رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ندى على
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الجزء الثالث والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني البارت الثالث والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الحلقة الثالثة والثلاثون
نور بصدمه ووجع اثر الوقعه :ياسر
ياسر بحقد :ايوا ياسر اللي بقالي سنين محبوس وجي اخلص حق قديم منك
نور حطت ايدها علي بطنها بخوف:اوعي تفكر تقرب مني والله اقت*لك بد*م بارد
ياسر بسخريه :انتي طول حياتك ضعيفة مين قالتك انك تقدري تقتل*يني او غبي مين اللي فهمك كدا
نور بقوة :انا مرات الرائد غسان الالفي اللي انت قدامه بتكون عامل زي الديك المبلول وكملت بقرف جبان ولا تسوي حاجه
ياسر نزل بالقلم علي وشها :انا هعرفك مين فينا هيكون جبان دلوقتي وضر*بها تاني بالقلم
عاصي وافق ورا الباب بصدمه وخوف علي امه وجري علي شنطتها وطلع الفون بتاعها رن علي غسان
غسان :الو ايه يا نور عارف ان نسيت المحفظه انا تحت البيت جي اخدها اهو
عاصي برعشه :ب ا بابا عمو الوحش بيضر*ب ماما برا وهي بتعيط جامد وانا خايف
غسان بخضه وصدمه :عاصي اهدي مين يا حبيبي اللي برا
عاصي :مش عارف واحد لبس عبايه زي العيد وبيضر*بها
غسان :طيب اهدي واوعي تطلع برا انا خلاص قدام البيت اهو وقفل
غسان طلع السلا*ح بتاعه وطلع جري علي السلم كان في الحظه دي ياسر مطلع سكينه علشان يغز نور في بطنها وهي من شدة التعب والضر*ب كانت خلاص مش قادره تقاوم
غسان رفص ياسر وقع علي الارض ونزل ضر*ب فيه بشراسه
غسان :يعني يوم ما تفكر نفسك راجل تيجي تعمل راجل علي مراتي دا انا هخليك انت والحر*يم واحد النهارده وفضل يضر*ب فيه لحد ما الد*م سال من بؤه
غسان اتصل زمايله يجو يخدوه ودا بأمر منه
غسان قرب علي نور وشالها ودخلها غرفتهم
نور وهي نايمه بتعب شديد في حضن غسان ومش قادره تتحرك
نور بتعب :اتاخرت ليه انا كنت عارفه انك هتيجي بس مكنتش عارفه انك هتتاخر
غسان بحزن :وحياة كل قلم معلم علي خدك لخلية عبره للي يسوي واللي ميسواش انه يفكر قرب من حاجه اغلي منه
نور بتعب مسكت ايد غسان :انا عوزه حياة هاديه بعيده عن المشاكل اعيش مع جوزي وولادي بسعاده بس ليه المشاكل بيدور علينا يا غسان وعيطت
غسان مسح دموعها :علشان في مثل بيقول (كمة الغباء ان تفعل نفس الشيئ وتنتظر نتيجه مختلفه ) وانا ديماً بسامح واعدي وبستني الناس تتوب وانا المره دي مش أسكت يا نور
نور بلهفه :فين عاصي
عاصي اللي مش باين من السرير :انا هنا اهو يا ماما
غسان شاله طلعه ليها :خليكو هنا لحد ما ارجع بليل علشان مضطر اروح تمم نور لو تعبانه انا ممكن افضل ويو*لع الشغل
نور :هسيبك تمشي بس توعدني انك هترجع ليا
غسان باس راسها :انا علطول راجع يا نور يلا سلام وطلع والشر والغضب ملين عينه
………………….
في المستشفي
نسمه :طب كلي اخر لقمه انتي مأكلتيش اي اكل بقالك يومين
سكينه :خدي الاول اشربي كوبايه اللبن دي علشان تقدري تسندي نفسك
كل دا ونورهان بتاكل
نورهان بضحك :عمر انا لو هعرف ان هاكل الاكل دا كله كنت تعبت من زمان
الاكل ضحك عليها
عمر :بالهنا يا روحي
انتصار :طيب هتطلع امتي يابني من المستشفي
عمر :الدكتور كل ساعتين بيجي يكشف علي الجرح وبيقول لو قدرت تمشي ممكن تطلع لكن طول ما هي مش قادره تمشي موجوده تحت المراقبه
قاسم :الحمد الله انها قدرت تعدي المرحله دي
نورهان بحزن :سلوي عرفه انك زعلانه علشان خطوبتك بس غصب عني والله
سلوي :اهم حاجه صحتك يا نورهان وبعيدين احنا مش عرفين الخير فين يمكن كان يحصل حاجه اكبر في الخطوبه وحمدلله علي سلامتك يارب
نورهان :الله يسلمك يا حببتي
قاسم :طب احنا لازم نمشي يا جماعه وحمدالله علي سلامتها يا معلم وحضن عمر
عمر :والله هتوحشني خلي بالك علي نفسك وشد حيلك كدا عوزين حتة عيل بقي
قاسم:انشاء الله يلا سلام
وبعد السلام ركبت نسمه واسر مع قاسم ونفين مع منير وروحو
نورهان :سوسو انتي هتفضلي معايا مش هتروحي ماشي
سكينه :انا معاكي لما اشوفك مشيتي علي رجلك يا نن عيني
نورهان باست ايدها :ربنا يخليكي ليا يا اغلي واحن ام في الدنيا دي
…………………..
في القسم عند غسان
في زنزانه ضلمه
غسان دخل وهو بيشمر ايده :افتح النور يابني النور اتفتح
غسان مسك جردل ميه وحدفه علي ياسر اللي مغمي عليه من كار الضر*ب ياسر شهق
غسان :ازيك يا ياسر وحشك جو السجن والعقاب انت بالله العظيم لو كنت اعرف بس انك في السجن كنت عملت معاك احلي واجب يا ابو نسب
ياسر بتعب:سبني ارجوك خليني امشي وانا عمري ما هفكر اكلمها حتي
غسان :ايوا ما هو انت عمرك ما هتكلمها فعلاً بس بعد ما علمك ازاي تتجرأ وتمد ايدك الوس*خه دي علي حاجه تبع غسان الالفي
ياسر بتعب ووجع :مش هقرب ليها والله ولا عمري ليا دعوة بيها
غسان بغضب:الجملتين دول بسمعهم كل يوم من كل واحد حق*ير ذيك بيتحقق معاه بس العدل بياخد الحق وانا حقاني مع العالم كله وانا دلوقتي من حظي ان اليوم اللي احقق فيه مع واحد يجي نسيبي ومين المجني عليه بقي مراتي يعني مو*ت بمو*ت ونزل ضر*ب فيه
اكرم زميله دخل بعد غسان عنه :وافترض ما*ت
غسان بغضب:ستين الف داهيه
اكرم :محتاجينه لسه انت قولت هخلص معاه مش داخل اخلص عليه
غسان طلع برا وقال بتحذير:انا لو لمحت حد دخل القوضة دي لسبب من الاسباب يدخل اكل ميه هيكون جنبه تمم
العساكر :تمم يافندم
غسان :اسمع بقي يا اكرم عاوز محضر كويس كدا يعلمه الادب طول عمره
اكرم :في دي رقابتي سداده
غسان :طول عمرك يا ابو الكرم
اكرم :فين قاسم مجاش ليه
غسان :حصل كام موضوع كدا هبقي احكيلك عنه بعدين وهيجي بكرا انشاء الله
اكرم :انشاء الله
………………..
عند نورهان
عمر :قومي يلا
نورهان بستغراب :اقوم اروح فين
عمر مسك ايدها :هساعدك شويه علشان تمشي علشان قعدتك كدا مش هنروح السنه دي
انتصار :يابني براحه عليها سيبها لما جرحها يجمد شويه
عمر :المفروض كانت مشيت من ساعت ما فاقت المهم احنا هنمشي خطوتين وبعدين اعدي المهم تكوني حولتي يلا ومسك ايد نورهان وبدء يمشها
نورهان بتعب :خلاص خلاص بالله يا عمر مش قادره امشي كفايه كدا
عمر :استني بس انتي لسه مشيتي حاجه دا احنا لسه بنقول ياهادي
نورهان بوجع :لاء والله ما انا متحركه حركه زياده
عمر باستسلام:خلاص اعدي ارتاحي شويه وبعدين نكمل
نورهان :ايوا ايوا عندك حق
سلوي فونها رن :طب انا طلع ارد علي احمد وجايا وطلعت
سلوي :الو ايوا يا احمد
احمد :سلوي انا عاوز اتكلم معاكي ضروري
سلوي :طيب اتكلم يا احمد انا سمعاك اهو
احمد ببرود:لاء انزلي انا تحت المستشفي عوزك في كافيه
سلوي بستغراب :تمم نزله اهو وقفلت
احمد اخد سلوي ومشو وطول الطريق صمت ساد في المكان وصلو الكافيه ونزلو قعدو وسكتو شويه
سلوي :احمد في ايه نزلتني ومش عرفه ليه ومس راضي تتكلم طول الطريق ولا حتي هنا
احمد قلع الدبله وحطها قدمها :كل شئ اسمه ونصيب مش هينفع نكمل مع بعض
سلوي بسخريه:احمد انا مش عوزه هزار علشان بجد راسي مش ناقصه
احمد بجديه :ولا انا قادر اكمل في العلاقه دي
سلوي بصدمه :مش قادر ازاي احنا لسه مخطوبين بقالنا يومين والدموع تكونت في عنيها امال بتحبني ازاي ولما انت مش قادر جيت اتقدمت ليا بيه
احمد قام وفتح محفظته وطلع فلوس حطها حساب :اسف
سلوي راقبته وهو ماشي والدموع بتنزل من عيونها بصدمه وحزن وراحت عليه بغضب
سلوي :مين اللي قالي تتجوزيني مين اللي فضل قاعد معايا 4 سنين مين اللي قالي بحبك يا سلوي مين اللي كذب وخذل مين رد عليا والدموع بتنزل من عيونها لوحده
احمد بغضب :افهمي انا ظابط ومش مستعد ولادي يجو من ام ردت سجون
سلوي بحرج ودموع :عندك حق يا حضرت الظابط وقلعت الدبله ورمتها في وشه لما تلاقي بنت الحلام ابقي عزمني سلام ومشت والدموع والكسره والخذلان والوجه والكسوف متجمعين معاها
مؤلمه تلك الدمعه التي نزل وانت صامت ، لا تدري لماذ تنزل ولا تدري لما لا تريد مسحها ،اتوجع من داخلي وارقب من بعيد ولكن يوجد قلب يحترق من جديد ،خذلني لم يتوقف بل ذاد وكأنني خلقت من جديد ،ماذا جنيت في عمري لاتحمل كل هذا الالم يا امي ✨✨
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)