رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الرابع والخمسون
رواية خادمة الصقر البارت الرابع والخمسون
رواية خادمة الصقر الحلقة الرابعة والخمسون
صقر بهدوء / اي اتبعتلك نتيجة التحا*ليل ولا لسه
عساف بصد*مة / صققر
صقر ابتسم / ايه خو*فت ليه كدة ، ده انت من ساعة ما دخلت حياتي عامل زي التعبا*ن اللي بي*بخ س*مه في ودن كل واحد شوية و عمرك ما خو*فت يا عساف
عساف انت عارف انت ايه .. انت و*سخ و ند*ل و او*طي واحد انا شوفته في حياتي كلها يمكن او*طي من يوسف نفسه
عساف بستغراب / انا مش فاهم ..
صقر بحده قا*طعه في الكلام / لا انت فاهم ..و فاهم كويس اوي ، اي خلاك تتق*هر كدة علي يوسف لما ما*ت و اي خلاك تسعي انك تثبت و تعرف معاذ ابني ولا ابنه .. اي ضميرك صحي فاجاه يوسف اه سلم ود*نه للشيطا*ن ..و الشيطا-ن ده يبقي انت
عساف بق*لق / انا مش فاهم كلامك.. انت قصدك ايه بالكلام ده ، انا حاولت اعرف معاذ ابنك ولا ابنه علشان اريحه في تر*بته ، بس اطمن معاذ طلع ابنك انت ، خد شوف نتيجة التحا*ليل لسه طالعة حالا اهي و مبعوتة علي الواتس ليا
..و لسه عساف بيدي صقر التليفون بس صقر اخده و را*ماه علي الارض منتهي الغ*ل
صقر بعص*بية / انت فاكرني شاكك ان معاذ ابني ، انا متاكد مليون المية ان معاذ حتة مني و من صل*بي
اي افتكرتوني مجنو*ن مش كدة .. عساف انا ابني اتولد في امريكا و من يوم ولادته اتعملتله جميع التحا*ليل و تحل*يل النس*ب كمان .. يعني معاذ ابني و انا واثق
عساف / يبقي انا كمان من حقي اتاكد علشان اطمن يوسف و ..
صقر ضر*به بالبو*كس في وشه و ز*قه علي الا*رض / عارف انا تعاملت مع خالد اخويا وعمري ما اديته الامان وجاسر وكريم انت الوحيد اللي كنت دائما بتحسسني بالامان من ناحيتك
وبرغم اني كنت بش*ك فيهم كلهم ما فيش واحد فيهم خا*ني جاسر طول عمره في ظهري وبيعرض نفسه للخ*طر علشاني ، خالد لعب من ورايا عشان يجيب حقه مني واول ما احس ان هو بياذ*يني رجع ثاني عن الطريق ده ، كريم في حاله كان دايما بيسعي ان الشغل يبقي احسن و احسن … بالعكس انا اللي ظلم*ته وز*علته مني لما خبيت عليه اني اعرف مكان جابر بس ربنا وحده اللي يعلم اني كنت خا*يف عليه واستحملت ايه علشانه لانه را*جل
قرب صقر و بدا يضر*ب عساف جامد بالبو*كسات
في وشه لحد ما بقي د*م /انت بقي كر*هته فياا و مليت دماغه اني خط*فت مراته منه مش كدة يا عساف انت اللي شككته ان معاذ ابنه
_______________________________________________
في اوضة نغم 🎊❤️
نغم كانت لابسه الفستان الابيض وكان شكلها تحفه وكنت فرحانه جدا وبتنطط بالفستان
نغم / انا مش مصدقه نفسي اخيرا هتجوز خالد
عزه بغيظ / بنت انت اقعدي لما اديكي بالبو*كس في وشك.. وبعدين ما انت اصلا متجوزين دي عبيطه ولا ايه
ام نغم / ما تسيبيها يا عزة ..الله البنت فرحانه ومبسوطه ربنا يفرحك كمان وكمان يا حبيبتي و تملوا البيت ده كله عيال انتي وخالد
نغم بفرحه / انا نفسي اخلف عيال كثير قوي يا ماما اربع اولاد واربع بنات و ..
خالة عزة / ايه حيلك حيلك ..اي كل ده يا بت
اهو بعد ما تخلفي العيل الاولاني هتغيري رايك على طول وبعدين يلا بقى خلينا نسرع شويه .
احسن هتلاقيه خالد بيخبط على الباب وعايز يدخل اوضته يا عروسه
نغم اتكسفت اوي ووطت راسها اول ما فهمت مغذي كلام خالة عزة .. وقعدوا معها عشان يكملوا باقي الميكب
____________________________________________
نكمل الحوار في اوضة عساف..🤫
صقر / ايه ما ترد عليااا .. اتخر*ست
عساف بيمسح بوقه من الد*م اثر ضر*به صقر و بيبصله بحز*ن / كنت بحبه اوي و كنا صحاب جدا
بس هو كان بيضا*يقني كتيير في الشغل
و سرح عساف و بدا يتكلم بتا*نيب ضمير/ كنت انا وهو مميزين في الداخليه كلها و ياما اتكرمنا
بس الغير*ه عرفت طريقها بينا و غير*نا من بعض و و*جعنا بعض بالكلام كثير
لما كان بيضا*يقني بالكلام و كنت بعمل زيه ..
فاجاه بص عساف لصقر بقوة / اه كنت بضا*يقه ان ريهام سابته و اتجوزتك .. بس ما كنتش اعرف ان هو مخزن كل ده من ناحيتك يا صقر ما كنتش اعرف ان الكلام ده هيخليه يكر*هك، طب ما هو ياما قالي كلام عنك انك .. ياما قالي انك هتب*يعنا كلنا وانك بعت اخوك اكيد يعني مش هتبقى علي صحابك ومع ذلك عمري ما كر*هتك
صقر بحز*ن / عمرك ما كر*هتني عشان عمرك ما حبتني يا عساف ولا حبيت يوسف .. انت لو كنت بتحبني انا ويوسف بجد زي اخواتك عمرك ما كنت تيجي عندي تملا قلبي ودماغي سو*اد من ناحيته وتروح عند يوسف تملي قلبه سوا*د من ناحيتي برضو .
يمكن ما عملتش حاجه يمكن ما حاولتش تقت*لني زي اخويا حاول ، يمكن ما خط*طتش ودمر*ت الدنيا زي ما يوسف عمل … عارف انت عملت ايه .. عملت حاجة بسيطة اوي قلت كلمه والكلمه دي هي سبب النا*ر والدما*ر اللي احنا فيها طول الفتره اللي فاتت
عساف بعص*بية / لا يا صقر انا زي زي اي احد لما كان بيتع*صب كان بيقول اي كلام ما كانش قصدي كل اللي انت بتفكر فيه ده .. انا عارف اني غ*بي وده اللي خلاني احس بتا*نيب الضمير ضد يوسف علشان كده حاولت ان انا اثبت ده ابنه ولا لا علشان ابقي عملت اي حاجه صح
عساف قعد على السرير وفضل يع*يط جامد/ كل يوم بتو*جع بسبب كلمه او افيه عنك انت و ريهام كان بيغي*ظوا يوسف لدرجه ان قلبه ملي سوا*د منك انت .. انا مو*جوع اوي و مش عارفه اكفر عن ذن*بي ازاي انا حاسه ان انا اللي قت*لت يوسف .
صقر بحز*ن قرب من عساف وحط ايده على كتفه / زعلا*ن منك قوي يا عساف وموجو*ع منك
انا مش عارف ليه الناس متخيله اني مسموح لها تقولي كلام يو*جع غيرها وقت الع*صبيه ويرجع يعتذر ويقولك بالعكس انا باحبك بس انا تع*صبت اصلا ما فيش حد بيحب حد بيو*جعه بالكلام مهما ات*عصب .. ليه مش بنفهم ده
عساف قام واقف / خسرت كل حاجه صدقني خسر*ت كل حاجه ممكن تتخيلها انا قبل ما اجيء هنا قدمت استقالتي انا مش قادره اكمل في البو*ليس حتى همس سابتني و سافرت
صقر انا عايزك تسامحني .. انا ضيعت كل حاجه من يدي ، مش هاقدر اضيعكم انتم كمان لان كدة هبقي انتهيت
صقر في اللحظه دي حضن عساف جامد/ اصلا انا بحبك والله جدا واديتك فرص كثير تتغير يا عساف بس انت ما كنتش بتسمع على فكره
صقر بعد عن عساف وضبطله هدومه/ امسح دمو*عك انا مش بحب اشوف راجل بيعي*ط اي حاجه حصلت في الاوضه ديت سر بيني وبينك مش عايز خالد ولا كريم ولا جاسر ولا اي احد يعرف اي حاجه
و اي حاجة حصلت زمان فهي خلصت و انتهت و انا مسامحك والله انا اصلا ما عنديش في عمري ثاني 20 سنه عشان اعرف واحد غيرك .. يلا الناس تحت مستنيينا
……عساف ابتسم ومسك يد صقر وحضنه ونزلوا هم الاثنين من الاوضه .. وبدا يرقصوا مع بعض ويحتفلوا وفجاه سمعوا خالد وهو بيمسك المايك وبيغني اغنيه اللي ابوه صعيدي ما يخا*فش و البلد كلها رقصت معاااه و اليوم كان حلو جدا ..
و اول ما جات الزفةةةةة .. حصل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر)