رواية حياة قلبي الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد
رواية حياة قلبي الجزء التاسع
رواية حياة قلبي البارت التاسع
رواية حياة قلبي الحلقة التاسعة
نور بدموع: من فترة عملت حادثة و اللى خبطه
حياة باستمع: كملي
نور بدموع ..مكنش فيه غيرو يساعدني امجد بعدين بقينا اصدقاء اوى
حياة: الصدقة تحولت لحب
نور هزت راسها بدموع.. بحبو اوى يا حياة كان جاي يطلبني بس لم عرفت بى موضوعك ف سيبتو ياريت سكت تو ده فضل يرقبني لحد ما عرف كل حاجة عملتها و دلوقتي بيهددني ياما اقبله هههه اقصد اروحلو بيتو ياما ها يقول لى الحيوان كل حاجة انا اللي سرقت بضاعة ايان و ولعت فيها و انا اللى حطيت المخ..درات في عربية يحيى أن انا عملت كده عشانك مقدرتش انسا شكلك ولا انهيارك و وعد نفسي انى هخد حقك منهم هما الاتنين و ادوقهم من نفس الكاس بس طالع ندل ( غمضت عيونها بألم) امجد طالع مصورني و انا بعمل كل ده
حياة نظرت ليها بصدمة.. ااانتي يا نور انتي تعملي كده تدمري حيات الناس طب ليه يا بنتي ليه …. هو يعني الشاب مات ؟
نور عيطت اكتر .. والله ما كان قصدي ان يحصل كل ده انا مش مجرمة يا حياة انا مش مجرمة
حياة بهدوء.. روحي اغسلي وشك ولا اكن في حاجة و سبيلي الموضوع ده هتصرف بى معرفتي يلااا
نور قامت رات لى التواليت غسلت وشها و ظبطت حالها و خرجت
حياة حضنتها.. انا مستحيل اسمح لي اي حاجة تاذيكي هنعدي الموضوع ده من غير ما مصطفى ولا محمد يعرفوا تمام هتعدي
نور بدموع.. مش عايزة اتحبس يا حياة انا مش مجرمة
حياة مسحت دموعها.. انتي لى هتتحبسي ولا هيحصل ليكي حاجة طول ما احنا عايشين اوعى حد يشوف ضعفك انتي قوية و اد كل اختبار بيعدي عليكى مش عايزة اشوف البت اللي قدامي دى نور قوية و مفيش حاجه بتقف ادمها صح ولا ايه
نور هزت راسها و ودعت حياة و نزلت و عد اليوم على حياة بين خوف و قلق و تقريبا منامتش من كتر التفكير و في اليوم التالي في الشركة
يحيى.. ده ايه اليوم الحلو ده الشركة نورت
حياة قعدت بهدوء.. عايزني اسامحك يا يحيى
يحيى بندم .. والله العظيم انا ندمان اوى و نفسي تسامحني
حياة نظرت ليه بجبروت.. ها سامحك بس بشرط انك تساعدني و تطلعني من المصيبة اللى وقعت فيها
يحيى.. انتي و مصيبة في جملة واحدة قولي يا زوجت اخي عملتي مصيبة ايه
حياة.. هقولك بس ده يبقا سر محدش يعرف بى الموضوع ده ولا حتي ايان تمام
يحيى.. انا كده قلقت بجد في ايه
حياة.. هقولك ا انا من فترة عملت حادثة و الشاب مات بس المصيبة بقا ان في حد شافني و انا بهرب بعربيتي صورني و بيهددني
يحيى قام بصدمة.. نهار اسود و ااانتي ازاي تعملي حاجة زى دى ازاي مخديش بالك دى مصيبة انتي مدرجة اللى عملتيه
حياة بتمثيل.. يحيى متزودهش عليا انا في مصيبة و محدش ممكن ينقذني غيرك ده انا اختك برضو يحيى انا ممكن اخد اعدام فيها ارجوك انقذني
يحيى قعد على الكرسي.. بطلي عياط اسمو ايه اللي صورك
حياة.. هاا م مش فاكره
يحيى.. طب فين الرقم
حياة.. لازم الرقم
يحيى.. اومال هتصرف معاه ازاي بالقلب مثلا
حياة.. مانا نسيت موبايلي في البيت
يحيى ضرب ايديه على جبينه.. هو ايان بيتعمل مع ذكاء حضرتك ازاي هو الواد ده مسك حاجة عليكى غير الموضوع ده بس
حياة سكتت.. ل لا طبعا
يحيى بشك .. تمام اعتبري الموضوع خلصان
حياة شكرت يحيى و مشيت و هى خايفه و قلقانة أما عند يحيى بعد ما بقا بيرقب نور عن طريق التلفون قعد ينظر لى التلفون بصدمة
تعالي قبل ما افض..ح السر و تقدي عمرك كله في السجن و اخواتك و اهلك يدمرو بسببك و كمان جوزك يعرف بخطط تعلقيه بيكي و بعدين تسبيه و ترفعي عليه قضية خل..ع عشان بحبك و باقي عليكى مش ها تكلم قدامك يومين
يحيى بصدمة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)