روايات

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يوستينا سامى

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يوستينا سامى

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الجزء الخامس والعشرون

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني البارت الخامس والعشرون

رواية خادمة الصقر
رواية خادمة الصقر

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون

في المخزن
امها بحزن / وانت فاكره اني مرتاحه وانا شايفاكي بتعذبي كده يا ميرا افهمي يا حبيبتي الراجل ده اكبر مني بكثير قوي لو ما وافقتيش تتجوزيه
انا هموت وجوزي وانتي كمان
ميرا بعياط / عشان كده ودتيني الشقة المشبوهة إياها عشان يعتدي عليا و ساعتها مش هيبقي قدامي حل الا اني اتجوزة و ارضي بيه مش كدة يا ماما.
ميرا بدات تتكلم بصوت عالي موجوع / انتي ازاي امي .. انتي ازاي ام اساسا .. مافيش ام تلعب بشرف بنتها كدة حرام عليكي ، ده لولا ان البوليس جيه وقتها كانت خطتك الزبالة الحقيره دي كانت اتحققت
حرام عليكي بقي
و رمت ميرا نفسها علي المرتبة اللي في الارض و فضلت تعيط بانهيار و امها خرجت و سابتها ..
_____________________________________________

 

 

برا الاوضة🙊
عادل/وبعدين بقي في بنتك دي يا ليلي .. خيري عزام مش هيصبر كتير عليها
ليلي/اعمل ايه ما انت شايف دماغها عاملة ازاي لولا ان خيري الزفت ده شارط انها تبقي عليزاه كان زماني جوزتهاله و خلاص
عادل/بنتك مستحيل تتجوزه بارادتها يا ليلي وخيري خرجها من الحبس من تحت ايد الزفت اللي اسمه يزن ده بالعافية
____________________________________________
في العربيه معاذ 🌼
يزن بحده/ بالراحه عليه شويه يا معاذ انت شايف نفسيته عامله ازاي على فكره بقى هو بيحب جميلة قوي
معاذ / بقولك ايه علشان انا وانت ما نقلبش على بعضينا ما تجيبش سيره جميله اختي خالص ولازم تفهمي ان ادهم دوت ما يشرفنيش انه يبقى جوز اختي
يزن ضحك /اعتقد دي غيره اخويه مش اكتر لانك بتحب ادهم علشان كدة كنت بتناغشه فوق .. واد يا معاذ انا اكتر واحد فاهمك عيب
معاذ ابتسم وخبط ايده على الدركسيون وقاله /طيب يا يزن من الاخر انا عايز انشف عضمه عشان يبقى راجل بجد و اطمن هلي اختي معاه
يزن/ امممم انا كنت عارف انك عاقل زي صقر والله وهتفكر بحكمة
معاذ بتنهيده / اعمل ايه ما هي بتحبه .. يلا علشان صقر و خالد مستنين .
و وصل معاذ هو و يزن للفيلا و دخلوا المكتب و شافوا كريم و عساف قاعدين مع صقر
في المكتب ✨
كريم بعصبية / انت بتضحك عليا يا صقر و تقولي عايزني في الشغل و تطلع جايب الواد ده و انت عارف اني مش طايق اشوفه
يزن بص لمعاذ بغدر / علفكرة انا كمان مكنتش عايز اشوفك و لا اتكلم معاك
كريم بصله بصدمة و صقر خبط علي المكتب بعصبية / يزن خد بالك من كلامك لان المره الجاية انا اللي مش هسكتلك و هعرفك ازاي تحط لسانك في بوقك ..سامع
يزن بص بغيظ و سكت تماما و صقر بص لكريم

 

 

و قاله / ابنك غلط اه يا كريم بس مش الحل انك تبعد عنه
لا انت تجيبه و تربيه علي قلة ادبه كمان
كريم/ بص يا صقر انا مافيش كلام بيني و بينه تماما الا لما يخرج البت الغلبانة من الحبس .. انا مردتش ادخل عساف او اي حد من تبعي علشان ماذيهوش
يزن بستغراب / هو انت ليه بتكدب يا كريم .. بقي انت مبلغتش اللواء النهاردة علي اللي عملته مع ميرا انا بسببكم اتسحبت مني القضية بعد ما وصلت لكل مفاتيحها و شكلي بقي زي الزفت قدام زمايلي
صقر بحده / ده تاني انذار ليك يا يزن اتكلم مع ابوك بادب كلمة كداب دي تتقال لصاحبك مش لابوك
و بص لكريم / انت عملت كدة يا كريم فعلا
كريم بستغراب/ لا طبعا انا هعمل فيه كدة.. طب ده حيوان و مبيفهمش انت تصدق اني ممكن اذيه و بعدين انا لو في نيتي اذيه ليه معملتش كدة من اول يوم
صقر / هاا سمعت يا سي يزن
يزن بستغراب / يعني ايه .. مين ممكن يكون عمل كدة فيا انتوا ماشوفتوش اللواء حمدي كان بيكلمني ازاي النهاردة
و بص يزن لعساف اللي قاعد و مش عايز يدخل في الحوار و قاله / وانت عساف معملتش كدة
عساف بغرور / اسمي عساف باشا يا كلب .. ولا يا اخويا معملتش كدة بس يظهر انك مشاءلله عندك عداوات كتير اوي
يزن قعد علي الكنبة اللي في المكتب و سند رأسه و بدا يتكلم بحيره / انا هتجنن ازاي ده حصل .. و مين بيعمل معايا كدة
كريم / شوف مين من مصلحته يعمل كدة
يزن/ ماشي مافيش مشكلة هعرفه ..هعرفه بس المهم دلوقتي حضرتك تشوف الورقة دي و تفهمني ايه اللي فيها
و مسك كريم الورقة لقاها من تحقيقات جابر و عرف ان ابنه بيفتش في الماضي و ذكرياته
_______________________________________________
عساف بحده / طبعا جاي تساله نفس الاسئلة اللي كنت بتمتحني فيها.
يزن بغل / ما انا هساله ومش هو لوحده على فكره كلكم ولو كان جاسر عايش كنت سالته نفس السؤال مين يوسف اللي كل واحد فيكم وشه بيقلب 100 لون لما بيسمع اسمه
عساف بغيظ / ماشي وانا هبدا بالشق اللي يخصني يوسف ده كان زميلي واخويا واقرب واحد ليا وكان خاين وخطف خطيبتي مني وقهرني و كان بسببه همس كانت هتضيع مني .. هاااا كفاية ولا اكمل
يزن بصدمة/ وبعد كل ده زعلت عليه انه مات .
عساف بوجع/ ولاد الحرام بس اللي تهون عليهم العشره و بعدين يوسف كمان اتظلم كتير و اترفد من شغله بسبب …
و سكت عساف و بص لصقر بحزن و مقدرش يتكلم
يزن / اي سكت ليه .. اترفد من شغله ليه و مين اللي ظلمه
معاذ /عساف انا عارف ان الكلام ده بيوجعك بس احنا من حقنا نفهم الماضي الانسان منغير ماضي ما عندوش حاضر على فكره
هو اه ممكن الكلام يوجع بس لازم نعرفه

 

 

صقر بص لمعاذ بحزن قاله /مصمم تعرفه يا معاذ ماشي يوسف كان بيحب مراتي وانا مكنتش اعرف وهي سابته عشان تتجوزني لاني اغلى منه واعتبر ان دي اهانة ليه عشان كده عمل كده مع عساف وخطف برده حبيبته منه
معاذ اتوتر / مين مراتك الماديه دي يا بابا مستحيل تكون قمر صح
صقر بصله و مرضيش يتكلم و معاذ خاف و بص لعساف و قاله /عساف هو يقصد مين الست دي
كريم بص لصقر بحزن/ ما كانش في داعي ابدا اننا نفتح في الذكريات الزباله دي يا يزن .. ربنا يسامحك
معاذ كان حاسس ان دموعه هتخونه وقال /امي انا كانت كده .. امي …بابا انا بسالك ارجوك رد عليا متسبنيش كدة
لكن برضو محدش رد عليه ..
معاذ بيكلم نفسه بذهول/ علشان كده ما فيش ولا صوره ليها في البيت .. ده انا ياما اتحايلت عليك اعرف بس شكلها وانت كنت بترفض .. علشان بتكرهها يا صقر
عساف/ معاذ يا ابني مافيش بني ادم علي وجه الدنيا مش بيغلط .. علشان كدة اوعي تكرها دي مهما كانت امك
معاذ / اهاا امي اللي عمركم ما قولتولي حاجة عنها
واضح ان انتم بتحبوها اوي
و سابهم معاذ و طلع اوضته
يزن كان مشفق اوي علي معاذ لكن بص لابوه و قال / كريم انا عايز اعرف هو اللي اسمه يوسف ده كان هيتجوز ياسمين فعلا
كريم بغيره / يتجوز مين يا ابن الكلب انت .. دي خطوبة متسواش و متمتش علشان هو كان شريك جدك جابر .. ياسمين عمرها ما كانت هتتجوز غيري
يزن / يوسف كان شريك جدي و يوسف بالوساخة دي ..يبقي جدي كان ايه بقي ؟!
كريم بوجع/ كان اكتر واحد بكره في حياتي و حالف اني لو شوفته هقتله لان سرق مننا كل حاجة
و بعد ما كنت مليونير بقيت شحات و صقر هو اللي وقف جمبي
يزن بصدمة/ جدي ابو امي كان حرامي.. سرقك
كريم قعد علي الكرسي و اتكلم بحزن / سرق فلوسي و سرق فرحتي و عمر ابويا اللي مات بحسرته و عشت عمري كله بدور عليه
لحد ما امك دخلت حياتي و حبتها و اكتشفت انه ابوها .. بعدت بس مقدرتش و قررت اتجوزها و اسافر و ابعد و ده اللي عملته يا يزن … و عمري ما فتحت حوار ابوها علشان موجعهاش و عللا انت كمان تفتحه سامع
يزن بصدمة / خايف علي مشاعرها اوي كدة ليه
شوفت منها ايه كويس علشان تقبل علي نفسك تتجوز
واحدة اهلها كدة .. ده ابوها داس عليك

 

 

انتوا في ايه يا جماعة للدرجة دي الافلام اثرت عليكم .. طب بلاش انت مفرقش معاك كرامتك ، انا ذنبي ايه ان دول يبقوا اهلي .. انا ذنبي ايه ان اهلي يبقوا زبالة كدة انا بجد مش طايق نفسي
و خرج يزن من الفيلا كلها و هو مضايق اوي و مش قادر يفكر غير في نفسه لو حد عرف حقيقة جده هو اكيد هيبقي مسخره الجميع
_____________________________________________
في اوضه معاذ 😉
كان قاعد على السرير وسند راسه وبيفتكر كل الكلام اللي اتقال وفجاه دخلت جميله وهي لابسه بيجامه رقيقه وشكلها واضح جدا انها معيطه واتكلمت بصوت هادي وقالت /هو انا ممكن ادخل
معاذ بصلها وقالها بوجع/ ما تسيبيني في حالي يا جميله الله يكرمك سيبيني في حالي انا مش قادر اتكلم مع حد دلوقتي
جميله بدموع /بس انا مش قادره اشوفك كده واسيبك عشان خاطري ادخل
معاذ شاور لها انها تدخل واول ما دخلت اتوترت وما كانتش عارفه تعمل ايه بس لقيت نفسها تلقائي بتقرب منه حط ايديها على كتفه وتقوله / انامش عايزه اشوفك ضعيف كدة انت اللي كنت بتقويني فاكر قولتلي ايه في المستشفى
معاذ بصلها وما اقدرش يرد عليها و سند راسه علي رجله بتعب وجميله قالتله بصوت متقطع موجوع/ عشان خاطري ما تعيطش .. اوعى تعيط
اللحظه دي معاذ عيط بصوت عالي بوجع وكانه كان نفسه يصرخ من زمان وجميله قربت عليه و سندت على كتفه بتحاول تهديه و بتعيط في نفس الوقت
جميلة / والنبي والنبي اهدي يا معاذ
معاذ / نفسي اموت بجد .. انا تعبت اوي
ولكن في الوقت دوت الباب اتفتح ودخل صقر و شاف شكل معاذ و طلب من جميلة انها تخرج و تسيبهم و قرب صقر و قعد قدامه علي السرير و قبل ما ينطق معاذ باي كلمة صقر شده من رقبته و دخله في حضنه و كانه بيحسسه انه معاه و موجود
معاذ كان اول مره يدخل في حضن صقر بالشكل ده و بدا يعيط بصوت مخنوق/ كانت وحشه صح صقر رد عليا كانت وحشه .. طب ليه خلفتني منها ؟!ليه جبتني . ازاي حبيتني اصلا وانت كنت بتكرهها
صقر بدموع / حبيتك لانك ابني انا وحته مني انا
انت مش عارف انت ازاي نقطه ضعفي يا معاذ من وانت عندك اربع سنين انا بسببك اتغيرت و بقيت انسان بجد
معاذ بصوت طفل موجوع / بس انا ما ليش ام انا حاسس ان انا بشحت ام ليا يا صقر شويه يا قمر شويه نغم شوية همس ..عزة …عارف انا حاسس كاني شجره كبيره من غير جذر مع اول ريح هتتقلع من جدرها
صقر قرب من السرير و سند علي السرير واخذ معاذ في حضنه وقاله / مافيش الكلام ده ده انت معاذ الحديدي تقدر من بكره تعمل جدور للشجره دي وانا ايدي في ايدك وعمري ما هسيبك ولازم تعرف ان مهما ريهام عملت هتفضل امك انا غلطت اني مخليتكش تشوفها او تعرفها بس
معاذ/ لا النبي مش عايز يا صقر . بالله عليك انا مش قادر
صقر / طيب بلاش يا حبيبي بس اول ما تستعد تعالي و انا هوريك صورتها .. يلا هات ايديك و اسندني نغسل وشنا كدة و نوفق و ننزل ناكل اي حاجة من اكل عمك ده
معاذ ابتسم و حضن صقر اوي بفرحة / انا بحبك اوي يا صقر متزعلش مني في يوم
صقر باس راسه / انت عبيط ياض .. ده انت سبب فرحتي في الدنيا .. طب تعرف اني ساعات ببص لنفسي في المراية واقول ولا و عرفت تربي يا صقر عندك واد بسم الله ما شاء الله عليه معيد وبيحضر دكتوراه وراجل كده يسد عين الشمس واتفاجاه بيك النهارده قاعد بتعيط يعني حسره قلبي

 

 

معاذ ضحك جامد وقاله / اعملك ايه ما انت اللي واخد عني فكره غلط تماما .. انا ياما عيطت بس مع خالد الصراحة
صقر ابتسم بحزن / كنت بشوفك ويوم ما تعبت وخالد دخلك الاوضه كنت انا واقف على الباب كنت عايزه اخشلك اطمن عليك بس لقيته سبقني هو خالد كدة دايما بيسبقني .. يلا بقى اغسل وشك كده وفوق
وفعلا معاذ غسل وشه واتفاجئ ان صقر ما رضيش يروح اوضته وقرر انه ينام معاه النهارده واخده في حضنه ومعاذ كان مستسلم لحنانه ليه .
_______________________________________________
تاني يوم الصبح.
لارا نزلت بالحراسه علشان تروح الجامعه زي ما هي مفهمه اهلها ..
علي باب الجامعة
لارا بتوتر بتبص للحرس / ايه هتيجوا معايا جوه انا مش فاهمه هو انا داخلة احارب
واحد من الحرس/ يا فندم دي اوامر عساف باشا ان احنا ما نسيبكيش ابدا ولا لحظه
لار / لا ودي اوامري انا بنت عساف باشا وبقولك هتقف هنا لحد ما اخلص حاجه جوه وهاجي على طول انا عندي محاضره واحدة
ودخلت لارا الجامعه من غيرهم وكانت بتدور عليه بعينيها زي ما اتفق معاها واتفاجئت بيه بيشدها ناحيه الممر اللي بيوصل للمكتبه و حط ايده علي بقها / متخفيش ده انا يا لارا
لارا نزلت ايده من على بقها وقالتله / كنت عارفه على فكره مفيش حد مجنون هيعمل الحركه دي غيرك
عاصي قرب منها بحب / وما فيش حد هيتجرا انه يعملها غيري برضو تعالي معايا هنخرج من الباب الثاني للجامعه انتي وحشاني قوي

 

 

لارا بستغراب / انت اتجننت يا عاصي لا طبعا ما ينفعش افرض حد من الحارس بلغ بابا اني مش موجوده في الجامعه هتبقى كارثه عاصي انا خايفه عليك صدقي انا مش بفكر في نفسي خالص .
عاصي سرح في كلامها و قرب ايده و بدا ينكش في شعرها بهزار
لارا ضحكت / وبعدين معاك بقى شعري سيبه وبعدين ما تبصليش كده انا بتكسف
عاصي / وانا مش قادر بجد يا لارا ..انا بحلم باليوم ان المشاكل دي كلها تتحل ونبقى انا وانتي لبعض
متسمعي الكلام عشان خاطري ونتجوز بقى
وفجاه عاصي لقى بوكس في وشه بدون سابق انذار وهما الاثنين اتخضوا جامد
لارا بخوف / عساف .
و فاجاه استوووووووووووووب 👿🤣
تفتكروا عساف هيعمل ايه ي لارا وعاصي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى