روايات

رواية خادمه البرق الفصل الثالث 3 بقلم آلاء محمد

رواية خادمه البرق الفصل الثالث 3 بقلم آلاء محمد

رواية خادمه البرق الجزء الثالث

رواية خادمه البرق البارت الثالث

رواية خادمه البرق الحلقة الثالثة

جايه اتحرك سمعت صوته بيقولي _بتعملي ايه هنا
=حضرتك تعبت بليل وفضلت معاك
بزعيق_مين سمحلك تدخلي اوضتي اصلا
=فيه ايه ده جزاتي اني فضلت معاك لولا أن ربنا بعتني ليك ف الوقت ده كنت موت ده بدل متقولي شكرا
قرب مني_مش برق المحمدي اللي يقول شكرا لحد أو يستني مساعده حد
=هه ولا ضي العربي اللي تستني شكر من حد اللي بعمله بعمله لله ومن غير سلام كمان
نزلت من عنده وانا مش عارفه ولا مصدقه القوه دي جاتلي منين ده لو كان نفخ فيا كنت طيرت يارب استرها معايا انا غلبانه ومش وش الراجل ده
نزلت يدوب نمت ساعتين وقومت لبست وبدأت الشغل بيت غريب وجميل ف نفس الوقت بيت مظلم كئيب مفيهوش روح لكن مختلف زيه كده

 

 

ايه اللي بقوله ده فوقي ياضي ده قد ابوكي زي ما بيقول الباشا
***********
جالنا ضيف واخيرا بقالي شهر ونص ف البيت ده ومحدش جه تف ف وشنا حتي
-ضيي روحي طلعي القهوه دي للبهوات
=لا ياست مش عايزه اشوف حد انا انا كده فل
-ليه مش ده اللي كنتي بتقولي عليه مش وحش
=ومازلت علي فكره بس انا مش مستعده أقابله
-يلا وبلاش لكاعه
بقالي ١٥يوم مشوفتهوش بعمل اللي ورايا من غير ما أقابله خايفه اتعامل معاه يقوم لساني اللي فاضحني ده قايل حاجه يقوم يخرب بيتي خليني ف حالي احسن
خبط علي باب المكتب
_ادخل
دخلت وانا ماشيه بهدوء ورزانه غير معتادة الصراحه ببص مين موجود لقيت قمر كده ياجماعه ده ايه البيت اللي مليان مزز ده
-مش تعرفنا يابرقوق
بعصبيه_محموووود لم نفسك
-احممم قصدي برق باشا
هنا مقدرتش امسك نفسي وضحكت بصوت عادي كالعاده خنزيره عليا الطلاق خنزيره
-الله الله ايه الضحكه الحلوه دي
=تسلم ده من زوقك

 

 

ببص كده بطرف عيني لقيته باصصلي بصه حسيت قلبي بيتخلع انا ايه اللي جابني البيت ده انا مني لله
_مش جبتي الحاجه واقفه ليه
=بعد اذنكم
خرجت وانا من جوايا بدعي اني خرجت سليمه ماله ده مش طايق نفسه علطول كده كاتمني وانا من جوايا فرفوشه ياناااس
خلص اليوم اخيرا يوم مرهق مش عارفه ليه بس اهو مرهق وخلاص طلعت بره ف الجنينه اشم هوا شويه واهو بالمره ارن اتطمن علي ماما ونور
=السلام عليكم ياماما عاملين ايه
-وعليكم السلام ياحبيبت قلبي الحمدلله انتي عامله ايه طمنيني عليكي
=انا بخير الحمدلله ناقصني شوفتكوا
-ياحبيبتي وانتي كمان والله
=ربنا يجمعنا علي خير
-يارب يابنتي
=نور عامله ايه ف المدرسه
-زي القرده ايه
=يارب دايما ف احسن حال سلميلي عليها وهبقي اتصل بيها أن شاء الله
-ان الله عليه يابنتي خلي بالك من نفسك
=وانتوا كمان سلام
-سلام
قد ايه البعد عن الأهل صعب حتي لو اسبوع عدم شوفتهم متعبه يمكن تعبي البدني مش هو اللي تاعبني قد تعبي النفسي ربنا يلطف بالعباد كل واحد فيه اللي مكفيه غصب عني نزلت دمعه مني انا عيوطه ياجماعه عادي جدا
لقيت حد بيقعد جنبي -بتعيطي ليه
=انت مين
-انا يوسف المسئول عن الجنينه
=اهلا بيك انا ضي شغاله ف القصر
-اهلا بيكي اسمك حلو
=تسلم ده انت اللي اسمك زي القمر
ضحك-تسلمي بس شكلك صغيره
ضحكت=انا فعلا صغيره

 

 

-وايه اللي رماكي هنا ياست ضي
=اكل العيش
-اكل العيش مررر
=اكيد بس ربنا بيهونها علي الواحد
-عميقه بقي وكده
ضحكت بصوت =اخدت بالك
-اوي بقي
سمعت صوت اعصاااار جي من ورايا _ضيييييييييييييييييييييييي
يالهوووووي عليكي يابت يا ضي وعلي شبابك اللي راااح كنتي ورده مفتحه ياختي
قومت وانا بدعي أن ربنا ينجيني من أيده
_وراايااااا بص ليوسف وانت حسابك معايا بعدين يلاااااا
مشيت وراه وانا ساكته بفكر هو انا عملت ايه ياتري لكل ده طلعنا غرفته فتح الباب ودخل قعد علي الكرسي بتاعه الضخم اللي ف اخر الاوضه وانا ساكته كل ده مستنيه اشوف آخرتي هتبقي ايه
_*************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه البرق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى