روايات

رواية خادمة العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء الرابع عشر

رواية خادمة العشق البارت الرابع عشر

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة الرابعة عشر

في الاوتيل ….
في غرفه امير وبسمه .
كان يغفا امير في ثبات عميق لتقترب منه بسمه بابتسامه وهي تتطبع قبله مرحه علي خديها ليبتسم إليها أمير بعشق وهو يقبلها بشغف .
/روح قلبي صباح الفل .
بسمه بابتسامه وحنان وسعاده /صباح النور ي روحي ليا عندك خبر يجنن هيخليك تطير من الفرحه .
امير وهو يضمها لصدره بعشق /مفيش أحلا من انك في حضني دلوقتي .
بسمه بسعاده ودلع وهي تقبله في كل انشا في وجهه /توتو فيه خبر حلو اوي اوي اوي بس مش هتعرفه دلوقتي بليل في حفله خاصه .
امير بابتسامه /اوكي ي روحي يلا ننزل شويه علي البحر .
بسمه وهي تقبله بعشق /يلا ي نور عيني .
في غرفه عفت وبدر ….

 

 

كانت تنام عفت بجانب بدر وهي تتحدث مع ذاتها /ايه ي عفجت ليه الخوف الي جواكي ده كله ده بدر مش عبده ليه خايفه أنه يقرب منك ليه خلاص عبده خلاكي تخافي من كل حاجه ومن كل الناس حتي حبيبك وجوزك منك لله خليتني كارها اي لمسه من جوزي بسبب القرف الي شوفته معاك .
بدر وهو يقبلها بعشق /ممكن اعرف حبيبتي مشغوله فيه ايه غيري .
عفت بابتسامه /ابدا ي روحي هو انا عندي اغلا منك .
بدر وهو يقترب منها ليقبلها بابتسامه /وانا والله معنديش اغلا منك ابدا ي روحي .
عفت وهي تبتعد بخوف /يلا ننزل زمان كلهم تحت لتسرع الي داخل الحمام لينظر إليها بدر بشك ..
في غرفه ادم وامل ….
كان تقف امل بغيظ شديد .
/اووف بقاله ساعتين في الحمام بجد شخص لا يطاق همجي في كل حاجه.
ادم وهو يخرج وهو يلف الفوطه علي خصره وعاري الصدر ليتحدث بغيظ /هو انتي مبتقدريش تقعدي من غير ماتقلي ادبك .
امل بحده /أقل ادبي ده علي اساس أن سعادتك هنا لوحدك بقالك ساعتين جوه .
ادم وهو يقترب منها بخبث /كنت باخد شور انا عريس جديد والمفروض اني ادلع ولا ايه رايك .
امل وهي ترجع للخلف لتسقط علي السرير لتتحدث بارتباك /ابعد بقا اياك تقرب .
ادم وهو يقترب منها بخبث وهو ينظر في عيناه لتغمض عيناها ليبتسم بخبث /معلش مضطر اني اسيبك دلوقتي لاني جعان اوي بصراحه وعايز اكل من ايد مراتي الحلوه قومي اعمللي فطار ..
امل بغيظ وحده /ده علي اساس ايه أن شاء الله اطلب فطار من الاوتيل .
ادم وهو يقترب منها بغمزه /ي عني مش عيب في حقك اني اطلب فطار من الغرب وحبيبتي موجوده ده كلام .
امل بغيظ وعند /حبييتك ايه انت كمان بقولك ايه خف من الي انت عايش فيه ده فاهم .
ادم بحده وغيظ /واضح أن الذوق مش هينفع معاكي بس اسمعي بقا الي هقولك عليه روحي اعمللي فطار يلا .
امل بقله حيله وغيظ /اووووف .
لتذهب بغيظ الي المطبخ لنظر الي أثرها بحزن شديد لتصرخ من داخل المطبخ بالم ليذهب سريعا إليها برعب ليمسك يدها بخوف وزعر .
ادم بخوف شديد/ايه الي حصل ل ايدك كده .
امل بوجع ومراره ودموع وانهيار/السكينه قطعتها انت عايز مني ايه ي اخي ارحمني بقا ارحمني كل حياتي اتدمرت بسببك عايز مني ايه مش كفايه الي عملته فيا ابعد عني بقا ابعد .
ادهم بوجع والم ليخبط يده في الحائط بغضب /انتي عندك حق أقل من الشهر الي اتفقت مع ابوكي وعليه وهكون مطلقك .
ليسرع الي الاسفل قبل أن تفضحه دموع عيناه أمامها لتبكي هي بوجع والم يكفي العالم بأكمله……
في الاسفل ….

 

 

علي الشاطي ….
كان يجلس بدر وراسه تالمه من التفكير ليقاطعه امير بابتسامه حنونه .
امير بغمزه ومرح /صباحيه مباركه ي عريس .
بدر بابتسامه وجع/الله يبارك فيك ي امير .
امير بقلق /مالك ي بدر فيه ايه .
بدر بابتسامه مصتنعه/مفيش حاجه ي امير انا كويس .
امير بجديه /لا طبعا مش كويس هو انا مش عارفك قولي فيه ايه .
بدر بتنهيده الم /مش عارف ي امير دماغي هينفجر من التفكير وللاسف كلها عماله تروح لأفكار زي الزفت .
امير باستغراب /مش فاهم حاجه قصدك ايه فهمني .
بدر بوجع وضيق/انا مدخلتش علي عفت ي امير هي مش عايزه مع اني حاولت معاه بكل الطرق الحنينه برضه مفيش فايده .
امير بجديه/طب وايه المشكله ي بدر عادي بتحصل اكيد خايفه وقلقانه انت لازم تعزرها وبعدين انت عارف أن عفت بريئه ي عني طبيعي تتصرف كده .
بدر بحيره وشك /نفسي يكون كده ي امير ميكونش مثلا كان فيه واحد في حياته ولسه حد دلوقتي بتحبه ومش طايقه اني المسها .
امير بابتسامه/لا طبعا ي بدر عفت بتحبك وده واضح اوي افرح ي اخويا متخليش افكر زي دي تعكر عليك فرحتك انت وعروستك .
بدر بابتسامه وهو يربت علي يده /ربنا يخليك ليا ي امير .
امير بحنان وسعاده /ويخليك ليا ي حبيبي قولي مشوفتش ادم .
بدر بسخريه /ادم وده هتشوفه دلوقتي ازي ده تلاقيه هايص ابنه الايه تلاقيه دبحلها القطه .
امير بضحك وهو يرا وجه ادم العابث /ههههه مش باين ي بدر شكلها هي الي دبحتله القطه .
ادم بغيظ وحده/مش ناقصه رخامه امك انت وهو علشان مش طايق نفسي .
امير بقلق /مالك ي ادم فيك ايه .
ادم بغيظ وضيق /كنت فاكر أن الجواز ده احلا حاجه في الدنيا اتاريه طلع غم ونكد وقرف .
بدر بحده /هو انتوا لحقتوا اكيد كل ده بسببك انت .
ادم بغيظ /بسببي انا ازي ي عني ي بدر باشا .
بدر بحده/ايوه امل شكلها بنت محترمه وتلاقيك اتعملت معاها زي الزباله الي تعرفهم .
امير بحده /بس انتوا الاتنين بطلوا الي انتوا بتعملوه ده ياريت كل واحد فيكم ميدخلش في حياه التاني فاهمين .
ادم بزهق/اوووف انا جعان تعالوا نفطر عقبال مالبنات تنزل يلا .
امير بجديه /يلا ..
في غرفه عفت ….
كانت تنظر إليها بسمه بحده وغضب .

 

 

بسمه بغضب /انتي اكيد اتجننتي مش كده عبده ايه الزفت ده الي انتي بتفكري فيه دلوقتي وانتي مع حبيبك مع الراجل الي حبك من وسط العالم ده كله واتجوزك ليه عايزه تتدمري حياتك ليه ي عفت .
عفت بدموع وخوف /غصبن عني ي بسمه والله غصبن عني الزفت ده كرهني في حياتي في جسمي كمان بقيت مرعوبه لما بدر يقربلي ي بسمه خلاص بقيت معقده ومش عارفه أخرج منها .
بسمه وهي تقف أمامها بحده /اسمعي يبت انتي انتي مش اختي انتي بنتي وانا مش هسمحلك انك تتضيعي حياتك انسي ي عفت انسي كل المر الي شوفتيه وفكري في حاجه واحده بس انك حبيتي واتجوزني الي بتحبيه فاهمه .
عفت وهي تحتضنها بحنان /عندك حق ي بسمه ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي .
بسمه بابتسامه وحنان/ويخليكي ليا ي قلبي يلا نروح نشوف امل .
عفت بابتسامه /يلا ..
في غرفه امل …
كانت تجلس امل بدموع والم بعدما استطاعت ربط يدها ليتصاعد رنين هاتفها لتنظر باستغراب الي اسم المتصل لكن تشعر بأنها بحاجه اليه لتقوم برد عليه بدون تفكير .
امل بوجع ومراره/اهلا ي ادهم بيه .
ادهم بغضب شديد/مال صوتك ي أمل الزفت ده عملك حاجه هاجي اشرب من دمه .
امل بدموع ورجاء/ارجوك ي ادهم بيه انا مش ناقصه مشاكل هو كله شهر والموضوع ده هيروح ل حاله .
ادهم بعشق ووجع /انتي مش عارفه دموعك دي بتقتلني قد ايه مجرد اني اسمع صوتك الدنيا كلها بتضحك في وشي انا بحبك ي أمل وبقالها صريحه بحبك .
امل بارتباك شديد/حضرتك بتقول ايه .
ادهم بعشق /بقول الي سمعتيه ي أمل انا بحبك من اول لحظه شوفتك فيها علشان كده كنت مصمم اني انتقم من ادم باي شكل ونبقا لبعض .

 

 

امل بضعف /بتحبني وكنت عايز تتجوزني حتي بعد كل الي حصلي معقول .
ادهم بعشق /هو ايه الي حصلك ي أمل انتي كنت ضحيه لواحد كان لازم مكانه يبقا في السجن بس نقول ايه لولا عمي جمال كان زماني انتقمت منه الانتقام الي يشفي غليلي .
امل بارتباك /خلاص ي ادهم بيه الموضوع انتهاء .
ادهم بحب /طبعا انتهاء ي حبيبتي وهنمون لبعض بعد ماتخلصي من ادم صدقيني ي أمل هعيشك ملكه لانك فعلا ملكه متبخليش عليا اني اسمع صوتك لحد ماشوفك هكلمك علطول اطمن عليكي سلام ي روحي …
لتغلق امل الهاتف وهي تشعر بشيء غريب لم لا تشعر بما قاله لماذا قلبها لم يصدقه هل هو يكذب أما قلبها قد بدأ يخفق لآخر قلقا عليه رغم كل ماحدث منه ليقاطعها طرقات الباب لتفتح لترا بسمه وعفت بابتسامتهم الساحره ليعبث وجه بسمه من هيئه امل .
بسمه بزهق وغيظ /اوووف ده ايه يارب المناظر دي علي الصبح انتوا عرايس انتوا الله يكون في عون بدر وادم .
عفت بقلق /مالك ي أمل شكلك تعبانه .
امل بارتباك شديد/ها لا ابدا دي ايدي كنت بقطع اكل بالسكينه اتعورت فتعبتني اوي مفيش حاجه خالص .
هند بابتسامه وحنان /مشاء الله عاد صباح الفل علي بناتي وعرايسي الحلوين .
البنات بابتسامه /صباح الخير ي ماما .
هند بحب وحنان /مشاء الله عليكم كلمه ماما طالعه منيكم زي السكر يلا عرايسي الحلوين ننزلوا نفطروا زمان العرسان علي نار تحت .
بسمه بعشق وهيام /عندك حق ي خالتي ده زمان امير مش قادر يقعد من غيري اصل انا النفس بالنسبه اله .
هند بغيظ /واه عاد اتحشمي ي بت اتحشمي دلع حريم صوح .
امل وعفت بضحك /هههههههه.
في شقه فهد ….
كانت تسير منه لداخل وهي تحمل طفلها .
فهد بغضب /ايه التاخير ده كله ي ست هانم انتي من ساعه مستغلتي خدامه لراجل ده وانا مبقتش اشوفك اصلا .
منه بغيظ /وتشوفني ليه وده من امتا اصلا مانت علطول سيباني وبعدين مانا لازم اشتغل علشان اصرف عليا انا وابني ي عني انا مش بلعب ي سي فهد .

 

 

فهد بحده /طب هاتي فلوس .
منه بغضب/نعم ي عني انا هفضل اشتغل وانت تاخد علي الجاهز .
فهد وهو يمسك شعرها بغضب /بقولك ايه ي روح امك أنا مش ناقص وجع دماغ هاتي الفلوس احسالك .
منه وهي تتدفع الفلوس أرضا بدموع /خود خود حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ .
فهد بحده /هاتي اهو الواحد يطلع منك بحاجه ي وش الفقر سلام .
منه بدموع وكسره/استغفر الله العظيم يارب ساعدني يارب ساعدني .
في فيلا الدميري …..
كانت تجلس فريال وهي تفكر بشر وخبث ليتتحدث ملك بحقد .
/اه عليكي ي ست فريال دماغك توزن بلد .
فريال بغرور /امال ايه ي بت كنت مصممه اني هغورهم من هنا واهي جات لوحدها وهيخرجوا واحده واحده أولهم بسمه والباقي بعدها .
ملك بتمني وشر /اه لو ملك فعلا تبقا حامل يبقا كل الي عيزينه حصل مش بس كده ده امير بيه هيكرها وده المطلوب .
فريال بشر وخبث / بسمه اني محملتش دلوقتي هتحمل بعدين وانا قولتلك ي ملك امير هيكون ليكي المهم دلوقتي تروحي دلوقتي تجيبي التقارير القديمه من فوق علشان اظبط كل حاجه .
ملك بشر وحقد/حاضر ي هانم .
فريال بشر وانتقام /هههههه أما نشوف بقا هتعملي ايه ي ست بسمه لما امير يعرف حقيقتك ويرميكي بكره كنتي دايما تقويلي انك مرات أمير الدميري وتقفي قصادي بكل بجاحه وغرور اديني هخلي امير بنفسه هو الي يرميكي بره ههههههههه .
علي الشاطي …..
كانت تجلس بسمه علي قدم امير بسعاده وعشق .
/ياه ي امير بجد السعاده دي كتيره عليا اوي بحبك ي امير بحبك .
امير وهو يقبلها بعشق /روح قلب امير وانا بعشقك ي روحي مش ناويه تقويلي علي المفاجاه .
بسمه بدلع /توتو قولتلك بليل لأنه خبر هيحتاج احتفال كبير اوي ي روحي .
امير وهو يقبلها بعشق/وانا هستنا ي روح امير .
علي الجانب الآخر ….
كان يجلس بدر وهو شاردا لتتضمه عفت من الخلف بعشق /حبيبي وحشتني اوي .
بدر باستغراب وحزن /وده من امتا إن شاء الله .
عفت بدلع وعشق /توتو علطول كده زعلت من عفت حبيبتك لا انا زعلانه منك.
بدر وهو بقربها إليه بغيظ /والي عملتيه ميزعلشي .
عفت بعشق وابتسامه /ي زعل بس انا جايه اعتزرلك واقولك اني بموت فيك وحقك عليا ونفسي اكون في حضنك دلوقتي قبل بعدين بس انت المفروض متزعلش مني المفروض تتحملني وتفهمني .
بدر بعشق وابتسامه /وانا فهمك ومستعد اتحمللك طول العمر ي روحي بس هموت عليكي اعمل ايه.
عفت بخجل وارتباك /وانا كمان ي روحي بس عيزاك تفسحني بقا شويه .

 

 

بدر بابتسامه حنونه /طبعا ي روحي هجيب مفاتيح العربيه واجي علطول .
ليسرع بدر اللي الاعلي لتنظر إليه بعشق وسعاده ليقاطعها رن هاتفها لترد باستغراب علي ذلك الرقم الغريب /الللو .
عبده بحده وغضب /صباحيه مباركه ي عروسه اوعي تقفلي السكه لاحسن انتي عارفاني ي روح امك هعرف حبيب القلب خريطه جسمك واقوله علي الي هو ميعرفهوش هههههه .
عفت بدموع ورعب /انت انت عايز مني ايه سبتلك البيت والبلد والعيشه كلها وهربت عايز مني ايه.
عبده بغضب /اسمعي ي روح امك بلاش كلام كتير ليا كل اسبوع الفين جنيه ياما كده ياما هعرف حبيب القلب كل حاجه واخليه يرميكي بره ي عروسه فاهمه ي بت .
عفت بدموع وصراخ/الفين جنيه بحالهم اجيبهم منين .
عبده بغضب /انتي هتستعبطي عليا ي روح امك ده انتي متجوزه بدر الدميري الي بيلعبوا بالملايين اول ماتنزلي تكلميني وتجيبي الفلوس ياما كده ياما انتي عارفه انا هعمل ايه ي بنت عبير .
ليغلق عبده الهاتف لترتمي عفت بدموع والم فمن الواضح أن حياه العذاب ستلاحقها اينما كنت 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏.
في غرفه امل وادم ….
كانت تحاول أمل أن تغفا لتنفزع عندما تسمع ادم وهو يتألم في نموته لتتسرع إليه بخوف وصراخ /ادم مالك ي ادم ادم انا لازم اكلم طنط هند بسرعه لتسرع الي هاتفها لتتصل علي هند لياتيها الرد سريعا لتصرخ بدموع وخوف /الحقيني ي طنط هند ادم تعبان اوي …
في غرفه بسمه وامير …
كان يجلس امير باستمتاع بذلك الزينه والالوان الزاهيه لتقترب منه بسمه بدلال .
/عارفه انك مستعجل علشان تعرف ايه هي المفاجاه ثواني ي روحي وهتعرف .
لتسرع بسمه الي الحمام لينظر إليها أمير بعشق وابتسامه ساحره ولكن تلاشت تلك الابتسامه وتحولت الي حزنا شديد عندما قراء رساله جدتته الذي أرسلت بها نتيجه التحاليل القديمه الذي تقول إنه غير قادر علي الانجاب ليسقط رأسه بدموع والم ليتحدث بوجع ومراره /اه ي امير اه علي حرقه قلبك ووجعك الحادثه دي مش بس حكمت عليك تفضل عاجز طول عمرك لا كمان حرمتك من انك تكون اب يارب انا راضي بحكمك وقدرك بس متخليش بسمه تبعد عني انا مقدرش اعيش من غيرها .
بسمه وهي تمسك بيدها اختبار الحمل لتصرخ بسعاده /امير ي روحي انا كنت شاكه بس دلوقتي اتاكدت انا حامل ي نور عيني ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى