رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الرابع 4 بقلم مريم منشاوي
رواية حياه جديده إلى الجحيم الجزء الرابع
رواية حياه جديده إلى الجحيم البارت الرابع
رواية حياه جديده إلى الجحيم الحلقة الرابعة
ياغيز وسيلينا ثبتوا مكانهم من الصدمه والدهشه
flash back
قبل تسع سنوات ف ف العاصمه الالمانيه (برلين)
ياغيز كان لديه مؤتمر ل رجال الاعمال الكبار المشهورين من جميع انحاءالعالم وهذا كان اول مؤتمر يحضره…. لانه لا يحب اطلاقااا ان يظهر امام الصحافه والاعلام كتير… ولا يحضر حفلات ولا مؤتمرات
ف احث فجاه بالاختناف ف خرج بره … يستنشق بعض الهواء… في هذا الطقس البارد … وفجاه لمح فتاه جالسه علي احد المقاعد في احدي ارصفه الشارع كانت بنت جميله جداااا جمال لا يوصف وذات وجهه برئ يشبه الملائكه وكانت ترتدي فستان قصير وتبكي بشده….شئ بداخله تحرك واثاره الفضول للتعرف علي سبب بكاء هذا الوجه الملائكي ثم توجهه باتجاه هذه الصغيره
ياغيز بلطف وهو يجلس بجانبها…..، هااااي.. هل تسمحيلي لي بالجلوس
البنت من بين شرهقتها….، تسمحيلي…. انت فعلتها لقد قمت بالجلوس والان تسالني
ياغيز…..،اممم… اذا لم تحبي وجودي انا ساهم بالنهوض الان
البنت….، لا….. ليس لدي مشكله.. ولكن لا احب الثرثاريين (الرغايين)
ياغيز بإبتسامه جميله لتظهر غمازات فكه….، لا… لا تخافي انا ايضا لست ثرثار ولا احب الثرثارين …..ولكن من الممكن ان اعرف ماسبب بكائكي
البنت….، لان… ل.لان…ممله
ياغيز وهو يعقد حاجبيه باستغراب….، ممله… ماهي
البنت…..، الحفله ممله
ياغيز انفجر من الضحك
سيلينا بغضب طفولي…، ….. لا تضحك…انااااا اقول لك لا تضحك انا لا ارمي نكته سخيفه الان لتضحك عليهاا
ياغيز…، معقول… تبكين ومنهاره بهذاالشكل لذلك السبب التافهه
اردف ياغيز اخر كلاماته باستغراب
سيلينا….، اه… لاني اكره الملل كثيرر ولا اقدر علي احتماله
ياغيز….، حسناا… لا تعودي الي الملل…. قولي لي ياصغيره اين والديكي
سيلينا بغضب وهي تضع اصبعها امام وجهه….، انا لست صغيره انت الكبير يا مان….. انا كبيره لا يغرك انني قصيره ونحيفه.. لا…. انا اعرف اطعام نفسي بمفردي.. واعرف ارتداء ملابسي بمفردي …. ايضا وظايف المدرسه انهيهم بمفردي من دون مساعده من اي ثخص….. واكبر دليل لك انني كبيره….. انني جالسه في هذه البلده الغريبه بمفردي من دون اهلي.. مع العلم اني لا اعرف شي بهذه البلده الغريبه
اردفت اخر كلاماتها بخفوت ياغيز صدم من لسانها الطويل
ياغيز/هل تعني انكي لست من المانيا
سيلينا….،لا…انا من انجلترا…..بلد الملوك
اردفتها وهي ترفع راسها الصغير الي اعلي
ياغيز…..،ههه.. حسناا اين اهلك ياصغ.. اصدي ياكبيره…… اين والديكي
سيلينا رفعت ابهمها لمكان عقد المؤتمر….،والدي في هذه المكان الممل..
ياغيز وهو يرفع حاجبه باستغراب….،هل تعنين ان والدك رجل اعمال
سيلينا…،معرفث ماذا تعني بكلمه رجل اعمال….ولكن هو لديه اموال كتيرررررررر جداااااااااا
ياغيز بضحك….،بتاكيد رجل اعمال لان هذا المؤتمر ل رجال الاعمال فقط..
عم الصمت ل ثانيتين
ياغيز وهو يقطع الصمت…..، صحيح… لم تقولي لي مااسمك
سيلينا….، انا ادعي سي……اممم… تعرف ماذا انت اختار لي اسم
ياغيز….،انا اسميكي… لماذا.. اليس لديكي اسم
سيلينا….،لا…لدي وايضا اسم جميل
ياغيز….،اذا.. ماذا
سيلينا….،الموضوع اني اريد..ان اغير اسمي..قولي لي .. مالاسم التي يليق بي
ياغيز بتفكير….، في الحقيقه لا عرف ولكن انتي تشبهين الاميرات… لذلك ساسميكي.اميره
سيلينا بضحك طفولي…،يس يس…حلو اووي… اووي
سيلينا /وانا ايضا ساختر لك اسم جديد ل ارد لك جميلك…. امممم توم كروز
ياغيز باستغراب/توم كروز
سيلينا….،اجل..انت تثبه كثيراا… لون العيون نفسها
ا والشعر….والطول….والغمازات. والعضلات…والث
ياغيز….،بسسسسس بسسسسس مزمزيل…. انتي الان تعكسيني!!!!!!!
سيلينا ببراءة…./هل تعترض!!!
ياغيز وهو يشدها من خدودها….،اطلاقاا .. اطلقين علي الاسم الذي تحبينه.. وعاكسيني بالطريقه التي تحبينها.
سيلينا وعيونها بتلمع…،حقاا ياتوم كروز
ياغيز…..،حقاا
عم الصمت مره تانيه……ياغيز القي نظره عليها وجدها ضامه جسدها الصغير بيديها…ووجهها شاحب من البروده الشديده.(ف بالطبع. ان برلين من اكثر المدن بروده علي الاطلاق)
ياغيز نزع جاكت بدلته وغطاها به
سيلينا….،لا… لا… تفضل جاكتك انا لست بارده مطلقا
ياغيز….،هل ستقولين لي!؟؟؟!!!….انتي قريبا ستكونين تمثال من كثره البروده…اعطيني
ياغيز امسك يديها الاثنين…يدها الصغيره بين كفيه الكبار ….وبدا يملس عليهم لتدفي
سيلينا……،هل تعلم ان اليوم يوم مولدي ياتوم كروز
ياغيز بصدمه….،حقااا.. يوم مولدك
سيلينا…،نعم اليوم يوم مولدي…انا اليوم اتميت8 سنين واصبحت كبيره
ياغيز….،كل مولد وانتي بالف خير ….واتمنا لك ان تحي 200سنه..بدلا من 100سنه
سيلينا…..،ثكرا يا حليوه
ياغيز…./ماذا قلتي.ثكراا
سيلينا بضيق…،يووووه بقي…انا لست اجيد نطق الثين صحيحه….هل ممكن ان اطلب منك طلب
ياغيز….،بالتاكيد تفضلي
سيلينا….،تجوزني عندما اكبر
ياغيز بصدمه…،نعم
سيلينا….،حقاا. لانك قمووور ووسيم وحليوه اوووي وصديقاتي ايلين وميرا سوف يتغاظون منك
لانني سوف اتجوز اجمل شاب في العالم
ياغيز بضحك…،حسناا…. عندما تكبرين
ياغيز….،باباكي. يعمل ف اي مجال
سيلينا بعدم اهتمام../الطيران
ياغيز وهو يرفع حاجبه باستغراب….،الطيران…والدك ماذا يدعي!!!!!!
نطقها ياغيز بفضول شديد
سيلينا….،يدعي…فار………..
جاء شخص وقطع الحديث
الحارس…،سنيوريتا..انتي هنا والديكي يبحثونا عنك في كل مكان
سيلينا بحزن .،حسنااا انا قادمه
سيلينا وهي تقف….، باااي توم كروز….اتمني ان اعود ل روئيتك مره اخري
وجاءت لتنزع الجاكت
ياغيز….،لا.ظلي كما انتي …واعتبري ان هذا هديه عيد مولدك
سيلينا….،ثكرا
وقبلته علي خده وجرت بسررعه
ياغيز صدم من فعلتها ودرجه حرارته ارتفعت وتجمد بارضه بالرغم من بروده الطقس وبدا قلبه بالنبض بسررعه كبيره كانه كان يركض لاميال طوليه ….وكل هذا تحت لمسات هذه الصغيره
وكل واحد راح في طريقه…لم يعرف كل منهما اسم الاخر الحقيقي….ولا اي شي عن بعضهما
back
الاثنين تجمدوا مكانهم من الصدمه
سيلينا في نفسها….،معقوله اللي انا شوهت سمعته قدام العالم واتكلمت عليه وقولت كلام ما يتقالش…..يطلع في الاخر انت!!!!!؟؟؟
ياغيز….،معقوله…اللي انا كنت هقتلها.واوريها الجحيم بانواعه…..واخليها تكره اليوم اللي جات فيه علي الدنيا….تطلع انتي
سيلينا فجاه افتكرت كلام المذيعه…..انها اول ماتشوفه…هتعشقه….وهتغير كلامها عليه….وهذا لم ترضاه هذه المغروره العنيده.
تقدمت منه بخطوات….حتي اصبحت امامه مباشر
سيلينا…….،واضح انك مبتفهمش يا سنيور انا قولتلك ايه…انا قولت اطلع من بيتي لاني استحاله اروح مع شخص حقير زيك….وعار علي المجتمع
ياغيز وهو يضع يده في جيب بنطاله ببرود ثم اردف لها ببرود جعلها تشتعل غضب/وايه تاني؟؟!
بصتله بصدمه وفم مفتوح علي اخره من كتله الجليد التي امامه وفي لحظه؟!!!
فجاه شدها من يدها ولواها ورا ظهرها….وبدات تتاوه من الوجع الشديد وتصرخ
ايلين بصدمه…،سيلين
وهمت بالذهاب نحوها… ولكن صوت ارتان جعلها تعود الي مكانها بخوفج/مكانككك يامدمزيل متتحركيش
ميرا بنبره علي وشك البكاء خوفا علي صديقتها /ارجوك يا سيادة الرئيس سيبها هي متهوره وغبيه ولسه صغيره ومبتفكرش ومتعرفهش هي بتقول ايه متاذهاش ارجووووك
ياغيز من بين اسنانه….،لا.متخفيش دي قرصه ودن بس يعني مش هعملها حاجه انا مش بتاع الاذيه والقتل والكلام من ده ده السنيوريتا سيلينا من دمي برده صح يا بنت العم..انتي يا بني ادمه….
سيلينا ولا بتصد ولا بترد
ـمفيش رد ولا حركه
ياغيز…،انتي يا بني ادمه
فجاه راسها سند علي صدره للخلف وقدمها بدات بالرخي..نظري الي وجهها..وجدها فاقده الوعي
ايلين بزعر….،سيليناااا
ياغيز حملها بين ايديه..ثم اردف بصوت جهوري….،اوضتها فييييين
ميرا بخوف رفعت ابهمها لتشير الي مكان الغرفه
ذهب باتجاه غرفته…ثم سطحها اعلي الفراش وبعد قليل اتي الدكتور لفحصها
ايلين…،دكتور….هل هي بخير…الان
الدكتور…،نعم….بخير الان مجرد توتر وضغظ فقط هذا مانتج معي..؟!
ايلين…،شكرا يا دكتور
ارتان….،تفضل يا دكتور سوف اصلك
ياغيز ببرود…،ارتان…خليك انا هوصله
الدكتور سار وياغيز سار خلفه بخطوات ثابته…ثم نزع جاكته والقاه بعيد اً..وبدا في تشمير اكمام قميصه……!!!
ياغيز …،دكتور
الدكتور التفت اليه….وفي لحظه كان علي الارض أثر لكمه من ياغيز
الدكتور كاد ان ينطق ولكن اخرج مسدسه وفي لحظه كان الدكتور في عالم تاني بسبب هذا المجنون………. سقط كجثه هامده بلا روح ولا حياء…!!
ياغيز بامر وهو يعدل قميصه….،بيجاااد خدوه..!
بيجاد رئيس الحرس…،اومرك يا زعيم…!
ثم توجه ياغيز مره اخري الي القصر
(عزيزي القارئ…من المؤكد انك تفكر لماذا فعل هذا المخلوق وقتل الدكتور!!!!…ولكن ليس الان سنعرف…بمرور احداث الروايه … سنعرف!!!)
ياغيز بخبث….،تقدري تروحوا ترتاحوا انتوا دلوقتي انا اهتم بالسنيوره
ايلين وهي تبلع ريقها بخوف….،انا…انا…بعد اللي حصل تحت ده واللي عملته سيلينا انا مقدرش اخليها تروح معاك من غير رضاها
ارتان بمسخر…..،اكيد…مينفعش تسبيها….عشان هي عندها املاك وفلوس تقضي لاجيال لقدام مينفعش تسيبي العز ده
ميرا في سرها….،والله لهتولع دلوقتي
وقفت ايلين بعصبيه ثم اردفت بصوت عالي…،انت ازاي تتكلم معايا بالطريقه دي يا بني ادم انت…..سيلينا صديقتي من الطفوله والعيلتين اصدقاء وسيلينا بالنسبالي اختي واكتر كمان….وفلوس ايه اللي بتتكلم عليها دي…انا ايلين ايجمان…بنت فريد ايجمان وزير الخارجية التركي…وعيلتي بتكون من اغني العائلات في تركيا…ف اكيد مش محتاجه فلوس ولا املك
ارتان وهو يمثل الصدمه….،انتي بنت عائلة ايجمان
ايلين…..،ايوه
ياغيز بتمثيل ….،انا اسف بالنيابه عن الغبي ده…هو متخلف ومش عارف هو بيقول ايه اصلا
ارتان….،انااا
ياغيز…..،اخرص…صحيح مقولتليش باريش وجسور يقربولك ايه
ايلين….،جسور اخويا و باريش ابن عمي
ارتان….،نعم
ياغيز بتمثيل…،انت عملت ايه يا غبي اعتزر بسرعه
ارتان بص ل يا ياغيز بحنقه
ارتان….،انا اسف جداا….اه صح جسور ومراد…أصدقائنا….وناءبين شركاتنا في تركيا والشركه الام اللاتركيه
ايلين بمسخره….،نفسي اعرف اخواتي ازاي مصاحبين واحد غبي زيك
ارتان…،لا..بقولك ايه لميلي لسانك ده بدل مايوحشك
ياغيز بغضب….،اطلع بررره
ارتان…،لا كده كتير…هي اللي تغلط وانا اللي اشيل….انا كده كده سيبهالكم وطالع
ارتان كل بره الاوضه
ياغيز…،انا اسف مره تانيه بالنيابه عن المتخلف ده
