روايات

رواية حياة غزل الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل الجزء الثالث عشر

رواية حياة غزل البارت الثالث عشر

رواية حياة غزل
رواية حياة غزل

رواية حياة غزل الحلقة الثالثة عشر

تاني يوم الصبح غزل صحيت وحضرت شنطتها والبنات بردو عملوا كدا وبعدين رجعوا مصر
غزل:ماما وحشتينيييي
اميره حضنتها:وحشتيني اكتر ياروحي عامله ايه
غزل:بخير طول ماكلكو بخير
وكلهم سلموا ع بعض
كل واحد خد مراته وطلعوا اوضتهم عشان يرتاحوا
تاني يوم
كلهم متجمعين على السفره وبيفطروا
اسر:عمو محمد انا جبت فيلا وهعيش فيها انا وغزل ف الكومباوند اللي جمبكو
محمد:ماشي خدها ماهي بقت مراتك وهتنسانا
غزل:مقدرش انساك يابو حميد
وكملوا اكل وبعدين غزل راحت هي والبنات الجيم والشباب كل واحد راح شغله
فضلوا يتمرنوا وبعدين خلصوا وروحوا البيت
بعد شهرين ونص
غزل صحيت من النوم جريت على الحمام ترجع وبعدين رجعت تاني وهي دايخه
غزل:اسرررر يااسر قوم مش قادره
اسر:في ايه ياغزل مالك
غزل:بطني بتتقطعععع مش قادره وبدأت تعيط
اسر:طب تعالي نروح للدكتور
وصلوا عند الدكتور
بعد الكشف
اسر:خير يادكتوره مالها
الدكتوره:مبروك يااستاذ اسر مدام غزل حامل ف الشهر التاني
اسر فضل يحمد ربنا وغزل فضلت تعيط من كتر الفرحه
اسر شكر الدكتوره وبعدين ركبوا العربيه
اسر:من هنا ورايح متتحركيش ولا تقومي من مكانك حتى فطارك هيبقى ع السرير مفهوم
غزل بضحك:لسه يااسر بدري ع الحاجات دي
اسر بيتصنع العصبيه:مفهووم
غزل عارفه انه بيهزر وقالتله مفهوم
وبعدين طلعوا وأسر رن ع كل واحد ف العيله وعرفهم أنها حامل
بعد شويه كلهم جم وزغاريط بقا وكدا😂
وبعدين قعدوا يتغدوا
بعد الغدا زينب طلعت قعدت ف الجنينه وكان باين عليها انها زعلانه ويوسف طلع وراها
يوسف:حبيبي زعلان ليه
زينب:لا مش زعلانه
يوسف:ربنا هيكرمنا أن شاء الله وهتيجبي بدل البيبي عشره ادعي ربنا واصبري الصبر حلو
زينب:ياربب
وبعدين كلهم قعدوا مع بعض وكان يوم حلو اوي وكان مليان سعاده وحب
بعد ٣ شهور غزل وأسر راحوا عشان يعرفوا نوع الجنين وكان معاهم زينب ومروه عشان بردو يكشفو عشان حوامل
بعد م الدكتوره عرفت نوع الجنين راحت قالت لزينب ومروه
غزل:م تكسبوا فيا ثواب وقولوا الوقتي
مروه:نوووو
وبعدين زينب اتصلت على سلمى خليتها تظبط الدنيا هي وتارا وسيلا ولارا(مرات سليم اخو غزل)
والبنات شغلوا اغاني وجهزوا كل حاجه
وغزل روحت ولبست دريس وعملت ميكاب سيمبل
ولعبوا x o وطلع ف الاخر ولد
غزل حضنت اسر م الفرحه عشان كان نفسها ف ولد
وبعدين فضلوا يتصوروا وغزل وأسر اتصوروا مع بعض وفضلوا يغنوا وبعدين كل واحد روح بيته
غزل كانت قاعده بتتفرج على توم وجيري وجمبها اسر وبياكلو فشار
غزل:تفتكر هيطلع شبهي ولا شبهك
اسر:اكيد شبهي يعني
غزل:لا شبهي انا
اسر:اصل مش هستحمل قمرين معايا ف البيت يعني
غزل ضحكت وبعدين حضنته وناموا
بعد٣ شهور تاني
غزل:ااااه يااسر بولدددد
اسر:احيه ده انتي لسه ف اخر السابع اعمل ايه دلوقتي
غزل مسكت ايده وعضته :بقولك بوللللد اااه
اسر صوت من كتر الوجع وبعدين رن على سليم عشان يجيب لارا تجهز الحاجه مع غزل عشان هو مش بيفهم ف الحاجات دي
سليم ولارا وصلوا بسرعه عشان هما جمبهم وغزل عماله تصوت وتعيط
ولارا جهزت كل حاجه ونزلوا ركبوا العربيه
وصلوا المستشفى وغزل دخلت اوضتها ومستنيه ميعاد الولاده وادوها حقنه مهدئه (مش بفهم ف الحاجات دي اوي 🙂)
بعد نص ساعه غزل دخلت اوضة العمليات وأسر كان معاها
بعد دقايق اسر سمع صوت البيبي وعيونه دمعت
وفضل ماسك ايديها والممرضه حطت البيبي ف الحضانه عشان كان مولود بدري وغزل زعلت أنه مش هيبقى معاها
ونقلوا غزل اوضه عاديه وهي تحت تاثير البنج
اسر راح عند ابنه وبص عليه من ورا الازاز والفرحه مش سايعاه
وغزل اتحسنت
بعد شهر البيبي طلع من الحضانه
وغزل راحت عشان تشوفه
غزل:قلب ماما وحشتني اوي اخيرا شوفتك
اسر:طلع شبهك ياستي اي خدعه
غزل: ياروحي عليه قمور اوي وبعدين فضلت تعيط من الفرحه
روحوا وبعدين غزل فضلت تحاول تنيمه عشان كان عمال يعيط وعرفت وبعدين هي نامت
غزل قلقت على الفجر وقامت تشوف ابنها(سموه ادم)
ملقتوش وراحت ع طول صحت اسر
اسر:في ايه ادم حصله حاجه
غزل بانهيار:ابني مش لاقياه
اسر بخضه:ازاي
غزل:انا عايزه ابني انا دورت عليه ف كل حته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة غزل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى