما شافتني جريت عليا -وحشتيني اوي يا دودو
=وانتي اكتر ياحب
-اخويا
=اومال مي فين
-ف الجنينه برا
=تمام ماشي
فين برق
-فوق مع محمود باشا لسه جي حالا قبل ما تدخلي علطول
=تمام انا طالعه
-بقولك مع محمود باشا خليكي هنا لحد اما ينزل لحسن يتعصب عليكي
=متخافيش انا عارفه هعمل ايه انا طالعه شويه وهنزل اقعد معاكم
-براحتك،ماشي ياحب
طلعت وانا دماغي عماله تودي وتجيب يا تري ايه اللي حصل ياتري برق عامل ايه
وصلت الاوضه لقيت الباب مفتوح والنور يكاد يكون مطفي رجعنا للضلمه تاني يابرق
الصوت كان واضح مكنش قاصدي اسمعهم بس فضولي قتلني
بزعيق-مين اللي قالك كده اكيد هي عايزه توقع بنا علشان يخللها الجو وتاخد كل حاجه
بهدوء _متعصب ليه كده اهدي شويه ومين قالك أنها هي ما يمكن حد تاني
-قصدك ايه ما لازم اتعصب واحده مطلعاني حرامي وخاين عايزني ارقص ولا اعمل ايه
_ومين قالك أنها هي مايمكن حد تاني
-ومين ليه المصلحه يعمل كده يعني
_ما يمكن يكون المحاسب
-استحاله امير ميعملش كده
_ايوه صح ميعملش كده مهو منصص معاك استحاله يخسر كل الفلوس دي ويفتن عليك
بتوتر-جبت الكلام ده منين
_انت مفكرني نايم علي وداني طول الوقت بقول عادي يابرق مفيش مشكله ده صاحبك واخوك والوحيد اللي باقيلك عادي تلاقيه محتاج الفلوس دي مع أن لو كنت جيت طلبتها مني مكنتش استخسرت فيك حاجه كنت اديتك عيوني لكن تطلع مسرب معلومات الشركه كمان كده خلصت طاقتي انتهت
-لا والله اعمل فيها الطيب الغلبان اللي اتخدعت ف اقرب صاحب عندك انتي شيطان يابرق فوق انت مش طيب طول عمرك اسود من جوه وعايز تسيطر علي كل اللي حواليك مبتحبش حد غير نفسك ملكش عزيز كله سابك الا انا بس خلاص تعبت منك ومن تحكمك فيا روح يا محمود حاااضر تعالي يا محمود حاااضر اعمل يا محمود حاااضر ايييييه خلاص فاااض بيا
_انا مزهول مكنتش اتوقع منك كده انا فعلا مصدوم فيك انت كنت اخويا اقرب حد ليا لو كنت عايز اسيطر عليك مكنتش خليتك كده مكنتش لغيت نفسي وظهرتك مكنتش اديتك كل المميزات اللي عندك دلوقتي مكنتش ضيعت عمري جنبك بحبك وخايف عليك مكنتش مصدر للناس الوحش وسايب وشي الحلو ليك روح يا محمود امشي خلص الكلام
-لا مخلصش انت عمرك ما حبتني انت كنت عايز حد يبقي جنبك وخلاص كله سابك حتي امك و ابوك راحوا لربنا وسبوك حتي خطيبتك سبتك وخانتك انت محدش بيحبك ولا حتي انا كرهت الناس فيك محدش طايق وجودك انت عايش ليه هلال مرازيه ف الناس وخلاص
وهنا مقدرتش استحمل دخلت خبط الباب وايه شبح ف نفسي كده
=انت ايه ايه كم السواد ده انت اللي اسود وحقود وناكر الجميل كمان ده مكنش بيحب قدك مكنش بيثق ف حد غيرك دايما شايفك ضهره وسنده واهم شخص ف دنيته ادالك كل حاجه وانت لسه زي ما انت مبتنضفش الاسود هيفضل اسود مهما عملت معاه غور من هنا مش عايزه اشوفك هنا تاني ولا تيجي الشركه تاني محدش عايزك ولا بيحبك ولو شوفتك بتقرب منه تاني او بتأذيه هتشوف الويل صدقني
-هههههه اهلا بالخدامه انتي مفكره نفسك ايه انتي ولا حاجه انتي مجرد خدامه هنا وهو اللي عملك قيمه لولا كده كنتي هتفضلي نكره زي ما انتي
=اهي الخدامه دي انضف منك ومن امثالك علي الاقل محبتش اشوف حد بيغلط فللي عملي قيمه يا ناكر الجميل ياقليل الأصل
_خلاص اتفضل يا محمود امشي وانت ليك ذره ف قلبي علشان شويه ومش هتبقي وهتشوف مني السواد اللي بجد براااااااااا
-ماشي يا برق ماشي لينا لقاء اكيد سلام
بصيت عليه لقيته قاعد علي الكرسي مفيش اي رد فعل زي ماهو اكيد مصدوم ياقلبي عليك
وقفت قدامه=انت كويس
_امشي يا ضي انتي كمان
بعياط=استحاله اسيبك وانت ف الحاله دي
_امشي دلوقتي ما انتي كده كده هتمشي
=مش همشي هفضل معاك لحد ما تبقي كويس
_انا كويس
=لا مش كويس خرج اللي جواك انتي تعبان
قام وقف بزعيق_انا كويس قولت انا وحش زي ما قال فعلا يا ضي انا فعلا محدش حبني ولا حب وجودي انا دايما الشخص اللي بيتخاف منه مش اللي بيتحب
=متقولش كده انت جميل انت طيب انا شايفه كده
_انتي مش شايفه حاجه انتي لسه صغيره هتعرفي الحقيقه لما تكبري محدش بيتغير محدش حلو يا ضي
=بس انت حلو انت قلبك ابيض فيك حاجه حلوه محدش شافها غيري صدقني انت فيك الحلو
وقف قدامي _فوقي يا ضي متحوليش تطلعي الحلو اللي جوايا بقاله سنين ميت بلاش تظهريه
بعياط =هو ظاهر لوحده لو مكنتش حلو مكنتش شغلتني ف الشركه مكنتش ادتني مرتب كبير انا مستحقوش مكنتش بتطلع كل شهر فلوس للجمعيات الخيريه مكنتش عملت كل ده انت بصيت للمرايا الغلط بس ف عنيا هتلاقيك جميل صدقني
حضني اه من ده حضن الامان والسند والراحة عمري ما كنت الشخص اللي عايز يغير الكون أو بغير حد كنت دائما بختار اللي شبهي من الاول بس هو غيري لكن جميل طيب مختلف هو مفيش زيه هو حبيبي ايه ده حبيبي انا قولت حبيبي ايوه حبيبي وحبي الاول مبحسش بالراحه غير وانا معاه مبضحكش من قلبي غير وانا معاه مبتخانقش مع حد غيره قد ايه غيرلي حياتي غيرني انا بقيت معتمده علي وجوده مع اني كنت شخص نكتفي بنفسه وأهله قد ايه حبيته
بعدنا بعد مده قد ايه العالم ضلم لما بعد =انت كويس
_كويس لانك معايا
=ده انا اللي كويسه بوجودك
بضحك_الله الله
بكسوف=بس بقي ياعم الا قولي ايه رايك وانا بقول مش عايزه اشوف وشك هنا او ف الشركه كأنها شركه امي
قعد يضحك _ثقه بالنفس رهيبه
بتناكه مزيفه=طول عمري يا بابا
_ياولا ياولا
=اومال انت مفكر ايه
بصلي جامد ف عيوني وقالي_*********
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه البرق)