رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندى علي
رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الجزء السادس والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع البارت السادس والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الحلقة السادسة والثلاثون
الساعه بقت 1 وشويه ونور راحه جايا في قلب الاوضه ودماغها بتألف والف سيناريو وحوار
نور بضيق :ممكن يكون فعلا بيخوني علشان كدا كلمني علي اساس راجل ولا ايه اللي هيأخره لحد دلوقتي برا البيت ولقت باب الشقة بيتقفل وغسان دخل الاوضه بص ليها من فوق لتحت بستغراب
غسان وهو بيرمي فونه ومفاتيح البيت والعربيه علي السرير :خير يارب ايه اللي مصحيكي لدلوقتي ووقفه كدا ليه
نور بغضب :كنت فين يا غسااان لحد الساعه واحده بليل بعد العمر دا كله وبتخوني دا انت حته شعرك ابتدي يشيب وعندك بنت طب خاف عليها يا اخي …. انت ساااااكت ليه انطق
غسان وهو مربع ايده بغضب :وعز جلالة الله انا لو اتكلمت مهخلي فيكي حاجه سليمة النهارده وزعق فيه ايه وايه التخلف اللي بتقوليه دا انا فاضي لوحده لما هكلم غيرك متخلنيش اتجنن عليكي النهارده علشان مش عاوز ازعلك
نور بدموع :بتكلمي بصفتي واحد عاوزني اقولك ايه غلطان وجاي تزعق ليا كمان
غسان بغضب :بتطلعي اسوء ما فيا وترجعي تزعلي وتعيطي مفيش بينا ثقه لدرجة دي ابقي عندي بنت علي وش جواز واروح ابص لنسوان اتهبلتي لدرجة دي
نور مسحت دموعها :ولما مكنتش مع حد بتكلمني علي اساس راجل ليه يا غسان ؟
غسان مسح وشة بغضب :يا صبر ايوب حاضر الموضوع دا مضايقك اوي حاضر نقوله انا يا حبيبتي خرجت قعدت علي القهوه شويه بعدين كان في حجات تبع الشغل كان لازم اروح بنفسي واتأكد منها روحت وعملنا اجتماع وكان معايا اللواء امجد والعساكر وانا واقف بتكلم وسيادتك بترني اظن كدا كويس ياريت تدخلي تنامي لان مش عارف لو اتكلمتي كلمة زياده ردة فعلي هتكون ايه او ازاي ؟
نور بصت ليه بزعل وراحت نامت علي السرير واتفطت واديته ضهرها
غسان قلع قميصه ورماه علي الكرسي بتاع التسريحه وفتح الدولاب بغضب طلع هدوم واخدها ودخل الحمام ياخد شور
نور بضيق :اكيد جعان ومأكلش … وانا يهمني في ايه ياكل مياكلش هو حر لو جعان هيروح ياكل ………بس هو متخانق معايا يعني مستحيل يروح ويعمل اكل وبعد صراااع بينها وبين نفسها قامت وفتحت باب الاوضة ودخلت علي المطبخ تجهز اكل ليه
بعد وقت غسان طلع من الحمام وكان لابس ترنج بيتي وبينشف شعره بالفوطه بص علي السرير ملقهاش اضايق في نفسه اووي ورمي الفوطه ولقي نور دخله الاوضه ومعاها صنية الاكل حطيتها علي الطربيزه
نور بزعل :اكيد مأكلتش اتفضل كل يلا تصبح علي خير
غسان مسك ايدها وبص ليها بعذر :انتي عرفه انا مضغوط ازاي وعرفه اللي انا فيه اكيد يا نور تفكيرك ميجيش ليكي ان ممكن اخونك انتي عرفه ان بموت فيكي يبقي ليه تسمحي لشيطان يدخل بينا
نور بلوم :كان هيجري ايه لو كلمتني بالهدوء دا من الاول ولا لازم تزعق وتقول كلام يزعل وتطلع كل غضبك فيا وبعدين تقولي سوري يا حبيبتي انا تعبان ومضغوط انت لو تعبان ف انا بموت شيله مسؤليه البيت كله لوحدي من طبيخ لغسيل لتنضيف وفوق كل دا حامل والحمل دا انت اكتر واحد عارف انه تاعبني بس طبعا انا اقدر لكن انت لاء علشان انت الراجل لكن انا عادي كل ست بتعمل كدا ….. سيب ايدي يا غسان خليني انام بالله
غسان بص ليها بعصبيه :انا مش مقدرك ولا مقدر تعبك ……؟ لاء بجد عرفيني بس انا مش مقدرك ؟نوررر قبل ما تتهبلي في كلامك اسئلي اصحابك عن معاملة اجوازهم ليهم وابقي شوفي معملتي ليكي ؟ شوفي لو واحد منهم بيعمل ليها نص اللي بعمله ليكي شووفي اقولك ادخلي نامي لان الكلام ملوش لازمه وساب ايدها واخد علبة السجاير وطلع برا الاوضة بغضب
نور بدموع :هي كدا الحقيقه بضايق كل واحد بتعمل ايه انت ليا علشان اسئلهم يا اخي يلعن دي عيشة علي اللي عيشنها انا اروح اعد عند امي لما نفسيتي ترتاح شويه وفتحت الباب بغضب وطلعت ليه انا هروح عند ماما مش عوزه افضل هنا
غسان بص ليها ببرود :مع الف سلامه اتفضلي روحي عند امك لكن لو هتستني مني ان ارجع اجيبك انسي ؟ ودور ضهره ليها وبيشرب السجاره
نور دخلت الاوضه بغضب وعياط وطلعت الشنطه ولسه بتحط الهدوم فيها مسحت دموعها :وانا ليه اريحه واروح عند امي لاء هخليني و اضايقه اكتر ورجعت الشنطة مكانها وراحت علي السرير ونامت مكانها تاني
وغسان فتح البلكونه بتاعة الصالون بغضب وطلع وقف فيها وهو بيشرب السجاير بشراسه :ربنا ياخد النسوان اللي في الدنيت علشان الواحد يرتاح خالص ودخل تاني فرد الكنبه سرير ونام عليها بغضب
………………………………….
في الصباح وتحديدا الساعه 6 صباحا
يمني :سيييف قوم اخلص بقالي ساعة بصحي فيك الحضانه يا حيوان قوووم
سيف بنوم :يا ماما والنبي مش عاوز اروح انا عاوز انام
يمني شالت الغطي من عليه بقوة واشتالته وراحت علي الحمام غسلت وشه مع عياط سيف
يمني بغضب :كل يوم نفس الموال ونفس النظام العيال بتروح الحضانه فرحانه وابني اللي بروح معيط
سيف بعياط :علشان مش بحب الحضانه هي وحشه وانا عاوز انام
يمني وهي بتلبسه بقوه وزعيق :اقسم بالله لو معدلت نفسك لكون مموتاك النهارده اقف اصلب نفسك خليني البسك هتتأخر
” في اوضة محمد ويمني ”
محمد لبس قميص وبنطلون وبيدور علي الحزام مش لاقيه :يا فتاح يعليم يارزاق يا كريم الحزام فين دا انا سايبه قدامي بليل وفضل يدور يمنيييي يمنييي وراح علي الاوضة بتاعت سيف
محمد :الحزام بتاعي يا يمني فين انا سايبه متعلق بليل علي الشماعه
يمني بصت ليه :الحزام جنبي علي السرير اهو وشاورت عليه
محمد بستغراب :ايوا بيعمل ايه هنا
سيف :كنت بتصحيني بيه لو سبتني معاها لوحدي عليها تموتني عادي دي جايبه الحزام وبتضربني بيه
يمني بصت ليه بصدمه :الحزام لمسك يا كداااب انا قربت منك بيه
سيف :وتيجي تكلمها تنكر كدا بقا
يمني بصدمه :مش هتكلم لاء بقولكم ايه تعالو افطرو ونبقي نشوف الحوار دا بعدين وانت يا حيوان بالله لو مأكلت السندويتشات لكون مكهرباك بحق بقا وطلعت
محمد بص ليه : صاحي منكد ليه ؟
سيف :عاوز انام مش عاوز اروح الحضانه الدنيا برد
محمد :طيب يا حبيبي ما انت لابس تقيل اهو وبعدين المس بتحبك واصحابك هناك وبتلعب معاهم
سيف :ما هما بيحبوني بس انا مش عاوز اروح ولا عاوز العب
محمد :طيب نعمل اتفاق كل ما تخلص اسبوع في الحضانه هخرجك في مكان شكل ايه رأيك ؟
سيف : لاء مش عاوز اروح انا عاوز انام
محمد مسك ايده :يلااا يابا انت متنفعش معاك الحنيه واخده وفطرو ونزلو سوا محمد يوصل سيف وبعديها علي شغله ويمني بدأت تنضف البيت وتعمل الغدا
………………………..
في شقة قاسم
قاسم صحي من النوم لبس وخلص لبس وكانت نسمه لسه نايمه قال بستغراب :هما مبعتوش ليها التسجيل ولا كانو بيهزرو ولا نسمه ناسيه ولا فيه اي
نسمه :ناسيه ايه يا حبيبي
قاسم بص وراه بتلعثم :شوووفتي ناسيه تقوليلي مع السلامه علشان كدا بقول ناسيه
نسمه بستغراب :بس انت قولت تسجيل كمان
قاسم رفع حاجبه بستغراب :تسجيل لاء يا روحي مقولتش تسجيل
نسمه قامت وباست خده :طيب استني هعملك سندوتش قبل ما تنزل
قاسم :طيب يلا اعملي سندوتش علي ما اكلم غسان تكوني خلصتي
نسمه طلعت وقاسم اتنهد :يولاد الجزمة مصيركم تيجو تحت ايدي بس الصبر الصبررررر ورن علي اسر
اسر :صباح الخير يبا في حاجه ولا ايه
قاسم :صباح الفل لاء مفيش انت فين
اسر اتعدل :انا نايم
قاسم :جبت الموبليا ولا لسه
اسر :جبتها والبيت اتفرش وكله تمام
قاسم :تمام اجهز بقا علشان اول الشهر هنجوزك
اسر بعدم فهم :هتجوزني ازاي ؟
قاسم بضحك :ركز معايا يسترك هنجوزك حبيبه
اسر :اقفل انا طالعلك وقفل وخلاص دقايق كان جرس البيت برن
قاسم بضحك :اهدي ياااض في ايه
اسر بعدم تصديق :انت بتتكلم جد انت لو بتهزر وبعد الشغف دا ممكن قلبي يقف
قاسم حضنه :بعيد الشر وبتكلم بجد يا سيدي غسان وافق امبارح
نسمه ببتسامه :مبروووك يا اسر
اسر بفرحه :يبارك فيكي يا نسوم ياربي لولا الناس هتضحك عليا كنت صوت من الفرحه وبعد عن قاسم وبص ليه يباااااا بتتكلم جد ولا ايه ؟
قاسم :والله العظيم جد الاه اعمل ايه انا دلوقتي علشان تصدق
اسر :متعملش ومش عاوز حد يعرف حبيبه ان ابوها وافق علشان هعملها مفجأه
نسمه :ربنا يسعدكم يارب
…………………………..
في شقة عاصي
ندي قامت علي رنت فونها وكانت اللي بترن حبيبه :الو صباح الخير يابيبو
حبيبه :صباح النور قومي يلا علشان الامتحان اللجنه هتبدء 9 قومي يلا اجهزي كدا
ندي وهي بتتاوب :ماشي هقوم اجهز اهو اول ما تخلصي لبس اتصلي بيا وقفلت وبصت علي عاصي لقيته مستغرق اوي في النوم قامت من جنبه ودخلت اخدت شور وطلعت لبسه دفايه بيضه
ندي :الاه الراجل لسه نايم هيضيع الامتحان عليا وراحت عنده عاصي عاصي وهزت كتفه يا عاصي
عاصي اتحرك في السرير بضيق :في ايه يا ندي بتصحي في اهلي ليه ؟
ندي :علشان اقولك هات فلوس علشان اروح الامتحان
عاصي بنوم :المخفظه في الجاكت الجيلد خدي منها اللي يكفيكي وسيبي الباقي
ندي قلعته الشراب من رجله :يا عااااصي قوم اخلص يعني مش هتشوف البنطلون اللي انا لبساها دا وتكه عليا
عاصي بضيق :وديني لو قومت ولقيت لبسك مش داخل دماغي ما انتي راحه
ندي :ودا المطلوب انك تقعدني من الامتحان علشان انا اصلا مش عوزه اروح امتحانات
عاصي قام وبص ليها :قومي يا ندي ربنا يهديكي البسي علشان الامتحان انتي في ثانوي يا حبيبتي
ندي ربعت ايدها بضيق :يا عاصي انت مش زي ابطال الروايه ليه عارف البطل بيموووت كدا لما البطله تقوله تعليمي وخناق وضرب وشتيمه واناا اهووو قدامك بكامل عقلي بقولك مش عوزه اروح يا زوجي
عاصي بضحك عليها :يعني مش عوزه تخدي شهاده واشغلك معايا في الشركة
ندي :لاء مش عوزه اشتغل انا عوزه اخلف واربي عيالي واعد في البيت
عاصي شدها من ايدها: قومي يااابت دا انا لو مشيت وراكي الملاحق مش هنلاحق عليها انا هدخل اخد شور تكوني خلصتي لبس يلاااا
ندي بدلع :حبيبي روحي قلبي
عاصي بشك :ياااا خير يارب عوزه ايه ؟
ندي برجاء :والنبي يا عاصي مش عوزه اروح الامتحان
عاصي :يا ندي بجد اخلصي هتتأخري يا حبيبتي انتي لازم تخلصي تعليم علشان يكون معاكي شهاده تتباهي بيها يعني انا ابقي رجل اعمال ومراتي سقطه دا يرضيكي
ندي :ايوا عادي يرضيني وسبني انام واسكت بقا ولسه راحه علي السرير هتنام
عاصي بمكر :انا بقول كدا برضو ننام انتي كويسه وزي الفل وقمر وبطل كدا بلا امتحان بلا بتاع تعالي ننام ومحدش يزعجنا وبيشدها من وسطها
ندي ضربته في كتفه :والامتحان عوزني ابقي سقطه تبقي رجل اعمال قد الدنيا ومراتك سقطه دا يرضيك
عاصي :مكان من الاول يلا البسي واخد هدومه ودخل الحمام
ندي بغيظ وهي بتدب في الارض :يااااربي مفيش حاجه وسط هو يا كدا يا كدا استعنا علي الشقي بالله انا هقوم اروح الامتحان نجحت نجحت سقطت المهم ان روحت والباقي عند الله مش هندخل علم الغيب احنا ولا ايه وطلعت لبسها وجهزت امورها ووقفت قدام المرايه تحدد شفايفها
عاصي وهو بيلبس التيشيرت :انتي رااااحه امتحان ولا راحه كباريه يا ندي امسحي يا ندي شفايفك من ام البتاع دا
ندي وهي بتكمل :بس يا عاصي اسكت
عاصي بغضب شدها عليه وفضل يبوس فيها لحد ما مسحه :اولا عيب تقولي لجوزك اسكت ثانيا انتي راحه مدرسه ومينفعش اللي بتعمليه دا
ندي بصت في المرايه بمرح :عادشي شوف برضو شفايفي احمرت البوسه طلعت مصلحه
عاصي بغيظ :يابت متستفزنيش علشان هزعلك
ندي مدت ايدها لعاصي :فلوس لو سمحت
عاصي طلع 100 جنيه وحطها في ايدها :خدي ياستي
ندي رفعت حاجبها :نعم يا عاصي ؟ هعمل ايه ب 100 جنيه زود شويه
عاصي :ازود ايه انا لما كنت قصدك كنت باخد 20 جنيه يا ندي في ايه
ندي بدلع :يعني يرضيك مراتك تمشي من غير فلوس يعني
عاصي قرص خدها وعدل هدومه ببرود :ما انا اديتك اهو كفايه كدا
ندي بغيظ :راجل بخيل واخدت الفلوس وحطيتها في جراب الفون وحبيبه رنت عليها الووو يابيبو خلاص نازله اهو وقفلت حبيبي يلا باااي وباست خده
عاصي مسك ايدها :اهدي راحه فين ؟
ندي بعفويه :الامتحان حبيبه مستنياني تحت بتقول اننا هنروح في الباص
عاصي طلع فونه ورن علي حبيبه :الووو بت باص ايه اللي انتو ريحين فيه
حبيبه :الباص بتاع المدرسه يا عاصي اللي بنروح معاه علطول
عاصي :ااااه خلاص افتكرت ماشي وقفل
ندي :انزل بقا
عاصي باس خدها بقوه:خدي بالك من نفسك ولو حصل اي حاجه كلميني وحلي كويس يا ندي وفكري في مستقبلك
ندي هزت راسها ببتسامه ونزلت جري لحبيبه وهي نزله قابلت نڤين
نڤين :علي مهلك يا ندي متنزليش جري علي السلم كدا يا حبيبتي
ندي بنهج :معلش يا ماما والله اصل حبيبه مستنياني في الشارع علشان الامتحان
نڤين :ربنا معاكو يا حبايب قلبي يارب يوفقكم يلا روحي علشان متتأخريش
ندي نزلت لقت حبيبه سنده علي عربيه اسر
ندي وهي بتقفل بوابة :ايواااا بقا عربية قلبك لازم تسندي عليها برحتك
حبيبه شدتها :تعالي تعالي دا فيه حجات حصلت موووت
ندي مسكت ايدها ومشيو :خير يارب احكي احكي استني وبصت ليها بصدمه اوعي تقوليلي حامل واللي بيحصل في الروايات يحصل بجد يخرااااابي يا حبيبه عاااصي وابوكي صعب بقولك ايه انا محوشه فلوس تعالي نعمل بيهم عملية اجهااض ايه رأيك ؟
حبيبه ماتت من الضحك :ندي يا روحي بلاش تقرأي روايات كتير لان مأثره معاكي علي الاخر
ندي بضحك :حصل المهم احكي فيه ايه
حبيبه :فرشنا البيت وكل حاجه بقت فل وطلعت فونها خدي اتفرجي
ندي وهي بتتفرج :يااربي علي الرقه والجمال مبروك يا بيبو عقبال ما اشوفك عروسه يااارب وراحو علي الموقف بتاع الباص لقو نيرا وقفه
ندي بمرح :بسيوني بسيوني
نيرا بضحك :حازم حازم وحشتووووني وراحت حضنتهم
حبيبه بضحك :عروستناااا بقا
ندي :ايوا انا عمتهااااا
نيرا بمغمزه :ندي تخنتي وبقيتي عسوووله
ندي بتكشيره :كنت وحشه انا قبل الفرح ولا ايه دا حتي عاصي بخيل
حبيبه بردح :جري ايه يماااا اخويا انا اللي بخيل
ندي :وجلده كمان دا عطيني 100 جنية يا جودعاااان
حبيبه ونيرا ضحكو والباص وصل وكل بنات المدرسه ركبو وندي وحبيبه ونيرا ركبو مع غيرت البنات من صداقتهم واللي حقود من ندي علشان زوجة العاصي اللي يعتبر كان فتي احلامهم
ندي بهمس :خي العيال دول بيبصو ليا كدا ليه
حبيبه بهمس :علشان انتي مرات عاصي عندك نص الدفعه بتحبه
ندي بغيره :وبتقوليها في وشي عادي كدا
نيرا :عادي يا روحي عاصي ساب الكل وجالك انتي
وحده من البنات :انتي مرات عاصي صح
ندي :ايوا انا
وحده تانيه :عسوله مشاءالله تستهلي عاصي
ندي ببتسامه :ربنا يخليكي وقالت بهمس لحبيبه هما ميعرفوش بأسر
حبيبه :عرفين بس اللي بيجيب سيرته بدبحه علطول
ندي سلمت عليها :احلي مسا عليكي يا باشا لو معايا سجاير كنت اديتك وقلبنا الباص عرزه الثانيه دي
حبيبه :تربيتك يا كبير
ندي :صحيح حد جاب غش
حبيبه بستغراب :غش ليه
ندي بصت ليها :اومال هتحلو ازاي
حبيبه :ما احنا مذاكرين انتي جايبه ولا ايه
ندي بغرور :طبعا في الكوتش علشان التفتيش
نيرا بضحك :يلهوي عليكي وانت مش بتذاكري ليه
ندي بغمزه ضحك :مكنتش فاضيه بقا
…………………………..
في شقة نور وغسان
غسان قام علي رنة فونه وكان المنبه قام وفتح نت شويه وبعدها افتكر خناقه مع نور واضايق اووي قام ودخل الاوضة بص عليها وكانت نايمه بستغراق
غسان ببتسامه :يعني متخانقين ونايمه بالعمق دا اومال لو متصالحين بقا هتعملي ايه يا اكتر ست هبله في الدنيا وراح طلع لبس الشغل وجهز نفسه
نور اتحركت في السرير وفتحت عينها اول ما شافته كشرت وقامت راحت علي الحمام وغسان متقن البرود
بعد شويه نور طلعت لقت غسان بيتكلم في الفون
غسان ببتسامه :انتي حبيبت قلبي والله العظيم ربنا يخليكي ويبارك فيكي يارب
نور بصت لغسان والدموع متحجره في عيونها وحسه بخنقه رهيبه :مين دي يا غسان ؟
غسان بص ليها :امك بتسلم عليكي يا نور وقفل وكمل لبسه
نور بخنقه :لحقت تروح تشكي ليها مني ؟
غسان :لو مفكره ان علشان اخلي مراتي تسمع كلامي وتمشي تحت طوعي هروح اقول لحد تبقي غلطانه الراجل اللي يقول اسرار بيته لحد يبقي **** لامؤخده ومدام انتي دخلتي الشك بينا يبقي بنخرب علي نفسنا ودي البدايه
نور مسحت دموعها :تسمي الغيره شك ؟
غسان بص ليها :في فرق بين الغيره والشك الراجل بيحب مراته لما تغير عليه وبيحس انه فارق عند حد لكن لما الاقي مراتي جايا بتقولي بتخوني في وشي يبقي ردي ان اكسر عضمها يس حالف ممد ايدي عليكي تاني في يوم مهما كان السبب واااه انا لابس ورايح الشغل لتفكري رايح اخونك او حاجه في فلوس في الدرج لو احتاجتي حاجه واخد بعضة ومشي
نور بعياط :استغفر الله العظيم يارب انا عرفه ان غلطانه بس هو قاسي حتي في حنيته عنيف ومش واخد باله من كدا اصلا
………………….
في الجامعه عند مصطفي وفرحه
مصطفي واقف بيشرح الماده ومركز مع فرحه اللي كل شويه تغمز ليه وتعمل قلوب بإيدها وتبوسه في الهوا وهو متحكم في ضحكته بالعافيه
مصطفي :كدا تمام يا حضرات نقدر نقول اننا قفلنا الماده وبإذن الله اتمني اكون كنت ضيف خفيف علي قلوبكم واشوف وشكم علي خير
وحده من المدرج بدلع :دكتور مصطفي هو حضرتك مش هتيجي لينا تاني
مصطفي ببتسامه :لاء انا كدا اكون خلصت المهمه اللي جيت ليها هنا وشرف ليا ان كنت بدرس ليكم والله العظيم ولقي رساله وصلتله من فرحه ( ابتسم حلو يا مصطفي ابتسم علي فكرة معايا روج عليا اطلعه واخلي احمد زميلي يحطلي عادي خالص مصطفي رفع عينه ليها بنظره قاتله
مصطفي وهو عينه عليها :اتفضلو يا شباب كدا المحاضره الاولي خلصت وانسه فرحه ياريت تحصليني علي المكتب و حالا وراح علي المكتب
فرحه قامت وراحت وراه :استر يارب وخبطت ودخلت حبيبي طلبتني
مصطفي بص ليها بغضب :احمد زميلك بقا اللي هيحطلك الروج يا قلبي ايوا ايوا
فرحه بحذر :والله بنكشك وبهزر معاك انت عارف اني بهزر صح
مصطفي قرب منها :حتي الهزار لو ذكرتي اسم راجل هتزعلي وانا زعلي وحش يا فروحه
فرحه بخجل :وعلي ايه يا حبي احنا منرضاش زعلك ابدا يلا تعالي فطرني بقااا
مصطفي برفع حاجب :بتهزري الأعفي خلاص خلصت وعادي نخرج
فرحه مسكت دراعه وبتشده لبرا :مفيش مانع اننا نهرب من ورا اهلنا يعني ولا ايه يلا يلا الدنيا بتتعاش مره واحده
مصطفي ضحك ومسك ايدها وراح علي عربيته :خروجة علي مزاجي بقا وهوريكي هخرجك فين بقا
فرحه :معاك يا مدرسي العزيز وركبت العربيه ومصطفي مشي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)