رواية حياه صعبه الفصل الثامن 8 بقلم حور طه
رواية حياه صعبه الجزء الثامن
رواية حياه صعبه البارت الثامن
رواية حياه صعبه الحلقة الثامنة
صباح الخير يا باشا
صباح الزفت على دماغك مستني بقى لي شهر وما جبتهاش ايه انت مستغني عن عيالك قول لي وانا اريحك منهم
رافت :اححم !! يا باشا البنت كشفتني من اخر مره وبعدين الشاب ده صاحبها بتروح وتيجي معاه الكافيه ده طبعا غير عاكف بيه بيتردد عليها كثير الايام دي وعرفت ان حصل مشكله واترفدت
مصطفى : عاكف بيروح عند حياه ليه
رافت: مش عارف بس ؟؟
مصطفى بزعيق :انت هتبسبس لي ما تنطق اي زفت
رافت: عاكف بيه سالني عن تسجيلات الحفله وشكله كده شاكك فيا
مصطفى: انت مش مسحت التسجيلات دي
رافت: مسحتها بس هو عايزني اتحرر عنها تاني واجيب له كل المعلومات وباين عليه مهتم جدا المره دي
مصطفى :انت قلت لي انها اترفدت من شغلها صح
رافت: ايوه عاكف بيه ضر,ب زبون كان بيحاول يقرب من حياه واترفدت بسببه
مصطفى بتفكير : طيب اسمع اللي هقول لك عليه ده وتنفذه بالحرف الواحد وعارف لو غلطت في اي حاجه المره دي مش هتردد لحظه في اني ابعتك رحله للاخره وانا ضميري مرتاح
رافت بتركيز : حاضر يا باشا
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
علاء بتعجب:معلش بس هو ايه ده ؟
حياه :ايه هي مش ظاهره معاك هي ايه سلامه الشوف دي بيتزا
علاء :يا شيخه بتهرجي هي دي البيتزا اللي بقى لك خمس ساعات بتعمليها
حياه :لا تكون مش عاجباك على فكره بقى انا شيف ما حصلش
علاء يمسك الصينيه :ااااه ما هو واضح العينه بينه
حياه: يا ساتر على الناس اللي ظلمني ولا شافه الا خير مني وادي جزاتي في الاخر
علاء: انا هطلب بيتزا ينانسي اطلب لك معايا
حياه: مواشي &علاء هي هناء اتاخرت ليه وبكلمها مش بترد
علاء وهو ماسك التليفون :دلوقتي تيجي ما تقلقيش
حياه : مش عارفه ليه بحس انها مش كويسه فيها حاجه متغيره وكل ما بسالها تقول لي ما فيش
علاء :خلاص يبقى ما فيش يريحي الوسواس اللي عندك ده شويه
حياه: انا ما ليش غيركم وبخاف عليكم من اي حاجه
علاء اسمع الباب وهو بيتفتح: اهي جات اهي يا اوفر
حياه تجري عليها زي الاطفال وتحضنها: اتاخرت ليه كده
هناء: انت السبب اعمل ايه
حياه باستغراب :انا ازاي يعني
هناء تخرج من شنطتها سلسله :كل سنه وانت طيبه
حياه بفرحه: وانت طيبه انا قلت انك نسيتي
علاء : اه يعني انت كنت بتسالني عشان خايفه على الهديه مش عليها
حياه :مش محتاجه ابرر خوفي عليها لانها اغلى شيء في حياتي
هناء وتحضنها بابتسامه : يا حبيبه قلبي انت
علاء: يعني اطلع منها انا
حياه :يا ريت
هناء: حياه عايزاكي تلبسي سلسله دي وما تقلعيش ابدا
حياه :حاضر
وبعدين يعلن هاتفها عن وصول رساله تقراها وتستاذن منهم وتنزل
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
انت جبت رقمي منين
عاكف: اه انا نسيت اقول لك اني مهندس كمبيوتر قبل ما اكون رجل اعمال يعني مش صعب عليا اجيب رقم تليفون
حياه بعدم اهميه :ما علينا عايز ايه
عاكف: انا بعتذر على اي حاجه قلتها لك وضايقتك وبشكرك على كل حاجه عملتيها معايا انا وبنتي
حياه: انا مش مستنيه شكرا منك &بس ممكن اعرف ايه اللي غير رايك فجاه كده
عاكف: احمد حكالي عن علاء وانتم متربيين مع بعض بصراحه لما شفته بيحضنك اتجننت قصدي يعني لما اغمى عليه في اليوم ده
حياه: يعني انت صدقت صاحبك وما صدقتنيش لما قلت لك ان السكه دي مش بتاعتي
عا كف :صدقيني كان في حاجه جوايا دايما كانت مصدقاك
حياه :ومع ذلك ما صدقتنيش غير لما احمد اكد لك علاقتيني ب علاء
عاكف: لما قلت لي روح حاسب الي كان السبب في عدم ثقتي في اي حد وقتها بس عرفت اني كنت بلومك على حاجه انت فعلا ملكيش ذنب فيها
حياه بابتسامه خفيفه: يعني مش هتتعصب عليا تاني
عاكف:افهم من كده انك خلاص سامحتيني
حياه: خلاص صافيه لبن
عاكف بابتسامه تظهر الغمازاته :حليب يا قشطه
حياه :كنت هزعل قوي لو كنت جاي تسمعني كلمتين من كلامك اللي بيهز البدن
عاكف:ما خلاص ما يبقاش قلبك اسود
حياه بضحك: تمام اصل اليوم عيد ميلادي
عاكف: بجد كل سنه وانت طيبه
حياه شردت بافكارها
عاكف بتنبيها :مالك في حد يزعل في عيد ميلاده
حياه بحزن :ده اليوم اللي رحت فيه الملجا وهناء بتحتفل بيه معايا من وقت ما كنا صغيرين لكن عيد ميلاد الحقيقي ما اعرفوش
عاكف: انت ليه ما فكرتيش تدوري على اهلك
حياه :انا ما اعرفش غير الملجا وهناء وعلاء هم اهلي
عاكف : انت هتقلبيها دراما ولا ايه تعالي معايا
حياه :على فين
عاكف :خليها مفاجاه صغيره اعتذر لك بيها على جهلي معاكي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه صعبه)