رواية حياتنا الفصل الخامس 5 بقلم شيماء صلاح
رواية حياتنا الجزء الخامس
رواية حياتنا البارت الخامس
رواية حياتنا الحلقة الخامسة
حرامي حرامي الحقوني
أدهم وهو كتم صوتها….. الله يخربيت اهلك حرامي اي بس اسكتي دا انا أدهم
بصي هشيل ايدي بس اوعي تصوتي تمام
كرما وهي بتهز راسها… ااه
انت واحد حيوان انت ازي تجي في نص الليل كدا
أدهم بعصبيه….. هو مين دا الي ي حيوان ي بت الكل***
كرما…. انت مش محترم انت عايز اي
أدهم….. عايز اتجوزك وواوعي ترفضي وانتي جامده كدا بل فوطه الحلوه دي
كرما هو مسكها الفوطه…… عايز تتجوزيني استنا خليكي هنا عقبال ما البس
أدهم…. اجي معاكي
كرما….. ان شاء الله في المشمش
أدهم….. المشمش مانتي كداكدا لما تتجوز هجي معاك برضو 😆😆
وبعد شويااا
أدهم…. بقلك ساعه اي بتخترعي البيجامة
كرما…. اي مش كنت بفكر
أدهم….. ها واي تفكريك ي حلوه بصي قبلي متقولي اه أو لا انا عريس ميضرفضش وخصوصا يعني اني ظابط اد الدنيا
كرما…. مواقفه بس بشرط
أدهم….. نعم
كرما…. هكمل في المعهد بعد الجواز
أدهم…. اوك وانا معنديش منعا
كرما…… طيب اطلع بره يلا
أدهم….. ماشي اه هعدهلك بس
كرما….. سلام
ومشااااا
كرما بفرح وهي بنطط على السرير
أخيراا واي بقى هتجوز ظابط ي سلام على الحظ
كرما بتعب…. كفايه كدا انام بقى علشان في معهد الصبح
……………..
في فيلا مراد
مراد…. كنت فين
أدهم بفرح.. عايزاك تجهز نفسك كدا علشان فرح اخوك
مراد…. هي وافقت
أدهم….. طبعا ي عم انا متفرضتش
مراد….. طيب ي عم وقولت لي امك
أدهم…. لسا بكرا الصبح بقى
مراد…. طيب هطلع امشي شويه في الجنينه
أدهم….. ماله دا
مراد لي نفسه….. اي ي مراد انت حبيتها بس دي هتبقى مرات اخوك لا انا مش بحبها انساه
انساه ازي ي رب بس انا مقدرش ازعل اخويا
انساه ي مراد
…………… تاني يوم
صحيت كرما زي كل يوم ولبست ومشيت
(تعالو اما اعرفكو على بطلتنا كرما)
(كرما بنت بيسطه اووي وجميله وشعرها قصير ولونه بني غامق ولون عينها برضو وهي عندها 20سنه و ملهاش اهل اتوفو كلهم) ………………
………………….. عند مراد
مراد قام من النوم واخد شور ولبس اشيك بدله وكدا يعني
(تعالو اعرفكو على بطلنا مراد)
مراد شكلو وسيم كدا زي اخوه التوأم أدهم مراد شعره اسمر وادهم كمان وعينهم بني فاتح وعندهم 26سنه بس طبعا أدهم دمه خفيف عن مراد😆☺️)
………………..
عند نور
أدهم عايز اقولك حاجه
مي ومها…. هاا قول ي ابيه
أدهم….. انا قررت اتجوز ي ماما وهي البنت وافقه
نور بفرحه…. الف مبروك ي عمري
مي ومها…… ومين بقى هيااا
أدهم….. كرما زميلتكو
مهابزعيق….. ومتقليش غير الجربوعه دي
أدهم…. اخرسي يزفته انتي وبعدين احترمي نفسك دي هتبقى مرات اخوكي
مي….. خوت ي خوتك انت وهيا انت جايب واحده من الشارع ليها اصلا وفصل وكمان بتدافع عنها ليه يعني هي عملتلك عمل ولا سحرتك ولا اي
أدهم بعصيبه نزل عليه بقلم…… شكلك نسيت نفسك ي ست مي
وسبها ومشي
مها…. عجبك الي ابنك عملو دا
مي….. وديني لو واخده حقي منها هيا خطافت الرجاله
النور…… اسكتو بقى يلا رحوا المعهد
ومشي ااا
……………………. في المعهد
مي بعصيبه…… ازيك ي ست
هنا…. في اي تكلمني كدا ليه
مي بعصيبه…… انا مش قولتلي انك خالص أدهم داب في دبديبك موت وهيتجوزك
هنا….. اه ليه الي حصل
مي….. حصل كتير اهو هتجوز البت الجربوعه الي زفت كرما
هنا بصدمه…. اي انتي بتقولي اي مش ممكن هو دا اختيارو
مي….. اه ي ختي انا لازم اخد حقي بسببها هو ضربني بل القلم واخدوه منها هي ي انا ي هيا
هنا….. طيب انا اعمل اي بصي كرما جايه هناك اهي
مي….. ازيك ي خاطفت الرجاله
كرما…… بقولك اي ي بت انتي اتكلمي عدل معايا بدل ما افرج عليكي المعهد كلو
مي…… ايوه بقى شغل الحواري هيطلع اهو انتي اصلا شرشوحه فاهمه
كرما…… انا بقى هوريكي الشرشوحه هتعمل اي
مسكتها من شعرها ونايمتها على الأرض وفضلت تضرب فيها
وهنا جابت حجره وضربت كرما بيها على رأسها
وكرما وقعقت على الأرض
مراد😳😳😳😳😳😳
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتنا)