رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل العاشر 10 بقلم مريم منشاوي
رواية حياه جديده إلى الجحيم الجزء العاشر
رواية حياه جديده إلى الجحيم البارت العاشر
رواية حياه جديده إلى الجحيم الحلقة العاشرة
شخص الاول:مين الشخص ده؟؟!
الشخص الثاني: رئيسه الخدامين في القصر ده.. عرضت عليها 100 الف جنيه مصري ووافقت بسرعه!!!
الشخص الاول بإبتسامه شريره: براڤو عليك
الشخص الثاني: للاسف هنتطر نستنا هنا لوقت ماااخدامه دي تدينا اشاره
الشخص الاول: مش مشكله المهم ان خطتنا تتنفذ لان البنت دي اللي هيتجوزها مفيش حد هيعلي عليه بعد كده هيبقي نمبر وااان في الكون .. وياغيز كيربودارج بيخطط لكده!!!! لان شركاته السنه دي شهدت خسائر كبيره عشان السياحه والطيران توقف بسبب ڤيرس كورونا وهو مش هيقدر ميقعدش علي رأس التربيزه كاكبر رجل اعمال علي وش الارض دي حاجه مش هيتقبلها وعشان يوصل لكده السنه دي مخطط ان يتجوزها…وبعد مايتجوزها مش هيبقي نمبر وااان السنه دي لااا ده هيبقي كرسي الرئاسه بقي بأسمه وبأسم الكيربودارج للابد وده طبعا مش هنقبل بيه كفااايه علي ياغيز كيربودارج كده قعد علي كرسي الرئاسه 7 سنين والكيرابودارج كلهم قعدوا 47 سنه كفااايه عليهم كده…. عصرهم لازم ينتهي.. الاتراك الحقررراء.
في الاعلي وبالتحديد في جناح سيلينا كانت تبكي بشده لم تتوقع حدوث ذلك اطلاقاا كانت تعتقد انها وجدت عائله جديده بدلا من عائلتها التي فقدت اثناء حياتهم وبموتهم ايضاا… كيف يحدثها هكذا!!؟ كيف يكون وقحاااا معها بهذا الشكل!!؟ كيف ستعيش في هذه الغرفه دون الخروج ورؤيه العالم!!؟كيف ستبقي وحيده في غرفه منعزله دون التحدث مع احد كمريض يتعالج من هرويناا ما في مستشفي للامراض العقليه ..!!!! شهقت في اخر كلامتها من البكاء ثم مسحت دمعتها ودسفت نفسها بداخل اللاحاف ثم نامت بعمق….!!!
▬▬▬▬▬▬ ❴✪❵ ▬▬▬▬▬▬ ◆
كان يقطع الطريق ذاهباً اياباً وهو يفكر مراراً وتقراراً بشئ ما يشغل عقله الأن ليقول محدثاً نفسه بحيره…:
_ “هو انا غلطت”
عقله: ” لا مغلطش…. هي تستاهل ”
قلبه: “طب هي عملت ايه لكل ده”‘
ياغيز كيربودارج..” طبعا عملت انتوا نسيتوا انها هانتني وشوهت سمعتي كمان … وكمان خالفت اوامري وقراراتِ'”.
قلبه “وهي اول شخص يقول عليك كده يعنى ياااما صحفيين ورجال اعمال كبار وممثلين عالميين قالوا عليك اسؤء من كده اشمعني دي يعني ياياغيز ياكيربودارج اللي مقرر تنتقم منها'”….. وبعدين مش دي نفس البنت اللي انت ب…!!!!
ياغيز ماقطعا لقلبه بصوت عااالي
_اااسكت اااسكت خااالص ولا كلمه خلاص……….. تمااام انا هروح اراضيها عشان زودتها شويه!!!! بس مش هعتزر خالص منها لا يمكن…!!!
▬▬▬▬▬▬ ❴✪❵ ▬▬▬▬▬▬ ◆
خارج القصر
الشخص الاول: اهي جاات… اتأخرتي ليه!!؟
الخدامه اسيا: استنيت اما الكل ينام؛ يلااا بسرعه عشان الحرس في كل مكان ولا لمحونا هنروح فيهااا…!!!
4 مسلحين اتبعوها في السير الي ان وصلوا الي الباب الخلفي للقصر… دلفت هي بالاول وتاكدت من هدوء الوضع وانشغال بعض الحرس المخصصون لحراسه الباب الخلفي للقصر بشرب القهوه ليظلوا مستيقظين طوال الليل اشارت لهم بإتباعها بهدوء؛ وحدث التي لم يكن بالحسبان رأهم احد الحراس ليقفوا بخوف ورهبه.. عما سيحدث معهم بعد ذلك!!!؟
_انتوا مين وبتعملوا هنا ايه في الوقت ده… ودختوا اززاي ..!!؟
اتوا بعض الحرس الاخرين ليستجوبوهم خوفا ان يكونوا مسلحين…وفي بالهم مؤامره ل اغتيال زعيمهم واسرته…!!!
_اسيا بخوف حاولت ان تكون طبيعيه حتي لايشكوا بها : دول… اا.. دول تبع الهانم من البلد الاجنبيه دي اللي جايه منها اسمها ايه.. برينا لا بيرز.. لا.. بريطتن…….!!!
_احد الحراس معدلا لها…: اصدق بريطانيا!!!
اسيا؛: اااه هو ده!!!
الحارس بشك: وبيعملوا ايه هنا ودخلين القصر دلوقتي ليه…. والزعيم معطلناش خبر ان في حد جاي من طرف الهانم
اسيا بتوتر: لان.. لان سياده الرئيس ذات نفسه ميعرفش بوجودهم هما جاؤا فجاه من البلد الاجنبيه دي.. والهانم هي اللي قالتلي استقبلهم…!!
الحارس: يطلعوا مين دول..!!
اسيا..: د… دول بتاع البتاع اللي بيتحط في الوش ده.. الاحمر والاخضر ده..اااسمه ايه .. ااااه.. مكيااچ…!!
الحارس بإقتناع…: ماشي بس الاول لازم ندي خبر للزعيم…!!
اسيا بسررعه…: لا لااا ماانا قولتلك ان سيادته ميعرفش بوجودهم عشان الهانم هي اللي عاوزه كده… وبعدين دول خبراء احمر واخضر معروفين جدا وميتخفوش منهم… وكمان سياده الرئيس حضرته هيكون نايم دلوقتي وهيتعصب اما تزعجوه في الوقت ده….!!!
اسيا وهي تدعي في نفسها ان يصدقوها لان هذا هو الطريق الوحيد لنجاتها.. اما ان يصدقوها اما ان تكون نهايتها الان هي ومن معها…؛!!
اخذ الحراس يتشاورين ويتبادلون الاحاديث السريه بينهم… ليقرروا ماذا يفعلوا…!!؟.
احد الحراس بصوت أجشع…:
_ “تمام اتفضلوا.
فرحت اسيا ومن معها وظهرت شبه ابتسامه علي وجههم لقربهم من نجاح خططتهم ووصلوهم إلي منولهم ولكن اختفت بسرعه حالما سمع احد الحراس وهو يردف.
_بس لازم يتفتشوا الاول.
اشار للحراس ليقتربوا منهم ويبدأوا تفتيشهم؛ وبداوا فعلا بالفعل بالتفتيش تحت خوف ورهبه كلاً منهما في ان ينكشف أمرهم ويذهبوا إلي الجحيم واحد تلو الاخر؛ وبعد دقيقتين تماماً الحراس وهم يستقيموا…:
_مفيش حاجه.
_تمام سيبوهم؛ تقدروا تمشوا.
سارت اسيا وخلفها 4 المسلحين الي بوابه القصر الداخليه الضخمه.
_كويس اننا عملنا احطيتتنا ورميتوا كل الاسلحه اللي معاكم…. وخليتوا واحد بس معايا مخبياه في هدومي عشان هما اكيد حراس الكيربودارج مش هيفتشوا مره..!!! وغير كده انا من خدمين القصر وفيا الثقه….. هههههه…!
_جناحها فين دي.
_جناحها فوق اطلعوا انتوا وانا هراقب الوضع هنا.
_طب ولا حصل حاجه هتحزرينا ازاي..!؟
_لا اطلعوا انتوا ان شاء الله مش هيحصل حاجه… الكل نايم دلوقتى.
_صعدوا المسلحين بخطوات بطيئه عندما اشارت لها اسيا علي مكان الجناح ليصعوا اليه بحذر الي ان وصلوا الي باب الجناح فتحوه بحذر ثم ساورا في الجناح الي ان وصلوا الي غرفه نومها فتحوها… دارت عينيهم في الظلام الي ان وصلت الي السرير صاروا ببطئ اليه الي ان وصلوا الي حافته خوفا من ايقاظها وفضحهم قبل اتمام المهمه..
احد المسلحين بصدمه…: ااايه ده..!!؟
_هو في كده..!!! ايه الجمال ده هو في حد كده في الدنيا..!!؟
_ياغيز كيربودارج غبي معقوله حد يكون معاه كتل الجمال دي وميستغلهاش ولا يعملها حلالوا هههه….. يلاااا..!!
اخذ المخده المتواجده بجانبها بحذر ثم وضعها بخفه علي وجهها….: بس للاسف الجوهره دي هتروح ضحيه لافعال ملهاش دخل فيها…!!!
بدا بالضغط بالمخده علي وجهها لتبدا بالمقاوه وتحاول ازاحه الشخص الذي يقطع عنها الهواء ولكن واحد من السفاحين ثبت يديها علي الفراش والثالث ثبت قدمها علي الفراش لتتوقف عن المقاومه لتبدا انفسها بالصعود لاعلي ببطئ دون رجوع واستسلمت وباتت محاولاتها بالمقاومه فاشله ….؛!؛
اما بالخارج كان يقف ياغيز متردد يدخل لها ويرضيها ويعتذر لها عما تفوه به اما لا يتخلي عن غروره ويبقي ياغيز كيربودارج ويحافظ علي برستيجه من الضياع امام امرآه…!!!! وبالاخير قرر الدخول لها ومروضتها… دخل الجناح ثم توقف امام غرفه النوم… رفع يديه وطرق بعض الطرقات الخفيفه عليه….!!
_س. سيلينا انتي لسه صااحيه..!!!
بالداخل صعق السفاحين من الصوت… نعم عرفوه هو كابوسهم في الاحلام “ياغيز كيربودارج”… السفاح الضاغط علي انفاسها دون ان يدرك يده ارتفعت وترك المخده بخوف.. ليبدا الهواء بالعوده الي رآتيها مره اخري لتسعل بشده …!!!!
احد السفاحين بهمس للاخر…” بسرعه اكتم صوتها هتفضحنا… احنا لازم نقتلها حتي لو فيها موتنا”‘!!!!
ياغيز من الخارج… “سيلينا انت كويسه؟؟؟؟؟؟… ررردي؟؟؟!
ليقرر اخيرا الدلوف لها عسي ان اصابها شئ او فعلت بنفسها شئ بعد حديثه معها… ضغط علي اكِره الباب لينفتح معه لينصدم بشده مما رآها….!!!!!
بصوت عالي..:
_اياااااك تسيبهاااا ايااااااك قبل ماااتتاكد انهاااا ماتتت!!ااااايااااك !؟
في ثواني اخرج ياغيز مسدسه التي يحتفظ به في خصره دائما ليطلق بها علي الشخص الكاتم لانفاسها…. لتبدا سيلينا السعال بشده دون توقف تحاول حبس اكبر قدر من الهواء.. تحارب انفاسها من التوقف….. جاء الشخص الرابع ممسكا بالمخده ليرجعها الي وجهها ويقتلها ولكن بحركه سريعه كان علي الارض نتيجه لكمه من ياغيز…. ضغط علي الذر بجانبه بسرعه ليبدا الانذار بإشتعال بصوت مرعبااا ارعب كل من في القصر….بدا الحراس يهرولونَ من الخارج الي الاعلي علي صوت اطلاق النار وصوت الانذار ظل جزء منهم يحرسون القصر من الاسفل والباقي صعدوا الي الاعلي بأسرع ماايمكن خوفاا ان زعيمهم اصاب من الغرباء الاربعه….!!!
فريحه وهي تخرج من جناحها بخوف: في ايه… في ايه يااارتان….!!
ارتان…: معرررفش يااماما… صوت اطلاق ناار والانذار اشتغل….!!!
كورهان وهو يوقف احد الحراس بصوت عالي…: فييي ايه اااايه اللي حصل….!!!!
الحارس..: سفاحين!!! سفاحين في القصر؟!
ثم اكمل الحارس طريقه تجاه جناح سيلينا…!!!
فريحه وهي بخوف وصوت علي وشك البكاء…: يااللهووي ياااغيز اابني…!!!
ارتان بصرااخ…: اميرررر اتحرك دخل امك علي اوضتها مطلعهاااش خااالص ولا انت تطلع…!!!
اخرج سلاحه من جيبه ثم اتجه الي مكان مايهرلون رجالهم
بينما في جناح سيلينا
ياغيز توجه نحو سيلينا ثم اردف..:انتي… انتي كويسه؟؟؟!
ولكن لم تتوقف عن السعال ابدا وجهها أحمر وشفيفها تزرق ببطئ…. جلس بجانبها ثم شدها من زراعها لتجلس امامه ولكن جسدها بدء بالرخاء ليثبتها من زراعيها… ويبعد شعرها عن وجهها…’
_اهدي خلاص…. ااااهدي محصلش حاجه… انتي كويسه…متخفييش اهدي …!!!؟
جاء صوت من خلفه بإحترام..!
_يازعيم..!!
ياغيز ببرود وهو يداري ملابس نومها… “خدوهم وانا جيلكم..”
اانحني له رئيس حراسه بإحترام ثم امر الحراس بإخذهم الي القبو المتواجد خلف القصر.. الشبيه بالجحيم المميت لا يخرج منها شخص وهو حي ابدااا”
سيلينا بصوت متقطع… “ك.. كانوا هيق.. هيقتلوني…!!!!!!
_بس محصلش حاجه…؛ اهدي بقي واتنفسي براحه… محصلش حاجه……. صدقيني….صدقيني هوريهم جحيم عمرهم مكوبسوا بيه حتي .. وعد مني..!!!
اردف اخر كلامته بفحيح الافعي… لا يقل عن السفاحين المتواجيدن منذ قليل…!!!
كورهان وارتان ومعهم اميرا ايضاا دلفوا الي الجناح…!!
ارتان بخوف علي اخيه…” يابوص انت كويس ”
ليغطي ياغيز سيلينا بصوره جيده حتي لايرها اخواته بملابس نومها….!!!
_انا كويس…!!!
_ارتان..: انتي كويسه ياامبراطوره!!!؟
_ كويسه..!!
هذه كانت اخر كلامات ياغيز… !!!
لتدلف فريحه بخوف…: حصل ايه؟؟… سيلينا حبيبتي.. حصلك ايه انتي كويسه؟؟!… لتجلس علي الجانب الاخر من السرير وتاخذها من يد ياغيز ثم الي احضانها وتربت علي شعرها….:
الحمدلله والشكرلله… انك كويسه ومأذكيش …!
استقام ياغيز من مكانه ثم رجع مسدسه الي خصره….: يلاوا سيبوها ترتاح… يلا ياماما..!!
فريحه.. “لا روحوا انتوا ياياغيز انا هنام مع سيلينا الليله..”
ياغيز بتنهيد.. “طيب”
صار ياغير وخلفه كورهان وارتان ليتبدل ملامح وجهه الي الجحيم ليهبط من علي الدرج الي خلف القصر… ”
لينحني له جميع الحراس بإحترام له وعيونهم تكاد تميس الارض ”
_رحبتوا بيهم.. ووريتوا ليهم ضيفتنا عامله ازااي …!!؟
_اكيد يازعيم والخاتمه علي سيادتك..!!
دلف الي السچن وجد وجوهم مشوها ولا يوجد مكان في اجسادهم سليمه … جاسدين علي الارض علي ركباتهم ويدهم مربوطه بحبل من الخلف ومعهم ايضا الخادمه……!!!
_ياغيز ببرود..: دخلتوا مملكتي وحولت تقتلوا فرد من عيلتي…. وال** دي ساعدتكم… وفكركم يااغيز كيربودارج هيعديها….!!!!!!
ثم جس علي ركبتيه وفجأه امسك واحد منهم من شعره وصرخ بوجه…!
-انت عاااااارفين ايه عقااااب ان حد يميس مررراتي!!!!؟!؟ “1
ارتان وكورهان نظروا لبعضهم بصدمه وكذلك الحرس “‘
______________
نور وصلت الي مصر من بضع دقائق ثم ركبت في سياره كانت تنتظرها لتذهب الي شقتها التي استجرتها للعيش في مصر وبدا عمل اكبر وحياه بمفرده ولا تعرف هذه المسكينه الجحيم الذي ينتظرها…”‘
______________
في سكن الطلاب في جامعه كامبيرج البريطانيه
ايلين بصريخ….: باااابا وافق ان اروح مصر واخيرررا هشوف سيلينا وحشااااني اوووي
ميرا…: وانا كمان وحشااني اووي وماما وبابا واخواااتي وحشيني اوووي
ايلين..: مصر خرابها علي ايدينا ان شاء الله ههههه
ميرا…: ومعانا كمان الامبراطور نسيتي…. ياااتري عامله ايه في حياتها دلوقتي مش عارفين نتواصل معاها بأي طريقه…”
ايلين…: بس احنا هنروح عندها ذات نفسها وهنشوفها علي الطبيعه….. يااااي فرررحانه اووووي…!!1
________”
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه جديده إلى الجحيم)