رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الثاني عشر 12 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الجزء الثاني عشر
رواية حياتي ابتدت بيك البارت الثاني عشر
رواية حياتي ابتدت بيك الحلقة الثانية عشر
سهيله… فهد مسافرش بسببك
رهف بفرحه… اي عرفك وسافر ليه طيب
سهيله… اهدي اهدي معرفش سافر ليه بس المهم انه مش بسببك وهيرجع قريب كمان
رهف بفرح… تمام الحمدلله يارب يلا نحضر المحاضره
سهيله… يلا
عند معتز… تمام يابنات شكرا علي اللي قولتهولي بس ياريت محدش يعرف انتو سامعين
_تمام يامعتز متخافش يلا سلام
معتز… سلام ماشي يارهف ان معلمتك الادب انتي والاستاذ فهد مبقاش انا معتز السيوطي
رهف وسهيله في المحاضره
سهيله… سمعتي صح الدكتور خالد جه مكانه دكتور جديد هيدينا غيرو دكتور مش عارفه بيقوله اسمو اي نسيت المهم انه اتغير
رهف.. والله احسن اصلا كان دكتور رخم يارب ده يكون حلو
سهيله… يارب ولسه بيتكلمو لاقي الدكتور دخل
الدكتور… سلام عليكم
الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سهيله… يالهوووي اي الراجل العجوز ده
رهف… ههههه يابت انتي مخطوبه يبقا اتلمي بقا احسن والله اقول لمحمد
سهيله… ياختي اتوكسي انتي ومحمد خطيبي عيال فقر اصلا
الدكتور… طبعا انتو عارفين ان انا اللي هديكم مكان دكتور خالد صح
الكل… اه
الدكتور… تمام انا اسمي دكتور حمزه فبصه بقا من اولها انا اللي مش بيسمع كلامي يبقا ينتظر معانا للسنه الجاي تمام
الكل… تمام
حمزه… كويس اووي اول حاجه ممنوع ان حد يتكلم في المحاضره ولا حتي يتكلم في التلفون والتلفون يبقا صامت ماشي
الكل… ماشي
سهيله… يالهووي اي ده ده طلع ارخم
رهف… حصل ده ربنا يسترها معانا بقا هي سنه باينه اصلا من اولها
حمزه… انسه رهف انا مش ليه قايل ممنوع الكلام مع صحبتك سهيله ولا لا
سهيله ورهف بستغراب… انت تعرف اسمنا منين
حمزه… احم احم سمعتكم وانتو بتنادو بعض باسميكم عادي يعني فيها اي المهم ممنوع الكلام انتي سامعين
رهف… حاضر يادكتور اسفين
حمزه… تمام اقعدو يلا بقا خلو بالكم معايا عشان هنبدا المحاضره
سهبله فضلت قاعدها طول المحاضره تبص للدكتور ومستغربه
الدكتور… كدا خلصنا في حد مش فاهم حاجه قبل ما امشي
محدش رد
حمزه… رهف عندك حاجه مش فاهمه
رهف بستغراب… لا يادكتور
حمزه… تمام سلام عليكم
رهف… الدكتور ده مركز معايا ليه كدا النهارده
سهيله… معرفش والله أو يمكن عشان انتي اللي دايما بتطلعي الاوله علي الدفعه
رهف… معتقدرش
سهيله… ياختي فكك يلا نروح ناكل ونروح
رهف… علي رايك يلا وبيبصه لاقي معتز جي نحيتهم
سهيله… ابو دم تقيل جي اهو
رهف… والنبي اسكتي خلينا نشوف في اي ونخلص
معتز… رهف مش ناوي تعقلي وتكلميني بقا
رهف… معتز احنا اتكلمنا قبل كدا وقولت لم احس براحه ابقا اوافق
معتز… اخر كلام
رهف… اه
معتز… تمام يابنت الناس قولي ل ابوكي معتز عايز يقعد معاك شوي
رهف… ليه في حاجه
معتز… ههه متخافيش ياقطه عادي المهم ابقا قوليلو
رهف بستغراب… حاضر
معتز… يلا خلي بالك من نفسك سلام
رهف…. حاضر سلام
سهيله… رهف مالك متوتر ليه
رهف… خايفه مش واثقه فيه
سهيله… متخافيش ليا نروح ناكل بقا ونروح
رهف… يلا
بليل
معتز جه وقاعد مع ابوه رهف
محمد ابو رهف… في اي يابني خير
معتز… بص بقا ياعمي انت يعتبر جاهز وانا جاهز فليه نستنا منخلص ونتجوز بقا
محمد.. والله يابني انا مش معترض بس اشوف رهف عشان هي العروسه
معتز… ماشي بس الكلمه كلمتك ياعمي
محمد… فعلا يابني بس برضو ده فرحه وان شاء الله هتوافق
معتز… ياريت ياعمي
محمد… ماشي يابني اشرب الشاي
معتز… شكرا انا هستاذنك دلوقتي عشان عندي مشوار
محمد… ماشي يابني خلي بالك من نفسك
معتز… حاضر سلام عليكم
محمد… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
معتز طلع ولاقي رهف واقفه قدام الباب بصلها وضحك ومشي
رهف حست بقلق من الضحكه واول مطلع دخلت لا ابوها
رهف… في اي يابابا
محمد… مافيش حاجه بس بيقول مدام كلنا جاهزين اي اللي يمنع ان انتو متتجوزوش
رهف… بس انا مش هتجوز دلوقتي
محمد بصوت عالي… ليه اي فاضلك عشان تستني
حنان دخلت علي صوت محمد… في اي في اي
محمد… الاستاذه مش عايزه تتجوز
رهف بعياط… مش عايزه اتجوز انا اصلا وكمان ده واحد بيشرب سجاير ومش بيصلي
محمد… واحنا مالنا كل واحد ليه يعمل اللي هو عايزه
رهف… لا مش اللي عايزه انا مش هتجوز واحد بيشرب سجاير ولا مش بيصلي عشان حرام
محمد بصوت عالي… انتي مش هتشتغلي فيها الشيخه وتحرمي بمزاجك هو مش انتي ربنا عشان هتحاسبي كل واحد كل واحد عارف الصح من الغلط
رهف بعياط… وانا مش هتجوزه غير لم يبطل ده كله
محمد بعند… وانا قررت فرحك علي معتز بعد اسبوع وده اخر كلام
رهف… بس
محمد… ما بسش يلا ادخلي اوضتك
رهف جرت علي اوضتها واترمت علي السرير وبدات تعيط لحد ما نامت
حنان لمحمد… كلمها براحه
محمد… مش براحه ولا حاجه انا كلامي يتسمع انتو سامعين يلا كل واحد يشوف رايح فين اخلصو
تاني يوم رهف صحت علي صوت تلفون سهيله
رهف بعياط… نعم
سهيله… انتي بتعيطي ليه مالك
رهف… مش قادرها احكي
سهيله… في اي طيب جي النهارده
رهف… لا مش قادرها
سهيله… تعالي طيب عشان عايزكي
رهف… حاضر هقوم البس واجي سلام
سهيله… سلام
عند معتز… ههههه يبقا يشوفه بقا هيعملو اي وهينقز حبيبته كيف هههه
ايمان… هههههه جامد يابن بطني دلوقتي بس اتاكدت انك ابن بطني وحته مني ايو كدا عايزاك توجع قلبه وكمان تربي البت اللي اسمها رهف دي عشان اللي عملتو فيه وانها تكلمني كدا
فلاش باااااك
ايمان… اي ده اوع ياواد انت ولا تميسني عشان متوسخنيش
رهف… يوسخ مين حضرتك ده طفل صغيره وغلبان بدل متعطي حاجه بتزعقيله كدا اوع تنسي انتي الاول كنتي فين اكيد كنتي مكانه
ايمان… مكان مين يابت انتي احترمي نفسك انتي سامعه
رهف… اسمي رهف مش بنت ماشي وكل واحد عارف احترمه ياطنط وخدت الولد ومشت
الحاضر
معتز… متخافيش هجبلك حقك بس استني عليا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي ابتدت بيك)