روايات

رواية خادمة العشق الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء الثامن

رواية خادمة العشق البارت الثامن

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة الثامنة

في شقه كمال …
كانت تجلس سميحه بدموع وخوف علي ابنتها ليصعق كمال من مضهرها .
كمال بفزع /مالك ي وليه فيه ايه .
سميحه بدموع وصراخ /الحقني ي كمال ملك بنتك .
كمال بفزع وعصبيه /مالها ي وليه انطقي بقا .
سميحه بدموع وصراخ /امير الدميري جيه وخدها وشكله كده عرف الملعوب بتاع صور الي ماتتسما بسمه وخدها وقال إنه هيربيها انا عايزه بنتي ي كمال .
كمال بغضب وهو يسير للخارج / هي سايبه ولا ايه فاكرني مش هعرف احمي بنتي انا هروح فيلا الدميري وبنتي هجيبها غصبن عن عين الكبير فيهم ….
في القسم …..
كانت تجلس امل بدموع وارتباك وهي تخفض رأسها خجلا وخوفا من والدها الذي اتبعها وقد علم كل شي ..
جمال بوجع وكسره /احنا موافقين ي ادم بيه .

 

 

امل بدموع وغضب /انت بتقول ايه ي بابا انا مش موافقه انت كده بتضيع حقنا انا ليمكن اتجوز البنادم الحقير ده .
ادم بغيظ /لا انا الي واقع في دبادبيك انا هنقذك من الفضيحه .
ادهم بغضب شديد/والفضيحه دي مين السبب فيها مش انت بندالتك عمي جمال أمل معاها حق انتوا كده بتضيعوا حقكم .
جمال بتعب والم وكسره /حقنا هيكون في سترها قدام الناس ي ادهم بيه احنا ناس غلابه والفضيحه دي هتكسرنا وتخلينا نحط وشنا في التراب طول العمر خصوصا اني غضبان عليها لأنها السبب في كل الي حصل وفي كسرتنا دي وقسما بالله ي أمل متعترضي عن الي قولته لهتكوني بنتي ولا اعرفك .
امل بدموع وكسره/انا ماليش ذنب ي بابا هو الي حيوان مقدرش يدافع عن نفسه قدامي وقدام القانون استغل وساخته علشان ينتقم مني ويكسرني لاني كنت بحاول اكشف جرايمه ..
ادم بحده وغضب / علي فكره عمي جمال عنده حق انتي السبب في الي حصل انتي الي مفكرتيش غير أنك تكبري وتشتهري علي اسم ادم نصار من غير مايكون عندك دليل واحد عن كل الي بكتبيه عني ردي كان حقاني اوي قصاد الي انتي بتعمليه شوفتي الواحد لما يتوجع في شرفه بيبقا صعب ازي .
ادهم بغضب وغيظ /اوعا تتدي مبرر لنفسك الي عملته فاهم .
ادم بتنهيده وحده /انا مبديش مبرر لانه مش فارق معايا اصلا وكل الي بيحصل ده بمزاجي علي فكره .
جمال بتعب وكسره/هتيجي تتطلبها من بيت ابوها وتعملها اكبر فرح قدام الناس .
ادم بغرور وثقه /موافق علشان خاطرك .
جمال بجديه وتصميم /بس ليا شرط شهر واحد وتتطلقها .
امل بدموع وكره /لا طبعا ي بابا هما يومين بالظبط شهر ايه .
جمال بحده /انتي تسكتي خالص وانا بتكلم مسمعش
صوتك فاهمه .
ادم بثقه وجديه /تمام شهر وهطلقها أنا اصلا مش من النوع الي بيحب حد يبقا مقتحم حياته .
جمال بتعب /تمام هنستناك بكره يلا ي هانم علي البيت .
ادهم بإعجاب شديد بها وحنان/انا عارف انك مضطره ل كل ده ومش موافقه عليه بس اطمني انا جنبك وهفضل جنبك طول الوقت ي أمل .
امل بضعف ودموع /شكرا جدا ل حضرتك .
جمال بحده /يلا ي أمل .

