رواية خادمة الصقر الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء التاسع
رواية خادمة الصقر البارت التاسع
رواية خادمة الصقر الحلقة التاسعة
في العربية 🚘
معاذ كان نايم علي رجل نغم و كان في صمت في العربية و نغم و عساف بيبصوا لبعض بملل
عساف / لا والنبي يا صقر معلش ، انت ممكن تنزلني هنا قي الصحرا و انا هركب مع اي حد بدل الملل اللي مالوش معني ده بصراحة
صقر بصله في المراية بحده / عساف اخرس شوية
بس اقسمك بالله اوقف العربية و انزلك بجد في الهوو ده .
عساف بحرج. / انا كنت بحاول بس بعبر عن راي يعني ، يا ريتني كنت جيت بعربيتي احسن .
نغم / خلاص يا عساف سيبك منه ، واد يا كريم قولي
عملت ايه مع ياسوو بقي و حركات
صقر بصدمة / واد يا كريم .. هي قالت واد مش كدة
كريم بخوف/ انا بصراحة مسمعتهاش قالت حاجة
بس ماتركزشي معانا
…لف كريم علشان يتكلم معاهم و هو مبتسم و صقر كان سايق و هو مصدوم من اللي بيحصل
كريم / بصي بقي و منغير لف و دوران انا شكلي حبيتها بجد يا نغم ، طلعت عاملة كل التمثيلية دي علشان تتعرف عليا و هي اصلا موظفة في البنك
عساف / يا بنت اللعيبة بجد ياسمين دي طلعت مص.يبة و شكلها بتحبك بجد
كريم بضحك / انت ليه محسسني انك عارف الموضوع علفكره انا حكيت لنغم بس يا ناصح
عساف/ لا يا ناصح برضووو .. ما نغم حكيتلي انا كمان ..😂
صقر بضحك/ طب و ربنا انا كمان عارف الحكاية لانها حكت لمعاذ و هو قالي
كريم بصدمة. / اومال لو مكنش سر روحي الله يخر.ب بيتك يا نغم يا بنت ام نغم
صقر / طب ممكن تاخد نصيحتي بقي ، فكك منها و من اي واحدة اصلا و خليك كدة عايش برنس منغير صداع
نغم./ حلو سمعنا رايه يا كريم و طبعا عارفين مكانه فين .
صقر بعصبية/ ايه يا اختي .. راي مكانه فين بقي
نغم بخوف / هيكون فين يعني في سلة القما.مة
ما هو اكيد مش هناخد بكلام ناس معقدة يعني علي اخر الزمن ، و بعد اذن حضرتك طالما كلام في المشاعر متدخلش
صقر بعصبية / طيب انا بقي اللي مش عايز اسمع صوتك تاني.. احسن والله ار.ميكي في قرب سلة قما.مة نقابلها و انا اصلا مش طايقك . و انت يا عساف الكلام ليك برضووو
….و فعلا فضلوا ساكتين طول الطريق و نغم نامت بتعب و كانت حاضنة معاذ و شكلهم كان جميل اوي
لحد ما وصلوا صقر العمده عاصم الحديدي
و نزل صقر من العربية و معاه كريم و عساف
___________________________________
في العربية
معاذ/ يا نغم ، قومي بقي كلهم دخلوا البيت عند جدو وانتي ليه نايمة
نغم / خلاص يا معاذ فوقت اهووو .. هما دخلوا البيت ، الله ده شكلوا حلو اوي
و نزلت هي و معاذ من العربية و معاذ جري يسلم علي الفلاحين لانهم عارفينه ..
….نغم كانت واقفة بتتاوب بنوم و شافت قدامها شاب طويل و عريض لابس جلابيه و اول ما لف لقته صقر اتفاجات بشكله في الجلابية ..
نغم قربت منه و خب.طته في كتفه بهزار / تصدق بجد شكلك جميل اوي في العباية .. شكلك عمدة بجد
خالد بستغراب / افندم ..
نغم / يوووه هو انت مش هتبطل غرورك ده ، علفكره انا جاية اشكرك فيك يعني المفروض تقولي علي الاقل شكرا ، و لا انت زعلان من الكلام اللي انا قلته من شوية .. انت عارف اني دبش و بهزر
خالد ضحك غصب عنه / انتي فظيعة بجد .. و عموما هبطل غرور علشان خاطر عيونك العسلي دي
نغم اتصدمت من كلامه / انا اول مره اشوفك بتضحك كدة . ضحكتك حلوة بجد بس انت ليه بتتكلم بالسلوب ده .. ص**
….فاجاه معاذ جري علي خالد بحب
معاذ بفرحة/ خالد وحشتني اوي اوي اوي ، لسه مش بتيجي الفيلا عندنا..انا كان نفسي اشوفك اوي
نغم اتصدمت و برقت جامد / خالد مين .يالهووي
….و خرج عساف للجنينة و قرب و مد ايده لخالد
عساف/ ايه ناوي تسلم عليا ، ولا هتعملني عد.و ليك
خالد ابتسم و سلم عليه و حضنه / وحشتني يا حضرت الضابط … عاش من شافك ، مين جيه معاك
نغم بقلق / عسااف ..مين ده ، هو ده نسخة صقر مش كدة … هو صقر الحديدي ربنا بيكره فعمل منه عفريت صح
خالد ابتسم/ انتي بجد مين ، انتي مش طبيعية ابدا
ايه كمية اللذاذة دي .. عساف مين دي
وفجاه خرج صقر من الدوار و معاه جده ..
صقر / نغم يلا خدي معاذ خليه يغير و يرتاح شوية علشان بليل في سهر و عزومات و لازم يبقي فايق
نغم عمالة تبص عليهم لاحظت ان في اختلافات طفيفة بينهم زي لون العين .. صقر لون عينه عسلي
لكن خالد لون عينيه بني .. و اختلافات تانية
لكن بسيطة اوي
صقر بحده / نغم انتي سمعاني .. انا بكلمك يا بنتي
يلا خدي معاذ و ادخلوا جواا
نغم بتركيز / اه ..وحاضر تعالي يا زيزو ، بعد اذنك يا استاذ .. وربنا ما فاكرة اسمك
…و اخدت معاذ و دخلت الدوار فعلا و خالد كان واقف يضحك عليها و كان اول مرة يبتسم من فتره طويلة
الحديدي/ ايه يا خالد مش هترحب باخوك ، طب علي الاقل قوله حمدلله علي السلامة
خالد / و اقوله ليه انا اصلا مش شايفه قدامي
سبق و قولتلك يا جدي انا اخويا م.ات بالنسبة ليا
الحديدي / كفاية كلامك ده بقي ، انت قا.سي ليه كدة
ابوك لو كان عايش ، كان ربا.ك من اول جديد علي كلامك ده .
خالد / ابويا لو عايش و صقر مش قريب منه عمره ما كان غض.ب علياا و عمل فيا اللي عمله ده
بس هقول ايه ابويا شبه صقر نفس الج.حود
صقر بحده / انا ممكن ام.د ايدي عليك حالا بس علشان افوقك لنفسك و اعرفك انت بتتكلم مع مين
ولو مش عارف اقولك .. انا صقر الحديدي اللي بكلمه واحدة منه تد.خل الس.جن و تعيش عمرك كله هناك .
خالد ضحك/ بتهد.دني يا صقر ، لا واضح انها غابت منك اوي و نسيت انا مين يا ابن ابويا انا خالد الحديدي .. اللي عملك عقدة من و انت لسه طفل
ولا نسيت .
سابه خالد و دخل الدوار و كان حاسس بالانتصار الشديد اما صقر فكان حزين و بيحس ان كل ما بيشوف خالد بيفقد السيطرة علي نفسه.
_____________________________________
في الشركة صقر .
….جاسر كان قاعد في مكتب صقر بيشتغل بس اتفاجاه بحد بيفتح الباب و اتفاجاه بنانسي
جاسر / ازيك يا نانسي .. غريبة محدش بلغني انك عايزة تدخلي المكتب .
نانسي / ليه هو انت ناسي ان ده مكتب خطيبي ولا ايه ، يعني ادخله وقت ما احب كمان
جاسر ببتسامة استفزاز / والله .. و صقر عنده علم بالكلام ده ، ما تنجزي يا نانسي و تقولي انتي عايزة ايه.. لان ببساطة كدة لسه متخلقش اللي يدخل مكتب صقر منغير ما يخبط
نانسي / طب بص بقي منغير لف و دوران يا جاسر انا عايزة اعمل معاك ديل بس لو حد عرف بيه صدقني
انت مش هيبقي ليك وجود في الحياه تاني
جاسر ابتسم/ يارب هو انا مش قولتلك قبل كدة اني مش بتهدد ، انجزي يا نانسي
نانسي / انا عايزة اخلص من خالد للابد و عايزاك تساعدني ..
جاسر بصلها بتركيز ….
تفتكروا ايه هيبقي رد فعله ؟؟
______________________________________
في الصعيد 🍀
اغلبهم كانوا نايمين و نغم كانت صاحية و قررت تنزل تقعد برا الدوار ..
نغم كانت بتتفرج علي شكل الاراضي الزراعيه و مبهورة / الله قد ايه المكان هنا جميل و مريح
خالد و هو واقف جمبها / و بيبقي احلي وقت الفجرية علفكره ، انتي تبع صقر مش كدة
نغم / بقي انت خالد .. سمعت اسمك كتير اوي بس عمري ما اعرفت انك اخو صقر و كمان التؤام
بس ازاي مش عايش مع اخوك
خالد ببتسامة / انتي اسمك نغم صح. اسمك حلو
عارفة يا نغم انا حاولت قد ايه اعيش معاهم في نفس البيت .. كتير اوي و كل مرة بفشل
نغم باعجاب / عارف ياريت صقر كان اسلوبه زيك كدة .. هادي و لذيذ
..خالد فضل يضحك جامدو نغم استغربت اوي
خالد / تعرفي ان عمر ما حد قالي الكلمة دي .. طول عمرهم بيقولولي ازاي مبقتش زي صقر .. دايما شايفينه هو الاحسن في كل حاجة ، بقولك ايه انا جعان اوي.. تعالي ناكل
نغم/ انا طباخة ماهرة علفكرة .. يلا بينا علي المطبخ
___________________________________
في اوضة كريم و عساف .
كريم بيصحي عساف / انت يا زفت بطل فرك بقي
انا مش عارف انام منك
عساف بنوم / لو مضايق قوم نام علي الكنبة و متو.جعش دماغي
كريم / هو بيت اه.لك ياض . عساف اظبط في نومتك بدل ما والله ار.ميك من علي السرير
عساف برضو فضل يتحرك في السرير بطريقة استفزت كريم و هو اتغاظ و ز.قه جامد من علي السرير..
عساف و.قع علي الارض بو.جع / اعاا ، ايه الغباء ده في حد يعمل كدة
كريم / روح بقي نام علي الكنبة ..جاتك اللهم في نومتك ، الله يكون في عون اللي هتتجوزك والله
و عساف بيبص علي الكرسي لقه موبيل كريم بيرن برقم ياسمين فخط.ف الموبيل بسرعة من كريم .
كريم بعصبية / عسااف متهزرش معايا و هات التليفون بدل ما اك.سر دماغك .
عساف بضحك/ وربنا لو لمسحت شعرة واحد مني لا.تبلي عليك و ا.حبسك
و اخد عساف الموبيل و جري علي الحمام و قفل الباب عليه ..
___________________________________
في المطبخ ..
خالد واقع بيتفرج علي نغم و هي بتطبخ
نغم / بذمتك يا خالد و انا عارفة انك عندك ضمير و هتقول الحقيقة كلها
خالد بضحك/ يا بنتي عارفه ايه ده انتي لسه شايفاني النهارده ، عموما بسم الله ما شاء الله عليكي الاكل عمال يتحرق بقاله نصف ساعه .
نغم / انت بتتكلم جد اصل انا اول مرة اعمل نجريسكو دي
خالد / لا يبقي تقفي انتي جمبي و اتعلمي بقي اصول الاكل يا ماما
…. وفعلا نغم وقفت جنب خالد وتفاجئت ان هو بيطبخ باحترافيه كبيره جدا وكانه متعلم الطبخ من زمان .
___________________________________
في اوضة عساف و كريم ..
قدام باب الحمام
كريم / افتح يلا و خليك جدع و انا هتكلم و افتح المايك
عساف / وربنا لا.ذل اهلك علشان تبقي تز.قني من علي السرير كويس .. و خليها ترن كدة و محدش هيعبرها و اقولك كمان هبع.تلها ماسدج اهز.قها فيها كمان
كريم / ورحمة ابويا لو مفتحتش الباب لاكسره عليك يا عساف و انت حر بقي ..
عساف / حلووو كس.ر الباب يا عم فاندام
خلي صقر يجي يك.سر دماغك الحلوة دي … بقولك ايه علشان اجيبلك ناهية الحوار
انت زي الشاطر هتطلع برا الاوضة كدة و تبقي تنام في حضن صقر علشان تاخد الموبيل
كريم / وربنا هسمع كل كلامك بس متردش عليها ولا تعمل حركة من حركاتك المتخ.لفة دي
عساف / تمام عموما انا اخذت رقم تليفونها احتياطي علشان لو فكرت تضايقني هفض.حك معاها
وفعلا كريم وافق يخرج من الاوضة و عساف اداله تليفونه و قفل الباب عليه و نام و هو مكنش معاك رقم ياسمين اصلا بس حب ينام في الاوضة لوحده
____________________________________
في المطبخ ..
خالد / خدي الاكل اهووو ..و دوقي و قوليلي رايك
…نغم اخدت الطبق و فضلت تضحك جامد و خالد استغرب اوي ..
خالد / اي يا بت انتي بتضحكي كدة ليه ..في ايه
نغم بضحك / انا بجد مش مصدقة .. انت عارف انا متخيلاك صقر .. فتخيل صقر واقف قدامي بجلابية و بيضحك و كمان بيطبخ .. يعني قمة الضحك ..
خالد ابتسم و بص و لقه .. / يا ساتر يارب. انت ايه اللي جابك انت بتيحي علي الريحة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الصقر)