رواية خادمة العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد
رواية خادمة العشق الجزء السابع عشر
رواية خادمة العشق البارت السابع عشر
رواية خادمة العشق الحلقة السابعة عشر
داخل عياده الدكتوره ….
كانت تنظر إليه بصدمه ماذا تقول وكيف حدث ذلك كيف أنها تقول انها مازالت بنت بعد ماحدث لتتحدث بصدمه /حضرتك بتقويلي ايه .
الدكتوره بحرج/انا اسفه جدا انت لسه فعلا بنت ومفيش اي ثبوت علاقه كامله حصلت معاكي انا اسفه احممم واضح أن جوز حضرتك مش كويس عادي بتحصل ..
لعند ذلك الحد وانفجرت امل بالضحك الهيستري ودموع السعاده الذي لاتستطيع السيطره عليها لتنظر إليها الدكتوره باستغراب شديد .
الدكتوره باستغراب /حضرتك بتتضحكي علي ايه .
امل بضحك شديد /هههههه اصل ابن نصار بالذات في الحجات دي مفيش حد زيه لتقفز أرضا بسعاده لتحتضن الدكتوره بسعاده قادت توقف قلبها لتسرع إليه لتاخذه هو أيضا بداخل أحضانها لتفهم لماذا قلبها فعل بها ذلك لماذا تسبب في عذابهم ……
في فيلا ادم …
كانت تسرع امل الي الداخل وعلي وجها ابتسامه ساحره لتصعق من هيئه هند .
امل بقلق /مالك ي طنط فيه ايه .
هند بدموع ووجع/ادم سافر ي أمل اتحرمت منه السنين دي كلها ورجعت علشان افضل معاه ودلوقتي سافر هو وسابني كان الزمن مصمم يفرقنا .
امل بابتسامه ثقه /متخافيش وحياه دموعك الغاليه دي لرجعه لحضنك وحضني من تاني .
هند بسعاده /بجد ي أمل انتي بتحبيه صح .
امل بعشق /لا مش بحبه بعشقه وخصوصا بعد ماعرفت أنه انضف انسان في الدنيا وانا هلحقه وعمرنا مهنفترق ابدا .
لتسمك هاتفها لتتصل علي بسمه وعفت لكي يساعدوها في في رجوع معشوقها .
في فيلا الدميري ….
في غرفه امير وبسمه …
كانت تقف بسمه أمام المراه وهي تعدل طرحتها بعصبية .
امير بابتسامه/ممكن تهدي شويه .
بسمه بعصبية /بصراحه مش عارفه اهدا ي امير ادم ابن عمك ده بنادم مش محترم ازي ي عني يسيبها ويسافر كده اي كرسي هي ملهاش اي لازمه .
امير بابتسامه وهو يجلسها علي قدميه ويقبلها بعشق /روح قلب امير احنا مش عارفين ايه الي بينهم بس الي متاكد منه أن ادم بيحبها .
بسمه بغيظ /بيحبها يسيبها ي امير الواحده بتكون عايزه ايه من جوزها وحبيبها غير أنه يحميها ويحسسها بالامان وبحبه ليها بس هقول ايه مش كله امير حبيبي .
امير وهو يقبلها بعشق/روح امير وقلبه وملكه حياته ربنا يقدرني واسعدك دايما ي بسمه .
بسمه وهي تقبل يده بعشق /وانا بعشقك ي روح بسمه بحبك اروح انا بقا علشان الحق امل .
امير وهو يقبلها بعشق/طب منتاخرش عليا ي نور عيني .
بسمه بمكر وخبث عاشقه /ها وانت فاكر اني هخليها ترجعله كده بالساهل لا ي حبيبي ده انا بسمه .
امير بضحكه عاليه/هههههه الله يكون في عونك ي ادم .
في غرفه عفت ..
كان يقف بدر بغيظ شديد .
بدر بغيظ شديد /ربنا ينتقم منك ياادم ي ابن عمي طول عمرك قرفني في حياتي .
عفت بضحك وهي ترتدي ملابسها/مالك بس يروحي .
بدر بغيظ /مالي ماحنا كنا زي الفل وبنلعب عريس وعروسه والدنيا حلوه لازم النكد .
عفت وهي تتعلق برقبته بدلع /الله بقا ي بودي مش كفايه دلع بقا لحد كده مزهقتش .
بدر وهو يضمها إليه بعشق /فيه حد يزهق من روحه برضه .
عفت بفزع/شوفت بسمه بترن اكيد خلصت سلام بقا خالي بالك من حياه .
بدر بغيظ /الصبر ي يارب ….
في سياره امل ….
كانت تسير باقصا سرعه للحاق به لتتحدث بسمه بغيظ وعصبيه .
/براحه علينا ي ست شاديه انتي هتموتينا بسبب سي روميو بتاعك .
امل بعشق /اعمل ايه بحبه ي بسمه ومش عيزاه يسبني ولا اقدر اعيش من غيره ابدا .
عفت بغيظ /غريبه ده انتي وهو كنتوا عاملين زي القط والفار ايه الي اتغير .
امل بتنهيده /الي حصل كتير ي عفت بس خلاص نسيته ووقفت عند نقطه واحده اني بعشق ادم وبس .
بسمه بابتسامه وطيبه /ربنا يجمعكم علي خير يارب بس زودي شويه الوقت خلاص .
في فيلا الدميري …..
في الجنينه ….
كان يجلس امير وهو يقرأ بعض الملفات الهامه ليقاطعه بدر بابتسامه حنونه.
/صباح الخير ي امير .
امير بابتسامه حنونه /صباح النور ي بدر .
بدر بجديه/غريبه لما قولتلك نروح مع البنات رفضت ليه .
امير بابتسامه/اولا علشان امل متتحرجش مننا وتحس أن موضوعها هي وادم بقا معروف الكل ثانيا هي طلبت البنات مش احنا انا عارف أن الموضوع هيتحل من غير مساعدتنا وزي ماحكياتنا انا وانت احلوت وبقا ليها معنا بالحب والعشق ادم كمان حياته هتكون زينا مع الحب والعشق .❤️❤️❤️❤️❤️.
في المطار …..
كانت تسرع امل وبسمه وعفت الي الداخل لتوقف امل فردا من امن المطار لتسرع إليه .
امل بأنفاس لاهثه /لو سمحت الطائره رقم 212.
فرد الأمن بجديه/دي خلاص بتستعد علي الاقلاع ي هانم .
امل بدموع وفزع /ي عني ايه خلاص كده ادم راح مني .
بسمه بمكر وهي تنظر إلي ذلك الصيدليه لتتحدث بخبث /وحياتك مهيحصل انا هجبللك ادم بالكلبشات لحد عندك .
عفت باستغراب /ازي ي عني ي بسمه .
بسمه بخبث /هتعرفوا حالا …
في مكتب مدير المطار ….
كانت تسير امل وهي مجبسه من يدها وتتضع الشاش علي جميع وجهها لتصرخ بسمه بخبث .
/اه الحقونا ي حكومه اوعا تخلوه يهرب الواطي ده بعد الي عمله في اختي ولا احنا علشان غلابه يحصل فينا كده ي حكومه .
مدير المطار باستغراب /ايه ده فيه ايه .
امل وهي تمثل الالم والدموع /جوزي جوزي ي سياده المدير ضربني وعادمني العافيه وهرب عايز يسافر ويسبني بعد كل الي عمله فيا .
المدير بجديه /اسمه ايه جوزك .
عفت بمكر /ادم نصار سعادتك ابوس ايدك ي سياده المدير لازم تلحقه قبل مايسافر ولا حق اختي الغلبانه دي هيضيع .
المدير الظابط بحده /الطائره بتاعته قربت تتطلع اقبضلي عليه حالا .
الظابط بجديه/حاضر ي سياده المدير .
ليغموزن الفتيات لبعضهم البعض بخبث فقد نجحت الخطه ….
في الطائره ….
كان يجلس ادم وهو يسند رأسه علي شباك الطائره بوجع والم ليقاطعه ظابط المطار .
الظابط بجديه /حضرتك ادم نصار.
ادم باستغراب /ايوه انا خير .
الظابط بجديه/حضرتك مطلوب القبض عليك .
ادم بحده /نعم بقولك ايه انا مش ناقص قرف ايه الهبل الي بتقوله ده .
الظابط بغضب /مالوش لزوم الكلام ده ي ادم بيه حضرتك هتروح مكتب المدير وهتفهم كل حاجه هناك …
في مكتب المدير …
ليسير ادم بعصبية الي الداخل ليصعق من ذلك المنظر اما هي كانت تنظر إليه بعشق وسعاده .
المدير بغضب /نفسي اعرف لما واحد في مركز حضرتك يعمل كده في مرائته خليت ايه للولاد الشوارع ..
بسمه بخبث /ربنا ينتقم منك يا اخي علي الي عملته في البت .
المدير بحده /ياريت كلنا نخرج ونسيبهم مع بعض وانتي ي بنتي احنا هنجبك والعقاب الي انتي هتختريه هو الي هيحصل يلا احنا ي جماعه .
امل بعشق /ده انا هاعقبه حالا .
لتسرع إليه لتقبله بعشقا قبله تبث بها كل ما تريد أن تقوله ليبدلها هو آخر القبله بعشق وسعاده لينفصلوا عن بعضهم لياخذون أنفاسهم ليتحدث ادم وهو ينظر إلي أعينها بعشق /ممكن اعرف ايه الي عملتيه ده .
امل بدموع الفرح/قولي انت ليه عملت كده ي ادم ليه دمرتنا بالشكل ده انا روحت للدكتوره وعرفت كل حاجه ليه عملت كده ي حبيبي ليه .
ادم وهو يستند علي رأسها بوجع ودموع /غصبن عني ي روحي كنتي جويا من زمان كنت مراقبك وعايزك وفجاه لقيت قلبي خلاص مش قادر علي بعدك وعيزك ليا باي طريقه كان لازما اعمل كده علشان مبانش مكسور قدامك مبانش ضعيف ادم نصار كان بيكره كل الستات كان دائما كاره العشق وخايف يضعف خايف يغرق فيه بس معاكي كنت عايز اغرق علشان كده عملت كده علشان تكوني ليا سمحيني ي روحي سمحيني .
امل وهي تحتضنه بعشق /وانا بعشقك ي روحي وبموت فيك وخلاص عمرنا منفترق ابدا بحبك ي ادم بحبك .
وبعد مرور خمس سنوات ❤️❤️❤️❤️❤️.
في غرفه امير وبسمه …..
كان يجلس امير وهو ينظر إليها بحزن مصتنع لتقترب منه بعشق ودلال .
/ممكن اعرف حبيبي ماله زعلان وانا مقدرش علي زعله .
امير بضيق مصتنع /ي سلام الهانم افتكرتني دلوقتي روحي خليكي مع عاصم ابنك الي خدك مني علي الاخر .
بسمه بضحكه عاليه/هههههه معقول حبيبي بيغير عليا من ابنه .
امير وهو يحتضنها بعشق وتملك /طبعا لازم اغير لانك ملكي انا ومش مستعد حد يشاركني فيكي ابدا ..
بسمه بعشق وهي تقبله /وانا بموت فيك ي حبيبي وحالا هصالحك .
في الجنينه …
كان يسير بدر وهو يبحث عن ابنته شمس ليصعق من ذلك المنظر .
سيف بغمزه /خودي الورده دي ي شمسي احلا ورده في البستان .
شمس بخجل /مرسي ي بيبي .
بدر بغيظ /بيبي وقعتك سوداء ي ابن آدم .
ليسرع إليهم لتنفزع شمس من هيئته لتختبا وراء سيف .
بدر بغيظ شديد/وكمان بتتحامي فيه ي اختي .
سيف باستفزاز /طبعا مش الراجل بتاعها .
بدر بغيظ /الراجل بتاعها ده انت معندكش دم اسمع ي ابن آدم خليك بعيد عن بنتي احسالك ولا انا هتعب نفسي معاك ليه انا هروح أقوله بنفسي تعال يلا .
من أمام غرفه ادم …
سيف باستفزاز /متخبطش لانه مش فاضي دلوقتي .
بدر باستغراب /مش فاضي ازي ي عني .
سيف بمرح /ي عني الراجل مقاضيها شويه مع مرائته متفهم بقا .
بدر بغضب شديد وهو يطرق الباب بغضب /انت ي سي ادم قوم رد عليا .
من الداخل …
امل وهي تندفعه بضحك /هههههههه قوم شوف بدر عايز ايه ي ادم انا مش هطير .
ادم بغمزه وخبث/بس انت وحشاني ي أمل .
بدر بغيظ /وحش أما يلهفك طب بدل مانتا عملي فيها تامر حسني قوم ربي ابنك ده .
سيف بحده /انا متربي كويس ي عم .
بدر بصدمه /عم .
ادم بغيظ /اه هو الموضوع يخص ابني طب اسمع ي بدر انا مخلفتش وده مش ابني وسيبني بقا في الي انا فيه كنا بنقول ايه ي عسل …
في أحدا الحواري …..
كان يقف وهو ينظر إليها بوجع لاقت خمس سنوات من العذاب والألم ومازالت لكن هي من فعلت بذاتها ذلك حقدها وغرورها دمر حياتها والان هي تندفع التمن.
في أحدا المحلات …
كانت تمسح ملك الارضيه بوجه شاحب وعلامات جروح تخفي وجهها وأصبح جسدها هزيل للغايه لتتدفع صاحبه المحل بذل ومهانه .
/اخلصي ي بت عايز المحل يلمع يبقا احسن من وشك المشلفط ده انا خارجه بره وجايه جاتك القرف .
ملك بدموع وذل /حاضر مانا الي استاهل .
قاسم بسخرية تخفي بداخله الما ووجعا فبرغم مرور السنوات مازال عشقه يسيطر علي قلبه .
/معقول ملك هانم تشتغل خدامه مش ممكن .
ملك بدموع والم وندم وانهيار/ليك حق تشمت فيا ي قاسم انا عارفه اني الي حصل ده كان لازم هيحصل انتقم ربنا مني كان عسير علي الي كل الي انا عملته خمس سنين في السجن ده غير التوصيات عليا الا كانت بتخلي المساجين ليل ونهار يضربوا فيا لما يسيحوا دمي وساعات كانوا يحرموني من الاكل كمان امي قتلت ابويا واتعدمت بقيت بشتغل خدامه علشان اعرف اكل طقه واحده في اليوم بس انا مش مستغربه من الي انا فيه ده عقاب ربنا وعدله علشان بسمه وعفت الي ظملتهم وكنت عايزه ادمر حياتهم .
قاسم وهو يمسك يدها بعشق /ي عني اتغيرتي فعلا مستعده أننا نتجوز ونبدأ حياتنا علي حب الناس وطاعه ربنا توعديني .
ملك بدموع الفرح ولهفه/بجد ي قاسم بجد طبعا موافقه واوعدك معقول لسه بتحبني بعد كل الي حصل .
قاسم بعشق /الي بيحب حبه مبيخلصش ولا عشقه بيخلص يلا علشان نكتب الكتاب .
ملك بدموع /حاضر بس بعد مانكتب الكتاب فيه مشوار مهم لازم اروحه .
في فيلا الدميري ……
علي مائده الافطار كانوا يجلسون جميعا أما عامر كان ينظر إلي هند بارتباك يود قول شي ينتظر ردها هل ستوافق أما ترفض لياخد نفسا عميقا ليتحدث بثقه /فيه موضوع مهم عايز افاتحكم فيه .
امير بجديه /خير ي بابا .
عامر بارتباك /هند تقبلي تتجوزيني .
هند بارتباك وخجل /بتقول ايه ي عامر .
ادم بمرح وخبث /ايه عمي عينه من امي اه من الزمان الي مبسبش ده في حاله .
عامر بغيظ /اخرس يلا انت بصي بقا انا مصمم اتجوزك حتي لو غصبن عنك .
هند بغيظ /ي عني ايه ي عني انا مش موافقه بقا .
عامر بابتسامه حنونه /مظنش ابدا انك هتكرهي تكوني ام ل امير وبدر وانا اكون اب ل ادم وعلي فكره بقا انا طلبتك من شكري ابن عمك وهوا وافق والموضوع خلاص خلص .
امير بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي خالتي ربنا يسعدك يارب .
الفتيات بسعاده /الف مبروك ي ماما هند .
هند بابتسامه/الله يبارك فيكم ي بناتي الغالين .
قاسم وهو يمسك يد ملك بابتسامه /مساء الخير .
بسمه بدموع وهي ترا حاله ملك لتسرع عليها وهي تتفحص جروح وجهها بيدها /ملك مين الي عمل فيكي كده ي بنت عمي.
ملك بدموع وندم /ذنبك ذنبك ي بسمه سمحيني ي بسمه سمحيني ي عفت سمحوني كلكم والله خادت عقابي وزياده سمحوني .
عفت وبسمه وهم يختضونها بحنان /مسمحينك ي ملك مسمحينك .
نعم فبالتسامح والمحبه والعشق يمر كل شي ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
بعد مرور 25عاما ……
في فيلا الدميري ….
كان يسير عاصم وهو يرتدي بدلته العسكريه بضيق وعجاله .
امير بجديه /ايه ي عاصم اقعد أفطر .
عاصم بضيق /معلش ي بابا عندي ميعاد مع سياده اللواء واتاخرت عن اذنكم .
حياه بعشق/عاصم عاصم .
عاصم بضيق /افندم .
حياه بدلع /حبيب قلبي لسه زعلان مني خلاص مش هلبس كده تاني .
عاصم بحده /وانا مالي اصلا مش انا ماليش علاقه بيكي خلاص اعملي الي انتي عايزاه .
حياه بغيظ /ميبقلش دمك تقيل بقا وبعدين ملكش علاقه بيا ازي انا مش برضه من أهم ممتلكاتك الخاصه ده ه انتي عشقي ي عاصم.
عاصم بعشق /وانا بحبك ي حياه وبخاف عليكي من الهواء .
حياه بعشق /وانا كمان بموت فيك ي روحي ومقدرش علي زعلك ويلا بقا خودني في دراعك ووديني الجامعه.
عاصم بابتسامه عشق /تحت امرك ي اميرتي .
كانت تسير شمس وهي تتمرن فهي تعشق المصارعه الحره لتتدفع يدها في وجه سيف بغضب.
سيف بالم /حرام عليكي ي أما شوهتي وشي .
شمس بضحك /هههه معلش ي زميل ها هتوصلني النادي .
سيف باستفزاز /لا .
شمس بخبث/ طيب وماله ي بابا سيف بيعاكسني .
سيف بغيظ /اكتمي ي بت خلاص تعالي ده انتي حقنه .
شمس بضحك وحب/هههه بحبك .
سيف بعشق /وانا كمان بعشقك ي روحي .
كانوا يجلسون وهم ينظرون إليهم بسعاده تملأ ووجهم فعشقهم الخالد قد تورث في ابنائهم فالعشق هو اجمل سمه في الحياه ❤️❤️❤️❤️❤️.
بسمه بابتسامه وسعاده/ياه ي امير عدت السنين والحمد لله اننا مع بعض ي امير قلبي ي الي نورت حياتي وخليت ليها معني بعد ماكنت ضايعه وتايهه .
امير وهو يقبلها بعشق دائم لسنوات/انتي الي خليتي ل حياتي معنا ي بسمه بعد ماكنت يأس من حياتي كلها جيتي انتي ببرائتك وطيبتك نورتيها وحلتيها بحبك ي بسمه حياتي .
بسمه بعشق /وانا بعشقك ي امير قلبي .
عفت بتنهيده /مش قادره اصدق ان بعد كل الي عيشنا فيه وشوفناه كملنا لحد دلوقتي ي بدر .
بدر بعشق /علشان عشقنا كان أقوا من كل حاجه ي عفت .
عفت بعشق/عمري مهنسا الي عملته معايا ي بدر ووقوفك جنبي في أصعب الأوقات ربنا يخليك ليا ي بدر .
بدر بابتسامه حنونه/ويخليكي ليا ي روح بدر .
ادم بمرح /انا مش عارف الواد سيف ده طالع منحرف كده لمين .
امل بابتسامه عاشقه /ي سلام ده حبيبي ملك الانحراف ولا نسيت .
ادم بعشق /ماخلاص المنحرف ده تاب علي ايدك من وقت ماوقع في حبك ي اميرتي بحبك ي أمل .
امل بعشق /وانا بعشقك ي روحي ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
حقا العشق هو غذاء الروح عندما نعشق عشقا حقيقيا يصبح ذلك العاشق خادما للعشق ❤️❤️❤️.
تمت بحمد الله ….
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)