روايات

رواية حين تقع في الحب الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ندا علي

رواية حين تقع في الحب الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ندا علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثامن والثلاثون

رواية حين تقع في الحب البارت الثامن والثلاثون

رواية حين تقع في الحب
رواية حين تقع في الحب

رواية حين تقع في الحب الحلقة الثامنة والثلاثون

وبعد حوالي ساعه في الطريق وصلو الي بيت سكينه
غسان :يلا انزلو
نور :عارف مجتش هنا من امته
غسان ببتسامه وهو ماسك ايدها وايد اسر :من امتي
نور بضحك:انت فاكر من اول خناقه لينا
غسان بضحك :قلبك ابيض زيك كدا يا نور
اسر :ماما عاوز انام
غسان :هنطلع اهو وابقي روح نام
والعيله كلها وصلت واتجمعوا وطلعو علي فوق
………………
في منزل سكينه
سكينه فتحت الباب ومن خلفها البنات :اتفضلو نورتونا
انتصار :ازيك يا حببتي
سكينه :بخير يا ام عمر اتفضلي نورتي
نفين حضنتها:ازيك يا ام نور عامله ايه
سكينه:بخير يا حببتي ادخلي وسلمت علي الكل وسلمت علي نور وحضانتها
نور :ايه الجمال دا يا بنات نورهان كنت فقده الامل فيكي طلعت بنوته حلوه اهي
نورهان بغيظ ضربته في كتفاها :والله يا نور هزعلك
نور بوجع ومسكه دراعها:لا وايه ايدها بقت جمده
نسمه :وانا طلعه عمله ايه
نور :قمر يا بت الله اكبر
نورهان :عاصي امك اخدته انسي ان نعرف نخده النهارده بقي
نسمه :وحياة غسان يا نور تباتي معانا النهارده
نورهان :بالله مبقاش حاجه علي الفرح وانتي خبره
نور بضحك :خبره
نسمه :يلا بقي وفقي
نور :لما اشوف غسان هيقول ايه
اسر بنوم :يارب يوافق
ضحك البنات علي منظره
ودخلوا علي المطبخ يقدموا الواجب
………………..
اما في الصالون
منير :انا جيت قبل كدا وعرفتك ان انا وكيل العرايس وانا كلمتي قبلك يا حجه ولا مؤخدة
سكينه :ربنا يخليك يا حج
غسان : وانا يا حج منير يشرفني اطلب ايد بنتكم الانسه نورهان لخويا وحبيبي عمر وايد الانسه نسمه لخويا وصاحب عمري قاسم واحنا جهزين
منير :اسمعي مني يا حجه سكينه الشباب دول انا اللي مربيهم علي ايدي وعارف اخلاقهم وانتي عرفهم فا انا بصفتي كبير العيله عاوز كتب الكتاب يكون يوم الجمعه الجايا
سكينه :دا يشرفني يا حج والبنات موفقين ودا المهم وسعادتهم عندي بدنيا وما فيها
غسان :يبقي علي بركة الله
انتصار ونفين بدؤ يظغرطو بفرحه
وعمر وقاسم قاموا باسوا ايدهم كلهم
……………..
في المطبخ
نور :نسمه شيلي يلا الصانيه دي وطلعيه وحسبي علي فستانك وانتي يا نورهان يلا اشتالي الجاتوا
وانا جايا وراكوا اهو
وطلعوا البنات علي الصالون
……..
في الصالون
نسمه دخلت بكسوف وورها نورهان
وظل عمر ينظر لنورهان بحب واشتياق شديد
وقاسم ايضاً ظل ينتظر هذا اليوم الذي ستكون له
نسمه وزعت الببسي ونورهان الجاتوه
قاسم :لو تسمح لينا يا حج نتكلم مع البنات شويه
غسان :تتكلموا بس يا قاسم فهمني يا عمر
عمر :عيب عليك يا جدع
قاسم :تعالي نطلع نتكلم في البلكونه شويه
نسمه بكسوف :ماشي يلا
………………………
نور اخدت عاصي ودخلت تطعمه غسان دخل وراها
نور :غسان عوزه اقول حاجه
غسان وهو ماسك ايدها بحب :قولي يا روحي
نور غمضت عنيها :عوزه ابات مع البنات النهارده وينفع مترفضش
غسان بعصبيه :ودا ليه بقي
نور :يا حبيبي ماما وحشاني ومقعدتش معاها من زمان والبنات فرحهم خلاص كلها يومين سبني النهارده بس ممكن
غسان :خلاص خليكي النهارده بس دي اول واخر مره تباتي فيها برا البيت تمام
نور من فرحتها حطت عاصي علي السرير وقبلت غسان من شفتيه بحب وغسان بادله القبله بحب وقطعها دخول اسر المفاجأ
غسان بعد عن نور يغضب
نور :علشان خطري بلاش تزعق هو اكيد مش قصده
غسان بغضب :ما انتي لو عرفتي تربيه مكنش عمل حركة زي دي
نور غمضت عنيها :خلاص يا غسان الولد هيتسرع بسبب صوتك
اسر :هو انا عملت ايه انا دخلت بس
غسان بضحك وسط غضبه :تعالي يا كلب البحر معايا برا لما امك تخلص اكل اخوك
اسر :يلا يا معلم
نور :ايه معلم دي يا اسر متسمعش كلام لقاسم خالص
…………………….
في غرفت نورهان
نورهان :المهم هو دا كل اللي حصل معايا النهارده انا كدا حكتلك يومي احكي يلا
عمر مركز مع حركة شفايفها بتوهان ولكن مش سامع بتقول ايه
نورهان :يابني انت روحت فين
عمر بدون مقدمات قبلها قبلة اشتياق وحب طالت لدقائق
عمر :بموت فيكي
نورهان بكسوف :ايه اللي انت عملتة دا يا حيوا*ن
عمر بصدمه :حيوا*ن دا اللي طلع معاكي ايوا بجد حيوا*ن مغلطيش شكراً يا مراتي المستقبليه
نورهان بتأنيب ضمير :عمر استني بس
عمر بغضب :نوررررهان خلاص ابعدي علشان مش اول مره اقرب منك تقوليلي يا حيوا*ن وسابها وطلع برا
نورهان بدموع :ما هو لازم يعرف ان اول حد يلمسني ان انا اتكسفت وخوفت افهمه ازاي ان انا بحبه
عمر ورا الباب سامع ومبتسم :تمام كدا بس لازم تيجي لحد عندي وتقولي بحبك ومشي
………………….
عند نسمه
كانت قعده مع قاسم علي كنبه في البلكونه في حضنه
قاسم :يلا كلها يومين وتبقي بتاعتي رسمي
نسمه :قاسم ان خايفه تسبني
قاسم :احنا لسه قربنا علشان اسيبك وبعدين في حد يسيب عيونه يا نسوم
نسمه براحه :انا بحبك اوووي
منير :يا رب يا ساتر قوم يا حيوا*ن خلينا نمشي
قاسم قام مفزوع :حبيبي يا حج يلا بينا
منير :يلا
وبعد السلام اجتمع العيله علشان يمشوا وغسان لسه فوق
سكينه :طب خليك يابني بات مع مراتك
غسان :معلش يا امي مره تانيه عندي شويه اشغال في الجماليه تعالي معايا يا اسر
نور :لاء اسر معايا كمان مش هتاخد ولا حد
غسان بضحك :يعني احنا متخاصمين
سكينه اخدت اسر ودخلت
غسان :هتوحشيني خلي بالك علي نفسك
نور :وانت كمان خلي بالك علي نفسك يا روحي
غسان :امسكي معاكي 1000 جنبه اهو لو انتي و الولاد احتاجكتو حاجه
نور باست خده :شكراً يا حبيبي
غسان نزل ونور دخلت جوا
والعيله رجعو الجماليه وغسان ايضاً .
هل السعاده ستظل للأبد ام للقدر رأي اخر ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى