روايات

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الجزء الثامن

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني البارت الثامن

رواية خادمة الصقر
رواية خادمة الصقر

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الحلقة الثامنة

في اوضة صقر في المستشفى

كان صقر لسه مافقش و خالد قاعد جمبه حزين

كريم دخل عليه و قعد جمبه / اي هتفضل قاعد القعدة دي كتير .. استهدي بالله و صدقني اكيد في حاجة غلط حصلت فهد مستحيييل يعمل كدة

خالد بضعف و صوت اب موجوع علي ابنه. / متفضلوش تبرروا ليه ، و بعدين انا كنت هستني ايه من واحد مش مسئول زيه و كل يوم بيسهر لوش الصبح .. عارف يا كريم انا حاولت قد ايه اصاحبه

كريم/ ايوة و عملت اللي انا و صقر معرفناش نعمله

انك صاحبتهم و بقيت واخد فهد و معاذ و يزن حتي ادهم في حضنك

خالد بوجع / كنت غلط يا كريم . اه كنت غلط جدا

كان المفروض اعمل زي صقر و اخلي ابني يحترمني و يهابني .. صقر كان صح يا كريم انا اب فاشل

اول مره احس اني مكنش المفروض اتجوز او اعمل عيلة اساسا .

كريم قرب من خالد و حضنه / و بعدين بقي في الكلام اللي بيوجع ده .. كفاية يا خالد و النبي و روح ارتاح علي الكنبة دي لحد الصبح

خالد في اللحظة دي عيط بحرقة / انا الحاجة الوحيدة اللي وجعاني اني مش هقدر ابص في وش صقر .. عاش عمره كله بينفذ وصية ابويا و حافظ علي اسم العيلة و اجي انا في يوم و ليلة اهده و بسبب اي عيل قذر زي فهد دمر نفسه و دمرنا

في اللحظة دي صقر بدا يفوق و اتكلم بصوت

 متقطع / ماله فهد يا خالد

______________________________________________

في المستشفى عند فهد .

الدكتور / ايوة يا عساف باشا هو واخد نسبة منشطات كبيره كمان كانت ممكن تموته لولا انه وصل في الوقت المناسب

معاذ / يعني هو اعتدي علي البنت بسبب القرف اللي كان واخده ده … اللي كان ممكن يموته

ربنا يسامحك يا فهد

عساف / لا مش مقتنع ان فهد ممكن ياخد كمية المنشطات دي و ليه اصلا .. بقولك ايه يا دكتور انا عايز تقرير طبي مفصل عن حالته و نسبة منشطات و كل حاجة

الدكتور/ خلاص حاضر يا عساف بيه .. بس هي حالة فهد مش مستقره لانه دخل في غيبوبة سكر لكن لحد الان الوضع مستقر

معاذ حط ايده علي وشه بتعب/ واضح ان الوضع مستقر أوي .. ده ايه المصايب دي بس بقولك يا عساف انا لازم اقعد جمبه ماينفعش اسيبه كدة

عساف / وانا لازم اقابل البنت اللي اعتدي عليها دي و انت خليك معاه

….في اوضه نسمه كانت بتحاول انها تكسر اي حاجه قدامها لكن الدكتور دخل وقداها ابره مهدئ ..

عساف دخل الاوضة واتصدم اول ما شاف بنوته يوحي من شكلها الرقه والطيبه وللاسف عندها كذا اصابه في وشها وحالتها كانت وحشة اوي وبتترعش

نسمة و هي نايمة بسبب المهدء كانت بتقول / معملتش حاجة هو .. هو السبب حد يلحقني منه

عساف اتوجع اوي لانه اتخيل لارا مكانها / دكتور هي دي نسمه اللي كان مع فهد

الدكتور بحزن / للاسف هي البنت من ساعه ما صحيت وهي منهاره ..هي لسه واخذه ابره مهدئه من فضلك تعال نخرج نتكلم بره

وخرجوا يتكلموا برا الاوضة .

عساف بحزن / والتقرير الطبي بتاعها بيقول انها كانت .. احم اقصد

الدكتور بفهم / ايوة كانت انسة و هو اعتدي عليها

بس واضح انهم يعرفوا بعض لانها كانت بتخطرف باسمه كتير

….عساف قلبه وجعه اوي و ساب الدكتور وراح مسك تليفونه و رد علي لارا اللي كانت قلقانة اوي هي و همس

في التليفون

لارا بخوف / انت فين يا بابا احنا قلقانين اوي عليكم .. عمو صقر عامل ايه دلوقتي .. فهد الإعلام مقلوب عليه و..

عساف قاطعها بحزن / متخفوش كل حاجة هتبقي تمام اوعوا حد ينزل من البيت و انا كلمت الحرس و مافيش حد يعتب ناحية البيت

همس اخدت التليفون من عساف لما حست من صوته انه مخنوق اوي و دخلت الاوضة / الو يا عساف مال صوتك يا حبيبي اتكلم انا بعيد عن لارا

عساف بوجع / انا كويس متخفيش بس خلوا بالكم من نفسكم يا همس والنبي .. انا مش ناقص وجع قلب يلا سلام

و قفل عساف التليفون و همس اتكلمت بحزن / طبعا وانا هاخد منك عقاد نافع يا عساف.. استرها يارب .

_______________________________________________

في فيلا الحديدي

في الجنينة كان ادهم قاعد مع جميلة قريب من الإسطبل في مكان مخفي

ادهم كان نايم علي رجل جميلة و كانت بتلعب في شعره بحب و كانوا ساكتين و قطع السكوت ده ضحكة ادهم .

جميلة بستغراب/ بتضحك على ايه يا ادهم

ادهم / عليا انا و انتي خالد لو قفشنا هيعلقنا .. عارفة يا جميلة انك بتفكريني بامي و بطيبتها

جميلة قربت من وشه و قالته بحب/ الله يرحمها يا ادهم ، بس علشان خاطري انا حاول تنسي علشان علي الاقل تقدر تعيش

……و في اللحظة دي ادهم شد جميلة ناحيته و باسها بعنف و جميلة كانت مصدومة لكن فرحانه بقربه ده برغم انها عارفة انه كان غلط لكن للاسف اتمادت معاه

…و للاسف الموضوع اتطور بينهم لكن في الحظة دي بدات جميلة تفتكر ثقة صقر فيها و بدات تزق ادهم من فوقها بعصبية

جميلة بغضب / ابعد عني يا ادهم .. ابعد اما والله هوصت و هفضحك .. ادهم فوق

…و بعد محاربات من جميلة ادهم بعد عنها وهي بدات تعدل هدومها بكسوف

ادهم و هو بينهج / انا .. انا مش عارف عملت كدة ازاي بس انا عايزك يا جميلة اوي و انتي عايزاني مش كدة يا حبيبتي

جميلة بدموع ضربته بالقلم علي وشه / حبك برص يا اخي ..و القلم ده علشان عديت حدودك معايا يا ادهم .و علشان يفكر ان انا جميلة صقر الحديدي مش مش واحدة من الزبالة اللي بتسهر معاهم كل يوم و لعلمك لو اتكرر اللي انت عملته ده تاني انا هقول لصقر

…وطلعت جميلة اوضتها تعيط انها خذلت ابوها و اتمادت معاه في الغلط .

______________________________________________

في مكتب يزن

يزن كانت لسه هيضرب ميرا بالقلم لكن دخل عز بسرعة و قاله / الحق .. الاعلام بيتكلم عن فهد الحديدي انه مغتصب

يزن بصدمة / انت بتقول ايه

و بص لميرا اللي كانت بتعيط في صمت و قال / خد البت دي الحبس و اوعي واحدة من الزبالة اللي تحت تلمسها يا عز .. هحاسبك انت

…و خري يزن و راح لعساف المستشفى علشان يفكروا في حل المصيبة دي

________________________________________________

و عدي اليوم و قدر خالد يقنع صقر ان مافيش حاجة

حصلت لفهد و اليوم انتهي و نغم و قمر معرفوش حاجة .

تاني يوم الصبح في شقة كريم.

ياسمين كانت بتجري ورا يزن / استني يا ابني .. انا عايزة اطمن علي ابوك و فهد و خالد و ..

يزن ضحك بتعب / والنبي ما تقولي اسامي احسن العيلة كلها في حوارات حتي عساف مطبق من امبارح هو و معاذ جمب فهد علشان في غيبوبة سكر

ياسمين/ طب و انت رايح فين كدة .. يا ابني انت منمتش من امبارح

يزن / معلش باذن الله هتعدل .. انا هروح عند الواد صاحب فهد عايز اعرف مين اللي بلغ الاعلام بالسرعة دي .. الضابط قالي ان الاعلام كانت ملمومة من قبل ما يروحوا الفيلا اصلا

ياسمين / يالهووي يعني ده فخ و منصوب ليه ..يا عيني يا فهد

يزن بجدية / يا عيني ايه ما هو لو كان راجل بجد و ملوي هدومه مكنش اداهم فرصة للقرف ده .. انا نازل يا ماما خلي بالك من نفسك يا حبيبتي

….و قب يزن و باس راس والدته و راح يطقس عن موضوع اسامة .

_______________________________________________

كارمن صحيت من النوم و بتفتح التليفون و بتتفاجاه بخبر فهد علي النت .

كارمن بصدمة / يالهووووي .. فهددد

يا ماما يا قمر الحقووووووني

و فاجاه اغم عليها و قمر و نغم و جميلة جريوا عليها

_______________________________________________

في المستشفى عند صقر

صقر بتعب / خلاص يا خالد مش قادر اكل ..و بعدين هو انا عيل صغير علشان ترعاني كدة ..

خالد بيحاول يتصنع الضحك / اه يا اخويا ارعاك و ارخم عليك كمان انا حر .. و كل بقي بدل ما البسهولك في وشك

صقر /شغل التليفزيون يا كريم احسن انا اتخنقت

من المستشفى دي

….و فعلا فتح كريم التليفون و اول قناه كان اعلامي بيتكلم عن فضيحة عيلة الحديدي ..و ايه هيكون مصيرها و حاطين صورة لفهد

خالد بعصبية. / اقفل الزفت ده يا كريم

صقر بصدمة / ابنك صورته ليه علي التليفزيون.. ماله فهد ردوا عليااا .. مال ابنك يا خالد

خالد بحزن / ما تقولش ابنك .. انا معنديش عيال يا صقر

…صقر بتعب حط ايده علي صدره و حاول ياخد نفسه

خالد / اهدي يا صقر.. مالك بس خد نفسك و انا هناديلك الدكتور

صقر بعصبية / انا مش عايز دكاتره .. انا عايز افهم ماله فهد .

و في اللحظة دي دخل معاذ جري الاوضة و جري علي صقر بحب و حضنه / بابا حمدالله على السلامه يا حبيبي

صقر بتعب/ معاذ ماله فهد

معاذ/ فهد دخل في غيبوبة سكر و نغم عرفت اللي حصل و راحتله هي و كارمن و قمر

خالد بخوف / غيبوبة .. احسن خليه يغور علشان نرتاح و نعيش في هدوء بقي

…و خرج خالد من المستشفى و معاذ بص لصقر اللي اخده في حضنه لانه كان وحشه قوي

…وبعدها خالد رجع الفيلا وكان رافض ان هو يروح يطمن على فهد اما نغم وكارمن كانوا معاه

وكريم رجع بيته ويزن كان بيحقق في موضوع اسامه والفيلا وعساف قرر ان هو يروح يرتاح شويه

و قمر و جميلة راحوا لصقر المستشفى.

_____________________________________________

في المستشفى عند فهد نغمه كانت قاعده ماسكه ايده وبتعيط وبتقرا في القران وكارمن كان بتلعب في شعره وبرده دموعها على خدها وفجاه سمعوا صوت فهد وهو بيتكلم بيقول / نسمه ….. انا اسف خالد ….صقر الحقني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!