ايلين بسرح في تفاصيل وجهه الوسيم
وملامحه..،لا…عادي…محصلش حاجه يا ياسياده الرئيس
ميرا بسرعه….،اتشرفت بمعرفتك يا سيادة الرئيس
ياغيز با بتسامه مخادعه….،وانا بالاكتر يا…
ميرا….،ميرا..ميرا الشناوي
ياغيز…،الشناوي بتاعنا بتاع مصر
ميرا…،هو حضرتك تعرف عيلتي
ياغيز…،اه طبعا…بلغي تحياتي ل الدكتور كمال
ميرا….،اكيد يوصل….بعد اذنك حضرتك
ميرا و ايلين. خرجوا بره الاوضه ليبقي ياغيز وهذه المغيبه عن الواقع
ياغيز جلس امامها مباشره…ووضع قدم فوق الاخري…وظل ينظر لها والي ملامحها الجميله…التي تسرق العقل قبل القلب.. حقااا كما يقال انها اجمل انثي شاهدها العالم والتاريخ…. نعم ياساده كل ملكات جمال العالم عندما يروها يضعوا راسهم ارضاا خجلااا اذا اطلقوا علي وجوه مثلهم جميلات الجميلات فماذا يطلقوا علي هذه الانثي.. قنبله من الجمال والانوثه والاثاره والاغراء ولكن ورا هذا الوجهه الملائكي الجميل الفاتن انثي مغروره بشده غير قابله للتنازل لاحد كبريائها وكرامتها اولا ثم سلأّمً علي گل شئ وكانه لم يخلق
وفجاه صدر صوت من سيلينا كانت تكوبس وتحرك راسها يمينااويسااراوجبينها يتعرق من الواضح انها تحاول تقاوم شئ او رات شئ ارعبها بشده… ياغيز لم يتحرك من مقعده انشُـأّ واحداا ظل يتطلع امامه ببرود
استيقظت سيلينا بفزع لتجد من يجلس امامها ببرود ويتطالع بها لتقوم بسرعه من علي سريرها ووتتوجه الي المنضده موضوعه في منتصف الغرفه واخذت السكين من علي طبق الفاكهه الموضوعه اعلي المنضده
امسكت السكينه بحزر ووجهتها في اتجاه ياغيز
سيلينا بزعر….، مين… مين انت (مع العلم الدكتور الله يرحمه عطالها حقنه مهدءه وبسبب الضغط العصبي هي مش فاكره اخر حاجه حصلت معاها ولا فاكره اي حاجه بسبب الحقنه
ياغيز قام من مجلسه بكل برود ونظرات قاتله ثم اردف بنبره مخيفه….، سيبيهااااا
سيلينا وهي تنفي براسها..، لا.. لا
ياغيز بصوت جهوري….، قولتلك سيبيهاااااا
فزعت من صوته وظلت ممسكه بالسكينه بخوف ويدها ترتعش
ياغيز وذهبت اخر نقطه في صبره وفي اقل من ثانيه.. ظهرها كان بيسلم علي الحيطه وحاوطها بايده الاثنين والشرار كان يتطاير من عيونه بدات عروق يديه بالهدوء وتشنج جسده من العصبيه بدا تدريجيا بالهدوء والاسترخاء!!! لم يسود غير نبضات قلبه التي بدات بالتذايد!!!!!! تذيد!!! وتذيد!!! حتي كادت ان تخترق صدره من قوتها!! لاول مره!! نعم ياساده؟! لاول مره يكون قريب منها بهذا الشكل لاول مره يكونوا قريباا لهذا الحد! لا يفصل شئ بينهم غير أنشأ واحد! لاول مره يري جمال عينيها!!! لاول مره يري كل انشا في وجهها بدا من شعرها الطويل البني الناعم وبحر عينيها الزرقوتان وانفها الصغير! لا لا لا استطيع وصفها لذلك لا تذكروا اسمها؟؟ لا استطيع واللعنه!!!!! وصف حبه الكرز!! شفايفها الشبيه بحبه الكرز الجاهزه للقطف يود التهامهم الان..اااه كم ستكون لذيذه ؟! لاول مره يلاحظ مدي التشابهه بيناتهم نعم ياعزيزي القأرئ!! سيلينا لا تشبهه احد لا والدتها!!؟ لأ والدها!!؟ لأ احد من اجدادها!! لا اجداد اجداد اللي كانوا اجددها حتماا!! هي تشبهه هو فقط رغم عدم معرفتهم ببعض من قبل ولا يوجد بيناتهم عشره وكل مقابلتهم من قبل كانت مرئيه اشبه بالحلم يظهرون لبعضهم فتره مؤقته من الزمن ثم يختفون!!! تشبهه لحد كبير نفس العيون ولونهم!! والشعر ولونه ! والطول ايضا ولكن ياغيز اطول بكثير ولكن سيلينا مقارنه ببقايه المخلوقات فهي طويله!! نفس الصفات الكبرياء الغرور! التكبر!! الثقه الزئاده في النفس والكثير والكثير من الطباع والصفات لا تحصي!؟
“هي فتاةٌ أُغازِلُ كلَّ ما فيها ولي عُذري إذا كنتُ بها المفتونْ…!
افاق ياغيز واخيراا من شروده ليعود له الشيطان مره اخري ويتلبس روحه من جديد يلعن نفسه للحظه كيف ضعف هكذا؟؟! كيف خطرت وجائت هذه الافكار المنحرفه الي دماغه الداهيه!!
ليعود ذي قبل ولكن اشد عنفااا؟!
ياغيز من بين اسنانه….، قسمااا بالله ولا مكنتش الطفله الصغيره اللي كانت في برلين (يقصد سيلينا) ليها معزه شخصيه بالنسبالي وغلاوه قديمه لكنت فرغت مسدسي كله في دماغك الحلو ده بس لحظه؟؟! انا قولت الملاك الصغير مش انتي اللي قدامي دلوقتي واحده مقرفه وسافله وفاج**وعاهره وعاصيه والديها وقليله الادب وشيطانه بهيئه ملاك برئ (ياغيز قبل قدومه الي بريطانيا ارتان احضر له تقرير مفصل عن حياه سيلينا وسلوكها وخروجتها وكل شئ بدا من الدكتور التي احضرها للدنيا الي سعر ثيابها التي ترتديها الان؟؟!)
سيلينا بدموع لم تتوقع ان احد يقوم بتلقيبها باسؤء الالقاب.. قليله الادب؟؟! عاهره!!! عاصيه والديها لحظه هل كانوا والديها يعاملونها بطريقه جيده وهي كانت عاصيه لهم… شيطانه معقوله تصل الي هذه الحد… نعم تعترف انها سئيه وليست انسانه مثاليه باخلاقها وتصرفاتها ولكن ليس لاحد الحق ان يستخرج منها عيوبها ويتهما اتهامات كاذبه من هو ليحكم عليها بهذه الطريقه هو لا يعرف حياتها ولا يعرف كيف تعيش ولا معامله الناس لها ولا قساوه الحياه عليها
سيلينا لتخرج عن صمتها اخيراا واردفت/انا لست افهم مااللذي تقوله الان يابني ادم تكلم بلغتي ف لست افهم لغتك
ياغيز بعصبيه….، نعم يااااروحمكككك وكمان بتكذبي انتي شكلك عوزاني اصور قتيل دلوقتي
سيلينا بكل قوتها استطاعت ان تزيح ياغيز عنها بكل قوتها
سيلينا بعصبيه…، ايه يا بني ادم انت فاكر نفسك مين يعني عشان.. عشان تلمسني كده وتكلمني بنبره صوتك دي
ياغيز بصوت فحيح الافعي…، فاكر نفسي ياغيز كيربودارج
في حركه سريعه وب ايد وحده لازق ظهرها في الحيط مره اخري
ياغيز بعصبيه وصوت واطي..، اسمعيني كويس يا سنيوريتا انا مكنتش عاوز اوريكي وشي اللي بتعامل بيه مع الناس بس واضح انك مغروره وعنيده وانا هعرف اكسرلك غرورك ده فاهمه يا يا بنت الكيربودارج
اضاف كلمته الاخيره باستهزاء
ياغيز….، انا طول عمري بمشي بقوانيني ولازم البشر تحترم وتسمع وتنفذ كل حرف انا بقوله مفهوم..اول حاجه بكره الصبح تكوني مجهزه حجاتك عشان هنسافر مصر..القانون الاول تسمعي كل حرف انا بقوله ومن غير نقاش او تبرير عشان انا مبررش افعالي لحد..والحاجه اللي اقولها دي بتكون اوامر عارفه يعني ايه اوامر يعني غير قابله للنقاش و واجب التنفيذ..القانون الثاني صوتك..صوتك ده ميعلش عليا واما تكلميني تكلميني باحترام عارفه ولا سمعتلك صوت عالي تاني ف هتلحقي اهلك..واخر قانون…
وبصلها من فوق ل تحت نظرات متفحصه..ثم اردف بفحيح..،لبسك…لبسك ده معري اكتر ماهو مغطي وطريقه العيش بتاع لندن دي تنسيها خااالص مفهوم…اتمني ان كلامي..اوبس اصدي اوامري..تسمع لان كده كده برضاكي غصب عنك هتقبليها وهتتنفز
ملابس سيلينا
سيلينا ب بعض الشجاعه
سيلينا ب بعض الشجاعه…،هه انت متوقع مني ايه..اني اقولك سمعا وطاعا…فووووووق يا سنيور..فووووووق شوف انت بتكلم مين..ده انا الامبراطوره عارف يعني ايه يعني مبتهددش ومحدش يقدر يقولي تعملي ايه ومتعمليش ايه.. ده يبقي في احلام احلامك اما اردخلك يا ياغيز يا كيربودارج مش الإمبراطور اللي تعمل الحركات دي.. انا بعيش بالطريقه اللي انا عوزاها مفهوم واذا حضرتك بقي مش هتعرف تتاقلم مع طريقه حياتي وعيشتي مفيش حاجه لازماك تقدر ترجع بلدك… و..
ياغيز بعصبيه ضرب الحيطه اللي خلفها وهي كانت خايفه منه جداا بس محبتش انها تبين قدامه
ياغيز…،اللي كنت بقولهولك من شويه يتسمع..واني اسيبك هنا في لندن يبقي بتحلامي….مفهووووووووووم
لم يكن ف استطاعه سيلينا فعل اي شئ فهذا الوقت سؤء الموافقه!! خوفاا من كتله الغضب التي امامه
سيلينا هزت براسها بخوف وبعدته عنها وتوجهت بخطوط باتجاه الحمام قبل ان يردف ياغيز
ياغيز باستهزاء..،لغتك العربيه فوق الممتازه
سيلينا تطلعت عليه بقرف وتركته ودلفت الي الحمام
سيلينا لنفسها…،ده شخص مغرور جداا ايه ده بس ياربي معقوله انااا علي اخر الزمن اتزل ل واحد زي ياغيز كيربودارج… ههه بس مستحيل برده اروح معاه لاي مكان ده علي شويه كان هيغمي عليا من الخوف ونبره صوته القاتله…. ااف
ياغيز خرج بعد وقت ليس بالقليل من الجناح وجد ارتان يقف علي الباب
ياغيز…،ايه يا خواجه عينوك حارس للسنيوره وانا معرفش
ارتان…،والنبي بلاش الرخامه دي ماحضرت جنابك طرتني ل بره عشان ايلين خانم. وقال…خفنا من اسم عيلتها..هه غبيه فعلا زي ما بيقولوا المظاهر بتخدع والمقوله دي بتنطبق علينا…. حصلنا الرعب من اسم عيلتها
وانفجر ارتان بالضحك علي اخر كلماته ليضحك بكل صوته باستهزاااء
ياغيز…،سيبك من ده كله واتصلي علي كورهان
ارتان…، عاوز سي كورهان في ايه..هو انا منفعش
ياغيز من بين اسنانه…،نفذ اللي قولتلك عليه…وبس
ارتان….،بس ده صعب جداا حد يعرف هو فين ده الاخبار قالتلي انه دلوقتي في المالديف ومحدش يقدر يوصله دائماً تليفونه مغلق
ياغيز….، الحراس وكمان الأشخاص التابعين لينا اللي زارعينهم في كل مكان اكيد هتعرف توصله بمساعدتهم المهم اما ارجع مصر بكره القيها قدامي
ارتان…،هترجع مصر بالسهوله دي والقمر وافقت ده حتي انا سمعت انها عنيده ومتكبره جدااا وبتكره اللي ياؤمرها
ياغيز بعصبيه وصوت جهوري…..، ااارتااان احترم نفسك بدل ما ابوظلك خريطه وشك دي مفهوووووم
ارتان بخوف…، حاضر يا Boss
ياغيز ذهب الي الغرفه اللي الخدم مجهزينهالوا..اول ما دخل الغرفه لقي صوره كبيره بحجم الحيطه موضوعه عليها
ياغيز في نفسه….،توبه..استغفر الله هو انتي ناويه تجننيني
الخدامه, Do you want any things mr yagiz
(هل تريد شي اي شئ مستر ياغيز)
ياغيز…، yeah… please take this picture
( نعم…من فضلك خذي هذه الصوره)
الخدامه…، but l cant because this mis sailina picture and this the picture find in any places in this place
(ولكن لا استطيع هذه صوره ميس سيلينا وهذه الصوره موجوده في كل مكان في القصر)
ياغيز بتنهيد…، ok.. right now
(تمام…ارحلي الان)
الخدامه…، GoodNight
(تصبح علي خير)
ياغيز قعد علي السرير لقي صوره تانيه ليها شكلها معاها بطوله في السباحه…تطلع علي الغرفه وجد في كل انحاء الغرفه صوره لها….والصوره الكبيره صورتها وهي بتتجوج ك ملكه جمال العالم
وضع راسه بين يديه بوجع وتذاكر ثاني مره راها بها كانت ف اليابان راها مره ثانيه بعد 5 سنوات تذكر كيف تحولت من فتاه صغيره الي انثي بمعني الكلمه تذكر روئيته ل اجمل وجهه بالوجود تحولت الي انثي خارقه الجمال والاغراء تذكر جمالها الساحر وابتسامتها التي تخطف العقل والقلب وتسحب الانفاس تذكر غمزات وجهها التي يظهروا بوضوح علي خديها المطليه بالحمره الخفيفه تذكر كيف وقع في…
نفض هذه الذكريات بسرعه من راسه وتوجه نحو شرفه الغرفه المطله علي الحديقه الخضراء..وجد اسمها مدون علي جميع جدران سور القصر بالخط العريض
ياغيز…،لا كده كتير…هو انتي عامله زي الاشباح لازم يطلع اي حاجه تخصك في كل مكان…اااااف منك
وذهب الي السرير ونام بعمق
في الصالون
ارتان…،احم..احم…احم..احم
ايلين…،ايه احم..احم دي في حاجه في ظورك يا بيضه
ارتان…، يابيضه…. ده انتي شكلك ختي عليا بسرعه
ايلين…، يابني متخدش في نفسك مقلب.. مين انت عشان تشغل بال ايلين ايجمان
ارتان بعصبيه….، لا بصي لحد كده وتقفي انتي متطلعيش حاجه قدامي وقدام اللي اقدر اعمله مفهووم ياحلوه.. روحي العبي غيرها يا شاطره
ايلين…، مين ده اللي يروح انت اللي جيت انا كنت قاعده هنا قبلك
ارتان وهو يجلس علي الاريكه ويضع قدم فوق الاخري بتكبر وثقته في نفسه المعهوده
ارتان بغرور…، طالما ارتان ديميركان حط رجله في مكان يبقي الجرابيع تهرب
ايلين بعصبيه…، اصدق… اصدق اني ج. جربوعه؟؟؟؟!
قالتها بصدمه!! لم يستجرأ احد علي محدثاتها بهذه الحماقه ووهذه الوقاحه
ارتان…، والله انتي ادره… يلا يا قموره هوينا عشان بدات اتخنق من الجو ده
ايلين وهي تحاوا ان تسيطر علي اعصابها….، انا سيبهالك…… اولع انت والمكان والكنبه كمان….واحد مستفز بصحيح
ايلين ذهبت الي غرفه سيلينا وميرا جات
ايلين…، سيلينا انتي كويسه يا حبيبتي
سيلينا بتنهيد…..، بنات انا مستحيل اني اروح واعيش مع البني ادم ده…ده عامل زي الرجال الازرق
ميرا….، سو…اسمه الراجل الاخضر مش الازرق
ايلين وهي تخبطها علي دماغها بخفه
ايلين….، ياغبيه انت… اسمه الراجل الازرق لان عيون ياغيز كيربودارج زرق ف عشان كده سمناه الراجل الازرق مش الاخضر
ميرا…..،مشاء الله مشاءالله عشت وشفتكم وانتوا مشغلين البصله
ايلين…، قولي بقي يا سو ايه اللي حصل
سيلينا….،ده شخص مرعب جداااا….وشرير اوي وحتي عيونه وقت ما بتتعصب بتكون لون الدم…تحسي انه مش من البشر…انا….انا..متاكده انه جن او عفريت
ميرا…، متقوليش كده يا سليلينا مسمحلكيش ده كويس اووي علي فكره
سيلينا…، اصل انتوا مشفتوش عمل ايه معايا
ايلين ببعض القلق ..،عمل ايه يا سيليناا أحكيلنا يا حبيبتي متخفيش من حاجه احنا معاكي
سيلينا بتمثيل…، هو قالي عشان اروح اعيش في مصر بس هياخد املاكي كلها والورث اللي السنيور فاروق سابهولي…واتخيلوا رفع السكينه في وشي وحطها علي رقبتي وانا قولتله انا مبخفش من تهديد العيال الصغيره ده رمه السكينه وخنقني وكان هيموتني اما انا بعته عني وكنت هموت وبعدين مسكني من شعري وقالي انا هعمل بيكي ايه انا عاوز املاكك وفلوسك بس
ظلت تلك الفتاتان في صدمه
ميرا بصدمه…، مش قادره اصدق معقوله يعمل كل ده انا .. اناامش مصدقه.!!!!؟؟…ده عنده املاك تاجي دول بحالهاا!؟! …وفلوس لا تعد ولا تحصي تكفئ ل اجيال اجيال اجيال اجيالهم كمان
ايلين بحقد…، بجد يا ياغيز يا كيربودارج انك طلعت انسان ندل وحقير وحثاله . يااااهولا اشوفك قدامي دلوقتي ….. انا خايفه عليكي بجد ياسلينا انتي هتعملي ايه دلوقتي في المصيبه اللي اسمه الرئيس ده
سيلينا بتفكير…، مش عارفه بس انا لازم اهرب من هنا
ميرا…، تهربي…تهربي تروحي فين والرئيس موجود في القصر من سابع المستحيلات انك تعرفي تهربي منه من اساسه انسي الفكره دي وطلعيها من دماغك خالص عشان مستحيله؟!
سيلينا…، لا.. لا اللي . مستحيل اني اعيش معاه في نفس المكان فكروا فيا يابنات
ثم اردفت بدموع كاذبه/احنا اصدقاء طفوله معقوله متعملوش حاجه عشاني ده عاوز يقتلني وانتوا دلوقتي بترفضوا مساعدتي يعني زي مايكون بتسلموني للبني ادم ده
ابتسمت سيلينا بخبث بطرف عينيها لتراقب تاثر صديقتها بتمثيلها وسنيوريهاتها
ميرا بقلق و بعض الخوف الداخلي/خ… خلاص احنا هنشوف طريقه تهربي بيها من هنا بس هتهربي هتروحي فين.. لازم تروحي لمكان يكون بيعيد عن هنا والرئيس ميعرفش يوصلك
ايلين وقد خطرت في بالها فكره…، مفيش غير شخص واحد بس هو اللي هيقدر يساعدنا
ميرا وسيلينا في صوت واحد….، ميين؟؟!
ايلين…، ماكس ده شخص خطير جداا وانتي عارفه ياسو هو يتمنا بس انك تشاوريلوا بصباعك الصغير وهو يرقع تحت رجليكي ومفيش غيره يقدر يساعدنا في الموضوع ده غير كده هو عنده كذا مزرعه حول العالم بيعمل فيها حفلاته واعماله الغير شرعيه وحتي ماكس ده ارحم من ياغيز كيربودارج بكتيرر
ميرا/اااه صح انتي كمان لازم تختفي اليومين دول لحد مايبطل يدور عليكي
ايلين…، . يلا.. جهزي حاجاتك لحد ما اتصل بيه
ايلين امسكت الهاتف واتصلت ب ماكس
ايلين…،Hi,max
ماكس…، I am sure I dream of reasonable Senior Elen Now talk to me I do not believe
(اكيد انا احلم معقوله السنيوره ايلين تحادثني الان انا لااصدق)
ايلين…،Max .. I’m not minus I’m not who wanted you but Selena wanted it
( ماكس انا لست ناقصه… لست انا من يريدك ولكن سيلينا هي من تريدك)
ماكس….، Oh God, I do not believe the reasonable Impressure … This is very much in the first and the second Empress
(ياالهي انا لا اصدق هذا كثيرا جدا عليا…في الاول انتي والثانيه الامبراطوره)
ايلين بعصبيه…،Max.. say you will help us or not
(ماكس…قول هل ستساعدنا اما لا)
ماكس..، I’m under her In any need I do not want You want to carry from and in morning you hear news morning your hear his news
(انا تحت امرها في اي حاجه تشوف بس عاوزه تقتل مين وبكره الصبح تسمع خبره)
ايلين بتسرع…،No … No … This time is not so
(لا..لا..الموضوع هذه المره ليس كذالك)
ماكس..،Not killed either
(ليس قتل اما ماذا)
ايلين…،I want you to help her escape
(انا اريدك ان تساعدها في الهرب)
ماكس…Escape but why
(الهروب ولكن لماذا)
ايلين….، Do not … Please this is not the time of questions … You are from the shape you have heard informed and my parents And her uncle is the guardian now And his uncle this is evil and he wants to take her property and also and also want to kill her
(لا… من فضلك هذا ليس وقت اسئله… من المؤكد انك سمعت بخبر وفاه والديها وابن عمها هو الوصي عليها . وابن عمها شرير جداا ويريد ان ياخذ املاكها.. وايضا وايضا يريد ان يقتلها)
ماكس…،Minute … a minute .. In order to accommodate this talke This is the famous billionaire Yaghiz Kerbudar
(دقيقه…دقيقه…لاستوعب هذا الكلام…هذا الملياردير المشهور ياغيز كيربودارج)
ايلين….،… yes… This is the s
ماكس….،But this is his reputation like white paper
(ولكن هذا سمعته مثل الورقه)
ايلين….، Every person has two faces
(كل شخص وله وجهان)
ماكس…،Well …. during the hour In the back gate of the palace and they are present Because I heard that his cousin
Do not march with him i
(حسنا…خلال ساعه ساكون في البوابه الخلفيه من القصر وهي تكون موجوده لان سامعت ان ابن عمها لا يتهزر معه)
ايلين…،Do not be afraid … We took our schemes
(لا تخف نحن اتخذناا احتيطتنا
ماكس…،ok…Goodby
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه جديده إلى الجحيم)