روايات

رواية خادمة العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء الثالث عشر

رواية خادمة العشق البارت الثالث عشر

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة الثالثة عشر

في السياره ….
كانوا يجلسون جميعهم ذهابون لذلك الاوتيل الفخم لحفل الزفاف ..
عامر باستغراب وقلق /انا والله مش عارف الي حصل ده حصل ازي ايه الي خلا امي وملك يناموا بالطريقه دي .
امير وهو يكتم ضحكاته/دول مقتولين ي عمي مش ناموا .
عامر وهو ينظر إلي ادم بغيظ /مانا برضه شاكك في الي ممكن يكون عمل كده مش كده ولا ايه ي سي ادم .
ادم بارتباك وتعلثم /اهو استغفر الله العظيم هو مفيش غير ادم في الدنيا دي كل المشاكل ادم ولا ايه .
عامر بحده /امال عيازني أفسر بايه الي حصل ل جدتتك وملك طبيعي ده .
ادم بمرح /لا الله الا الله ايه الي حصل ناموا موقف عادي بيحصل في أي حته اراده ربنا هنكفر ولا ايه .
عامر بغيظ شديد/لا وانت تقي وبتاع ربنا اوي ي سي ادم ماشي علي العموم حسابك معايا بعدين .
امير بهمس ل ادم /الله يخربيتك انت عطيتهم ايه دول كانوا قاطعين النفس.
ادم بخبث ومكر/عطيتهم منوم الي يروح ميرجعش انا راضي ذمتك انا أنقذت البشريه منها فكرك ان اليوم كان هيعدي علي خير لو كانت جدتك والحربايه دي جات معاها .
امير بجديه /تصدق صح .
ادم بفخر وغرور /شوفت ي ابني من غيري مكنتشوش هتعرفوا تعيشوا .
امير بابتسامه /ماشي ي اخويا ..
في الاوتيل ……

 

 

في غرفه الفتيات …
كانت تجلس هند وهي تنظر إليهم بسعاده وحب فكانوا كالملكات في فساتين زفافهم لتحتضنهم بابتسامه لتتحدث .
/مشاء الله ي حبايبي كل واحده فيكم عامله زي البدر في ليله تمامه .
بسمه بابتسامه /ربنا يخليكي لينا ي خالتي هند وميحرمناش منك ابدا .
عفت بابتسامه /بجد حضرتك مليتي حياتنا واسعادتنا زي مايكون امهاتنا عايشين بالظبط .
هند بابتسامه وحب /وانتوا خلاص بقيتوا بناتي. حبايبي .
امل بابتسامه تخفي وراءها اللما يكفي العالم /حضرتك احن انسانه في الدنيا .
هند بابتسامه وسعاده/طب يلا ي عرايس علشان العرسان مستنين عرايسهم علي نار يلا ..
في الاسفل ….
كانوا يقفون الشباب وهم ينتظرون معشقوتهم بسعاده ولهفه كان كلا منها كالفارس ليصعد كلا منهما لأخذ عروسته .
امير وهو يقبلها بعشق/روح قلبي زي القمر ايه الجمال ده .
بسمه بدمع يتلألأ في عيناها/الجمال هو انت ي امير حاسه ان قلبي هيقف من السعاده بحبك ي امير بحبك .
امير وهو يقبل يدها بحنان/وانا بموت فيكي ي روح امير ..
بدربابتسامه وسعاده/ايه القمر ده ي حبيبتي.
عفت بخجل /لا انت الي عنيك حلوه ي حبيبي .
بدر وهو يقبل يدها بعشق/لا ي قلبي انتي الي ملاك برئ خطفتيني في ثواني ووقعتيني في حبك.
عفت بابتسامه وعشق /وانا بموت فيك ي حبيبي وهعيش عمري كله بس علشان اسعدك .
ادم وهو يضع يدها في يده بغيظ /نورتي ي عروسه خلاص بقيتي حرم ادم نصار .
امل بغيظ شديد/مهي دي المصيبه ارجوك انا مضطره اتعامل كده قدام الناس احسالك متتمداش في الهبل ده فاهم كفايه المصيبه الي انا فيها .
ادم بسخرية /مصيبه طب بصي حواليكي وشوفي كام واحده بتحسدك عليا بصي .
امل بحده وغيظ /مش هبص لانهم تافهين زيك وميعرفوش حقيقتك الوسخه .
ادم بغيظ وحده /طب وطي صوتك بقا بدل ماخليه فرح مهبب علي دماغك فاهمه .
امل بغيظ شديد/اوووف .
علي ساحه الرقص ….
كانت تجلس بسمه علي ارجل امير للتحرك بخفه علي أرجله وكأنهم يتمايلون مع الموسيقي .
امير بابتسامه وعشق /ها ي روح قلبي فرحانه .
بسمه بعشق وسعاده /الا فرحانه ده انا هطير من الفرحه ي امير والناس كلها شيفانا وعارفين اني مراتك دي لوحدها بالعالم كله .
امير وهو ينظر إليها بدقه /ي عني مش مكسوفه ي بسمه مش مضيقه انك مش عارفه ترقصي مع جوزك زي كل البنات .
بسمه وهي تتضع يدها علي فمها بغيظ /انا قولتلك قبل كده انك لو قولت الكلام ده تاني ردي هيكون .
امير بغمزه /ايوه احلا حاجه الرد بتاعك ده هموت عليه .
بسمه بخجل شديد ودلع /وبعدين ي امير مش هنا فوق واحنا لوحدنا .

