رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ندى على
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الجزء الثامن والعشرون
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني البارت الثامن والعشرون
رواية حين تقع في الحب الحلقة الثامنة والعشرون
في الصباح الرجاله كانتو قاعدين علي السفره ونفين وانتصار والبنات كانوا في المطبخ بيحضرو الفطار في المطبخ
نسمه وهي بتشيل الاطباق :انا هطلع دول وانتو يلا تعالوا علشان هموت واكل
نور وهي بتعد علي الكرسي :خلاص ماشي اطلعو وانا جايا وراكو
عاصي :ماما انا جعان يلا خلصو
نور اخدت الباقي وطلعت هي والبنات وسلوي شايله الشاي وطلعو وكل وحده قعدت جنب جوزها
قاسم :الواحد كان فقد الامل ان ياكل النهارده
غسان بص علي نور اللي بتأكل عاصي ولكن وشها متغير
غسان قرب عليها :مالك
نور ابتسمت بتعب :كويسه متقلقش
عاصي وهو فاتح بؤه :يا ماما انا فاتح بؤي بقالي ساعه يلا عاوز اكل
نور حطت الاكل في بؤه : خد يا حبيبي كل
عمر قرب علي نورهان :بس نورهان
نورهان وهي بتبلع :نعم
عمر :انتي عملتي ايه من الاكل دا علشان يا روحي احنا عندنا خطوبه ومش عوزين نروح المستشفي
نورهان بغضب:كل يا عمر وانت ساكت انا قولتلك اه
عمر :حاضر
قاسم بضحك :كله فوق بيضرب لما بيتعدم
الكل ضحك علي كلام قاسم
منير :اسمعوا علشان نروح ومش عوزين نتأخر علي الساعه 6 المغرب هنروح عند الناس تمام
غسان :ودا رأي علشان الخطوبه تتحدد بعد بكرا ونرجع بقي علشان شغلنا
اسر :ماما انا عاوز سندوتش مربي
نور بتعب واضح :حاضر يا حبيبي وعملت ليه
نفين بستغراب :مالك يا نور فيكي حاجه يابنتي
نور :لاء يا ماما متقلقيش انا بس هدخل ارتاح شويه
غسان اللي مراقبها من ساعت ما قعدت ونور دخلت الأوضه وفضلت تعيط
…………….
في غرفه نور
غسان بلهفه :نور مالك في ايه
نور بعياط :عندي مغص شديد ومش قادره اقف علي رجلي خالص
غسان بخضه حضنها :اهدي يا حببتي تعالي مروح عهد الدكتور حالاً يلا قومي
نور برفض:لاء انا عوزه انام عوزه ارتاح يا غسان
غسان فك حجابها وحطه جنبه ونايمها علي صدره وبيمسح علي ضهرها :نامي يا روحي نامي
نور بتعب :الحمل دا صعب غير عاصي خالص عاصي كان صعب بس مكنش كدا
غسان برفع حاجب بغرور:دا ولاد الرائد غسان الالفي يا بنتي
نور ببتسامه :غسان انا كنت بخاف منك لدرجه ان كنت بتمني افضل مشفكاش ايام الكتيبه
غسان ببتسامه:ياااااه دا كانت ايام
نور :وقتها انت حبتني صح
غسان :اممم انا حبيتك مش من اول نظره والكلام دا انا حبيتك لما بقيتي حلالي مراتي قبل الجواز كان اعجاب بيكي لكن دلوقتي عشق يانور انتي ادمان صدقيني
نور كانت نامت و هو بيتكلم بص عليها بضحك :صدقيني انتي ادمان صعب العلاج منه وغطاها كويس وباس راسها وطلع من الاوضه
………………….
في غرفة سلوي
سلوي بتتكلم في الفون بكسوف:احنا هنيجي عندكم النهارده
احمد بحب :وانا مستني الوقت علشان اشوفك يا سولي
سلوي ببتسامه :انت طيب اوي يا احمد
احمد بعشق :طيب وبعشقك يا سلوي بعشقك
سلوي بكسوف فقلت الفون في وشه :مستعجل ليه كدا دا تاني مكالمه بينا
نورهان دخلت وبتاكل جزره :سلوي وركزت في وشها بشك انتي حمرا ليه كدا
سلوي بتوتر:اصل اصل انا
نورهان وهي مغمضه عينها شويه :كنتي بتكلمي احمد صح ايوا شكلك بيدي علي كدا
سلوي بتوتر:ايوا كنت بكلمه
نورهان بفضول قعدت قدامها علي السرير :بتتكلموا في ايه ها
سلوي بكسوف:قالي انه بيحبني
نورهان :اهو اللي كنت خايفه منه حصل وخبطت علي ايدها نسمه دخلت
نسمه بستغراب:في ايه
سلوي بخوف:اصل احمد قالي بحبك ونورهان بتقول اللي خايفه منه حصل
نسمه بصت علي نورهان بغيظ :سلوي سيبك من البت دي خالص واوعي تسمعي كلمه منها علشان لو رديتي عليها انسي انك هتتجوزي
نورهان بغضب:ليه بقي ياست نسمه علشان انا مش بحب النحنحه والمياعه بتاعتكو دي ابقي بكون مش عوزها تتجوز
نسمه بصت لسقف :ياحظك يا عمر متجوز راجل
سلوي اللي عينها راحه جايا معاهم
نسمه :بصي يا سلوي بدام قالك بحبك عادي انتو كدا كدا هتتخطبو وبكرا هيكون جوزك فعادي بقي
نورهان :شوفتي بكرا لسه هيبقي جوزها لكن اوعي تقولي ليه بحبك انتي فاهمه
نسمه :سيبك منها خالص اسمعي البي بقول عليه خليكي الست اللي في حياته علشان لو تعاملتي بجفاف بالله مايستحمل يعد معاكي ساعه
سلوي :بس بس بس انتي وهي انا عرفه انا هعمل ايه بطلو تناقرو بعض كدا
نورهان وهي بتاكل الجزره :ايوا اسمعي كلام عقلك سيبك من الموكوس قلبك دا ونامت علي السرير
نسمه بغيظ:دا استفزاز رسمي
…………………………
في فيلة احمد
احمد بسرعه:انا مش عاوز ولا غلطه عاوز كل حاجه في احسن صوره
الخدم :تمام يا فندم
سعيده بقرف :كل دا علشان ام سرم رد السجون اخص علي تربيتك
احمد غمض عينه :يا امي انتي وعدتني انك هتعدي اليوم
سعيده :بقي اربيك راجل والاخر السحليه دي تيجي تخدك متربي كدا
احمد بغضب:يعني كنت اتولد متجوز مثلاً قال متربي قال
سعيده وهي داخله الغرفه :كل واحد بيقع علي اللي شكله ودخلت
احمد :يارب عدي اليوم دا بذات علي خير
…………………..
عاصي خبط علي الباب بتاع غرفه نور
نور تململت بتعب من احضان غسان واتعدلت علي السرير :ادخل يا عاصي
عاصي دخل وطلع علي السرير حضن نور ونور بادلته الحضن
نور :مالك يا روحي في ايه زعلان ليه
عاصي بحزن :علشان النونه مزعلك
نور وهي بطبطب علي ضهره :ومين قال ان النونه مزعلني
عاصي بص لعينها :علشان انتي مش بتنامي دلوقتي خالص
نور :بس انا تعبانه شويه علشان كدا نمت وبعدين الساعه كام دلوقتي
عاصي :مش عارف وبعدين نط علي بطن غسان اللي كان نايم
عاصي وهو ماسك ودن غسان :اصحي يابابا يلا بابا
غسان بنوم :نامي يا نور لسه بدري
نور وعاصي ضحكو
عاصي :انا عاصي مش نور
غسان قام بسرعه مسكه وفضل يزغزغ فيه وهو يضحك ونور بتضحك كمان
اسر اللي واقف قدام الياب مبتسم عليهم قاسم شافه واقف راح عنده
قاسم بستغراب:ايه اللي موقفك كدا يا بطل
اسر مسح دمعته بسرعه :مفيش انا كنت بدور علي عاصي
قاسم :تعالي يا اسر عوزك
اسر راح معاه وقعد في الحديقه الصغيره بتاعتهم :نعم
قاسم بحزن :انت عارف ان انا اكون
اسر :بابا انا عارف انك ابويا
قاسم ابتسم ليه واخده في حضنه :اسف سامحني ان خبيت عنك بس كان لازم
اسر مسح دموع قاسم :بلاش تعيط يا بابا مهما كان انك موجود جنبي
قاسم ابتسم بدموع :ديماً هكون جنبك ولا عمري هبعد ابداً
اسر :عاوز 10 جنيه
قاسم :الاستغلال اشتغل اهو
اسر :عاوز اجيب صوريخ
قاسم طلع 20 احلي صروخ ليك يامعلم
اسر اخد الفلوس وجري :شكراً يا بوب
قاسم ابتسم وبص لسما :الحمد الله يا رب ديماً ثقتي فيك بتكبري يوم عن يوم انت عظيم فعلاً حليت مشكله كنت مفكر ان لو ايه حصل مش هتحل الحمد الله وقام دخل جوا
غسان :يلا يا جماعه كلو يلبس علشان نروح
الكل راح علي غرفته يلبس ويجهز علشان يروحو عند اهل احمد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)