رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الجزء الثالث
رواية حياتي ابتدت بيك البارت الثالث
رواية حياتي ابتدت بيك الحلقة الثالثة
سهيله… بصي اهدي كدا وسيبها علي ربنا وكل حاجه هنعرفه يلا نروح المحاضره دلوقتي
رهف… ماشي يلا
في مكان اخر
_ها عملت اي ياض
=هههههه متخافش كلمت باباها وهروح بكرا
_اوع ياجامد انت وهي هتوافق
=متخافش هخليها توافق يلا بس دلوقتي نطلع شوي
_اممم ماشي يلا
عند فهد لبس ونزل
فهد بصوت عالي… فين الاكل بتاعي
الجده…. وطي صوتك انت كبرت علي الصوت ده
فهد… ماليش فيه جعان
الجده… انت دايما جعان اصلا ايمتا بتشبع خايفه تاكل مراتك لم تتجوز
فهد… ههههه متخافيش هتكون مفجوعه زي
صوت من ورها… دانت حددت بقا هتكون مين قولي يلا عليها ي
فهد بضحك… ههههه مرات عمي صباح الخير
ايمان… صباح النور يلا قولي مين دي
فهد… هههه مافيش حد بس قصدي انها هتكون زي ان شاء الله
ايمان… هتكون ماشي ماشي
ايمان…مرات عمي فين سمر بنتي
فهد… اه صح فين سمر مشوفتهاش لحد دلوقتي
الجده… سمر جو بتعمل الفطار لفهد
فهد… طيب انا هدخلها اخليها تخلص اخرت ليه كدا
الجده… خليك وانا هنادم عليها
فهد… ط وايمان قطعت كلامه
ايمان… لع خليه يدخلها فيها اي اصلا روح ادخلها خليها تخلص يافهد يابني
فهد… ماشي
رهف… اخير خلصنا يلا بقا عايزه اروح ده دكتور بارد
سهيله.. اه اخير ياختيي يلا نروح بس تعالي نلف شوي
رهف… مش قادرها النهارده والله خليها يوم تاني
سهيله… بطلي تفكير واللي ربنا كاتبه ليكي اكيد خير
رهف… ان شاء الله يلا نروح بقا
سهيله…. طيب يلا
رهف جت ماشيه معتز جه قدامها
معتز… ازيك ياقمر
رهف… عايزه اي يامعتز
معتز… مش عايزه حاجه بطمن عليكي بس
رهف… معتز امشي من وشي عشان مش ناقصاك وعلي اخري
معتز… ليه بس كدا ياقمري
رهف… معتز اتلم عشان مروحش اشكيك للعميد
معتز….. هههههه خلاص ياوزه المهم ابقا جهزي نفسك بكرا كويس
رهف بستغراب… ليه في اي
معتز… هتعرفي يلا سلام ياقمر وسابها ومشي
سهيله بتعجب… في اي ماله ده وتجهزي ليه
رهف… معرفش انا مش ناقصه كفايه اللي فيه
سهيله… يابنتي اهدي مافيش حاجه وفكك منه
رهف… انا ماشيه سلام وسابتها ومشت
سهيله… ربنا يسترها يارب
عند فهد… ها الحمدلله تسلم ايدك ياسمر
ايمان… تسلم ايدها بس
سمر… لا كدا كتير اصلا ياماما اصلا انا معملتش حاجه المهم انك كلت وشبعت
فهد… الحمدلله شكرا يلا ياجدتي انا ماشي
الجده… تمام ياحبيبي
ايمان… رايح فين
فهد… رايح عند جدي وهروح المزرعه اركب خيل
إيمان… خد سمر معاك طيب تغير جو
الجده… بس جدها هناك
ايمان… مدام فهد معاها مش هيتكلم
فهد… اممم ماشي يلا ياسمر سيبيها تيجي ياجدتي
الجده… ماشي ياحبيبي روحو ربنا يسترها عليكم
سمر… يلا يافهد
فهد… حاضر ياجدتي يلا ياسمر
فهد ماشي هو وسمر
سمر… قولي يافهد بنات مصر عاملين اي
فهد… ليه انتي مش روحتي مصر وشوفتيها
سمر… لا مانت عارف ان جدي خلاني اخدت حتي الجامعه هنا في الصعيد
فهد… زي بعضو هو خايف عليكي المهم ياستي وسرح وهو بيحكي في رهف هم بنات قمرات اووي ومحترمين وجدعين وبميت راجل وافتكر موقفه مع رهف وهو بياخد منها رقم ابوها
سمر بغيرها… خلاص بس كفايه
فهد… ليه مالك بحكيلك اهو
سمر… لا خلاص مش عايزه اسمع عشان انا بسمع من معتز انهم بنات قليله حيا وانت بتقول انهم محترمين كيف
فهد… مش كلهم قليله حيا فيهم محترمين وحلوين
سمر…. طيب غير الموضوع يلا ادينا وصلنا هتركب مهر صح
فهد… اه خليكي هنا هدخل اطلعها واجي
سمر… ماشي بس انت هتركب مهى انا هفضل واقفه هنا
فهد… اه اتفرجي علي او اقولك في بنات قاعدها هناك اهي روحي اقعدي معاهم عقبال مخلص
سمر… ماشي هتفرج شوي عليك وبعدين اروح عندهم
فهد… تمام براحتك ودخل طلع الفرسه مهره وركبها
فهد… ها هتعوزي حاجه
سمر… لع بس خلي بالك من نفسك
فهد… حاضر سلام دلوقتي ومشي بمهر
عند رهف قاعدها بتذاكر وبتبص لاقي سهيله بعتتلها رساله
سهيله… بت عامله اي
رهف… الحمدلله بخير
سهيله… بتعملي اي دلوقتي
رهف… كنت بذاكر
سهيله…. دايما بدحي كدا ارحمي نفسك
رهف… لمي لسانك عشان مش طالبه خناقه
سهيله… يالهوووي خلاص خلاص المهم فيكي اي
رهف… هو في حاجه غير نفس الموضيع الزفت اللي بفكر فيه
سهيله… لسه برضو يابنتي
رهف… اه والله
سهيله…. انسي بقا
رهف… ان شاء الله بصي هروح انام عشان مش طالبه اتكلم دلوقتي
سهيله… ماشي واول متصحي ابقا ابعتيلي عشان متاكدها انك هتصحي قبل منام
رهف… ماشي سلام
سهيله…. سلام
رهف يارب استرها انا برضا بحكمك وكل اللي اخترته ليا يارب
استرها يارب ونامت
عند فهد
فهد…. ههههه وانا ركبت مهر وسيبتها وجيت لقيت الولاد الصغيره مبهدلها وهي عماله تعيط منهم
الجده والجد…. ههههههه يخربيتك ياسمر في حد يعيط من الاطفال
سمر بعياط… خلاص بقا وطلعت تجري علي فوق
ايمان… بطلو ضحك عليها اديها زعلت
فهد… مدام انا اللي زعلتها فهطلع اصالحه يلا تصبحو على خير
الكل… وانت من اهل الخير
فهد طلع عند سمر وخبط علي الباب
سمر… مين
فهد… مممكن ادخل
سمر… ادخل
فهد… عيطي ليه احنا بنهزر
سمر… انت عارف اني مش بحب الهزار ده
فهد… خلاص ياستي حقك عليا متزعليش بقا
سمر… حاضر
فهد… اضحكي بقا
سمر… اهو ههه
فهد… شاطره ياقمر يلا تصبحي على خير
سمر… وانت من اهل الخير
تاني يوم الصبح رهف صحت
رهف… ماما سلام انا ماشيه
حنان… خلي بالك من نفسك ومتتاخريش عشان الناس اللي جي النهارده
رهف بتنهيد… حاضر سلام ومسكت التلفون رنت علي سهيله
رهف… يلا قومي هتاخر انا جي فين الطريق اهو
سهيله… تمام وانا هطلع اهو سلام وحضرو محاضراتهم
وبليل رهف لبست وطلعت علي مامتها
حنان… ادخلي حطي شوي ميكب علي وشك
رهف… ماما عاجبك كدا ولا ادخل ومطلعش خالص
حنان… هوف خدي الصينيه بتاعت العصير ودخلهالهم
رهف… هوف هاتي وخدت الصينيه ودخلت
رهف… سلام عليكم وعينها في الارض
محمد… ادخلي ياحبيبتي سلمي علي عريسك
رهف… ازي هو انت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي ابتدت بيك)