 

 

امير وهو يقبلها بعشق/روح قلب امير من جوه ي بسبوسه قلبي .
عفت باحراج وخجل /انا اسفه ي بدر انا مش عارفه ارقص وببوظ كل حاجه مش كده .
بدر بإعجاب شديد ببرائتها/وانا مش مضايق ي عفت بالعكس أنا بفرح لاني اول واحد في حياتك تتعلمي معاه وعلي أيده كل حاجه انتي بريئه ي عفت عامله زي الاطفال وده من اكتر الحاجات الي خلتني احبك .
عفت بابتسامه وعشق/وانا كمان بموت فيك ي حبيبي .
ادم بغيظ وهو يشعر في الم شديد في قدمه /ايه ي حاجه هرستي رجلي في ايه أما انتي مش عارفه تتنيلي ترقصي نقعد احسن .
امل بغيظ شديد وهي تبتسم لناس /بطل الي انت بتعمله ده الناس بتبص علينا فيه ايه انا مش واقعه فيك ي عمي .
ادم بغيظ وحده وهو يضمها لاحضانه وينظر في عيناها بدقه /انتي بجد بتكرهيني اوي كده فعلا مش عيزاني .
امل بغضب شديد/ايوه طبعا واحد دمرني ودمر حياتي تفتكر ممكن احس ناحيته بايه .
ادم بحنين وهو ينظر إلي عيناها/مش يمكن عمل كده غصبن عنه مش يمكن فيه جواه وجع كبير محتاج حد يساعده ويقف جانبه .
امل بارتباك شديد/ده مش موضوعي ومفيش مبرر ممكن اقبله انت واحد كان المفروض دلوقتي يكون في السجن ولولا ابويا مكنتش ابدا وفقت علي الي بيحصل ده ولو علي الكره فأنت اكتر حد بكره في حياتي .
ادم بمراره ووجع/الحال من بعضه عادي مش اول ولا اخر مره اعيش لوحدي واخسر كمان .
كانت تنظر امل في عيناه بدقه وتركيز ماذا يخفي ادم وراءه ماذا يحاول أن يوصله لها لكن مهما حدث فلا يوجد مبرر له عما فعل …..
لتغمز بسمه الي عفت وامل بسمه يفهمونها جيدا لياخذون كلا منهما مايك .
بسمه وهي تنظر إلي امير بعشق /نفسي أقوله كنت ايه قبل مايقربني ليه ❤️كنت صوره ناقصه حاجه كملها بعنيه .
عفت وهي تمسك يده بدر بابتسامه حنونه/كنت عايشه عمري خوف ❤️❤️ تحت رحمه الظروف ♥️
كنت قصه ناقصه تكمل أو كلام ناقص حروف .
امل وهي تنظر ل ادم بدمع يتلألأ في عيناها ووجع يكفي العالم وهي تتذكر ماحدث لها علي يده /حالي كان وأنا مش مـعاه زي طـفل في سكـة تـاه
واتحـرم من حضن أمـه واتـنـسي ويا الحياة
😥😥😥😥😥😥
حالي كان وأنا مش مـعاه زي حـد الخوف مـلاه
حـد كان غرقـان في هـمه ومش لاقـيلـه طوق نجاة
😥😥😥😥😥

 

 

نفسـي أقولـه كـنت إيـه قـبل مايقـربـني لـيه
كنت عنوان حـلم ضايع واتلـقي وأنا بـين إيديـه
نفسي اقوله كنت ايه قبله واستنيته ليه
كنت صوره حلوه ناقصه حاجه كملها بعنيه
كنت عايشه عمري خوف تحت رحمه الظروف
كنت قصه ناقصه تكمل او كلام ناقص حروف
نفسي اقوله ايه كمان كنت قبله من زمان
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️.
ورده دبله واما قرب فتحت قبل الاوان
نفسي اقوله يا حلم كنت هموت واطوله
نفسي اقوله يا اسم برتاح اما اقوله
نفسي اقوله يا حب انا سنيني اتعاشوله
واتعاشت عليه
نفسي اقوله يا حلم كنت هموت واطوله
نفسي اقوله يا اسم برتاح اما اقوله
نفسي اقوله يا حب انا سنيني اتعاشوله
واتعاشت عليه
حالي كان وانا مش معاه زي طفل في سكه تاه
واتحرم من حضن امه واتنسي ويا الحياه
حالي كان وانا مش معاه زي حد الخوف ملاه
حد كان غرقان في همه ومش لاقيله طوق نجاه
نفسي اقوله كنت ايه قبل ما يقربني ليه
كنت عنوان حلم ضايع واتلقي وانا بين ايديه
نفسي اقوله يا دنيا لياليها اتعادولي
نفسي اقوله يا فرح وشموعها اتقادولي
نفسي اقوله يا حضن دفي وشال حمولي
لما هربت فيه
نفسي اقوله يا حلم كنت هموت واطوله
نفسي اقوله يا اسم برتاح اما اقوله
نفسي اقوله يا حب انا سنيني اتعاشوله
واتعاشت عليه
نفسي اقوله يا دنيا لياليها اتعادولي
نفسي اقوله يا فرح وشموعها اتقادولي
نفسي اقوله يا حضن دفي وشال حمولي
لما هربت فيه
نفسي اقوله يا حلم كنت هموت واطوله
نفسي اقوله يا اسم برتاح اما بقوله .
ليحتضن كلا منهما معشوقته تحت فرحه الجميع وتصفيق المعازيم لذلك العشق الذي يملأ الدنيا ♥️♥️♥️♥️ليقوم الشباب أيضا بأخذ المايك لتعبير عن عشقهم ليحتضونه بعضهم لبعض ليغنوا بكل عشق وهيام ووسامه قد ظهرت للجميع ..
وبحب بكل ما فيّ، بقلبي وروحي وعينيّ

 

 

حبيبي أهو بين إيديّ، وأحلم بإيه ثاني
خلاص الدنيا ضحكت لي، وصدقت لما وعدتني
بأجمل حب وهدتني، خلاص يا جرح إنساني
(تعالى للهوى (حبيبي) تعالى نذوب سوى (حبيبي
تعالى نعيش هنا ثانية، بثانية
خذنا يا شوق، طوحنا فوق
ده حبيبي معايا وفي حضني
خايف عليه، إيدي في إيديه
حالف ما أسيبه ولا يسيبني
خذنا يا شوق، طوحنا فوق
آه ده حبيبي معايا وفي حضني
خايف عليه، إيدي في إيديه
آه حالف ما أسيبه ولا يسيبني
(تعالى للهوى (حبيبي) تعالى نذوب سوى (حبيبي
تعالى نعيش هنا تحلى الدنيا
وبحب بكل ما فيّ، بقلبي وروحي وعينيّ
حبيبي أهو بين إيديّ، وأحلم بإيه ثاني
خلاص الدنيا ضحكت لي، وصدقت لما وعدتني
بأجمل حاجة وهدتني، خلاص يا جرح إنساني
ليبتسم الجميع بسعاده اما هند وعامر فقد أدمعت أعينهم لذلك السعاده الملقاه عليهم ليحمل كلا منهما معشوقته الي الاعلي اما بسمه فكانت دايما يد العون ل امير ليصعدون الي الاعلي بسعاده تكفي العالم .
في غرفه امير …
كانت تجلس بسمه في أحضانه لتتحدث بعشق وسعاده /عارف ي امير لو الي انا فيه ده حلم كنت قولت ده مستحيل يتحقق حبي ليك ي امير مقوي قلبي مخليني حاسه اني مالكه العالم .
امير وهو يقبلها بعشق/ده انا الي ملكت الدنيا بيكي ي روحي بحبك ي بسمه .
بسمه بعشق/وانا بموت فيك ي روحي .
امير بغمزه وخبث/طب تعالى بقا علشان اقولك علي كلمه سر .
بسمه بضحكه خجل/تحت امرك ي اميري .
في غرفه بدر …
كان يقف بدر خلفها وهو يحاول أن يساعدها في خلع الفستان ليشعر بارتجافها بين يديه ليتختضنها بعشق /روح قلبي خايفه من ايه أنا مستحيل اذيكي ابدا فاهمه .

 

 

عفت بدموع وتعب وهي تشعر بخوف شديد /بدر ممكن بكره لاني بجد مش قادره النهارده .
بدر بابتسامه حنونه/جرا ايه ي روحي هو انا علشان اتجوزتك يبقا خلاص يحقلي اي حاجه لا ي عمري انا مش مستعجل انتي خلاص بقيتي مراتي وده كفايه .
عفت وهي ترتمي في أحضانه بدموع /ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
في غرفه ادم وامل ….
كانت تقف بغيظ وهي تحاول فتح سوسته الفستان لتزفر بغضب فلا فائده .
امل بغيظ /ي ساتر ايه الفستان ده .
ادم وهو يأكل ببرود /ايه مالك فيه ايه .
امل بغيظ /الزفت الفستان الي سعادتك اخترته مش عارفه اقلعه .
ادم بغمزه وخبث /امال انا لازمتي ايه هنا .
امل بخجل وغيظ /انتي بتقول ايه أنت كمان ده انا اموت ولا اطلب مساعدتك ابدا .
ادم ببرود واستفزاز/خلاص براحتك .
امل بخنقه /اوووف طب خلص وسعادني هتخنق .
ادم بخبث /من عنيا
ليقوم ادم بمساعدتها وهو يعزف اجمل الالحان بإصبعه علي ظهرها لترتبك ليبتسم بخبث وهو يرا تأثيره عليها فمن الواضح أن القادم معاهم سيكون خارج التوقع .
في فيلا الدميري ….
كانت تقف فريال بغيظ وغضب شديد مما حدث .
فريال بغضب /ماشي ي ادم تعمل كده في جدتك ماشي .
ملك باستغراب /فريال هانم فيه واحد جيه بره بيقول أنه من مستشفي الدكتور علاء .
فريال بتذكر /علاء الدكتور الخاص ب امير وريني كده لتمسك هي بالملف لتصعق مما به لتتحدث بصدمه /معقول امير بقا يقدر يخلف …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى