روايات

رواية حياة قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

موقع كتابك في سطور

رواية حياة قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية حياة قلبي الجزء العاشر

رواية حياة قلبي البارت العاشر

رواية حياة قلبي
رواية حياة قلبي

رواية حياة قلبي الحلقة العاشرة

يحيى بصدمة: ااااه يا حيوانية دى شيطانة هههه واحدة اتجوزتك و متاكدة انك بتحب اختها يبقا هتحبك ازاي يعني تلات شهور ابقا عايش مع الكدابة دي طب ازززاي ههههه و التانيه مستغلية انى غلطت في حقها و بتنتقم مني مع اختها غبي غبيييي .. ادخل
ايان قعد على الكرسي : بتكلم نفسك يا مجنون مالك بتتخنق مع نفسك ليا
يحيى بابتسامة سخرية: امك و دعوتها ليا ربنا وقعني في اتنين يا ساتر عليهم ( سكت و بعدين قال) صحيح لانك اخويا و بحبك يعلم ربنا انا ب بحبك اد ايه
ايان: انجز
يحيى: خدي بالك من مراتك لانها ست استغلاليه دى الخبث و الخباث
ايان بالنظر غير مفهومة: بقولك ايه يا يحيى طالع مراتي من دماغك لاني مش عايز ازعلك شيلها من دماغكك تمام
ايان خرج من مكتب يحيى و راح مكتبه مسك موبايله و قعد يتفرج على صورهم مع بعض
ايان ( اد ايه القسوة بتغير صحيح حياة رجعت ليا بس حاسس ان فيها حاجة متغيرة حاسس انها مش هى نظرتها طريقه كلامها مبقتش زى الاول معقول القسوة بدمر كل حاجة في البنادم) يارب
و في المساء فى منزل ايان
حياة من المطبخ: انت جيت يا ايان
ايان: لا يا حبيبتي لسه ما جتش ايه السؤال ده يا بنتي اومال برد عليكى ازاي
حياة خرجت من المطبخ : انت بتتريق عليا يا استاذ تصدق انى غلطانة انى قلقت عليك و
ايان حضن حياة بلهفة وشوق و ندم و حب شعور غريب تجاه
حياة استغربت تصرفه لكن بادلته الحضن و الصمت سكن المكان
حياة رتبت على ضهره: ايان انت كويس حاسك مش طبيعي مالك يا حبيبي
ايان ضمها ليه اكتر لدرجة ان حياة اتلمت: انا اسف صدقني غصب عني والله العظيم ما كان قصدي اوجعك ولا اعذبك أنا مش قادر اتخيل حياتي من غيرك انتي كل حاجة بالنسبة ليا انتي عمري
حياة غمضت عيونها بألم : ايان الموضوع عد عليه ايام و انا مسامحك ليه عايز تفتح في اللى فات
ايان بعده عنه و ابتسم بحزن: تعرفي انى غبي
حياة فتحت عيونها: بطل بقا كلامك ده و بعدين ايه غبي دى عارف ايه اللي شدني ليك
ايان : ايه يا حبيبتي
حياة حاوطت رقبته: ذكاك يا حبيبي مش ذكاك بس ذكاك و شكلك جبروتك اسطورة بس مش بحب تسرعك يا ايان دائما متسرع في كل حاجة بس مش مهما المهم انى بحبك
ايان نظر لى شكلها بى مريالة المطبخ و الاسكارڤ اللي حطه على شعرها عيونها الزيتوني: تعرفي ان شكلك يجنن و انتي كده
حياة بغرور: انا حلوة في كل حالاتي بس انت اللي مش واخد بالك لدرجة انك جايب بنت خالتك عشان تتجوزها أسماء هانم اللى مشرفنا طول الوقت حلوة اسماء مش كده يا حبيبي
ايان نظر ليها ثانيه و بعدين ضحك
حياة نظرت ليه بغيظ و ربعت ايديها: بتضحك على ايه يا استاذ قولت نكته و انا معرفش
ايان: انا و اسماء طب قولي حاجة غير دى اسماء زى اختي في اخ بيتجوز اخته بس ايه القمر ده حياة هو انتي قصتي شعرك ولا انا متهألي
حياة نظرت لي شعرها: لا انا فعلا قصته قولت اغير
ايان مسك شعرها: انتي تجنني في كل حالاتك شكلك بقا احلي زى القمر يا قلب ايان