 

 

ادم بجديه وهو يربط جاكيته /ها ي صاحبي الموضوع خلص واتحل اظن اقدر امشي مش كده .
ادهم بحده وغضب /هو فعلا الموضوع خلص وانت مش بس هتخرج من هنا انت هتخرج من حياتي كلها ي ادم .
ادم بحزن بداخله وهو يسير للخارج لكنه يستطيع إخفائه ببراعه /براحتك ي ادهم سلام .
ادهم وهو يوقفه بتحزير /ادم اوعا تفتكر أن امل مورهاش حد يقف معاها انا بحزرك انك تحاول تاذيها لحد الشهر ده مايخلص صدقني هتلاقيني في وشك وبقفلك ومش هسكت .
ادم بسخرية تخفي غضبا شديدا/طب اسمع ي ادهم انت قررت تخسر صداقتنا براحتك لكن في حاجه مهمه لازم تعرفها كويس اوي لو عايز تكمل في منصبك الجميل ده ابعد عن أمل امل هتكون مراتي ي عني اتقي غضبي الي انت عارفه كويس .
ادهم بتحدي وتمسكا بها /مش هيحصل ي ادم عمري مهتخلا عنها ابدا .
ادم بحده وغيظ /براحتك ي حضره الظابط بس افتكر كويس ان ادم نصار مبيفوتش في حاجه تخصه سلام ي صاحبي .
في أحدا الفيلالل الفاخمه ….
كانت تسير منه وهي تحمل ابنها الصغير وتسير بجانب عليا بترقب وانبهار بذلك المكان .
في الداخل …
كام يجلس حمدي رجلا كبيرا في السن ليس لديها ابناء يعيش بمفرده في ذلك الفيلا الفاخمه .
عليا بابتسامه /مساء الخير ي حمدي باشا .
حمدي بابتسامه /اهلا ي عليا ي بنتي اتفضلي .
عليا بابتسامه /شكرا ي باشا دي بقا منه صاحبتي الي هتقعد عند حضرتك وتخدمك .
حمدي بابتسامه وطيبه /اهلا ي بنتي اتفضلي نورتي .
منه بارتباك /شكرا ي باشا ده نورك .
عليا بابتسامه /طب يلا بقا ي منه حمدي بيه راجل طيب اوي عن اذنكم انا .
حمدي بطيبه /مالك ي منه ي بنتي اقعدي .
منه بدموع والم /شكرا ي بيه بس انا حالي يصعب علي الكافر علشان كده اشتغلت .
حمدي بطيبه /طب اقعدي ي حبيبتي واعتبريني ابوكي واحكيلي كل حاجه .
في المحزن الخاص بأمير …
كانت تجلس ملك وهي تصرخ بفزع من كم الفئران والحشرات الذي تملأ المكان .
امير وهو يجلس على كرسيه المتحرك امامها بغضب /انتي ايه ي شيخه شيطانه ازي واحده في سنك يكون جواها كل الإجرام ده .

 

 

ملك بحده وصراخ /قولتلك انا معملتش حاجه ومبعتش حاجه روح للشريفه بتاعتك الي مقرطساك ورايحه جايه مع عشيقها .
امير وهو يصفعها بشده وغضب /اخرسي ي بنت الكلب اوعي تجيبي سيرتها علي لسانك ابدا بسمه اشرف وانضف منك مليون مره .
بسمه بغضب جحيمي/اه باماره ماشتغلت حبتين السهوكه عليك علشان تخطفك مني .
امير باستفزاز لها /انا مكنتيش ليكي اصلا علشان تاخدني منك بس في دي عندك حق هي بحبها وحنانها خطفتني من الدنيا كلها خليت فعلا ل حياتي معنا ومهما عملتي انتي ولا غيرك مش هتقدروا تبعدونا عن بعض ابدا .
ملك بغضب شديد/متفرحش اوي كده ي امير لسه الي جاي هيكون قوي اوي .
امير بغضب جحيمي/فكري بس مجرد تفكير انك تقربي مننا وساعتها قسما بالله هدفنك حياه من غير مايرمشلي جفن فاهمه ي حشره .
ملك بخوف وفزع وصراخ /انا عايزه أخرج من هنا .
امير وهو يسير بكرسيه المتحرك الي الخارج /مش هيحصل دلوقتي غير لما تتربي شويه علشان تفكري مليون مره قبل ماتتطاولي علي ستك بسمه .
ملك بغضب جحيمي وصراخ /هدمرك ي امير انت وبسمه هدمركم ي امير ……
في فيلا الدميري …..
كانت تقف بسمه في شرفه الغرفه بقلق شديد علي امير فقد تأخر الوقت كثيرا ولم يأتي .
بسمه بقلق وخوف /ي ترا اتاخرت ليه ي امير يارب احفظهولي واحميه يارب .
لتصعق من رويه كمال وهو يسير الي الداخل ومظهره لا يوحي بالخير لتسرع الي الاسفل بقلق شديد .
في الاسفل …
كان كمال يسير الي الداخل بغضب جحيمي وصراخ أفزع كلا من في البيت .
كمال بغضب /عامر بيه بنتي فين ي عامر بيه .
عامر باستغراب /فيه ايه ي كمال ايه الي حصل .
كمال بغضب /الي حصل تقدر تسال امير بيه ي عامر بيه .
فريال باستفسار /ماله امير عمل ايه .
كمال بغضب /خطف بنتي من بيتي ي فريال هانم .
فريال بحده/بتقول ايه اتجنن ده ولا ايه ازي عمل كده .
بدر بحده /وطي صوتك وانت بتتكلم وبعدين ايه الي بنتك عملته علشان امير يعمل كده .
كمال بارتباك وتعلثم /قصدك ايه ي بدر بيه مش فاهم .
بدر بحده/قصدي انتي فاهمه كويس انا امير اخويامش بلطجي ولا ده طبعه اصلا الا إذا كانت بنتك هي الي وصله ل كده .
بسمه برعب وخوف /ي ترا عملت كده ليه ي حبيبي انت مالك ومالهم ي روحي .
كمال بغضب وحده/والله تقدر تسال بسمه هانم ي بدر بيه اكيد هي الي لعبت في دماغه علشان ياذي بنتي ماهي طول عمرها بتغير منها .

 

 

بسمه بحده ودمع /انت ايه ي اخي مكفكاش ظلم فيا بقا انا معرفش امير عمل كده ليه .
بدر بغضب /اتكلم عدل ي جدع انت وحسك عينك توجهلها اي كلام فاهم .
عفت وهي تحمل حياه وتسير بفزع /بسم الله الرحمن الرحيم عمي كمال فيه ايه .
كمال بسخرية وغيظ /حتي انتي هنا كمان ي عفت ي هربانه جرا ايه ي عامر بيه هي فيلتك خلاص بقت ملجأ للهربنين وبنات الشوارع ولا ايه .
عفت بدموع وحزن قد لامس قلبه /ربنا يسامحك .
بدر وهو يمسكه من ملابسه بغضب /قسما بالله العظيم لو نطقت في حقها بحرف واحد ليكون اخر يوم في عمرك فاهم .
فريال بغضب شديد/جرا ايه ي بدر وانت زعلان عليها كده ليه مش هي دي الحقيقه ماهم فعلا بنات شوارع والي اخوك خطفها دي برقبتهم .
امير بغضب شديد/لا ي جدتي مش بنات شوارع دول بنات ناس وبنات اصول كمان اما بقا الي انتي شيفاها احسن منهم فهما احسن منها مليون مره .
كمال بغضب /بنتي فين ي امير بيه .
امير باستفزاز /زي ماقولت لامها بالظبط بنتك عايزه تتربا وانا الي هربيها ي كمال علي الي عملته الي انت عارفه كويس .
فريال بغضب شديد /ملك ترجع هنا دلوقتي حالا ي امير فاهم .
امير بحده /لا ي جدتي مش هترجع انا اسف بس مش هترجع قبل ماتتربا عن الي عملته والموضوع انتهاء .
بسمه بقلق وارتباك /امير ممكن نتكلم لوحدنا شويه .
امير بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها /وقتي وروحي وقلبي كله ملك ايديكي ي بسمه يلا نتطلع اوضتنا.
كمال بحده/شايفه ي ست الناس افضل كده مش عارف بنتي فين ولا بيحصل فيها ايه .
فريال بتنهيده وغيظ /روح انت ي كمال انا عارفه امير كويس اكيد حابسها هنا ولا هنا وانا هعرف هي فين وهجيبها هنا تفضل معايا .
كمال بضيق /الي تامري بيه ي ست الناس انا مطمن ومعتمد عليكي عن اذنكم .
عامر بحيره وزهق/هنعمل ايه دلوقتي ي امي .
فريال بغيظ /لازم نراقب امير أو قاسم حارس ادم هما الي هيوصلونا ل مكان ملك .
علي السلم …

 

 

كان يصعد بدر ليوقفه صوتها الذي أصبح يعشقه .
عفت بابتسامه /شكرا جدا ي بدر بيه انك دفعت عني اول مره احس فعلا بالامان كان فعلا احساس كنت محتاجاه اوي .
بدر بابتسامه حنونه /خلاص ي ستي اعتبريني امانك وحمياتك .
عفت بخجل وارتباك /تسلم يارب بس هو تفتكر ايه الي ممكن تكون عملته ملك علشان امير بيه يعمل معاها كده .
بدر بجديه /بصراحه معرفش ي عفت بس من الواضح أنها عملت حاجه كبيره اوي لأن العنف والغضب ده مش من طبع اخويا امير خالص بس من الواضح ان انتي وبسمه تعرفوا ملك كويس مش كده .
عفت بجديه /ايوه بس بصراحه علشان ده كلام ربنا هيحاسبني عليه هي بت شرانيه وخبيثه وطول عمرها بتستقوا علي بسمه وبتغير منها .
بدر بجديه/مفيش حاجه نقولها غير أن ربنا يقدم الي فيه الخير لينا كلنا .
عفت بابتسامه وطيبه /امين يارب .
بدر بابتسامه ونظره حانيه وهو ينظر إلي عيناها/روحي انتي بقا علشان تذاكري انت عندك امتحان بكره مش كده .
عفت بابتسامه وسعاده لتذكره أدق تفاصيلها/ايوه إنا وبسمه ان شاء الله يعدي علي خير .
بدر بابتسامه /طب تحبي اخاد حياه عندي اليله .
عفت برفض شديد /لا طبعا انا اصلا مبقتش بقدر اقعد من غيرها .
بدر بابتسامه حنونه/انت طيبه اوي ي عفت وحنينه اوي .
عفت بخجل من نظراته /شكرا ي بدر بيه عن اذن حضرتك .
لتذهب من أمامه سريعا قبل أن ينفضح أمرها ولكنه هو قد تأكدت من مشاعره وقد حان الوقت المناسب ليعيش العشق من جديد …..
في غرفه امير ….
كانت تجلس بسمه بدموع والم كان يشعر بدموعها وكأن قلبه يغرز به سكاكين حاده فهو لم يتحمل بها ذلك ليقترب منها سريعا وهو يحتضنها .
امير بخوف وحنان وعشق لها /ايه بس ي روحي ليه كل الدموع دي .
بسمه وهي تنتفض داخل أحضانه /انا خايفه ي امير خايفه اوي .
امير وهو ينظر إلي عيناها بدقه /خايفه من ايه يروحي خايفه من ايه وانا موجود .
بسمه بدموع والم /خايفه منك ي امير بعد الي عملته انا مش عيزاك تبقا زي كمال مش عايزاهم يشغلوا دماغهم بحياتنا ساعتها هيعملوا المستحيل علشان يفرقونا عن بعض .
امير بابتسامه وهو يجلسها علي قدميه بحب/روح امير من جوه مكمن تهدي ي قلبي الزفته دي كانت لازم تتربا الي عملته فيها صدقيني قليل اوي عن الي عملته .
بسمه بانتباه /هو ايه الي عملته .

 

 

امير بابتسامه فهو لا يريد أن يحزنها /ابدا يروحي متشغليش بالك بحاجه ملك هربيها شويه واكيد هسايبها انتي مش متجوزه قتال قتله ي عني .
بسمه وهي تنظر إليه بعشق /انا متجوزه احن راجل في الدنيا علشان كده بعشقه وبموت فيه وبخاف عليه من الهواء الطاير وأبقا مستعده اعيش خدامه له .
امير وهو يقبلها بعشق/متقوليش علي نفسك خدامه انتي ملكه قلبي .
بسمه بابتسامه ساحره/انت فاكر أن ده لقب وحش ده انا هكون خدامه عشقك كل واحده بتحب وتتحب بجد بتبقا مستعده تكون خدامه العشق ده ي اميري .
امير وهو يقبلها بعشق وخبث /هو احنا كنا بنعمل ايه قبل ماخرج .
بسمه بضحكه خجل /معرفش .
امير بغمزه وخبث/طب تعالي بقا وانا هعرفك .
ليغرقها في بحور عشقه المحببه لها ……
صباحا ..
في فيلا الدميري …
في الاسفل علي مائده الافطار ..
كانوا يسيرون عفت وبسمه علي الدرج وهو يتناقشون سويا في بعض الاسئله .
امير بابتسامه وهو يقبل يدها /خالي بالك من نفسك ي روحي انا واثق انك هتحلي كويس ي قلبى .
بسمه بجراه اكتسبتها منه لتتحدث بهمس /هحل كويس اوي انت انبارح خلتني حتي افتح الكتاب .
امير بغمزه وخبث /طب بذمتك مش الي كنا فيه انبارح احسن من اي امتحان .
بسمه بضحكه عاليه/هههههه طبعا احسن بحبك ي امير .
امير وهو يقبل يدها /وانا بموت فيكي ي روحي .
بدر وهو يقبل حياه وعيناه علي عفت /ربنا معاكي ويوفقك يارب انا هعدي عليكي بعد الامتحان نخرج نتغدا بره ماشي .
عفت بسعاده وعشق /طبعا موافقه يلا ي بسمه هنتاخر .
بسمه بابتسامه وغمزه /بتستعجلي ليه كده ده القعده حلوه اوي .
عفت بهمس وغيظ /امشي بقا انا مش عارفه اتلم علي اعصابي يلا.
بسمه بابتسامه/يلا ي اختي يخربيت الحب وسنينه .
فريال بقرف وزهق/ي ساتر مش ممكن دول بيئه ايه انا مش عارفه احنا هنستحمل الاشكال دي لحد امتا .
بدر بجديه /شكلهم معانا علطول ي جدتي لاني قررت اتجوز عفت .
عامر بصدمه /بتقول ايه انت اتجننت ولا ايه .

 

 

بدر بتنهيده فهو يعلم أن ذلك سيحدث/لا متجننتش ي بابا ايه المشكله .
فريال بغضب شديد وصراخ /لا هو ايه الي حصل في العائله دي ايه مينفعش تتجوزو بنات عائله بنات ناس طب اخوك ورجله جات في الخيه وجابلنا واحده لمامه انت كمان ي سي بدر ده احنا ياما عارضنا عليك بنات جميلات وبنات عائله وكنت بترفض اشمعنا دي الموضوع تنساه خالص ي بدر فاهم لانه مش هيحصل .
بدر بجديه وتصميم /لا هيحصل ي جدتي انا مش عيل صغير واعرف اخاد قرراتي بنفسي وانا هتجوز عفت .
ادم بابتسامه وهو يجلس لتناول الطعام/صباح الخير .
فريال بغيظ شديد/تعال ي ادم شوف ابن عمك الي عايز يجبلي جلطه .
ادم وهو يأكل ببرود /بعد الشر عليكي يا تيته ايه الي حصل مين فيهم الاول .
بدر يزهق/انا ي سي ادم هشل جددتك علشان هتجوز عفت .
ادم وهو يأكل ببرود /ايه ده انت كمان عايز تتجوز ي محاسن الصدف .
امير بشك /قصدك ايه ي ادم .
ادم بمرح وخبث/قصدي أن الخبر ده هيتنشر بكره في الجرائد ي امير ادم نصار يفارق حياه الهلس والمسخره ويدخل قفص الزوجيه .
امير بصدمه /مش ممكن انت بتهزر صح .
ادم وهو يأكل ببرود /لا مش بهزر انتوا هتيجوا معايا النهارده علشان نخطب العروسه انا اتفقت مع ابوها .
فريال بغرور وتكبر / انا عارفه ي واد ي ادم إنك أنت الي هتنصفني مش هتلميلي الحوش وتربيه الشوارع قولي ابوها مركزه ايه .
ادم ببرود وخبث /هو مسؤول كبير .
فريال بلهفه /مسؤول في ايه ي واد ي ادم في السلك الدبلوماسي ولا في الخارجيه .
ادم ببرود واستفزاز /لا في الحي اصل نسيت اقولك أن ابوها مسؤول الحي في حاره من الحواري ي عني زباله مجاري حجات من ديه هو المسؤول عن ده كله ويسد ي عني .
فريال بغضب وهي تشعر بقلبها قد يوقف لتسقط علي الكرسي بصراخ /اه قلبي الحقوووتي .
ادم بمرح /اللهم اغفر لها وارحمها .
ادم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /امين .
ادم بمرح /اللهم اجعل مثواها الجنه .
بدر بابتسامه ومرح /امين .
ادم بمرح /طول عمري حاسس ان موتها هيكون علي ايدي يلا كله بتاع ربنا ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى