رواية خادمة الصقر الفصل الحادي والستون 61 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الحادي والستون
رواية خادمة الصقر البارت الحادي والستون
رواية خادمة الصقر الحلقة الحادية والستون
ياسمين/ انت قولت اي دلوقتي .. صقر قت*ل يوسف
ازاي ده حصل يا كريم .. رد عليا ازاي
كريم بحز*ن/ حبيبة كلمتني وقالتلي اوعي ترجع مصر او تامنلهم دول غد*روا بيوسف و قت*لوه مصدقتهاش بس لما سالت عنه عرفت انه ما*ت ادف*ن في مد*افن عساف
عايزاني امنلهم ازاي .. ده انا جابر بعد كل اللي عمله فيا مقتلت*وش .. ليه الد*م بقي حاجة سهلة اوي كدة عندهم .. ليه
ياسمين/ انا مش مصدقة حبيبة دي يا كريم ، اكيد في لغز في الموضوع .. ليه صقر يقت*ل يوسف ما هو يقدر يا*ذيه او يحب*سه طول عمره ، فكر بالعقل
كريم / علشان خا*ف ليطلع معاذ ابن يوسف علشان كدة ق*تله ، ياسمين انا مش عايز اسمع اسمهم تاني
انا قر*فان من نفسي علشان في يوم عرفتهم
وانا اللي كنت عايز ارجع اعيش وسطهم علشان احس اني وسط اهلي ، اتاريني هدخل النا*ر برجلي
يلا ننام دول ميستهلوش اننا نفكر فيهم ثانية
و اخد كريم ياسمين و دخلوا ناموا و حاول كريم انه ينام بس مقدرش و بدا يفتكر ذكريات عيد ميلاده معاهم …
فلاش بااااك من ٤ سنين .. 🥰
قدام بيت كريم .. كانوا في العربية مع بعض
عساف / ما تنزل يا ابني مالك قاعد مسهم ليه كدة
انا نور مستنياني في البيت علشان عزماني علي الغداء و عاملالي حمام محشي
كريم بحز*ن لانه كان فاكر أنهم نسيوا عيد ميلاده / طب بقولك اي انا لو طلعت هقعد لوحدي و انا مودي وحش ما تيجي معايا و فكك من الحمام و يا سيدي هطلبلك هنا .. ها قولت اي
عساف/ قولت انزل علشان انا مش فاضي لفراغك ده
يلا يا عم بقي زمان الحمام اتحر*ق علي النا*ر . يخربيت برودك
كريم خرج من العربية و هو متغا*ظ / يلا بالس*م الهاري يا اخي .
..و مشي كريم و طلع بيته بس اول ما دخل الشقة اتصدم بتورتة و بلالين بتفر*قع و زينه .. و شاف خالد واقف قدامه مبتسم
كريم بصدمة / اي ده .. انت اللي عملت كدة يا خالد
..و فاجأه خرج صقر و يوسف و جاسر من المطبخ
جاسر بضحك / و هو يعمل كل ده لوحده ليه يعني
الصراحة احنا فضلنا نفكر كتير نفرفشك ازاي يا كوكو و ملقناش غير اننا نعملك المفاجاه الجامدة دي
كريم بخو*ف / بس انا اتر*عبت و ربنا انا دوست علي البلالين و عملت صوت افتكرت اني هم*وت
عساف دخل بضحك / ما احنا قولنا نعملك مفاجاه منها تتبسط و منها تق*طع الخ*لف علشان احنا مش عايزين عيال شبهك يا كيمووو
..كريم حضن عساف بحب و قضوا اليوم مع بعض و يوسف كان وسطهم .. حتي لو كان اسما بس كان بيشاركهم فرحتهم .
فاق كريم من ذكرياته و بص علي ياسمين لقاها نايمة ابتسم و باس راسها و قال / مش زعلا*ن اني وحيد لانك مليتي كل كياني يا ياسو .. بالعكس انا فرحان اني قدرت ابني بيت و اسره .
و عدي اليومين و كلهم سافروا لخالد و كان وصول صقر لخالد اشبه بطوق النجاه ليه.
______________________________________
في ايطاليا .. كلهم وصلوا ليلة المسابقة و قعدوا يتغدا و دخل خالد الاوضة يقعد لوحده
في اوضة خالد 😂🙊
خالد كان قاعد علي السرير متو*تر جدا و مستني صقر يدخل الاوضة .. و دخل صقر خالد قام جري ناحيته
خالد/ اي كل ده تاخير ..انا مستنيك بقالي كتير
صقر ببتسامة / اطب اعمل اي معاذ كان مصمم اني اغسله ايده و وشه و اغيرله هدومه علشان يلعب مع نغم كوره
خالد بخ*ضة / يا نهار اسود احسن تق*ع او حاجة . دي حامل يا صقر انت بتستهبل كدة برضو
صقر ابتسم/ يا عم متخا*فش ما انا اقنعته يلعب مع عساف و قمر ، المهم طمني عليك انت مستعد للمسابقة يا بطل
خالد ضحك/ والله كبرت الموضوع دي مسابقة طبخ .. انا عارف انك بتتر*يق عليا بينك و بين نفسك بس دي موهبتي يا صقر
صقر بحنية/ لو بتريق عليك مكنتش سبت كل شغلي و جيتلك مخصوص اقعد معاك .. يكون في علمك انا واثق فيك جدا
خالد بفرح / بجد يا صقر تفتكر هنجح .. ده الحلم اللي عشت كتير بتمني احققه
صقر / اه يا خالد هتنجح مالك بتتر*عش ليه كدة .. انا عايزك تحس بقيمة نفسك يا خالد ، انت تعبت و عملت اللي عليك و زيادة و حتي لو منجحتش اي
المشكلة ، انزل مصر و سافر كل بلدان العالم و افتح سلسلة مطاعم ، انت ناسي انت مين و معاك كام يا عبيط
طلع صقر ورقة من جيبه/ دي صوره و الاصل مع المحامي .. كل الفلوس اللي في البنك و الاصول اتقسمت بيني و بينك يا خالد ، ده حقك في ورث ابوك و يمكن زيادة شوية
خالد بص الورقة و ابتسم و حضن صقر جامد / عمري ما فكرت في الفلوس علي قد ما فكرت في حبك ده يا صقر ، كنت محتاجك جمبي من زمان اوي
و الحمدلله بقيت جمبي
صقر ضحك / ده كدة كدة ياض .. ده انا الكبير
..و فضل صقر مع خالد و سابه يرتاح علشان يفوق للمسابقة و فعلا جيه يوم المسابقة و كلهم كانوا في ضهروا و اولهم نغم و صقر و عساف و معاذ كانوا بيشجعوااا في صمت 😂🙊..
و بعد انتهاء المسابقة في فتره قبل اعلان الفائز ..
… خالد كان واقف في جنب المتسابقين و حاجز معدني صقر قرب من الحاجز و بدا يكلمه
صقر ابتسم/ متخ*فش .. اجمد ياض الكاميرات بتصورك انت عايزهم يقولوا خالد ….
خالد قاطعه في الكلام / عارف الكلمة اللي جاية والله .. خالد الحديدي خا*يف ، ارحم امي يا صقر انا مش ناقص تناحتك دي .. يارب استرها معايا
نغم قربت ناحيته / خلودي .. اجمد كدة انا واثقة انك هتفوز ، اظعي و قول يارب
خالد بتوتر / يارب يا نغم ، نفسي فرحتي و امالكم فيا ده ميتكسر*ش ..و تتفاخروا بيا
صقر ضحك / انا فخور منغير حاجة والله ياض ده كفاية انك المصري الوحيد في المسابقة يعني هتجيب العا*ر لبلدك و ترجع علطول
خالد بغي*ظ / طيب روح اقف جمب مراتك بدل ما ابلغ عنك و قول انكوا معاكوا متفج*رات .. يلا غوروا و خد البت دي معاك كمان
..و فعلا بعدوا عنوا و سابوا يهدي اعصابه و بعد وقت طويل للاسف اعلنوا الفائز .. و فعلا 🙊🎊
خااالد كسب المسابقة و كل القنوات كانوا عايزين يتكلموا معاه بس هو رفض و جري علي صقر و حضنه بحب ..
صقر بفرحة و هو حاضنه / قولتلك هتكسب .. انا واثق فيك يا خالد والله
خالد بفرحة / الحمدلله ..
و جري علي نغم و شالها بفرحة / يا نغووومي انا كسبت اخيرررا ..
و بدا كل الموجودين يباركولوه جدته و قمر و معاذ و عساف و والد عساف ..و بدا يتكلم مع القنوات و كان في غاية السعادة و فاجاه لقي حد بيقوله ..
مبروك يا خالد.. الف مبروك ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر)