روايات

رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى على

رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى على

رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الجزء الثلاثون

رواية حين تقع في الحب الجزء التاني البارت الثلاثون

رواية حين تقع في الحب
رواية حين تقع في الحب

رواية حين تقع في الحب الحلقة الثلاثون

الدكتور طلع وهو منزل راسه لتحت
عمر بغضب :مش طلعت اتكلم مراتي فين واخبارها ايه
غسان :عمر اهدي احنا في مستشفي
الدكتور :انا عذرك في اللي بتعمله وانت تحمد ربنا ان مراتك قامت من عملية زي دي مراتك قويه ومتمسكة في الحياه
انتصار :يعني كويسه هي واللي في بطنها ولا ايه
الدكتور :الحمد الله العمليه تمت بنجاح والمريضة والطفلة بخير بس دا ميمنعش انها كويسه مش خلاص بقت كويسه لازم تفضل تحت المراقبه 24 ساعه
عمر حضن غسان بدموع :الحمد الله والشكر لله
غسان :الحمد الله انها عدت منها
عمر :انا عاوز اشوفها لو 5 دقايق
الدكتور :5 دقايق وتطلع علشان خطر علي صحتها وخصوصاً انها لسه في غرفه العمليات تمم
عمر :تمم ومسح عينه بيده ودخل
غسان راح عند ابوه :ابا خد الحريم وروح وانا هفضل مع عمر
منير :طيب بس طمني تمم
غسان :تممم
ومنير اخد انتصار ونفين ونور رفضه تروح معاه
غسان :نور انتي حامل روحي معاهم وانا هطمنك عليها لو في جديد
نور بعند :غسان ريح نفسك انا مش راحه معاهم

 

 

غسان غمض عينه بغيظ منها :خلاص روح انت يابا وانا هجبها
منير :طيب خلي بالك من نفسكو ومشي
غسان بص لنور بغضب :لو حصل ايه الدماغ زي ماهي متربسه العند رقم واحد عندك
نور بدموع :انا مش همشي غير لما اشوف نورهان صحيت وبتتكلم لو حصل ايه مش همشي
غسان برفع حاجب :يعني بتتحديني
نور مسكت بطنها وغمضت عينها
غسان بلهفه :مالك في ايه في حاجه وجعاكي
نور بعياط:الحمل دا وحش انا عمري ما هحمل تاني ابداً
غسان بضحك :دا انا عامل حسابي علي 4 كمان
نور عيطت :انا تعبانه اووي
غسان :مش قولت ليكي روحي معاهم لكن ازي لو معنديش يكون نقصك حاجه وشالها وهي نامت علي صدره
نور بضعف:مش عوزه اروح عوزه اشوف نورهان الاول
غسان :لاء احنا هنروح علي الجماليه علشان مش مرتاح هناك دا اولاً وفي حاله نورهان دي مفيش خطوبه يلبسو الدبل وخلاص والعيله هتجي بكرا
نور :غسان سلوي هتزعل والولاد لازم نجيبهم
غسان :يا نور مفيش خطايب خلاص خطوبة ايه ومرات اخويا ما بين الحيا والموت والولاد هنروح ناخدهم اهو وركبها العربيه ومشي
………………….
في غرفة العمليات
عمر مش مبطل عياط

 

 

عمر بضعف :اول مره احس ان بحبك لدرجه دي يا نورهان انا عاشق ولاهان بحبك انا كنت حاسس لما الدكتور طلع روحي بتطلع من جوايا مكنتش حاسس بقول ايه ولا بعمل ايه وكلامك قبل ما تدخلي كسر ضلع عندي وهو ان مش قادر اعمل حاجه ربنا حاسس بحبي ليكي علشان كدا محرمنيش منك ولا من بنتنا يا نور عيني وباس ايدها
الممرضه :لو سمحت يا فندم مينفعش وجودك هنا اكتر من كدا انت كدا بضرها
عمر قام طلع برا وقعد
……………….
في بيت انتصار
انتصار :يابني خليك قاعد
غسان :هنيجي تاني بقي في الفرح بإذن الله
نور :متزعليش يا سلوي انا عرفه ان كان نفسك في الخطوبه بس الظروف اكبر مننا
غسان :دي بقي هيتعمل ليه فرح متعملش فيكي يا مصر وبقي قولي غسان ابن خالي قال
سلوي :اهم حاجه حياه نورهان فرحه بالنسبالي
غسان :هنمشي احنا وانتو تيجي زي ما انتو عوزين بقي
نور سلمت عليهم كلهم
غسان :يلا يا اسر علي العربيه
اسر :بابا انا هفضل مع قاسم ممكن
غسان بص علي قاسم وغمز :ماشي برحتك ياعم
نور باست اسر :خلي بالك من نفسك طيب ياروح ماما
اسر :حاضر يا ماما
غسان شال عاصي اللي نام ودخلو العربيه من ورا ونور ركبت جنب غسان والشنط في شنطة العربيه
غسان :يلا سلامو عليكو
قاسم :في رعايه الله
غسان وكب العربيه ومشي
……………….
في المستشفي
نورهان طلعت علي التورلي ولكن لسه نايمه ومتعلق ليها محليل واكسجين نقلنها علي غرفه عاديه
عمر قام بلهفه ومشي معاهم

 

 

وحطها علي السرير والاجهزه موجوده وعمر قعد معاها والممرضين طلعو برا
عمر قعد ومسك ايد نورهان وباسها وفضل معاها طول اليل صاحي يشوفها هتفوق امتي
عمر بحزن :وحشتيني اوي اول مره تبعدي عني كدا وحشني خناقك معايا وحشتني ضحكتك متتأخريش في انك تصحي يا نورهان انا ضايع من غيرك بجد
………………..
في الطريق
نور مشغلة اغنيه لا تروح بعيد عني وبتغني معاها
نور بتبص لغسان بحب:متل السحر ماشي بدمي ولشفافي حبك عطر
غسان قرب من خدها وباسها :لا تروحي بعيده عني تعالي قربي هنا
نور قربت من غسان وهو حضنها بتملك وباس راسها
نور :غسان تعرف انا قلقانه علي نورهان اوي لو كان جري ليها حاجه كنت هزعل اوي
غسان :بإذن الله هتكون كويسه وهتطلع
نور :كنت عوزه افضل لحد ما اطمن عليها وفونها رن
نور :الو ايوا يا ماما واتعدلت في قعدتها
سكينه بزعيق:نورهان جري ليها ايه يا نور بنتي مالها وفين
نور :يا ماما هي كويسه والله بس هي كانت بتعمل العمليه بتاعتها
سكينه :في مستشفي ايه ولا فين
نور :غسان معاكي اهو هو اللي عارف
غسان :ايوا يا امي

 

 

سكينه بعياط:قولي يابني نورهان في مستشفي ايه
غسان :المهم اهدي علشان صحتك في في مستشفي المعادي الخاصه بس دلوقتي الزياره ممنوعه ومستحيل هتدخلي استني لصبح وبعدين روحي
سكينه :استني لصبح و حته مني نايمه في المستشفي وانا قاعده هنا ازاي
غسان :عارف انها صعبه بس معلش يا امي
سكينه :ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك ومن نور وطمنوني عليكو
غسان :حاضر يا امي وقفل وادي الفون لنور
عاصي بنوم :ماما عطشان
نور :حاضر يا حبيبي غسان اقفل عند سوبر ماركت هات مايه
غسان :في سوبر ماركت قدام شويه هنزل اشتري اهو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى