رواية خادمة الوحوش الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمد
رواية خادمة الوحوش الجزء الثاني الجزء العشرون
رواية خادمة الوحوش الجزء الثاني البارت العشرون
رواية خادمة الوحوش الجزء الثاني الحلقة العشرون
رعد بابتسامه وهو يضع يديه علي كتف بلاك: بس انت معملتش حاجه بالعكس لما عرفت الحقيقه اتراجعت لا وكمان سلمت الشيطان
بلاك: لم افعل شي فقط حاولت اعاده كل شي كما كان
رعد: تمام اسمع بقي هي كلمه ومش هتنزل الارض ابدا انت وهو وهو بقيتوا خلاص افراد من عائله الشافعي مفهوووم ومش عايز نقاش وجهزوا نفسكم هتنزلوا معايا مصر
الثلاثه في صوت واحد :نعم
رعد :زي ما سمعتوا
احمد :طب وشغلنا
رعد: بسيطه هتنقلوا شغلكم مصر
احمد بفرحه :انا موافق
عدي جلس بجانب احمد قائلا :وانا طبعا موافق
ثم نظروا لبلاك منتظرين رده
بلاك جلس بجانب عدي قائلا ينتهيده: موافق
عدي بفرحه :حبيب قلبي
لحظه ووجد الثلاثه شي لزج فوق رؤوسهم
احمد وهو علي وشك البكاء :يا مالك يا ابن الكلب
بلاك باستغراب :ماذا يحدث ما هذا الشي
احمد :لا مؤاخذه يا بلاك يا اخويا حقك عليا
فجاه ظهر مالك واخذ في الضحك قائلا: منظركم تحفه
هاااا يا استاذ احمد وريني هتعمل ايه
بلاك :من هذا الطفل
احمد :دا غلطت حياتي ابني
كده يا ابن الكلب عجبك اللي عملتو دا
مالك :قولتلك ميت مره قبل كده انت كده بتثتم نفثك
يا احمد
رعد وقد وقع ارضا من الضحك قائلا: انت مشكله يا مالك
بدا الثلاثه بالجري خلف مالك
بلاك: تعالي هنا
مالك ويخرج له لسانه قائلا: لا
عدي :تعالي يا مالك يا حبيبي مش هعملك حاجه
اخذ مالك يلعب له حاجبيه قائلا: بردو لا اخذ مالك يجري حتي وصل لرعد واحتمي به
مالك وهو يخرج لسانه الثلاثه قائلا: الراجل منكم يقرب
بلاك: متاكدون ان هذا طفل
عدي :اشك
رعد بضحك: خلاص اقعدوا بقي خلينا نتكلم
بلاك:
اول شي اريد ان ازيل هذه الاشياء فوق راسي حتي اذهب وأتي بفارس وزينه
اوام له رعد
واخذه احمد كي ينظف نفسه
جلس عدي بجانب رعد قائلا: فاجتني بصراحه يا عمي
رعد :ليه
عدي :مكنتش متخيل انك تسامح بلاك بااسهوله دي وكمان تعتبره فرد من عيلتك
رعد بابتسامه: بلاك يستاهل دا هو شخص طيب زي ما قولت عنه انا مش عايزه يكون وحيد تاني
عدي بابتسامه: هنرجع مصر امته
رعد: في اقرب وقت
هقوم اعمل مكالمه واجي
عدي :تمام
ذهب رعد تاركا عدي ومالك وحدهم
مالك كان منشغل بالهاتف ولم يلاحظ ذهاب رعد
استغل عدي الفرصه وجلس بجانبه قائلا :بتعمل ايه
مالك :هكون بعمل ايه بلعب
لحظه حتي انتبه مالك إن الذي يجلس بجانبه هو عدي
عدي بخبث ؛حبيب عمو
مالك: عااااااااااا يا رعد وطلع يجري وعدي وراه
عدي :تعالي يا ابن احمد انت تعمل فيا كده مش هسيبك
مالك :خلاث بقي يا عدي اخر مره
عدي :صدقتك انا صح
خرج بلاك واحمد
بلاك :حسنا ساذهب الي القصر الان
ولكن توقفوا للحظه وهم يروا مالك يجري ورا عدي وبيده فار
مالك يجري ورا عدي والفار في يده قائلا :تعالي يا عدي هقولك كلمه
عدي :ابعد عني يلا اوعي تقرب
بلاك :هههههههههههههههههه لا اصدق هذا ههههههههههههههه
احمد :ههههه اتكل انت علي الله وانا هشوف المعركه دي
بلاك بضحك :حسنا الي اللقاء
ثم خرج
عدي بصراخ: انت يا زفت انت واقف بتتفرج امسك ابن الكلب دا
احمد وهو يرفع احد حاجبيه: انت بتغلط فيا وراه يا مالك
مالك: حاضر يا بابا
احمد بصدمه :حاضر وبابا في جمله واحده اااه قلبي لا يتحمل
عند رعد
رعد: ايوا يا جاسر الغي اللي اتفقنا عليه
جاسر :يعني ايه
رعد :خلاص كل حاجه انتهت هنرجع إن شاء الله
جاسر بتنهيده :تمام تيجوا بالسلامه
رعد: الله يسلمك سلام
جاسر :سلام
بعد مرور بعض الوقت
وصل بلاك الي القصر وبمجرد دخوله الي القصر اخبره الحراس إن زينه مع فارس في القبو
اوام له بلاك واميره ان يجتمع هو وباقي الحراس والخدم بعد نصف ساعه
ثم ذهب باتجاه القبو فتح الباب دخل وجد زينه وفارس يتحدثون
لاحظوا زينه وفارس دخول بلاك
بلاك بتنهيده وهو ينظر لزينه :جهزوا انفسكم ستخرجون من هنا
زينه بصدمه: احلف بالله
بلاك بابتسامه حزينه :اجل زينه سينتهي هذا الكابوس اخيرا
ثم اشار لهم اخرجوا هناك سياره بانتظاركم ستوصلكم بيت احمد
خرجوا وزينه لا تصدق ان كل هذا انتهي الان
خرجوا اتجه بلاك الي داخل القصر ولكن اوقفه فارس
بلاك: لن ترجع لمصر بمفردك ساكون معكم انتظروني فقط
ابتسم فارس له واوام له ثم امسك بيد زينه واتجهوا الي السياره التي كانت بانتظارهم وانطلقوا بها
دخل بلاك الي القصر وجد جميع الحراس والخدم بانتظاره كما امر
وقف امامهم قائلا :من اليوم انتهي عملكم هنا كل واحد منكم سياخد مرتبه اضافه الي مرتب ثلاثه اشهر حتي تجدوا عملا اخر
ثم اكمل بابتسامه لاول مره يرواها شكرا لكم علي خدمتكم لي وايضا اعتذر إذا صدر مني شي ازعجكم
ردت احدي الخادمات قائله: لماذا تقول هذا سيدي نحن لا نريد ان نترك العمل هنا ولا نريد ان نترك خدمتك
بلاك بابتسامه: انتم كنتم تخدمون بلاك رجل المافيا لكن الان لا وجود لبلاك رجل المافيا من يقف امامكم الان شخص آخر والان تفضلوا
الجميع :شكرا لك سيدي ثم انصرفوا جميعا
في منزل احمد
الباب يدق
فتحت رقيه الباب وجدت فارس وبجانبه زينه
رقيه بفرحه: فارس اوعي تقول دي زينه صح
اوام لها بضحك
رقيه :ادخلوا ادخلوا
دخلت زينه والوضع كالاتي عدي ماسك مالك من قفاه وحالف ليعلقه واحمد ورعد بيحاولو يهدوه
توقفوا حين سمعوا صوت فارس يقول بضحك: عملت ايه تاني يا قرد
نظر لهم رعد ثم ابتسم واشار لزينه التي ذهبت إليه وارتمت بين احضانه وبدات في البكاء
رعد: اهلا بالقرده وحشتيني يا مجنونه
زينه ببكاء: وانت كمان يا ابو فارس وربنا وحشتني
رعد :ههههههههههههههه
عدي وهو يرمي مالك باتجاه احمد :حمدالله علي السلامه يا زينه
زينه: الله يسلمك يا عدي باشا
لحظه وجدت زينه يد صغيره تمسك يدها
نظرت للاسفل وجدت مالك يمسك يدها قائلا وهو يلعب حاجبيه: مث نتعرف بالقمر
دقائق وكان احمد وعدي يحاولون منع فارس من الوصول لمالك الجالس بين احضان زينه ويخرج له لسانه
بعد مرور بعض الوقت انضم لهم بلاك
جلسوا جميعا يضحكون ويلعبون
نظر لهم بلاك بفرحه فهو لاول مره يشعر بهذه المشاعر وهذا الجو العائلي
بعد مرور يومين
فارس بنتهيده: اهدي بقي يا ليلي ما قالنا جايين النهارده اهدي شويه
ليلي: اهدي ايه بس انا مش مصدقه اننا خلصنا من كل دا واخيرا زينه وفارس راجعين تاني
جاسر: الحمدلله يا لولو بس اقعدي بقي من الصبح وانت بتشتغلي ارتاحي شويه
اميره :طب هما اتاخروا ليه كده
فارس :علي وصول يا حبيبتي
دقائق ودق جرس الباب
حنين بفرحه: اكيد هما انا هفتحلهم
ثم ذهبت وخلفها العائله كلها
فتحت حنين الباب واول من رات هو مالك
مالك :ثباح الفل يا عثل ثم غمز لها
حنين: انت مين
فجاه ظهرت زينه قائله: ساموووووعليكم
حنين بفرحه: عاااااااااااااا زينه ثم احتضنتها
حنين بفرحه: وحشتيني اوي اوي
زينه :وانتي كمان وحشتني اوي اومال فين الباقين
ردت فاطمه من خلفها قائله بدموع: احنا هنا يا حبيبتي قلبي تعالي
ذهبت لها زينه وارتمت بين احضانها قائله ببكاء: وحشتني اوي يا بطه
فاطمه: وانتي كمان يا قلبي وحشتيني اوي
ادهم :وانا موحشتكيش يا زينه
زينه وهي تحتضن والدها :انت وحشتني اوي يا قلب زينه انت
بعد الانتهاء من الرحيل بزينه وفارس
رعد بتنهيده :طبعا كلكم عارفين عدي واحمد بس في شخص جديد انضم لعائلتي هو بمثابة ابني
رعد :تعالي يا بلاك
دخل بلاك القصر تحت استغراب الجميع
رعد: بلاك من اليوم دا واحد مننا
ثم حكي لهم ما حدث معهم في ايطاليا
ذهب ادهم باتجاه بلاك ووقف امامه قائلا بابتسامه : اهلا بيك يا بلاك
وبالمثل فعل فارس وجاسر
وبعد الترحيب ببلاك واحمد وعدي ورقيه وملك وطبعا مالك
مالك بملل :اوووووف ايه الجو مث هنخلث بقي جعاااان
رقيه :عيب كده يا مالك
ليلي بضحك :تعالي يا مالك
ذهب إليها مالك قائلا :نعم
ليلي :
عمو رعد بيقول عليك شقي اوي
مالك :محثلث دي اثاعات يا طنط
فارس بضحك: لا واضح
رعد: والله هو معاه احنا جعانين ولا ايه يا شباب
ايده الجميع
اميره بضحك : ثواني والغدا يكون جاهز
علي طاوله الغداء
اخذ مالك يحكي لهم عن إنجازاته ومقالبه وكيف قيد فارس في الكرسي والجميع يضحك عليه
بعد مرور عده اشهر
رجع فارس لعمله وكذلك احمد وعدي
وبالنسبه لبلاك فهو قرر ان يأسس شركه خاصه به ونجح في ذلك في ذلك في مده قصيره
عند بلاك
هاتفه يرن
بلاك؛ الو عايز ايه عدي
عدي: يا ستار يارب مالك يا بني
بلاك :عايز ايه مشغول انزل من علي دماغي
عدي بصدمه :انزل من علي دماغي تبا لك يا جدع يخربيت اللي علمك اللغه
بلاك: انت اللي علمتني علي فكره
عدي: احلف بالله
بلاك: اه والله وبعدين انجز عايز مني ايه مش فاضي
عدي :بقولك بعد الشغل فاضي نخرج شويه من وقت ما بدات شغل مش بشوفك زي الاول
بلاك :حاضر هخلص واكلمك
عدي: تمام مستنيك
عند زينه وفارس
زينه بتوتر: بقولك ايه يا فارس
فارس: اممم عملت مصيبه ايه تاني
زينه: الحقيقه هي مش مصيبه واحده هما اتنين
فارس: نعم يا اختي انطقي عملتي ايه
زينه :احم احم احم انا شلت ماده الترم دا
فارس بصدمه: ليه يا زينه شلتي ماده ليه دا اخر ترم يا ماما ليه
زينه: استني دي المصيبه الصغيره لسه في المصيبه الكبيره
فارس: هو في اكبر من كده
اوامت له
زينه بسرعه :فتحت دماغ دكتور عندنا قالتها وطلعت تجري
فارس بغضب: تاني وطلع يجري وراه قائلا والله ما هسيبك
مساءا
اتصل بلاك بعدي واتفقوا علي مطعم هيتقبلوا فيه
دخل عدي للمطعم ولكن دون ان ينتبه اصطدم باحدهم
نور :ااااااه يا دماغي مش تفتح يا اعمي
لسه بلاك هيرد عليها بس فضل واقف متنح لها قائلا :هو في كده ايه الجمال دا
نور : انت يا استاذ انت بكلمك
بلاك: بتكلمني انا
نور :اه بكلمك بني ادم حمار
بلاك وهو يمسك ذراعها: بنت انتي احترمي نفسك انتي مش عارفه بتكلمي مين
نور بسخريه :هكون بكلم مين
في هذه اللحظه جاء عدي قائلا :في ايه يا جماعه مالكم
نور :الاستاذ خبطتني وبدل ما يعتذر واقف متنح
لسه بلاك هيرد عليها قاطعه عدي قائلا: احنا اسفين يا انسه اتفضلي انتي
ذهبت نور بعد ان اعطت نظرت تحدي لبلاك جعلته يبتسم
بعد ذهاب نور
نظر عدي باتجاه بلاك وجده ينظر في آثارها ويبتسم
عدي :مالك يا بلاك
بلاك بابتسامه :مجنونه بس جميله اوي
عدي :احييييه
تمت بحمد لله
خاتمه ١
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد
في قصر الوحوش
يجتمع الكل علي طاوله الافطار بالاضافه الي بلاك وعدي وملك وكذلك احمد ورقيه وطبعا مالك
رقيه موجه كلامها لمالك يلا يا مالك عشان تلحق باص المدرسه
مالك بحزن لا يا ماما انا مث رايح النهارده
احمد مالك يا حبيبي انت تعبان حاسس بايه
مالك بحزن مث انا اللي تعبان يا بابا دي مليكه
فارس باستغراب مليكه مين
مالك بتنهيده البنت اللي بحبها
الجميع بصدمه نعم
مالك اه وهي تعبانه النهارده فمث هروح المدرثه مث هيبقي ليها طعم من غيرها
رامز وانت عرفت انها تعبانه ازاى
مالك مث حوار يعني يا رامز معايا رقم تليفونها
كلمتها امبارح وعرفت انها تعبانه عثان كده مثل رايح المدرثه النهارده وثعوا بقي عثان انا مدايق
ثم تركهم ذاهبا باتجاه غرفته
اخذوا ينظرون إلي بعضهم البعض لحظات وانفجروا في الضحك
جاسر هههههههههههه مستحيل يكون دا طفل ابدا
رعد ههههههههههههههه فعلا كلامه وتصرفاته اكبر من عمره بكتير
رعد المهم دلوقتي
انتبه له الجميع
رعد كل واحد يروح شغله
اوام له الجميع
وانطلق كل منهم الي عمله
في شركه بلاك
في مكتبه
الباب يدق
بلاك ادخل
دخلت السكرتيره قائله المتقدمين الوظيفه الجديده بره يا فندم ودي ملفاتهم
بلاك تمام نص ساعه وابدأي دخليهم
السكرتيره تمام يا فندم
ثم خرجت
اخذ بلاك يتفقد الملفات
وقف عند أحد الملفات وابتسم بخبث قائلا اهلا بالمجنونه
بعد مرور دقائق بدأت السكرتيره بإدخال المتقدمين للوظيفه واحد تلو الآخر
ولم يبقي غير ملف واحد فقط وهو الخاص بتلك المجنونه كما يلقبها بلاك
دخلت هذه المجنونه بتوتر قائله بهمس اجمدي كده يا نور في ايه مالك متوتره كده انا كان مالي اصلا بالشغل والقرف دا اوووووف هو ماله مديني ضهره كده احييييه هي ناقصه
سمعت نور صوته يقول اقعدي
جلست نور علي الكرسي المقابل له
قائله بهدوء صباح الخير يا فندم
صوتها الهادي جعل بلاك يشعر بالاستغراب
قائلا بهمس معقوله دي اللي كانت بتتخانق معايا
ثم بدأت تعرف عن نفسها
أدار بلاك الكرسي كي يري من هذه بالتأكيد ليست الفتاه التي قابلها اول مره
نظر لها بلاك بصدمه قائلا بهمس مين دى فنون كانت تتحدث بهدوء وتنظر أمامها
أنهت نور حديثها ثم نظرت باتجاه بلاك وجدته ينظر لها بصدمه
نور بصدمه وبصوت عالي انت تاني
بلاك ايوا بقي يا شيخه كنت هصدق والله
نور افندم
بلاك احم احم اسمك نور حمدي صح
نور بالظبط
بلاك وهو يكمل قراءه في ملفاها قائلا اممممممم كويس جدا ممتااااز كويس كويس امممممممممم ممتاز
امممممم
نور اوووووف انجز يا بااااا ايه هتفضل مقضيها امممم كويس ممتاز انجز هشتغل ولا لا
نظر لها بلاك بنظره جعلتها تجلس مكانها بخوف قائله خد راحتك حضرتك انا مش مستعجله خالص خد راحتك
بلاك بهدوء تقدري تبدأي شغل من بكره
نور بصدمه احلف بالله
بلاك بابتسامه والله تقدرى تبدأي شغل من بكره
نور فقزت من مكانها قائله بفرحه روح يا شيخ ربنا يسترك رووووح يا شيخ لم تنبيه للسجاده هووووووب ااااه وقعت
بلاك بخضه نوووور
نوررر قامت وقفت قائله بالم انا تمام زي الفل روووووحي يا شيخ ااااااه ربنا يخدك
بلاك وهو يرفع احد حاجبيه نعم
نور وهي تمسك بظهرها سامو عليكم ثم خرجت
تاركه بلاك يضحك علي مظهرها
في اليوم التالي
اتت نور وبدأت العمل في الشركه
عند فارس وزينه
فارس انتي بتهزري يا زينه جايلي الشغل
زينه ايوا ومش همشي غير لما تخرج معايا انت وعدتني أننا نطلع نتغدي مع بعض وبقالك اسبوع بتتحجج بالشغل لكن لحد كده كفااايه اوى
فارس زينه متهزريش انا مش فاضي للعب العيال دا
زينه بصدمه هو عشان عايزه اخرج انا وانت لوحدنا شويه يبقي لعب عيال انت مش شايف نفسك ولا ايه انا مش بشوفك غير بالصدفه
فارس زينه صوتك
زينه وهي تضع يدها علي فمها قائلا اهو سكت
فارس يا زينه يا حبيبتي انتي عارفه أن انا عندي شغل كتير الفتره دى اول ما اخلصه هنخرج وهعملك كل اللي انتي عايزاه
زينه بتنهيده ماشي يا فارس ماشي ثم خرجت
وذهبت الي البيت وجدت الاتي
ليلي واميره وفاطمه وهند وحنين وملك ورقيه جالسين وكل واحده منهم حاطه أيدها علي خدها
وجدت مالك يجلس أمامهم بملل
جلست زينه بجانب مالك قائله هو في ايه مالهم قاعدين كده ليه
مالك اوووف مش عارف كل واحده منهم متخانقه مع جوزها ومن وقتها وهما قاعدين القاعده دى وانا جعان اعمل ايه
وقفت زينه أمامهم قائله ايه هتفضلوا قاعدين القاعده دى ساكتين كده احنا لازم ناخد موقف لازم نعمل حزب نسائي في البيت دا ونعرفهم قيمتنا
مالك يا لهههههههوي انت بتثخنيهم كمان هي ناقثه يا وليه انا جعاااااان ربنا يخرب بيتكم
زينه بس يا ض ثم اكملت هااااا معايا ولا لا
الكل بحماس معاكي يا زينه
مالك يا اختاااااااي يا اختاااااي منكم لله يا ظالمه حزب نسائي اي بث يا اختاااااااي
استوووووب
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الوحوش الجزء الثاني)