روايات

رواية خادمة العشق الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء التاسع

رواية خادمة العشق البارت التاسع

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة التاسعة

بارت 9…..
في فيلا الدميري …
في غرفه فريال …
كانت ترقد علي السرير بخبث وغيظ وهي تدعي المرض .
فريال بخبث وصراخ /اه اه ي اني علي الي حصلك ي فريال اه تعبانه اوي ي دكتور .
الدكتور باستغراب /انا مش فاهم بس ي فريال هانم حضرتك كويسه انا مش شايف حاجه خالص .
فريال بغيظ /جرا ايه ي حيوان انت انت هتعرف اكتر مني ولا ايه بقولك عرق النسا تعبني علي الاخر .
ادم باستفزاز وسخريه /ايه ده ي تيته بس الي اعرفه ان عرق النسا ده بيجي للستات .
فريال بغيظ /وانا كنت بقره ي حيوان .
بدر وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/العفو ي تيته ادم ميقصدش الف سلامه عليكي .
عامر بقلق/الف سلامه عليكي ي امي مالك بس .
فريال بخبث ومكر /اه متقلقش عليا ي عامر انا بخير طول ماحفادي حواليا وبيسمعوا كلامي وهيعملوا كل الي عيزاه منهم مش هتعب ابدا .
امير باستفزاز /ايه ده بسمه زمانها خرجت من الامتحان لازم اروحلها .
بدر بخبث ومكر/استنا ي امير انا جاي معاك اشوف عفت .
فريال بغيظ شديد /شايف ولادك ي عامر سبوا جدتتهم تعبانه وراحوا الي شويه الحوش دول اوووف مفيش غيرك انت ي ادم الي هتنصفني وهتفضل مع جدتتك .
ادم باستفزاز ومرح /الناصف ربنا ي جدتتي انا ماشي بقا علشان اجهز نفسي للعروستي بليل سلام .
فريال بغضب /برضه مصمم علي الي في دماغك ي ادم .

 

 

ادم بثقه وقوه/ايوه مصمم ي جدتي ومصمم اوي كمان امل هي البنت المناسبه ليا عن اذنك .
فريال بغيظ شديد وحده /فاكرني هقبل بالحوش دول تبقوا غلطانين عامر عملت ايه في موضوع ملك .
عامر بتنهيده وزفر /من انبارح مفيش جديد انا مراقب امير وقاسم كويس ومفيش حد فيهم راح حته غريبه .
فريال بغيظ شديد/اكيد حد منهم هيروح النهارده المهم عايزك تعرفلي كل حاجه عن البت الي عايز يتجوزها ادم .
عامر بجديه /تحت امرك ي امي عن اذنك .
فريال بغيظ وغضب وهي تسترجع الماضي /ياه كاني شايفه عامر ونصار بالظبط وهما مصممين علي جوازهم من رحاب وهند نفس عنادهم وتصميمهم وفي الاخر الي انا عايزاه حصل وخلصت منهم بسمه وعفت وامل هيلاقوا نفس مصير امهاتكم الي لاقوا علي ايديا …..
(رحاب وهند رحاب والده امير وبدر وهند والده ادم ي ترا ايه الي حصلهم علي ايد فريال وهل فيه حد منهم عايش ركزوا معاهم لأنهم ابطال الفصول القادمه باذن الله 🤜🤜🤜🤜🤜🤜🤜.
في الجامعه ….
كانوا يجلسون بسمه وعفت وهم يشربون العصير .
بسمه بابتسامه/الحمد لله الامتحان النهارده كان سهل عقبال الباقي يارب .
عفت بشرود /يارب .
بسمه باستغراب /مالك ي عفت .
عفت بقلق ودمع /انا خلاص مبقتش اقدره اعيش من غير بدر ي بسمه بحبه اوي بجد .
بسمه بسعاده /الحب اجمل حاجه في الدنيا ي عفت وبدر كمان شكله التاني وقع .
عفت بدموع /ماهو ده الي مخوفني ي بسمه كنت متمنيه اني افضل مربيه ل حياه وشيفاه هو قدام عنيا وخلاص مكنتش عايزه اي حاجه تانيه لكن خايفه نتجوز ومكنش قد المسؤوليه ده غير بقا أن فريال هانم مش هتسكت ولا هتقبل وانا غلبانه ومش ناقصه .
بسمه بجديه /اظن ان الي شوفته انبارح من بدر ميقولش أنه ممكن يقبل في حقك كلمه واحده من اي حد ثانيا انا جنبك ومعاكي حكياتك انتي وبدر متفرقش عني انا وامير وانا كنت ايه قبل ماتجوز امير كنت ضايعه وتايهه لحد ماتجوزته خلا العالم ده كله بين ايديا بحنانه وحبه ليا وانتوا وبدر إن شاء الله هتكونوا كده خليكي قويه ي عفت وحافظي علي بدر وعلي حبكم .
عفت بدموع وهي تحتضنها بحنان /ربنا يخليكي ليا ي بسمه وميحرمنيش منك ابدا .

 

 

بسمه بابتسامه وحنان/ولا منك ي روحي يلا امير بيرن يبقا وصل لتستعد للذهاب لتشعر بصداع شديد .
عفت بقلق/مالك ي بسمه فيه ايه .
بسمه بتعب /معرفش ي عفت بقالي يومين دايخه كده وتعبانه يلا نخرج اكيد من قله النوم يلا .
في الخارج ..
كان يجلس امير وبجانبه بدر وهو يحمل حياه ويلاعبها بحب .
امير بجديه /انت الي قولته النهارده ده بجد ي بدر انت ناوي تتجوز عفت فعلا .
بدر بابتسامه /ايوه ي أمير إن شاء الله .
امير بارتباك واضح /ربنا يسعدك ي اخويا .
بدر بابتسامه/انا عارف انت عايز تقول ايه ي امير بي اطمن انا فعلا بحب عفت مش مجرد سد خانه ل سلمي الله يرحمها ولا لكونها بتحب حياه ومتعلقه بيها انا حبيت عفت لبرائتها وهدوها وأخلاقها فعلا ببساطه قدرت تخليني احبها وبعدين مالك مستغرب ليه مش انت برضه بقيت بتعشق بسمه في الوقت القصير ده .
امير بابتسامه وسعاده من أجل أخيه /ربنا يسعدك ي حبيبي ويوفقنا في حياتنا الجديده انا وانت وادم .
بدر بتذكر /ايوه صحيح متنساش أننا هنروح معاه بليل .
امير بتأكيد /طبعا ي بدر هو انا ممكن انسا ابدا ده احنا طول عمرنا احنا التلاته اخوات .
بدر بابتسامه/البنات وصلوا اهم .
بسمه بابتسامه /مساء الخير .
بدر وهو ينزل من السياره بابتسامه/مساء النور ي بسمه ها عملتي ايه ي عفت .
عفت بابتسامه /الحمد لله كان سهل .
امير بعشق وهو يقبل يدها/عملتي ايه ي نور عيني .
بسمه وهي تقبله في وجنتيه بعشق /الحمد لله ي قلب بسمه زي الفل .
بدر بابتسامه/يلا انتوا اتكلوا علي الله أنا هتغداء انا وعفت وانت ي حامد وصل امير بيه وبعدين تعال المطعم الي دايما بقعد فيه الي انت عارفه يجبلي العربيه .
حامد بجديه /تحت امرك ي بدر بيه .
امير بابتسامه/سلام ي حبيبي .
بسمه بمرح وهي تغمز ل عفت /هنياله ي عم .
في السياره ….
كانت تتضع بسمه رأسها علي كتف امير بسعاده اما هو كان يقبلها في رأسها بعشق كان يتحتضنها بابنته الصغيره لتتحدث هي بابتسامه ساحره .
بسمه بسعاده /عارف ي امير انا نفسي فيه ايه .
امير وهو يقبلها بعشق/الي نفسك فيه ي نور عيني حالا يكون عندك .
بسمه بعشق وهي تقبل يده /نفسي اخلف منك ي امير نفسي .
كانت تتحدث بتلقائية لما تعلم أنها ضغطت علي ذلك الجرح الغائر ليتحدث بكسره جاهد لاخفائها .
/إن شاء الله يروحي ربنا كبير .

 

 

لتغفا داخل أحضانه بسعاده ليحدث ذاته بالم /ياه ضغطي علي الجرح ي بسمه اللحظه الي كنت دائما خايف منها ي ترا لو عرفتي اني مبخلفش هتعملي ايه هتسبيني هتبعدي عني ساعتها والله هموت يارب قويني يارب .
من أمام الفيلا ….
كانت تمسك بسمه يده لكي ينزلوا سويا .
امير بابتسامه تخفي الما /معلش يروحي انا افتكرت حاجه في الشركه لازم اروح اشوفها .
بسمه بابتسامه وهي تمسك يده/طيب ي جناب المدير تنفع تروح الشركه من غير سكرتيرتك ينفع .
امير وهو يقبل يدها/طبعا مينفعش بس سكرتيرتي حبيبتي عندها امتحانات ولازم تركز فيها .
بسمه بعشق /انت عندي اغلا من كل حاجه وكل حاجه تخصك تهمني .
امير بخوف من القادم وهو يمسك يدها/بسمه انتي عمرك مهتبعدي عني صح .
بسمه بعشق/فيه حد يبعد عن روحه برضه مستحيل ابعد عنك ابدا ي حبيبي مهما حصل .
امير بابتسامه/وانا بموت فيكي ي روحي يلا انتي اطلعي .
بسمه بابتسامه/حاضر ي حبيبي بحبك .
امير بابتسامه/وانا اكتر ي حبيبتي .
حامد بجديه/هنروح الشركه ي امير بيه .
امير بتنهيده حزن وألم /لا ي حامد اطلع علي مستشفي الدكتور علاء وبعدين روح ل امير .
حامد بجديه/تحت امرك ي امير بيه .
في شقه كمال ….
كانت تجلس سميحه بدموع وصراخ .
/اه ي بنتي الي ابوكي ضيعك بايده ومسالش فيكي .
كمال بغضب /اكتمي نفسك ي وليه انتي البت إن شاء الله هترجع .
سميحه بشراسه/امتا إن شاء الله ها لما يموتوها انا عايزه بنتي ي كمال .
كمال بتوعد /معاهم ل حد بكره لو مرجعتش ساعتها انتقامي هياخد عائله الدميري كلها من غير مايرحم حد ….
في جنينه فيلا حمدي ….
كانت تجلس منه في الجنينه وهي تتطعم طفلها ليلمحها يوسف فهو جار حمدي لكنه شاب مستهتر وزئر نساء ليقترب منها بخبث .
/ايه ده هو حمدي بيه طلع مخبي عننا القمر ده .
منه بارتباك وخوف /حضرتك مين وقصدك ايه .
يوسف بجراه ووقاحه /اصل انتي بصراحه حلوه اوي وانا بقدر الستات الحلوه .
منه بخوف وتعلثم /حضرتك احترم نفسك .
لتذهب سريعا الي داخل الفيلا ليتحدث هو بخبث .
/وماله ي حلوه اهربي براحتك بس مهما تهربي انتي خلاص دخلتي دماغ يوسف مهران ….
في أحدا الكافيهات الفاخمه …..
كانوا يجلسون بدر وعفت وهم ينظرون لبعضهم نظرات حالمه .

 

 

بدر بابتسامه وعشق /هتفضلي ساكته كده مسمعتش ردك علي طلبي ي عني .
عفت بخجل وارتباك /عايزني اقولك ايه .
بدر بابتسامه حنونه/ي عني تقويلي موافقه وفرحانه ومستعده اعيش عمري كله معاك .
عفت بابتسامه وعشق /طبعا مبسوطه وفرحانه اوي يارب ابقا قد ثقتك فيا وحبك ده ي بدر الي قلقانه أنه جيه بسرعه .
بدر بابتسامه وسعاده /إن شاء الله ي حبيبتي هنعيش احلا ايام وصدقيني الحب مالوش وقت ولا ميعاد الحب بيجي في ثانيه واحده .
عفت بابتسامه وسعاده/أن شاء الله ربنا هيكرمنا .
بدر بابتسامه /إن شاء الله ي قلبي بكره إن شاء الله هروح اطلبك من والدتك .
عفت بفزع وصراخ /لا ي بدر اهلي دول انساهم اعتبر بسمه وامير هما اهلي واطلبني منهم لكن امي وجوزها دول لا لا .
بدر بشك /ليه لا ي عفت ايه الي مخوفك كده قوليلي وليه هربتي منهم اصلا .
عفت بارتباك /ها لا مفيش حاجه وانا مهربتش منهم كل الحكايه اني مكنتش موافقه علي جواز امي من الراجل ده بعد ابويا علشان كده سبتهم ومبقتش بعتبرهم اهلي اصلا أنساهم ي بدر لو بتحبني وعايزني بجد انساهم .
بدر بتنهيده وشك/حاضر ي عفت بس افتكري كويس اوي اني قولتلك احكيلي كل حاجه وانا هفضل جنبك .
عفت بابتسامه تحمل ارتباكا /مفيش حاجه ي قلبي صدقني خلينا نتكلم في حياتنا مع بعض .
بدر بابتسامه /ماشي ي روحي نتكلم .
في مستشفي علاء ….
في مكتبه كان يجلس امير بقلق شديد وشرود ليقاطعه علاء .
علاء بابتسامه /اهلا ي امير اخبارك ايه.
امير بابتسامه/ازيك ي علاء عامل ايه .
علاء بابتسامه /الحمد لله بخير .
امير بارتباك شديد /علاء كنت عايزك في موضوع انا عارف أن من ساعه الحادثه بتاعتي وانت قولتلي أن بقا من المستحيل اخلف مظبوط .
علاء بحزن شديد/مظبوط ي امير الحادثه مكنتش هاينه وللاسف الموضوع بقا شبه مستحيل وعملنا كل سنتين زي مانت كنت بتحب وللاسف برضه النتيجه زي ماهي رغم انك ماشي علي كل العلاج مظبوط .
امير بتمني /مظبوط بس انا عايز اعمل التحاليل مره تانيه بقالي 4 سنين معملتش .
علاء بحزن/رغم ان مفيش امل بس الي انت عايزه ي امير يلا بينا .
ليلا ….
في فيلا ادم …..
كان يقف ادم وهو يرتدي حلته الكلاسيكيه السوداء وكان يرش عطره الساحر ويصفف شعره بعنايه فكان حقا للوسامه عنوان ليقاطعه قاسم .
قاسم بجديه /العربيه جاهزه ي ادم بيه .
ادم بجديه /تمام ي قاسم ابقا روح الشركه بعد ماتوصلنا هتجبلي منها شويه اوراق .
قاسم بجديه /ممكن متأخر شويه لاني رايح مشوار تبع امير بيه .

 

 

ادم باستغراب /مشوار ايه الي تبع امير .
قاسم بارتباك /ملك بنت كمال المحاسب بتاع الشركه حضرتك عارف انها بنت عم مدام بسمه وواضح انها غلطت في حق مدام بسمه وهو حابسها في المخزن القديم .
ادم بصدمه /بتقول ايه معقول امير عمل كده وانت هتروح ليها ليه .
قاسم بجديه /هو طلب مني اروح اوديلها اكل الساعه 9 وبكره هيخرجها .
ادم بجديه وتفكير /طيب روح انت وانا هنزلك حالا .
قاسم بجديه /امرك ي ادم بيه .
ادم بحسره /حتي امير عمل كده علشان بسمه وبدر حب عفت مفيش غيرك انت ي ادم الي عايش عكس القاعده يلا اروح انا اشوف قدري .
في فيلا الدميري ..
كانت تجلس فريال بغيظ وهي ترا الجميع يستعد لذلك الزيجه الذي علمت عنها كل شي وبالطبع فمن وجه نظرها لا تناسب ذلك الزيجه عائله الدميري .
عامر بجديه /خلاص ي امي عرفنا مكان ملك .
فريال بفرحه /بجد ازي .
عامر بجديه /سمعت امير وهو بيكلم قاسم وعرفت انها في المخزن القديم .
فريال بتصميم /يبقا تروح تجيبها دلوقتي حالا هنا فاهم ي عامر .
عامر بضيق /علي فكره ي امي انا بطيعك في كل حاجه بس انا مش فاهم دماغك فيها ايه وفي الاول والاخر امير وبدر وادم كمان ولادي وعايز سعادتهم .
فريال بغضب شديد/سعادتهم انا بس الي عارفه تكون ازي ي عامر مع بنات ولاد اكابر مش مع تربيه الشوارع دول فاهمني ي عامر روح اعمل الي قولتلك عليه .
عامر بقله حيله /حاضر ي امي .
في شقه امل …..

 

 

كانت تجلس في غرفتها بدموع والم فهي تشعر بالضغط والكسره فهي لا تريد ذلك الزيجه لكن هي مضطره فبالفعل والده معه حق هي من ستنال النصيب الأكبر من الفضيحه فهذه الحالات كل اللؤم يأتي علي الفتاه للاسف الشديد .
جمال بصدمه وغضب /ايه ي أمل انتي لسه ملبستيش الناس علي وصول اقلعي الاسود ده احنا مش موته
امل بدموع وكسره /بالنسبه الي انا موت ي بابا لما اتجوز الي كسرني ودبحني يبقا بالنسبه ده موت .
جمال بغضب /احنا هنتكلم الكلام الفارغ ده تاني اخلصي والبسي قبل مالناس توصل خلينا نلم الفضيحه دي بدل ماسيرتنا تبقا علي كل لسان .
في الخارج ….
كانوا يجلسون جميعهم بابتسامه وسعاده غير ذلك الذي يجلسون وهم ينظرون لبعضهم نظرات توحي بأن القادم بينهم سيكون صعبا ..
جمال بجديه /منورين ي سعه البيه .
امير بابتسامه واحترام /شكرا جدا ي عم جمال طبعا احنا يشرفنا أننا نطلب ايد امل ل ادم .
بسمه بابتسامه وطيبه /مشاء الله عروستك زي القمر ي ادم عرفت تنقي .
امل بحزن ووجع /شكرا ي بسمه .

 

 

ادم بغيظ شديد/ماهي لازم تكون زي القمر ي بسمه دي هتتجوز ادم نصار الي مفيش منه .
امل بغيظ وكره /لا في دي بالذات عندك حق انت فعلا مفيش منك .
جمال باستغراب وقلق /ده مين الي جايلنا دلوقتي .
امل وهي تسير الي الباب /خليك انت ي بابا انا هفتح لتفتح امل لتنظر بخوف ورعب لتررد بصدمه .
/ادهم بيه .
ادهم بابتسامه عشق /ازيك ي أمل .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى