روايات

رواية حياة قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

موقع كتابك في سطور

رواية حياة قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية حياة قلبي الجزء الحادي عشر

رواية حياة قلبي البارت الحادي عشر

رواية حياة قلبي
رواية حياة قلبي

رواية حياة قلبي الحلقة الحادية عشر

الهام ببرود: الشاب ده لازم يختفي قبل ما امرنا ينكشف نور لازم اخلص منها حالا هى دمرت حياتي دلوقتي جاه دورها معلش بقا يا امجد بس نور غلطت في حقي و نسيت هى بتلعب مع مين زى ما اطلقت قدم كل الناس هى كمان ها يتحكم عليها بس محدش ها يقدر ينقذها مني المهم الواد ده يختفي فوراً
امجد بابتسامة: اعتبريه حصل يا الهام نور غدرت بيا وحيات ربنا ل تعيط بدل الموضوع د.م اطمني يا هانم اعتبري نور اتسجن.ت و خ.دت اعدام كمان عن اذنك
مشي امجد الهام سندت ايديها على الكرسي و اترسمت على وشها ابتسامة شر
الهام: ورني بقا يا حلوة مين ها ينقذك مني مصطفى مستحيل يرفع عيونو في وش حد و طبعا الدكتور محمد اللى بيتكلم عن الحق و الظلم يا تري وشو ها يبقا ازاي لم يعرف ان اخته قت..لها و حياة طبعا و اكيد مش ها تقدر تعمل حاجة يلا خلينا نتسله شوية هيهيي هههههههه انا مش ها سيب حقي ههههههههههه
و قعدت الهام تضحك مع نفسها و بعدين خرجت من المكان و في اليوم التالي في منزل ايان
ايان بيجهز نفسه و حياة مشية وراه
حياة بعصبية: يعني ايه لا مش فاهمه هو انا اتعلمت و طلع عيني عشان اقعد في البيت ليه دادة و انا معرفش
ايان بدون بينظر ليها: احسبيها زى ما تحسبيها بس مفيش شغل و ده اخر كلام ده غير اننا قبل ما نتجوز كونا متفقين على كده انتي وفقتي يبقا تسمعي الكلام يا حياتي
حياة بعصبية: و غيرت رايي يا حبيبي و بصلييي و انا بكلمككك بلاش طرقتك دى معايا انا مش شغالة عندك عشان تتكلم بالطريقة دى انا مش صغيرة عشان تخدني على اد عاقلي ساااامع يا ايان
ايان التفت ليها و ربع ايديه : سامعكك طالعي اللى جواكي النكد اشتغل
حياة: انت بجد بنادم مستفززز و انا مش طيقة اكمل معاك ياما اشتغل يا كل واحد يروح لي حالو
ايان حياة كانت ها تمشي ايان مسكها من دراعها بقوة
حياة بعصبية و ألم: اااه انت اتجننت سيب سبني يا ايان سيبني بقولككك ايان انت بتوجعني سيب ايدي بقولك
ايان سبها و قال: طب يا حياة لو مرجعت ملقتكيش في البيت هتزعلي تمام يا قمري
ايان قبل خده و نزل حياة رزعت الباب بغضب و عصبية وبعدين دخلت غرفتها جهزت نفسها و خرجت برضو لي شغلها و بعد شوية في منزل سلوى
اسماء: تشرب يا يا استاذ محمااا
محمد نظر ليها بارف: محمااا مين محماا ده اسمي محمد محمد يا انسة اسماء و شكر ملوش لزوم
اسماء: يخرابي يعني تجي عندنا من غير ما تشرب حاجة يا خربي
محمد: احم انسه اسماء انا رجع من المحاضرة دماغي اد كده
اسماء: واوو على كده ممكن حضرتك تذكرلي اصل في مادة مش فاهمها و حقيقي حياتي كلها واقفة على المادة دى
سلوى لى نفسها: حوشي المذاكرة اللى مقطعة بعضبيها .. روحي على اوضك ولا اقولك اعملينا قهوة
اسماء بعفوية: بتحبها سادة يا محمد شوفتي بقا انى عارفه كويس جدا هو بيحب ايه خمس لا نص ساعة و تشرب احلي قهوة من ايدي عن اذنكم
و راحت اسماء لى المطبخ و هى حاسه ان قلبها هيطلع من مكانه
سلوى نظرت لى محمد لى هو كمان كان بينظر على اسماء لحد ما اختفت
سلوى: نتكلم في موضوعنا
محمد: مع حضرتك اتفضلي
سلوى: طبعا انت عارف انى من زمان بحبك انت و اخواتك اد ايه و بعتبركم عيالي ايان غلط و يمكن حياة عشان سامحته بس عشان اختي خدت قرر يمكن يكون غلط ف اقطعها هى دى الإخوة يا محمد ده انا بقول عليك العاقل الوحيد اللي في اخواتك
محمد: و مين قال انى مقطعها يا خالتي كل الحكايه انى مش فاضي ولا… يعني اجي و اخنقهم هما الاتنين ولا اولع فيهم ما هو بالعقل مش بعد اللى عملو ده كله و ترجعلو عادي بعد ما طلاقها
اسماء جت و في ايديها صينية القهوة: حضرتك نسيت انو رجعها في ساعتها يعني مراتو ذات اللى بيحب بيسامح
محمد: اللى بيحب مش بيوجع اللى بيحبو ولا يجرح كرامته ولا انتي رايك ايه
اسماء: معاك انا كله الا الكرامة بس اللي حصل حصل و مينفعش تتخلي عن اخواتك مهما كان يمكن يكونو صح سبهم يقعوا عشان يتعلمو من غلطهم مش تديهم ضهرك حياة دائما بتقول انك احن واحد في اخواتك و اهدهم اعقلها يا دكتورا و اشرب قهوتك
محمد نظر ليها: مرة تانية عن اذنكم
محمد نزل اسماء فضلت تبص عليه لحد ما اختف اسماء جريت على غرفتها و اترمت على سريرها و قعدت تبكي أما عند محمد في عربيته و برضو بيتذكر اسماء
غمض عيونه و فتحها: يارب يارب ابعدها عني و ابعدني عنها انا مش جاهز اكون زي ايان و اوجعها انا مش ها تجوز حلو كده مع نفسي
و اتحرك محمد بى عربيته أما عند يحيى
يحيى هيجن: طب احلها ازاي دى حيااة بتطلب من المستحيل بس لازم اتصرف بسرعة مش ها سمح لى نور ان يجر ليها حاجة لازم اساعدها بس ازاي.
عمل يحيي اتصل و قعد وقت يتكلم في التلفون أما عند حياة
حياة: هاا
كارم: لقيته بس انتي ها تعمل ايه بى العنوان اوعى تكونى عملتي مصيبة
حياة: مش لدرجة شكرا جدا جدا يا كارم ساعدني كتير اوى بجد شكرا
كارم: العفو يا بنت خالتي احنا اخوات برضو صحيح الخطوبة اتفركشت و اتخطفتي بس مش مهم المهم ان هناء رجعتلي اخيرا طبعا ده بسبب الخطة اللى رسمنها عليهم حياة اوعى يكون
حياة: هششش مفيش حاجه كل الحكايه انى انى حبها اعمل خير
كارم: ربنا يستر عليكي من دماغك و تهورك صحيح اخت مصطفى ها تكوني ايه
حياة حطت العنوان في شنطتها: سبها على الله امشي انا بقا
و مشيت حياة و في المساء فى منزل ايان
ايان بيبص لى التلفون بهدوء: شطورة يا روحي سمعتي كلامي كده احبك
حياة بضيقة: شايفني عيلة ادامك و ايه السخرية اللى بتتكلم معايا بيها دى ها نرجع لى ايام زمان
ايان ساب التلفون و نظر ليها: انا عن نفسي مش عايز بس لو انتي عايزة معنديش مانع و ها قولها ليكى المرة المليون يا حياة انا مش بحب الكدب ولا اللي بيكدب مهما كان السبب
حياة وشها اتغير بس قالت و هى بتحاول تبان هادية: اظن لو في حاجه من دى اكيد مش ها كون انا ثانياً انا لو فيه اي حاجه هقولك حتي لو شنقت حلو كده
ايان: حتي وشك و نظارتك بتقول ان فيه مصيبة
حياة قامت بعصبية: والله لو فيه مصيبة حصلت في حياتي ف يبقا انت
و راحت حياة على غرفتهم ايان من بره
ايان: حياة انا خارج اقعد مع اصحابي
حياة: براحتك يا قلب حياة اعمل اللى تعملوا
ايان بالفعل خرج
حياة: ايوة يا زفت اجهز يلا اخلص
يحيى: تمام
بالفعل حياة و يحيى خرجو من البيت و كل واحد ركب عربيته بعد ساعتين
حياة نزلت من عربيتها و يحيى كمان
حياة: هو ده البيت
يحيى: بجد كان يوم عسل يوم ما شوفتك كل المصايب جت وراكي
حياة: تقصد ان كان يوم اسود و مهبب يوم ما شوفتك انت و اخوك خربتو حياتي و حيات اختي
حياة لفت وراها
حياة بصدمة: ايان
ايان
يا تري تفكير ايان المرة دى هيكون ايه و ها يعمل في حياة ة يحيى ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى