رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثامن والخمسون
رواية خادمة الصقر البارت الثامن والخمسون
رواية خادمة الصقر الحلقة الثامنة والخمسون
في العربية مسكت نغم التليفون و شغلت اغنية لامينة و بدات نغم تغني معاها بصوت عالي ..
(تن*بيه لكل البنات .. اللي هتبصله هاعرفها
اللي هتلا*غيه .. هاعرفها ، اللي تبصلي فيه ها*خطفها ….
اي واحده تعدي حدودها هاعرفها واوقفها
انا عاملة حسابي عليه و النبي ما هفرط فيه مش بعد ما انا اتعب فيه تيجي واحدة و تاخده علي الجاهز)
خالد مسك بسرعه على الموبايل وقفلوا وبصلها بغيظ وقالها /هاخط*فها .. ايه نغم الاغنيه دي في حد في الدنيا يشغل اغنيه زي دي واحنا في ايطاليا
مدرونا بضحك / حقيقي كتير مهضومة يا نغم د*مك خفيف جدا ، خالد حكالي عنك كثير وتمنيت اني اشوفك .
نغم / اهي امنيتك اتحققت يا اختي و شوفتيني و طبعا كلعت احلي بكتير من الصورة اللي رسمهالي
، انا بقي ربنا لسه محققش امنيتي انا
و اتكلمت بصوت واطي بس خالد سمعها/ انا امنتيتي ان ربنا يا*خدك من الدنيا دي كلها ..يا قادر يا كريم
خالد خ*بطها في كتفها جامد / نغم اتلمي هااا بدل ما الف و ارجعك مصر في اقرب طياره انا مجنو*ن و اعملها
نغم مسكت ايده بسرعة و نامت علي كتفه / لا وعلي ايه انا هقعد بادبي و احترامي .. انا مودبة والله
خالد ضمها لحضنه بحب / ايوة كدة ، بقي انا هبص للبت دي برضو و أنا معايا النغم كله
نغم ابتسمت اوي و اتكلمت بصوت واطي/ طب انا نفسي ابو*سك دلوقتي اعملها ازاي دي و احنا في العربية و البنت دي هتحسد*نا
خالد ضحك جامد / طب استمي نوصل الاوتيل و انا اللي هقوم بالواجب 🙊
و فعلا نغم فضلت قاعدة ساكتة في حضن خالد لحد ما راحوا الاوتيل و بدا خالد في التجهيزات علشان يشتري مطعم لان ده شرط من شروط المسابقة ان الشخص يبقي ليه مطعم حتي لو صغير في نفس بلد المسابقة ….
و فعلا فضل خالد يتمرن علي كل شروط المسابقة و صقر بيكلمه كل يوم بيشجعه ووعده ان يوم المسابقة كلهم هيبقوا حواليه …
و بعد مرور شهرين كاملين و المطعم كان جهز …و اتبقي اسبوع واحد علي المسابقة بتاعة خالد ..
_______________________________________________
في القسم ..
عساف بعص*بية / انت بتستهبل يلا ولا ايه . ازاي مش عارف مين اللي سر*ق المحل و انت ممسوك فيه ياض بقولك اي انت شكلك عايز تنورنا النهاردة في الح*بس
الراجل جري علي عساف و با*س ايده / ابو*س ايدك يا بيه .. انا ماليش ذ*نب في اي حاجة.. انا كنت معاهم برا*قبلهم الجو بس وحياه عيالك متحب*سنيش
عساف اتو*جع اوي من كلمه و بعد عنه / يا عسكري خده علي الح*بس لحد ما يتكلم و يقول اللي عنده
و مشي الراجل و عساف قعد علي مكتبه بحز*ن و افتكر يوم ما اعترف بحبه لهمس ..
فلاش باااااك
في الشارع .. همس بفرحة / انا مبسوطة اوي يا عساف النهاردة اسعد يوم في حياتي ، يارب الدنيا تمطر بقي
عساف بضحك / عايزة الدنيا تمطر ليه يا مجنونة انتي ما هي لو مطرت هناخد برد و هنتبهدل
همس مسكت ايده/ اصل انت مش عارف انا بحب المطر اوي من وانا صغيره متعودة اقف تحتيه و ادعي ربنا انه يحققلي كل الاماني بتاعتي .
عساف حط ايده علي وشها بحب / و ايه بقي الامنية اللي نفسك تتحقق يا همس … قولي اللي نفسك فيه
همس / نفسي يجمعني انا و انت بيت يا عساف .. و نخلف ولاد كتير اوي … عساف انا بحبك اوي ، وحياتي عندك اوعي تجر*حني في يوم او تيجي عليا ،انت مش عارف انت بالنسبة ليا ايه
عساف قرب منها و حضنها بحب و بدا يلف بيها / عمري ما اقدر اعمل اي حاجة تز-علك والله .. و طول ما انتي معايا هتبقي فرحانة بس
فاق عساف من ذكرياته و ع*يط جامد بحز*ن/ كد*ب كد*ب كل اللي قولتها ليها كان كد*ب انا اكتر واحد و*جعها و ظل*مها و اذ*اها .. انا مستهلش افوز بيها انا عارف .. و اديها سافرت و مش هشوفها تاني
… في اللحظة دي دخل صقر المكتب بتاعه و هو فرحان
صقر/ خلاص يا ابني انا حجزت كل التذاكر عشان هنسافر ايطاليا بعد يومين انت كلمت سياده اللواء
مالك يا عساف انت كويس . ليه عامل كدة .
عساف مسح دمو*عه بسرعة / مافيش يا ابني انا تمام .. بس انت شايف الشغل صعب شوية و انا مودي …
صقر قرب منه وحط ايده على كتفه وقاله / انا عارف ان انت سمعت الكلام ده مني كثير بس صدقني هترجع قريب والله وهتقول صقر قال
عساف ع*يط / نفسي اشوفها يا صقر .. بقيت مجنون نفسي اروح لحد عندها و اقولها كفاية تعذ*بيني انا مش ناقص بعاد ، بس برجع اقول انا السبب انا اللي خبتها تبعد من الاول
صقر حضنه/ كفاية بقي ن*كد ده انا اللي جايه افرحك واقول لك ان خلاص خالد هيدخل مسابقه وعدى كل المراحل الاولى المطعم بتاعه جهز تقوم من*كد عليا كده يا عساف
عساف ضحك / لا يا عم مش هانك*د عليك ان شاء الله ربنا هيكرمه وهيكسب في المسابقه وهتقول عساف بقى اللي قال .. ده لسه مكلمني و قالي ان في خبر حلو اوي هنعرفه اول ما نوصل
صقر / ما هو الر*خم قال ليا نفس الكلام ده برضو ونغم مردتش تقول لقمر وما عرفناش ايه الخبر اللي بيقوله عليه ده .. بس خلاص ادينا مسافرين بعد يومين اهوو .. يلا علشان هتيجي تتغدي معانا
عساف ضحك / اجي فين يا اه*بل انت انا عندي شغل كتير اوي لازم اخلصه … امشي يا صقر الله يسترك
صقر / اللهي تو*لع يا شيخ .. اتغدي و بعدين ارجع للشغل تاني ..ابوك اصلا قاعد عندنا يلا بقي بطل رغي
..و اخد صقر عساف و رجع بيه الفيلا و اتغدوا مع بعض و خبي عن عساف انه مسافر بليل ..
______________________________________________
في اوضه صقر معاذ كان عمال يحط الهدوم في شنطه صقر هو و قمر
قمر / عايزه اعرف ايه اللي كبر الموضوع في دماغك كده يا صقر ما كان ممكن تسافر السفريه دي بعد ما نروح لخالد المسابقة حتي يبقي خالد و عساف معاك
صقر و هو بيلبس القميص / لا انا عايز اروح لوحدي قمر انا مطمن على خالد جدا حتى لو انا ما عرفتش اسافر انتي وعساف و معاذ وجدتي هتسافروا وهتبقوا جنبه لكن المشوار ده مافيش حد غيري يقدر يعمله
قمر / بالعكس بقى يا صقر خالد محتاجك جنبه جدا يوم المسابقة ده هيبقيةاهم يوم في حياته .. انت ناسي هو تعب ازاي لحد ما وصل للمرحله دي
صقر / انا عارف والله الكلام ده كله بس خالد لما يعرف انا سافرت ليه هيعذر*ني وبعدين باذن الله هاقدر ارجع قبل السفريه
قمر قربت و حضنته / طب والنبي تخلي بالك من نفسك اوي ، و تكلمني هاااا
صقر باس راسها / يا بت هو انا رايح احار*ب اطمني بقي مالوش لازمة ال*قلق ده
معاذ / يا بابي هتوحشني اوووي .. شيلني علشان ابوسك بقي
صقر ضحك و شاله و باس معاذ / هتوحشني يا لمض ، خلي بالك من قمر واوعي تز*علها .. يلا سلام عليكم
…و سافر فعلا صقر و قمر كانت قلقا*نة اوي عليه و كان نفسها تمنعه من السفرية دي بس مقدرتش .
وفعلا سافر صقر …. تفتكروا هيكون سافر فين ؟؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر)