رواية حياة روح الفصل العاشر 10 بقلم ميرا أبوالخير
رواية حياة روح الجزء العاشر
رواية حياة روح البارت العاشر
رواية حياة روح الحلقة العاشرة
روح بصدمة: ليلة انتي بتعملي ايه هنا.
عدنان بهدؤء: انتي تعرفي خطيبتي يا روح.
روح بجمود: دي ضرتي يلي كانت عاملة اخت جوزي بمعني اوضح وادق الرقاصة☺️.
عدنان بغضب وصدمة: ايهههه انتي بتخرفي تقولي اييي ليلة الكلام دا حقيقي.
ليلة بتوتر: ح حقيقي اي د دي كدابة ع فكرة يا عدنان.
عدنان بجمود: ولو دا صح هتكدب لي هتستفاد اي و كمان تعرفك منين لا وطول الفترة يلي فاتت كنتي بتخدعيني.
ليلة بخوف: عدنان اسمعني انا…
عدنان راح وقف قدمها: انتي تخرسي خالص عااااادللللل.
بييجي شخص ما.
عدنان بخبث: خد البت دي ارميها ف المخزن.
ليلة بخوف ودموع: لا حبس تاني لا عدنان انا بحبك والله.
روح بصت لها بقرف: انتي جـ. ـنس مليتك اييي بالظبط ياشيخه انتي من عبا”دة الشيطا”ن.
بقلم ميرا ابوالخير.
ليلة بغضب وكر”ه: لا انا حقي اكبر واستغل نفسي كويس اوي.
عدنان تف ف وشها بقرف: خدهااااااااااا.
بيسحبها عادل وهي ساكتة…
عند احمد.
البوليس ف كل حتة: امم غطوا الجـ. ـثة لما ييجي الطب الشرعي.
بص الظابط لاحد الجيران: انت تعرف مين دا.
الجار: ايوا دا احمد بيه كان ساكن هنا هو وابوه واخته بس يا باشا مطلعتش اخته.
الظابط بشك: امممم لا تهدا كدا وتحكيلي كل حاجه.
الجار: هقولك يا بيه.
الظابط: تمم هاتوا وتعالى يا عسكري و اعملوا اللازم.
مشي الجار مع البوليس.
ف فيلا عدنان.
عدنان بتافف: لاول مرة احس اني عبيط.
روح بضحك: انت عبيط من يومك ياعم.
عدنان بنظرة تخويف: والله.
روح بخوف: احم اسفه بهزر.
عدنان بضحك: متخفيش ياختي بهزر الا قوليلي يا روح بعد اما خلصتي الجامعه عملتي ايه.
روح بحزن: مروحتش فكك.
عدنان بهدؤء: ع فكره انا كنت طلبتك للجواز بس ابوكي رفضني تلات مرات.
روح بصدمة: رفضك ازاي دا مقالش ليا وقالي انك سافرت انت وجميلة.
عدنان بسخرية: لا والله ابوكي كان معايا ع التليفون وقتها وبعدين دا ع اساس انه لما قولتي لا ومين دا يلي ابص له هو فاكر نفسه مين دا حتة عيل لا راح ولا جه و قعدتي تهزقيني.
روح بتذكر: محصلش مكنش انت.
فلااااااااشششش باااااااك.
ابو روح بخبث: دلوقتي عمك مختار هيتصل تسمعيه ردك تمم ياروح.
روح بهدؤء: حاضر يا بابا وبعدين مش يتكسف ع د”مه يجوزني ابنه العيل يلي صايع دا.
ابو روح اتصل ع عدنان: اسمع الرد بنفسك.
روح بهدؤء: اسمع يا بني انت انا يستحيل اتجوز عيل زيك صايع ضايع تمم وبعدين ازاي تفتكر انك ممكن تتجوزني انا ناسي نفسك يا *******.
عدنان كان بيسمع وهو ساكت بحزن.
ابو روح قفل الصوت: جدعة دلوقتي سمير سمه ردك روحي هاتي لي اشرب.
مشيت روح وهو فتح الصوت: ودا رد بنتي يا عدنان ياريت تنسها خالص.
عدنان بكسرة: تمم.
قفل معها وهو مكسور ودموعه نازلة.
جميله بهدؤء: هكلمها انا حقك عليا انا مرضتش اقولها عشان تتفجاء مكنتس اعرف انه هيحصل كدا.
عدنان بغضب: اقسم بالله انتي لو اتكلمتي معها تاني هتزعلي اوي.
جميله سكتت بحزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
باااااااك.
روح بدموع: ازاي بابا يعمل كدا وانت ليه مقولتش ليا.
عدنان بهدؤء: اقولك ازاي وانتي اصلا مكنتش بتاخدي بالك مني دا انتي متعرفتيش عليا ف اول مرتين.
روح بحزن: انت غبت سنين كتيرة يا عدنان وانا حالتي كانت صعبه.
عدنان بحزن: مكنش قدمي حل غير اني اسافر وسافرت و اديكي ف اول مقابلة معرفتنيش بس انا حسيت بيكي بس قولت خلاص بقا.
روح بحزن: تمم يا عدنان.
عدنان بهدؤء: انتي دلوقتي زي اختي يا روح ف متقلقيش.
روح بجمود؛ تمم.
قامت تمشي لاقت البوليس دخل عندهم الجنينه .
عدنان بهدؤء: خير.
الظابط ببرود: مدام روح جمال.
روح بخوف: ا ايوا انا.
الظابط: انتي متهمة بقتـ. ـل جوزك احمد السيد.
روح بصدمة: ا احمد م مات.
الظابط: لا والله هاتوها.
روح استخبت ورا عدنان بتوتر……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة روح)