حياة: طبعا يا ابني ده انا مرات ايان عايز شكلي يكون ايه طبعا زى القمر
ايان نظر ليها و بعدين شالها و بعد مرور ساعات في غرفة ايان
حياة: مالك بقا
ايان: انا كويس جدا يا حياة
حياة: انت كداب جدا يا قلب حياة ( و تنظر فيه عيونها) ايان انت تقدر تكدب على اي حد الا انا يا حبيبي انت لو محكتش ليا هتحكي لى مين
ايان غمض عيونه
فلاش باك
ايان راح يعزي صاحبه
شاكر بدموع: مكنتش متخيل انها ممكن تسبني
ايان: عمرها يا شاكر
شاكر: لا يا ايان مراتي ماتت بسببي بسبب قسوتي عليها ماتت من قهرتها و حسرتها كانت زى القمر من غبئ و كلامي الجارح ليها و تجهلي هما اللي ميس ماتت بسببي انا السبب عمرها ما اشتكت ولا جرحتني بس انا جرحتها اوى ياريتني اموت انا كمان حياتها ملهاش لازمه من غيرها قسيت عليها اووووى انا أسوأ واحد في الدنيا انا حقير حقير انا السبب… وجعتها كتير اوى يا ايان جيت عليها اوى بس مكنتش اعرف انى بحبها اوي كده راحت و سبتني لوحدي طب انا اعمل ايه من غيرها والله العظيم ها تغير هتغير بس ترجع نفسي ترجعلي يااارب يااارب انا مكنتش عايز حاجه من الدنيا غيرها كانت نور حياتي
باك
حياة: متجوز عليا ولا ايه يا ايان
ايان قبل راسها: هو انا اقدر يا قلب ايان بس بفكر في الشغل مش اكتر حياة فى اي حاجة مخبيها عني
حياة: اكيد يعني لو فيه حاجة هقولك
أما عند نور و يحيي على السفرة
يحيى : ياريت تكلي و بطلي لعب
نور هزت راسها: مانا باكل يا يحيى حد قالك اني بلعب و بعدين انت مالك اكل ما اكلش ملكش دعوة بيا
يحيى بهدوء عكس العاصفة اللى جوه: ياريت يا حبيبتي متنسيش انى جوزك يعني تتكلمي معايا باحترام و اتخلي عن غرورك و عنتظتك شوية لان مش في مصلحتك… نور هو انتى مخبية عليا حاجة أو خايفة من حاجة
نور و هى بتحاول تدري الخوف: لا طبعا ها داري ايه و اخاف من ايه و فكرك يوم ما هخاف هلجا ليك انت ليه عبيطة ولا اتجننت عشان اقولك أو اخليك تمسك عليا حاجة
يحيى: هو انا عدوك و انا مش عارف ما تتكلمي معايا باحترام شوية
نور بصرامة: ده لم تكون انت تستاهل الاحترام ساعتها ابقا احترمك
نور قامت من على السفرة و جريت على غرفتها يحيى راح وراها و لفها ليه
يحيى: لم بكون بكلمك تقفي تسمعني و اخر مرة تتكلمي معايا بالطريقة دى سامعةةة
نور اترمت في حضنه و قعدت تبكي و هى خايفه و حاسه بذنب و ندم بتبكي بقهرة و اعلي صوتها
نور بدموع: انا حياتي ادمرت حياتي كلها ادمرت ان اناا مكنتش عايزة حاجة غير انى اعيش في هدوء انت دمرتني يا يحيى دمرتني و دمرت اختي انا بكرهك بكرهككك
يحيى ساكت مش بيتكلم بسمع كلام نور الجارح في صامت و ألم ميعرفش سبب الألم عشان فعلا بيحبها ولا عشان كلامها صح و ان كل حاجة حصلت بسببو
أما في مكان تاني
امجد بابتسامة: كل حاجة حصلت زى ما طلبتي يا الهام
الهام ببرود: الشاب ده لازم يختفي قبل ما امرنا ينكشف نور لازم اخلص منها حالا هى دمرت حياتي دلوقتي جاه دورها معلش بقا يا امجد بس نور غلطت في حقي و نسيت هى بتلعب مع مين زى ما اطلقت قدم كل الناس هى كمان ها يتحكم عليها بس محدش ها يقدر ينقذها مني المهم الواد ده يختفي فوراً
يا تري نور غلطانة ولا حقها تعمل في يحيى اكتر من كده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى