رواية عشقني متوحش الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد
رواية عشقني متوحش الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد |
رواية عشقني متوحش الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي بغضب:انتي وحدة سافلة ومش محترمة
سيدرا ببرود:انا محترمة غصب عنك ي خدامه
نشوي مش استحملت وشدتها من شعرها
نشوي بغضب:بقي انا دكتورة نشوي عثمان اللي تعبت اربعتاشر سنة في التعليم وجبت ٩٧٪ في الميا وفرقت معايا علي صيدلة علي تلاته من عشرة وحدة عملة زي عود الخلة زيك تقولي انا خدامه
سيدرا بتحاول تبعد عنها مش قدرة وطارق بيكتم ضحكته
سيدرا بغضب ووجع:ابعدي ايدك وسيبي شعرك ي متخلفة انتي
عاصم بغضب لطارق:انت ي حيوان حشها عنها
طارق عمل انو مسمعوش لان هو مش بيحب سيدرا
عمرو كان داخل من باب الجنينة جري عليهم وحاول يبعد سيدرا ونجح في انو يبعدها
سيدرا بغضب وغل:وديني لعلمك ازاي تتعاملي مع اسيادك
نشوي بغضب:بردة بببتكلم ازاي
وكانت هتضربها تاني بس سيدرا استخبت ورا عمرو
عمرو بحدة:خلاص بقي انتو الاتنين ايييييه
الاتنين بصو لبعض بغضب وغل
عمرو بتذكر:ايه دا مش انتي اللي قابلتك قبل كدة
نشوي بصتلهم كلهم بغضب ودخلت الڤلة
عاصم بضيق:انت رجلك اخدة علي هنا وكل شوية هتيجي
عمرو بتأثر مصطنع:الحق عليا قولت بما ان خطيبتك جت نتجمع كلنا كا عيلة
طارق بسخرية:كا عيلة هه تعالي ي عاصم ندخل
سيدرا :جيا وراك ي حبيبي
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم وطارق دخلو واتصدمو لما شافو نشوة خرجة من اوضتها بشنطة وواضح انها فيها هدومها
طارق بعدم فهم:نشوي انتي راحة فين
نشوي بجدية ودموع محبوسة:مشيا ي بشمهندس طارق اقعد في بيتي معززة مكرمة انا لما جيت هنا جيت كا دكتورة مش خدامه بخدم تمام
نشوي مشيت كام خطوة
طارق بهمس:انت ي ابني قلها أي حاجة ميصحش
عاصم بضيق:انتي هنا استني ي وكالة من غير بواب تبجي وتمشي وقت ما تحبي
طارق بيكلم نفسه:ياريتك ما قولت حاجة ي ابن خالتي
نشوي قربت منه بغضب وبصت لعنيه بحدة
نشوي بقوة وغضب:اسمع ي بتاع انت انا لما قريت الاعلان اللي صاحبك نزله وافقت لان اول حاجة كنت محتاجة الشغل دا تاني حاجة شجعتني اني اجي كنت فكرا ان اللي هراعيه دا راجل قد جدي عنده تمانين سنة وقولت هحب الموضوع لكن بعد ما شفتك لعنت اليوم اللي فكرة ادخل فيه طب علاج طبيعي انا دكتورة ي بشمهندس مش خدامه بخدمك انا الدكتورة بتاعتك ووحدة جربانه زي دي تقولي اني بخدمك وانت محاولتش بس تقلها اسكتي بس هقلك اي والله ليقين علي بعض
نشوي قالت كلمها بغضب ومستنتش وخرجت وكانت مشيا بسرعة
عمرو بينادي عليها:ي عسلية مالك
نشوي بصتله بغضب:والله العظيم هاجي اخنقك انت كمان
عمرو بصلها بصدمة ونشوي خرجت برا الڤلة وسمحت لدموعها تنزل بغزارة اول مرة تتهان بالشكل دا واللي جرحها اكتر ان عاصم مدفعش عنها مهما كان دي الدكتورة بتاعته
عند طارق وعاصم لسة علي وضعهم
عاصم بيحاول يستوعب:لالا لحظة هي قالت علي سيدرا وحدة جربانه صح
طارق:صح
عاصم:وبعدها قالت اننا بنشبه بعض يعني هي تق..
طارق بيضحك:اوباااا تقصد ان انتو الاتنين جربانين زي بعض
عاصم بصله بغضب وعنين حادة
طارق بخوف:احم اسف
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*عند نشوي
نشوي وصلت البيت ونزلت من الاوبر وهي بتعيط وهايدي كانت جيا بس علي مسافة بعيد عنها شافتها كدة جريت عليها
نشوي دخلت البيت ورمت شنطة هدومها وفضلت تعيط
هايدي جريت عليها:مالك ي عمري مالك
نشوي بتعيط
هايدي بتسمح دموعها:بس بس اهدي ممكن فهميني مالك حد عملك حاجة
نشوي بأنهيار:….وبدات تحكي نشوي لهايدي اللي حصل
هايدي بغضب:ي ولااااد ال… والله لوريهم اديني عنوانه
نشوي بعياط:لا ي هايدي خلاص انا سبت الشغل
هايدي بحدة وغضب:نشوي اخلصي عنوانهم ايه
نشوي بحزن:العنوان******
هايدي اخدت شنطتها وخرجت بغضب واتجهت لفيلا عاصم
★**★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
سيدرا بدموع خبيثه:شايف شايف الحيوانه عملت ايه في خطيبتك وانت حتي مشتهمتهاش ولا بلغت عنها دي وحدة حيوانه ومش اتربت و..
عاصم قاطعها بغضب:سيدرااا اخرسي ومش عايز اسمع سيرة الموضوع دا تااني كفاية اللي عملتيه وانك اهنتيها وانا مردتش اكلمك وازعقلك قدمها
سيدرا بغضب:انت بتحامي لخدامه زي دي
عاصم بغضب:دي مش خدامه ي هانم دي دكتورة سااامعه دكتورة مش خريجة تجارة انجلش
سيدرا بصتله بغضب وغل:انا مشيا يلا ي عمرو
سيدرا مشيت هي وعمرو في نفس الوقت اللي هايدي دخلت في الڤلة (بس اكيد هيوصلها لانهم الاتنين حربوئات زي بعض عشان عرفة مخكم انا ومتقولوش هي بنت عم عاصم عرفت عمرو منين عادي العقارب بتعرف مكان بعض ????)
طارق بحزن:تعالي ندخل كفاية اليوم اتقفل
هايدي من بعيد:لاااا وعلي اييييه خليكم
الاتنين بصو بأستغراب لمصدر الصوت
عاصم برفعة حاجب:نعم مين حضرتك
طارق بصوت واطي جنب ودن عاصم:دي هايدي بنت خالة نشوي
هايدي بغضب:اناااا اقلااااك انا ابقي مييين اناا ابقي بنت خالة نشوي ي بشمهندس اللي زعقتلها واهنتنها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم ببرود:وانتي بقي ولية امرها وجيا تاخدي حقها ولا ايه
هايدي بسخرية واستفزاز: اه ي حبيبي ولية امرها اعتبرها زي ما تعتبرها
وقربت منه
هايدي بعنين حادة:قبل ما نشوي تيجي هنا انا حذرتها كتير لكن مسمعتش وهي دلوقت ندمانه أنها شافت اشكال زيكم لكن ورحمة امي لو ما اعتذرتلها عن كل كلمة قلتها متلومش إلا نفسك ي بشمهندس نشوي دي خط احمر أبقي فكر تعمل حاجة تضايقها تاني
هايدي متودش فرصة يرد ومشيت بسرعة وخرجت
طارق باصص لاثرها بصدمة واعجاب من عفويتها وقوتها وخوفها لصاحبتها
وعاصم قرب يطق من الغضب
طارق بأنتباه:هاا بتقول ايه
عاصم بغضب ووشه زي الدم:بقالي ساعة بقلك يلا ندخل وجنابك سرحان
طارق بغيظ:طب براحة
واكمل ببرطمة:منتي أي حاجة تحصلك تطلع غضبك فيا انا
عاصم برفعة حاجب:طارق اتلم
طارق بغيظ وصوت غير مسموع:خرست هي مدام ست الحسن والجمال جت يبقي انا وانت مش هنعمر مع بعض
عاصم بصله:بتقول ايه
طارق بغيظ:بقول انا ماشي ي صحبي هو اليوم اتقفل خلاص
عاصم بغيظ:متخليك قاعد هتتنيل تروح فين النهارده الجمعة هتقولي رايح الشركة
طارق بغيظ:رايح عند امي وحشتني هروح اقعد معاها شوية وخليك انت قاعد لوحدك مش كان زمان نشوي قاعدة معاك دلوقت
عاصم بغضب مصطنع:عقبال ما تروحلها أن شاء الله(مامته ميته)
طارق بغيظ وهو ماشي:انا وانت ي صاحبي مع بعض
طارق مشي وعاصم ضحك بخفة
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند نشوي
هايدي:ممكن كفاية عياط بقي دا ميستهلش دمعه منك
نشوي بعياط: انا اللي حارقني ان لما قالت دي خدامه بتخدمك مقلهاش دي الدكتورة الخاصة بيا بقي انا دكتورة نشوي عثمان وجبت امتياز مع مرتبة الشرف يتقلي خدامه من وحدة عاملة زي زي الظرافة زي دي
هايدي ضحكت:يبنتي كفاية هرتيها شتيمة من الصبح
نشوي بغيظ:بس بقي بس بقي متضحكيش والله هقوم اضربك
هايدي:خلاص خلاص انا هنام معاكي النهارده عشان مسبكيش لوحدك
نشوي:لا لو سمحت ي هايدي انزلي بيتك نامي مع اخوكي انا مبحبش حد ينام معايا
هايدي ضربتها بالمخدة بغيظ:كدة كدة وانا اللي خيفا عليكي وقولت اقعد معاكي
نشوي بتضربها هي الاخري:لا منا مش بحب حد يقرفني وانا نايمه
هايدي بغيظ:كدة طب تعالي
وقعدو يضربو بعض بالمخدات
*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
عاصم قاعد لوحده في الجنينه فجأة جت علي باله نشوي فضل يفكر فيها وانها زعلت لما مدافعش عنها قدام سيدرا بس دا مش بأيده
داس على الزرار اللي في الكرسي واتجه لاوضة نشوي هو مش عارف عمل كدة ليه او ازاي لكنه مفركش
دخل وبدء يبص في كل ركن فيها ولفت انتباهه حاجة علي التربيزة قرب منها طلعا نوت بتاعت نشوي
فضل يفكر بفتحها ولا لا وبيقنع نفسه ان كدة غلط وحرام ان نفتش في حاجة حد بدون علمه بس فضوله قتله وفتح اخر حاجة كتباها
نشوي
(شغل جديد بداية جديدة واتمني تكون من غير مأساة مبسوطة اوي لاني لقيت الشغل دا هو صحيح شغل مؤقت بس ربنا يسهلها بعدين واتمني يكون شغل كويس واكون مبسوطة)
عاصم قفل النوت وقعد يفكر
سمع صوت عربيه طارق اخد النوت شلها وخرج
_______________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
الساعة الثامنة صباحا
نشوي فونها عمال يرن قامت ردت بعصبية ومشفتش مين لانه كان رقم من غير اسم
نشوي بنرفزة:اييه فييي اييه علي الصبح يعني ما صدقت سبت الشغل اللي مقعدتش في غير يوم ونص وانت عمال تن تن تن اييه
عاصم رص للفون بصدمة وبيتأكد أن دا رقم نشوي
عاصم:احم احم
نشوي بتفتكر الصوت وبتقنع نفسها انو مش هوا عشان متنفجرش في علي الصبح
نشوي:مين معايا
عاصم بخوف بيداريه:انا عاصم
نشوي اول ما سمعت اسمع اتجننت
نشوي بغضب:ي بجاحتك ي اخي ي بجاحتك انت ايييه هاااا اييييه مفيييش دممم خاالص
عاصم بغضب:احترمي نفسك وتعالي الڤلة حالا
نشوي بغيظ وغضب:واجي ليه أن شاء الله انا خلاص ي بشمهندس سبت الشغل انا مش خدامه وڤلتك اللي فرحان بيها دي انا مش هخشها تاني
عاصم بيحاول يهدي:تعالي حالا في حاجة نسيتيها ولازم تيجي تخديها
نشوي بتهدي:حاجة ايه
عاصم بضيق:تعالي خديها بقول
نشوي بغيظ:انت بتضحك عليا وعايزني عشان حاجة تاني صح لا لو سمحت لو في حاجه بفعلا نسياها سبها مع الامن وانا هعدي اخدها
عاصم بغيظ وضيق:لا ونبي يختي أنا مش واقع في حبك وبترجاكي ترجعي انا بقلك تعالي خدي حاجة تبعك
وقفل في وشها
نشوي بصا للفون بغيظ وغضب:ي حيوان ي حلوف بيقفل في وشي وبيزعقلي كمان عاااا
نشوي قعدة تفكر كتير تروح ولا متروحش وبتحاول تفتكر ايه اللي نسيته لانها من سربعتها امبارح مأخدش بلها بس فضولها مقدرتش تتحمل وقامت
نشوي اخدة شاور وصلت ولبست جيبه رماضي عليها بلوزة نبيتي وخمار رماضي كانت جميلة جدا
نشوي اخدة اوبر واتجهت ڤلة عاصم
بعد وقت
نشوي وصلت الڤيلا واخدة نفسها بتحاول تكون هاديه
دخلت ووصلت خبطت وفتحت دادا حسناء
دادا حسناء بأبتسامة:ازيك ي دكتورة
نشوي بأبتسامة: الحمدلله ي دادا بخير انا كنت نسيا حاجة هنا وجيت اخدها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم من بعيد وهو قاعد علي الكرسي:تعالي ورايا
نشوي نفخت بغيظ وبتجز علي سننها
الدادا ضحكت وربطت علي كتفها:معلش استحمليه
نشوي بغيظ:هقتله بس اوعي تبلغي عني
الدادا ضحكت ونشوي دخلت ورا عاصم
نشوي بجدية وعنين حادة:خير ايه اللي نسياه وخلتني اجي اخده
عاصم ببرود:براحة طيب خدي نفسك
نشوي بنرفزة وغضب:بقلك ايه انا والله ما كنت هاجي وكنت هخليك تجبلي حاجتي لغاية البيت بس قلت حرام مش هينفع انجز وخليني امشي من البيت
عاصم بنفس البرود:شوفي ي دادا الدكتورة تشرب ايه ميصحش تبقي ضيفتنا ومتشربش حاجة
نشوي بغيظ شديد:ايه البرود دا وبعدين استني دلوقت افتكرت اني دكتورة ي استاذ
عاصم ببرود وغرور: بشمهندس لو سمحت
نشوي بتهدي اعصبها:انت جايبني هنا عشان تعصبني اكتر صح تمام
نشوي لفت وكانت هتمشي
عاصم:طب لو عرفتي انك ناسيه النوت بتاعتك هتعملي ايه
نشوي اول ما سمعت شهقت بصدمة وبصت لعاصم لقيته ماسكها
جريت عليه وكانت هتسحبها لكن عاصم كان اسرع وشلها في جيبه
نشوي بغيظ:طلعها احسنلك
عاصم ببرود:براحة طيب انا اكيد مش هطمع في حتت نوته بس في شرط عشان تخديها
نشوي بعنين حادة:انت كمان عايز تشرط انا مشفتش في بجاحتك بعد اللي حصل امبارح واهانتك ليا انت والظرافة الجربانه دي وهايز تشرط
عاصم ضحك بأستفزاز:دي ظرافة جربانه دي قمر
نشوي بغيظ:قمر مش بقلك ليقين علي بعض حاااات النووووت
عاصم ضحك:حاااات اسمها حاااات
نشوي بغضب مكبوت:ي صبر ايوب
عاصم:ممكن تهدي ونتكلم براحة
نشوي بسخرية:والله شوف مين بيتكلم دا انتي حدفني بكباية واثرها لسة معلم
عاصم بغيظ:مكنتش اقصدك انتي كنت اقصد طارق
نشوي:ويعني دي عمايل بني ادمين عقلين
عاصم بضيق:متدخليش في حوارات اسمعي شارطي عشان تاخدي النوت بتعاتك
نشوي هطق من الغضب:انت بتتعامل معايا كدة ازاي علي فكرة انا بالنسبالي ولا حاجة انا لولا وحدة محترمة كنت اخدتها منك يس مقدرتش اخلص وهتها
عاصم:تمام هديهالك بس ترجعي الشغل من تاني
نشوي فضلت بصاله لكام دقيقة بعدها ضحكت بسخرية
نشوي:لا بجد انت فاكرني سلعة بتشتريها وهتتحكم فيها ولا حيوان هتجره انااااا اييييه هاااااا مليش راي معنديش كرااامه هاااا
عاصم بهدوء:قتلتك بلاش تدخلي في حوارات انا بنفسي بطلب منك ترجعي الشغل انا كنت هجيلك لغاية بيتك واطلب منك ترجعي لكن زي منتي شايفة
نشوي بدأت تهدي:تمام مدام فيك لسان وبتقدر تخلق اعذار مقلتش ليه لقمرك امبارح اني مش خدامه بخدمك انا مطلبتش منك تدافع عني طلبت بس انك تقولها اني الدكتورة بتاعتك
عاصم بغمو: مكنش في ارادتي صدقيني غصب عني
نشوي بعدم فهم:يعني ايه
عاصم:يعني ترجعي الشغل وسبق وقلتلك وبلاش تدخلي في حوارات اكبر منك في حجات كتير انتي متعرفيهاش
نشوي بعند:ومش عايزة اعرف انا عايزة النوت بتاعتي عشان امشي من هنااا
عاصم:لو سمحت انا محتاجك هنا خليكي
نشوي بصتله بحيرة ممزوجة بغضب
نشوي افتكرت
نشوي بعصبية:وانت فاكرني ايييه هاااا معنديش كرامه خااالص دا انت حتي مكلفتش نفسك واعتذرت
عاصم بضيق:قلت معلش وبطلب منك ترجعي
نشوي بعند:تمام موافقة ارجع بس زي منتي قلت شرطك انا كمان عندي شرط
عاصم برفعة حاجب:واللي هوا
نشوي بأستفزاز:تعتذر
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم:لا تطلعي برا شكرا مش عايزك ترجعي
نشوي قربت منه:تمام حات النوت ومفيش شغل
عاصم رجع لورا:نشوي متزريش
نشوي فضلت بصاله لكام سنية وقد ايه اسمها طالع بجمال منه
نشوي فاقت: يا تعتذر ي تجيب النوت وخليني امشي
عاصم بضيق:خلاص بقي قلت معلش يلا
نشوي:واصرفها منين معلش يلا بقول اعتذر
عاصم بصلها بغيظ
نشوي بأستفزاز:اعتذر
عاصم باصصلها بعنين حادة
نشوي ببرود:يلاااا
عاصم بغيظ وصوت غير مسموع:اسف
نشوي:مش سمعه بتقول ايه
عاصم بيجز علي سنانه:اسسف
نشوي بأبتسامة وغرور:تمام هتقطع الصفحة بتاعت اليوم ونص اللي عدو ونبدء صفحة جديدة ممكن تجيييييب النوووت بقي
عاصم بصلها بغيظ وطلعها
نشوي اخدتها منه بسرعة وفضلت تبصلها وتفتحها
نشوي بعنين حادة:انت فتحتها
عاصم بخوف:هااا
نشوي بغيظ ونرفزة:فتحتتتتهاااا
عاصم بضيق: بصراحة ايوا
نشوي:لا دنتي نهارك معايا اسود
وقربت منه اكتر وعاصم بيرجع بالكرسي لورا
نشوي بعنين حادة:في حد محترم يفتح حاجة حد كدة هااااا قلي قلي فتحت انهي ورقة ولا قرتها كلها ولا ايه انطققق
عاصم بضيق: براحة هي ورقة اللي فتحتها
نشوي بعصبية:ايوا انهي وحدة
عاصم بأبتسامة مستفزة:مش هقلااااااك
نشوي قربت تطق:انطق قول انهي ورقة
عاصم مشي بأستفزاز:قلت مش هقلك ويلا تعالي ورايا هتيلي الفطار والدوا
نشوي بغيظ وصوت عالي:ليه ي بابا حد قلك اني الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده
عاصم:….
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★في مكان ما
طارق بأبتسامة:اظن بعمل كل اللي بتقولي عليه
عمارو بابتسامة غل:اهو انت كدة حبيب اخوك وافضل واثق فيك طول عمري
طارق:طب ها هدخلني في اللعبة بقي
عمرو:طبعا احنا كدة اكتملنا مثلث الشر بس تعجبني يلا عايش دور الصديق الجدع الوفي لا بجد جامد
طارق بأبتسامة :تربيتك ي كبير
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم