روايات

رواية أحببت حلوفا الفصل الثاني 2 بقلم سلوى عصام

رواية أحببت حلوفا الفصل الثاني 2 بقلم سلوى عصام

رواية أحببت حلوفا الجزء الثاني

رواية أحببت حلوفا البارت الثاني

أحببت حلوفا
أحببت حلوفا

رواية أحببت حلوفا الحلقة الثانية

وقفنا المره للي فاتت ان سهيله فكرت ترد ولا
زين =حدف طوبه تانيه
سهيلة :يوهه عايز ايي يا كلب البحر
زين =كل دهه عشان تردي يا بومه
سهيله :كنت نايمه حرام يعني ولا يكنش حرام؟
زين =ايي يا بنتي ناا كلمتك مالك كدا في اييي، وانتي من امتي بتنامي الوقتي
سهيله :عاديي يا سطا
زين =يا سطا، ناا بكلم وحد صحبي يا شيخه دك نيله، يلا روحي فوقي كدا عشان جيي عندكوا
سهيله :وتجي ليي هااا، من باقيه عليتك ناا
زين =ادخلي يا خرا جواا
سهيله :ماشي يا كلب البحر
بعد شويه الباب خبط
سهيله :ادخل يا زفت
زين =زفت على دماغك يا شيخه، وراح قاعد قدام التلفزيون
سهيله :هنتفرج النهارده علي توأم وجيري
زين =لا على سبونج بوب
سهيله :اشطا هاتوا، وناا راحه اعمل فشار
بعد خمس دقايق
سهيله :ناا جيت
زين =نورتي يا اوختي
سهيله :كل فشار واسكت قال اختك قال
زين =بيتكم الضحكه، وبياكل
سهيله بتفرج بتزكيز اويي، وبتاكل
زين =لا بس بسنت حقيقي عثل
سهيله :شهت ورمت الفشار ، بسنت نعم يا خويا
زين =مالك حاسك مضيقه من بسنت
سهيله :لا مش مضيقه طبعا
زين =اممم هتكلميهاا
سهيله :ربنا يسهل، ناا دخله ناام عشان ممتناخرش بكرا
زين =اممم ماشي، سلمي على بسنت، وقام مشا (مستفزز اويي زين)
سهيله بترن على بسنت
بسنت بنوم=اممم
سهيله :فوقي كدا يا روح امك عشان هولع فيكي
بسنت =فيي ايي يا بنتي، حد يصحيي حد كدا يا بومه
سهيله :اولا بومه دييي الوحيد للي بيقولها ليا زين، ثانيا انتي لو قدامي هموتك عااا
بسنت:واهون عليكيي يا حيوانه
سهيله :الحلوف معجب بيكي، حسبي الله ونعم الوكيل فيكوا انتوا الاتنين
بسنت =بتحسبني فياا، اكيد زين بيهزر يعني
سهيله :طب لو قالك انو بيحبك ايي رد فعلك
بسنت = هو اهه قمور بس اكيد مش هوافق طبعا
سهيله :قمور يا روح امك دهه هشوفك بس وهنفخك وغوري دك نيله
بسنت =ماشي ماشي هسيبك بمزاجيي
سهيله :متشكرين يا اوختي، سلام
بسنت =سلام
…………………………………………………………………………………
تاني يوم
زين من البلكونه =فوزيه صحي بنتك البومه ديي
سهيله :بس يا كلب البحر، ناا مش جايه النهارده
زين =لي خير يا ختي
سهيله :عادي مليش مزاج
زين =لا لازم تجي الا النهارده
سهيله :اشمعان
زين =عشان هتقولي لبسنت اني معجب بيهاا
سهيله في نفسها :هو دهه للي فارق معاه بسنت، اتغيرت اويي يا زين
سهيله :اممم بسنت ، روح كلمها انت
زين =لا ناا عايزك انتي بالذات تكلميهاا
سهيله :اشمعان، ناا بنسبالك ايي؟
زين =يعني مش عارفه، ناا مش يعتبرك اختي وصحبتي
سهيله :اختك اممم، بس كدا
زين =وصحبتي بردو
سهيله :ماشي يا زين، ناا راحه البس عشان اتاخرنا
زين =يلا بسرعه
سهيله دخلت :اختك يا روح امك، يا شيخ يلعن ابو شكلك انت وبسنت في ساعه وحدهه
بعد شويه لبست ونزلت
زين =يا شيخه انتي قمر كدا حسبي الله
سهيله:بتحسبنا فياا عشان قمر، عليا النعمه انت معتوهه رسمي
زين وضربها علي قفاها=والله ما حد معتوهه غيرك
سهيله :صعب يا متخلف
زين =امشي يا بت يلا قدامي
وبعدد شويه وصلوا الدرس
اول مرهه يوصلوا بدريي
المستر أجاا وبعد شويه الدرس خلص
بسنت =انتي كويسه صح
سهيله :زفت علي دماغك
بسنت =لي بس
زين راح واقف معاهم =ازيك يا بسنت
بسنت =تمام الحمد لله، انت عامل اييي
سهيله بغيط :عامل مهلبيه، مهو قدامك اهو حلوو
بسنت =بسال عادي الله
زين =متعصبيش نفسك يا قمر، هي اسلوبها كداا
سهيله :والله، ومشت وسأبتهم
ولسه هتمشي زين قالها =سهيله استني عايز اتكلم معاكي شويه انتي وبسنت
بسنت خيررر
زين =بصراحه ناا بحبكك جدا
بسنت =ايداا بجد، احمم ازيي
زين =بحبكك من زمان جدا
بسنت =ونا كمان معجبه بيك
سهيله واقفه وراهم وسامعه كل دهه ودموعها على خدها، وطلعت تجربي
ٍ…………………………………………………………………………………
زين راح وراء سهيلة
زين =ماسك سهيله، اييي مشيتي بسرعه كداا ليي
سهيله وبتمسح دموعها :مفيش
زين =لا في ايي مالك
سهيله :من امتي بتخبي علياا حاجه، وفكرتك بتهزر في موضوع بسنت
زين =وناا خبيت عليكي في ايي، ناا قولتك اني معجب بيهاا وهي كمان طلعت معجبه بياا
سهيله :ناا حقيقي مصدومة بسنت صحبه عمريي معجبه بيك وعارفه اني ومقدرتش تتكلم
زين =انك ايي
سهيله :مفيش، قصدي يعني انهاا خبت علياا، زين نا مش قاردهه اتكلم لو سمحت سابني اطلع
زين =ماشي هسيبك الوقتي وهكلمك بعدين
سهيله مشت وسابتو
سهيله طلعت جربيي ومسكت الفون وكتبت لبسنت وهي بتعيط (انتي صحبه عمريي الوحيده ازيي تعملى فياا كدا ، وعارفه ان زين حبي الوحيد، ازيي عملتي كداا، ناا حقيقي مصدومه يعنى طول الوقت دهه بتستغفلنيي ومعجبه بزين وناا زيي الهبله بجي احكي كل حاجه، شكرا يا بسنت شكرا على كل حاجه، يعني ناا صدمتي الضعف، خسرت اكتر شخص حبيتو في حياتي)
بسنت شافت الرساله وردت =ناا عارفه انك بتحبي زين، بس هو بيحبني ناا، ونا معجبه بيه، فمتعشميش نفسك اكتر من كدا
سهيله :اتغيرت اوييي يا بسنت، المفروض تبقي جمبي في زيي دهه، لكن خذلتني للأسف
بسنت=كفايه بقا جوا الأفلام دهه
سهيله :فعلا،سلام، وعيطت كتير اويي ونامت
زين حدف طوبه زيي كل يوم بس سهيلة من تعبها مردتش ومعندهاش طاقه تتكلم
زين =بومة بتت اصحي
محدش بيرد فعرف انها مش هترد فدخل نام
في رساله وصلت لسهيله من بسنت يا تري ايي محتواها وأيي للي هيحصل، لسه في مفاجأت كتير، الكل اتفاجا من بسنت، بس ممكن صحبه نداله فعلا، وممكن لا، ممكن فعلا معجبه بزين، هنعرف سبب تغير بسنت بكرهه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت حلوفا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى