رواية حياة غزل الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى محمد
رواية حياة غزل الجزء الرابع عشر
رواية حياة غزل البارت الرابع عشر
رواية حياة غزل الحلقة الرابعة عشر
غزل قامت مخضوضه من الحلم وراحت تطمن على ابنها ولقيته نايم
غزل:الحمدلله يارب وبعدين رجعت تاني وراحت ف النوم
تاني يوم الصبح
غزل:اسر معلش هاتلي الحاجات دي وانت جاي وكمان هاتلي حاجة المحشي عشان هعمل ع الفطار بكره محشي
اسر: يخربيتك ايه كل ده ع فكره نصهم جوا وكمان كل اول يوم رمضان ناكل محشي يعني كل اما اتعزم عند حد اول يوم رمضان اكل محشي
غزل:عاجبك
اسر بغمزه:عاجبني
غزل ضحكت:يلا بقا عشان متتاخرش ومتنساش الحاجه وبعدين سمعت صوت ابنها بيعيط وراحتله
غزل:عيون ماما مالو
وفضلت تنيمه لحد م نام وبعدين دخلت المطبخ تروقه(ملحوظه هي معندهاش داده عشان مبتحبش حد يعمل حاجات بيتها غيرها)
وبعدين طلعت روقت الاوض روقت الفيلا كلها يعتبر
غزل حممت ادم وبعدين نيمته ودخلت هي تاخد شاور وبعدين طلعت اترمت ع السرير وكان ادم كل ده نايم(طفل معجزه)
وزينب رنت عليها
غزل:الو
زينب:ايه خلصتي ولا لسه
غزل:اه اخيرا خلصت ده انا ضهري اتقطم
زينب:حاسه بيكي ياحبيبتي انا خلصت كل حاجه الحمدلله ناقص بس يوسف يجيبلي شويه حاجات
غزل:ونا كمان مستنيه هو اصلا جاي ف الطريق ده انا ورايا هم ميتلم لسه هاقور المحشي واعمل الرز وحاجات قد كدا
زينب:ربنا يعينك اهو يوسف جه اخلص اللي ورايا وهاجي
غزل:ربنا معاكي يلا باي
زينب:باي
قفلوا وبعدين اسر دخل ومعاه شنط قد كدا
اسر:ممكن تفهميني ايده
غزل:ايه
اسر:ايه كل الحاجات دي ياغزل هو احنا مهاجرين
غزل:ياحبيبي عشان منفضلش ننزل ونجيب
اسر: انا ليه اجيب علبتين مصاصه
غزل:عشان ابنك
اسر:احنا هنستعبط هو ادم هياكل مصاصه دلوقتي
غزل:طب مانت عارف اني بحبها
اسر بهزار:ماشي ياغزل بس عارفه لو طلبتي مني الحاجات دي خلال شهرين هموتك
غزل: اهون عليك يااسورتي
اسر:اه ياقلب اسورتك
غزل بغيظ ضربته ف كتفه ومثلت انها زعلانه
اسر:ونبي يازوزو حطيلي اكل عشان جعان
غزل:عايز حاجه اعملها لنفسك وطلعتله لسانها
اسر بصوت واطي:والله بحب طفلة
غزل خدت الحاجات وعملت المحشي وخلصته كان ناقص التسويه بس وبعدين راحت جهزت السحور واتسحروا وبعدين الفجر إذن وصلت هي وأسر وبعدين خدت ادم من اسر عشان اسر ينام عشان شغله وفضلت تنيمه مكانش عايز ينام(حقه ده نايملك طول النهار)
غزل:اددم حبيبي عشان خاطر مامي نام انا كمان عايزه انام والله وفضلت تهزه براحه لحد م راح ف النوم وهي نامت
تاني يوم الصبح
اسر صحي ومحبش يصحى غزل عشان عارف انها تعبت ومحتاجه تنام وهو جهز وراح الشغل
غزل صحيت وكان فاضل ع المغرب ساعتين
غزل: احيه هلحق احضر الفطار وقامت جريت ع المطبخ حطت المحشي ع النار وبعدين دخلت الفراخ الفرن وعملت العصير وحطيته ف التلاجه وكان فاضل نص ساعه ع الفطار والمحشي استوى شويه وهب ابتدت تعمل الملوخيه
اسر رجع من الشغل:خلصتي المحشي اللي زهقت منه
غزل:بعمل الملوخيه واكون خلصت
وغزل غرفت وطلعت الاطباق ع السفره هي وأسر واتفرجوا على رامز وهما بيفطروا
اسر مسك ايديها وباسها:تسلم ايدك احلى محشي كلتو ف حياتي
غزل فرحت أنه عجبه: بالهنا ياحبيبي
وبعدين غزل دخلت الاطباق وغسلت المواعين وكانت عامله كنافه وقطايف وقطعتلها هي وأسر وقعدوا يتفرجوا على مسلسلات رمضان
اسر طلعلها خاتم :كل سنه ونتي معايا دايما
غزل اتصدمت :ايده
اسر:خاتم هيكون ايه يعني
غزل قامت حضنته:ونت معايا ياحبيبي
اسر لبسهولها وبعدين خادها ا حضنه هي وادم
وبعدين فون غزل رن
غزل:ايده دي ماما الو ياماما كل سنه ونتي طيبه ياحبيبتي
اميره:ونتي طيبه ياعيوني بكره بقا تيجوا عشان هتفطروا معانا
غزل:حاضر ياحبيبتي هنيجي ان شاء الله
اميره:ماشي ياحبيبتي متتاخريش مع السلامه
غزل:حاضر ياماما مش هنتاخر باي
وقفلت
اسر:ايه
غزل:ماما عزمانا بكره ع الفطار
اسر:ماشي ياحبيبتي بكره الصبح هوصلك ونا رايح ال شغل
غزل: اشطااا
وبعدين غزل قامت حضرت السحور واتسحروا وصلوا وناموا
الصبح
اسر:يلا ياغزل قومي صلي والبسي عشان ننزل
غزل: حاضر
غزل قامت وخدت شاور وصلت ولبست ولبست ادم ونزلوا
وصلوا
غزل:مامااا وحشتينيييي
اميره:ونتي كمان ياحبيبتي
غزل دخلت معاها المطبخ تجهز الفطار وبعدين البنات وصلوا ودخلوا معاهم
وكلهم اتجمعوا على السفره وفطروا وكلهم عمالين يتكلموا ويضحكوا
سليمان:كل سنه وانتو طيبين ياحبايبي وع طول متجمعين على خير
كلهم مع بعض:ونت طيب ويخليك لينا يارب
وبعدين قاموا وزينب كانت جايبه صواريخ وفرقعوها
بعد شهر
غزل بتلبس الاسدال عشان تروح تصلي العيد وغزل خلت ادم مع مامتها وبعد صلاة العيد كلهم اتصوروا وأسر اداهم عيديه وكانو فرحانين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة غزل)