روايات

رواية حياة الفصل الرابع 4 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الفصل الرابع 4 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الجزء الرابع

رواية حياة البارت الرابع

رواية حياة الحلقة الرابعة

*وفي الحياة شجن آخر*
خبطت حياة علي المكتب ودخلت
حياة باصة بصدمة: هو انت؟؟ واغمي عليها
اياد بخضه وصوت عالي: يساااندي تعالي بسرععه
دخلت ساندي بسرعة لاقت البنت واقعة في الارض
اياد بصوت عالي: انتي لسا هتبصيلها ارفعيها حطيها علي الكنبه
ساندي باستغراب: لوحدي؟
اياد: ايوا لوحدك انا مش هينقع المسها
ساندي باستتغراب اكبر: حضرتك سايبها كل دا في الارض عشان مش عاوز تلسمها
اياد بزعيق: ساندي تسمعي الكلام وانتي ساكته
رفعت ساندي حياة من علي الارض بالعافية و رشت عليها مايه عشان تفوق
حياة بتوهان: انا فين
ساندي: انتي كويسه
حياة: اه
اياد برتياح: اتفضلي انتي ي ساندي وهاتي كوبايه عصير لمون للانسه
ساندي باستتغراب من شخصيه اللي قاعد قدامها: حاضر
حياة وتركز حوليها وتقوم تتعدل: انا اسفه علي اللي حصل انا بس دوخت شويه
اياد ويقعد في الكرسي اللي في وشها: ولا يهمك المهم انك بخير
حياة: اه الحمدلله
اياد: قبل مايغمي عليكي قولتيلي هوانت
حياة بخجل: اه
اياد: هو فعلا انا
حياة: انت طلعتلي ساعتها منين
اياد: انا كنت بتمشي ولما لقيتك قاعده بتعيطي قولت اجي اقولك الكلمتين دول
حياة ببتسامة حزينة: كلامك ساعدني كتير شكرا ليك
اياد ببتسامة: قوليلي بقا ساندي قالتلي انك جايه في حاجه مهمه خير
حياة بحزن: انا اكون حياة محمد النصار
اياد ويقوم من مكانه بتفاجي: اي قولي تاني كدا
حياة: بقولك انا حياة محمد النصار
اياد: واخيرااا ظهرتي انتو فين يبنتي وفين عمي
حياة: ربنا يرحمة
اياد بحزن شديد ويقعد تاني: اي لا إله إلا الله امتي الكلام دا دا جدي هيضايق اووي
حياة بدموع: لسا من اسبوعين بالظبط
اياد: وانتي مجتيش لي من اسبوعين
حياة: اصلي دخلت في غيبوبه من ساعت اللي حصل
اياد بزعل عليها وعلي اللي مرت بيه: ازاي تكوني لوحدك في كل دا ها
حياة بدموع زادت: حضرتك انا كنت لسا متعرفه عليكو قبل موت بابا بيوم واحد بالظبط وكأن يحبيبي كان حاسس انو هيحصلو حاجه حكالي عنكو وعن اللي جدي عمله وقالي
لو حصله حاجه اجي علي شركتك وبعدها نمنا عادي صحيت بعدها لقيته خلاص راح وكأن قلبه كان حاسس و بيودعني وبيقولي اعمل اي لما يسبني ويروح
انا اصلا لا كنت هاجي ولا هفكر اجي ناحيه شركتك ولا حتي اني اسيب محافظتي اللي كبرت واتولدت فيها عشانكو
هو كل مافي الموضوع ان بابا بعد ماطلعت من المستشفى وهو بيجيلي في الحلم وكان زعلان مني وطالب مني اني اجيلكو بس غير كدا مكنتش هاجي
اياد بزعل: لي كدا يحياة انتي شوفتي مننا اي عشان تقولي كدا
حياة: لاء شوفت تقديركو لبويا بامارة ان جدو قالو لاانت ابني ولا اعرفك ولا عدم موافقتكو علي جوازه من ماما
اياد: حياة الكلام دا لازمله استفسار مش تتكلمي وتاخدي فكره عن حد وخلاص
اياد: طيب هيا فين مامتك جيتي لوحدك لي
حياة ولسا في دموع في عنيها: ربنا يرحمها
اياد بتفاجي: البقاء لله امتي دا
حياة: دا من بعد ولادتي بسنتين
اياد بزعل علي حالها: ياا كل دا شوفتيه ي حياة
حياة: الحمدلله علي كل حال مسير ربنا يودني ليهم ان شاءلله
اياد: بعد الشر عليكي متقوليش كدا تاني قومي يالا عشان نمشي
حياة: هنروح فين
اياد: بيت العيله
حياة: لا انا عاوزه اروح عند تيتا بس
اياد بضحك: ما تيتا وكلنا قاعدين في بيت واحد
حياة: بجد
اياد: اه يالا بقا
حياة: يالا
وهما طالعين من المكتب اتصادفو بساندي جايبة العصير
اياد بنظره مميته: لا ونبي اخري شويه كمان
ساندي واحست بالسخريه: انا اسفه بس عمو سيد كان مش موجود
حياة ببتسامة: ولا يهمك وهاتي يستي اشربه عشان خاطرك بس
اياد باصص لحياة ومستغربها
حياة بعد ماشربت شويه: شكرا يساندي تسلمي
ساندي ببتسامة: العفو
وطلع اياد وحياة من الشركة وركبو العربية
حياة بتوتر: انا خايفه مش عاوزه اروح خلاص انا هروح ارجع
اياد ببتسامة ليها: اجمدي كدا انا معاكي متخافيش
حياة بصتله: بجد
اياد: بجد
حياة: شكرا
اياد بضحك: هو انتي مش حافظه غيرها يست العفو
حياة ابتسمت وسكتت
بعد سكوت دام دقايق
اياد: علفكره انا لما شوفت علي البحر كنت ساعتها جي ادور عليكو ولما اقعدت كذا يوم ادور ومفيش فايده جيت اتمشي
علي البحر شويه وشوفتك ولاقتني جي بقولك الكلام دا
حياة بصتله وابتسمت وسكتت
************************
✨بعد شويه✨
وصلو الفيلاا
حياة: انت دخلت مكان غلط ولا اي
اياد بضحك: لا احنا ساكنين هنا فعلا
حياة بتفاجي: اوه ه ه بتهزر
اياد بضحك: والله بتكلم بجد
يالا انزلي
حياة نزلت من العربية وباصه للفيلا بانبهار
حياة بزلة لسان: داانتو طلعتو اغنية علي كدا
اياد بغمزه: طلعنا انا وانتي
يالاا بقا عشام نواجه اللي هيحصل متتوتريش وخلي بالك وانتي بتقولي خبر الوفاة عشان الله واعلم هتكون رد فعلهم اي
حياة بقلق اكبر: ربنا يسترها بقا
دخلت حياة هيا واياد الفيلا خاصة اوضه الريسبشن
اياد بتسامة: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
وفجاة ظهرت حياة من ورا ضهر اياد
الكل باستغراب: مين دي يبني
مين دي ي اياد:
مين دي:
الله دي حلوه اوي:
اياد وبص لحياة تتكلم
حياة ببتسامة متوترة: انا حياة محمد النصار
الكل: ايييي
الجد: وقام ومشي ناحيتها
دي هيا فعلا دي شبه اوي ودخلها في حضنه: وحشتوني اوي يبنتي وفاجة طلعها من حضنو
الجد نصار: فين ابوكي يبنتي
حياة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى