روايات

رواية حياة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الجزء الحادي عشر

رواية حياة البارت الحادي عشر

رواية حياة الحلقة الحادية عشر

✨في عربية اياد✨
حياة عاوزة تتكلم ومش عارفه
اياد: اتكلمي يحياة
حياة: احم هو يعني انت ورزان كنتو مخطوبين
اياد: لا متجوزين
حياة بصدمة: اي
اياد وصلو المكان وكان مكان هادي ومفيهوش ناس كتير
اياد: انزلي يالا عشان احكيلك
حياة نزلت وقعدو
حياة: يالا احكي
اياد: بصي يستي اولا كدا انا ورزان اتجوزنا بسبب جدو وكنا لسا صغيرين انا كان عندي 24وهيا 20 وهيا كانت بتحبني من قبل ماجدو يقول اننا نتجوز وانا مكنتش بحبها بس قولت الحب هيجي بعد الجواز وقعدنا حوالي خمس سنين متجوزين وكانت حياتنا كويسة ومفيش اي حاجة لغايت لما لاقيت الاستاذة المحترمة بتاخد حبوب منع حمل ومش عاوزه تخلف ولما عرفت وواجتها زعلت اللي هو ازاي واستحمل كام سنة كمان وبعدها بفترة بدات تنزل تخرج من غير اذني وترجع الفجر ولا كانها متجوزة وترجع سكرانة وكانت حاجة في منتهي القرف ساعتها مقدرتش اكمل اصلا وساعتها انا قررت اني هطلقها وفعلا قولت لجدو وطلقتها
ومن بداية اول السنة دي وهيا بتتلزق وعاوزة ترجعلي وانا ولا طايقها ولا طايق شكلها اصلا ولما انتي شوفتيها في اوضتي وكانت حضناني كانت بتقولي تعالي نرجع بس كدا يارب تكوني فهمتيني ومتسوئيش الظن فيا
حياة بزعل عليه: ياااااه كل دا مريت بيه
اياد ببتسامة: شوفتي عموما الحمدلله على كل حال
حياة: طيب ومحاولتش تسيب البيت وتمشي لي
اياد: مين قال معملتش كدا حاولت بدل المرة الف وجدو في كل مرة يتعب ويقولي لما اموت ابقا اعمل اللي انت عاوزة
حياة: شكرا انك حكتلي حاجة زي كدا
اياد ببتسامة: اتعودي بقا عشان كل حاجه هحكيهالك
حياة ببتسامة: خلاص وانا موافقة
اياد ببتسامة: مش هتحكيلي انتي كمان
حياة باستهبال: علي اي
اياد: بت متستعبطيش
حياة بضحك: خلاص هقولك
حياة: بص بقا يسيدي انا اتخطبت بعد ماتخرجت علطول كان معايا في الجامعةو كان هو اكبر مني بسنة فساعتها اخد رقم بابا من شئون الطلبة واتكلم مع بابا وانو عاوز يخطبني وساعتها بابا قالة بعد التخرج وفعلا اتخرجت واتخطبنا وبعدها بسنة ونص وكنا قربنا علي الفرح جه قالي ان مش هينفع نكمل وان اهله جايبنله حد تاني وقال اي عاوزني استني يتجوزها وبعدها يفركش معاها وبعدها يتجوزني كان فاكر ان المشاعر لعبة سواء بيا اوبيها
بس قولتلة ان كل واحد يروح لحالة وربنا يسهله بسكدا
ودا نفس اليوم الي شوفتك فيه علي البحر وكنت بعيط بسببة وفعلا كان عندك حق مينفعش نعيط علي حد ميستاهلش
اياد: كنتي بتحبية
حياة: كنت
اياد ببتسامة: ولا يستاهلك اصلا دا شكلو اتعمي
حياة: مش هنروح
اياد: لو حابة يالا
حياة: اه يالا
اياد وحس انها زعلت: يالا
ركبو العربية وهما في الطريق لقو بتاع ايس كريم ركن اياد
اياد بعد مانزل: بتحبي طعم اي
حياة ببتسامة: مانجا
اياد بعد مراح وجابلها الايس كريم وركب: احلي ايس كريم مانجا لاحلي حياة
حياة ببتسامة وتبصله: شكرا بجد
اياد ببتسامة: احنا تحت امرك يافندم
حياة بضحك: حست انها خسرتك فعاوزة ترجعلك عندها حق فعلا
اياد: طب لي سيرة المعفنة دي دلوقت
حياة وهيا بصالة: حاول تديها فرصة يمكن فعلا تكون اتغيرت
اياد ببتسامة: كلي الايس كريم يحياة انا لو كنت عاوز ارجعلها كنت رجعت من زمان متشغليش بالك
حياة: انا اسفة لو ضايقتك
اياد ببتسامة: طيب لو اضايقت هتعلمي اي عشان تصلحيني
حياة وتقرب الايس كريم من بوقه: كل معايا
اياد بضحك: لو كدا انا موافق
حياة ابتسمت وسكتت
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
بعد ماوصلو البيت وركنو العربية وطلعو لاوضهم
اياد ببتسامة: تصبحي علي خير وصح متنسيش في شغل بكرا
حياة پبتسامة: وانت من اهل الخير حاضر مش هنسي
ودخل كل واحد اوضتة ونام نوم عميق
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻ الكاتبة شهد فؤاد
✨تاني يوم في الصبح✨
يصحي اياد علي لمسة ايد علي وشة: اياد ويمسك ايديها
اياد: هو انا مش بيتسمع كلامي يعني انتي مبتفهميش
رزان بعياط: يا اياد كفاية بقا عشان خاطري كفاية تعاملني كدا انا اتغيرت صدقني اديني فرصة اثبتلك كدا
اياد ويبعدها ويقوم من علي السرير وبكل برود: رزان انا مش فاضي لشغل العيال دا اطلعي برا يالا عشان البس
رزان وتمسك ايديه: معلش يااياد فرصة واحدة بس علشان خاطري
اياد ويبعد ايده وبصوت عالي جاب اخر الفيلا: انا كرهتك يرزان كرهتك انتي مش مصدقة لي انا مش عاوزك افهمي بقا وابعدي عني
سليم ويدخل اوضة اياد: اياد صوتك عالي لي
اياد بعصبية: ابعدوها عني بقا انا تعبت والله لانا سايب البيت واخد هدومة وطلع برا الاوضة كلها
رزان بعياط: يعمو والله انا اتغيرت هو لي مش راضي يصدقني يعني اعمل اي عشان يقتنع اني اتغيرت
سليم ويطبطب عليها: معلش يبنتي خلاص يرزان ارضي باللي مكتوب يبنتي كفاية انتو بتتعبو نفسكم اكتر
رزان: مش قادرة ولا عارفة انا غلطت لما خسرته انا بجد كنت غبية
سليم: اللي حصل حصل يرزان ومهما عملتي اياد مش هغير رائية
رزان: وانا وراه برضو
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
دخل اياد اوضة زياد
زياد: مالك متعصب كدا لي
اياد بعصبية: يشيخ دي قرفت اهلي انا والله تاني ماقاعد هنا وجدك بقا يتصرف انا مش قادر كل يوم اعاني من القرف دا
زياد ويهديه: صلي على النبي بس انت عارف جدك هيتعب
اياد: علية الصلاة والسلام مش قادر يزياد تعبت والله
زياد ويطبطب عليه: كلو هيتحل ان شاءلله
اياد: يارب انا هدخل الحمام البس
زياد: الاوضة اوضتك يمعلم
خلص اياد وطلع من اوضة زياد ونزل عشان يروح الشغل
الجد علي السفرة: تعالي يااياد
اياد: صباح الخير يجدو
الجد: صباح النور اقعد تعالي
اياد: معلش يجدو مليش نفس اكل انا هاخد حياة ونروح الشركة
الجد: قولتلك اقعد يااياد
اياد ويسمع كلام الجد وقعد: نعم يجدو
الجد: انا موافق تمشي من البيت
اياد بفرحة: اخيراا يجدو
الجد: بس بشرط
اياد: اي هو
الجد: تتجوز حيااة
حياة ونازلة من علي السلم:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى