رواية حياة قلبي الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد
رواية حياة قلبي الجزء السابع
رواية حياة قلبي البارت السابع
رواية حياة قلبي الحلقة السابعة
حياة نظرت حاولها : انا فين
ايان فتح الباب و نظر ليها بحب:
انتي في قلبي.. انتي في مكانك مع اللى بيحبك
حياة قامت بعصبية
مكانك ل تولع انت اتجننت لا انت اتجننت رسمي ازاي تخطفني من خطوبتي و بعدين ازاي واقف بتكلمني بمنتهى البرود احنا مطلقين يا ايان مطلقين و قعدنا مع بعض في مكان واحد حرام و عيب عيييب يا محترم
ايان اقترب منها حياة سندت على التربيزة ايان اقترب منها و حاوط خصرها نظر ليها بعشق
ايان هو في واحد بيخطف مراتو برضو
حياة نظرت ليه بصدمة و عدم فهم
ي يعني ايه مراتو هههههههه احنا اطلقنا انت طلقتني قولت انتي طالق يا حياة ولا نسيت
ايان رجع شعرها لى وراء و سرح في جمالها و عيونها
لا مانا رديتك في وقتها يعني تاني يوم بس محبتش اقولك ولا اقول لحد حتي امي محبتش اقولك غير لم اتاكد انكي خفيتي لان بعدي عنك كان علاجك بس انا كنت بحضر معاكي الجلسة طبعا مع اتفاق عمر و حلاء و بالفعل عملو زى ما طلبت منهم حتي شغلك كنت ببقا عارف معدو
حياة نظرت ليه بتوهان و صمت
يعني ايه لسه مراتك انا مبقتش فاهمه حاجه يعني انت كل ده بتضحك عليا انت مش طبيعي
ايان و هو على نفس الوضع
فعلا انا مش طبيعي مش طبيعي من ساعة ما حبيتك و اتعلقت بيكي حياة انا بس عايز فرصة فرصة واحدة صدقيني مش ها قرر اللى عملته فيكي انا ندمت بحبك
حياة نظرت ليه شوية و قالت بجمود
و انا بكرهك و برضو ها طلاقني تمام
ايان
بجد بتكرهني
حياة
اه بكرهك يا ايان بكرهكك اوى كمان
ايان جذابها ليه اكتر و قاب..لها على شف.اي..فها بعشق حياة حاولت تبعده عنها لكن بدلته نفس الشعور
حياة بعدت عنه و حطت ايديها ايديها على وشه
بلاش يا ايان بلاش تسبني أو تصدق حاجة عليا بلاش تحكم عليا من غير ما تسمعني بلاش ترجعنا لى نفس نقطة الصفر
ايان مسك ايديها و قابلها و قال
انا مستحيل اغلط نفس الغلط و اخسر نفسي مرة تانية حياة انتي كل حاجة من نسبة ليا صدقيني والله انا ندمان على كل حاجة زعيق اضربي بس بلاش تسبيني بلاش تبعدي عني
ايان بهمس جانب اذنها
انا بحبك اوى يا حياة بحبك و مقدرش اعيش من غيرك
حياة نظرت ليه
و انا كمان لسه بحبك يا ايان حتي الشغل معرفش ينسني حبي ليك ولا عرفت انساك ثانيه
ايان حضنها بحب و هي كمان ايان بعد و شالها
حياة
ايان انت بتعمل ايه نزلي و بلاش ج
ايان بحب
هششششش اهدي يا حبيبتي انتي مراتي والله العظيم مراتي على سنة الله ورسوله يعني مش خطفك انتي ليا انا و بس ليا و بس اوعدك من النهاردة انى مش ها سمع غير ليكي
حياة نظرت ليه حطت راسها على كتفه و غمضت عيونها
و بعد مرور ساعات في شقة يحيى
نور بعصبية
بتضحك على ايه بقولك اختي مخ.طوفة يا بنادم
يحيى بضحك
معلشي يا حبيبتي بس هو في واحد يخطف مراتو هو انتى متعرفيش ان ايان رجع حياة ليه في ساعتها يعني تقريبا في نفس اليوم يعني مراتو
نور نظرت ليه بصدمة
نهار اسود انت بتخرف بتقول ايه يا جدع انت ازاي حتي لو كده هتطلق يعني هتطلق مستحيل اختي تعيش مع الشي ده فاهم
يحيى جذبها ليه بحب
ها تعملي ايه يعني و بعدين انتي ليه عايزة تخربي حيات اختك
نور نظرت ليه بصدمة
انت بتعمل ايه يا زفت انت شيل ايدك ل اقطع..ها دلوقتي شيل ايدككك
يحيى بحب
تعرفي ان شكلك حلوة اوى و انتي مصدومه بحبك يا نور
يحيى ق.ابل..ها على ش..فايف..ها نور بعدت عنه و ضربته كف
انت خاين يا يحيى خااي.ن و انا كمان خاينة انا ازاي اعمل حاجه زى كده ازاي اخون اختي و وعدي اللى وعدو لى نفسي انا بكرهككك و اوعي اوعي تانى مرة تنسا نفسك و تقرب مني بالطريقة دى سااامع
نور قالت كده و راحت لى التواليت و قعدت تبكي
أما عند حياة في غرفتهم
حياة:
ايان احنا لازم نرجع لازم اهلي يعرفوا
بقلمي نورا فريد
ايان
مش شايفة ان الوقت مش مناسب لى الكلام ده
حياة نظرت ليه
والله اومال امتي انا اهلي ومنهم قلبين الدنيا و انا مش عارفه اتوصل معاهم.. هو انت خطفتني ازاي و دخلت اوضي ازاي اصل
ايان و هو بي ضمها ليه اكتر
لا دى حاجة سهلة جدا طبعا كل ده حصل بى مساعدة احلام و اصلا البيرفام اللى احلام عطيتو ليكى ده في الأصل منوم مانا مكنتش هعرف افهمك وانتي متعصبة
حياة
طبعا جيت من باب المطبخ مع اتفاق الشاغلين مش كده
ايان بابتسامة
بالظبط بس مفيش حاجه حصلت غير كده
و نامت حياة بحضن ايان و نام ايان و هو مش مصدق ان حب عمره رجعت ليه
و في اليوم التالي في شقة يحيى
يحيى مسك تلفون نور بصدمة…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)