روايات

رواية حياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الجزء الثاني عشر

رواية حياة البارت الثاني عشر

رواية حياة الحلقة الثانية عشر

الجد: بس بشرط
اياد: اي هو
الجد: تتجوز حيااة
حياة ونازلة من علي السلم: ؟؟؟؟؟؟؟
حياة ونازلة من علي السلم وببتسامة: اي يجدو جايبلي عريس ولا اي
اياد بصوت عالي ويبص لحياة: وانا موافق يجدو بس لازم ناخد رايها في الاول
الجد ببتسامة: ملكش دعوة انا هكلمها بس بعد ماتيجو من الشغل
حياة باستغراب: انا مش فاهمه حاجه
الجد ويمسك ايد حياة: لما تيجي من الشغل تعاليلي علطول عشان افهمك كل حاجه
اياد ويقوم يالا يحياة عشان منتاخرش
حياة: حاضر يجدو عن اذنك
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
عند حور وزياد
حور: يعني انت مصحيني في عز الصبح عشان تنزل تقابل صاحبتك يعم جتك القرف انت وهيا
زياد ويضرب كتفها: بس يبت انتي
حور: ناوية تاخر سيادتها
زياد: اسكتي اهيه جت
حور بصدمة: هو انتي
زياد باستغراب: انتي تعرفو بعض
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند اياد وحياة
حياة: هو جدو جايبلي عريس
اياد بتوتر من ردة فعلها: بصي الاحسن انك تعرفي من جدو
حياة: طب هو مين
اياد: حياة قولتلك لما نروح اوكي
حياة: اووف حاضر
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
حور بصدمة: هو انتي
زياد باستغراب: انتو تعرفو بعض
حور بقرف منها: اه اعرفها
زياد ببتسامة: تعالي يمريم جمبي
مريم بخبث: ازيك يحور ليكي وحشة والله مكنتش اعرف انك قريبة زياد
حور وفاهمة خبث مريم: الحمدلله احسن منك بس غريبة علي اني كنت حاكية قبل كدا قدامكو
زياد بعدم فهم: متتكلمو تعرفو بعض منين
حور: كانت صاحبتي في الجامعة
مريم: اه زي ماقالت حور
زياد ببتسامة: طب كويس
زياد ويمسك ايد مريم: اهي دي مريم اللي حكتلك عنها
يحور
حور ببتسامة خبث: اممم اتشرفت بيكي يمريم
مريم ببتسامة مصطنعة: وانا كمان
زياد ويمسك ايد مريم: ماقولتليش لي انك تعرفي حور
حور وتبص علي ايديهم وتقرص ايديها من تحت التربيزة
مريم وتحط ايديها علي وشه: يروحي مكنتش اعرف ان حور دي قريبتك كنت افتكر حور تانية
زياد ببتسامة: خلاص يعمري ولا يهمك
حور ومش قادره تستحمل اكتر من كدا وتقوم: انا لازم امشي دلوقت كويس اني شوفتك من تاني يمريم عن اذنكو
زياد ويقوم وراها بس مريم بتمسك ايده: زيزو خليك معايا انا اديلي كتير مشفتكش
زياد يبتسملها ويقعد يتكلمو سوا
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند حور
حور تطلع بسرعه من الكافية وهيا منهارة من العياط: اه يبنت الكلب بقا انا تعملي معايا كدا اما وريتك يمريم
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في الفيلا
الجد: الكل يسمعني انا شرطت علي اياد شرط وهو وافق
سليم: خير اي هو دا يبابا
الجد: انا قولت لاياد لو حابب يمشي من البيت يتجوز حياة
الكل: بصدمة اي بتقول اي
رزان بصدمة وتقوم: اي الكلام دا يجدو وانا هونت عليك برضو ماانا حفيدتك زي ماهيا حفيدتك لي كدا يجدو وتجري علي فوق
منال بصوت عالي: يبقا انت بتفضل بنت محمد علي بنتي
الجد ويقوم بعصبية يضرب هنا بالقلم : انا شكلي معرفتش اربيكي كويس انتي طول ماانتي في بيتي تحترمي اللي في البيت وصوتك دا ميعلاش عليا سمعاني وتعلمي ولادك اللي متربوش الكلام دا يالا غوري من وشي
سليم ويسند باباه: اهدي يبابا معلش هيا متقصدش حاجه
الجد بصوت عالي: انا مش باخد رايكو انا بقولكو بس انا قولت لصاحب الشان ووافق وهسال صاحبة الشان وان شاءالله هتوافق انما انتو رايكو ميهمنيش تعالي ورايا يزينب(الجدة)
زينب وتقوم وراه حاضر
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
حياة في الشركة
وقاعدة بتخلص الورق اللي قدامها ومندمجة
لقت حد بينادي عليها
حياة وتبص تشوف مين تلقيي
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
حور وتروح البيت وتطلع علي اوضة جني
جني: كنتي فين يبنتي من الصبح
حور وقعدت تعيط وتحكيلها كل حاجه
جني بصدمة: مريم بتهزري
حور بعياط: شوفتي يجني وانا اللي استئمنتها علي سري وقولتها اني بحبه شوفتي عملت اي من ورايا
جني بعصبية: دي طلعت عيلة زبالة
جني: قولي لزياد يحور
حور بضحكة سخرية: اقولو اي يجني اقولو اني قولت لحبيبتك اني بحبك وهيا لفت عليك عشام تاخدك مني ولا اقولو اي ونبي بس يجني سبيني في حالي
جني: طب وهتعملي اي
حور بخبث: هلاعيبها علي المكشوف
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند حياة
حياة بصدمة: هو انت
ادم ببتسامة: وحشتيني اوي يحياة
في نفس اللحظه كان اياد طلع من المكتب وطالع يشوف حياة لقا واحد واقف معاها وبيقولها وحشتيني
اياد بعصبية: هو بيحصل اي هنا
ادم: دا مين دا يحياة
حياة ببرود: ملكش دعوه واتفضل منغير مطرود
اياد ويبص لحياة: مين دا يحياة
ادم ويمد ايدة لاياد: خطيب حياة
حياة وبصوت عالي نسبيا: القديم
اياد: وميسلمش عليه خير عاوز اي
ادم ويبعد ايده بخجل: عاوز حياة
اياد: دا عند امك
ادم ويبص لحياة: محتاج اتكلم معاكي يحياة
حياة وتبص لاياد: في اي
ادم: هقولك بس علي انفراد
حياة: اطلع وانا جاية وراك
ادم ببتسامة: ماشي
اياد ويمسك ايد حياة جامد: هتطلعي وراه فين
حياة وتبص لايده: ابعد ايدك يا اياد
اياد بعصبية: لما تردي عليا الاول
حياة وتبعد ايديها جامد: هطلع اشوفه عاوز اي
اياد: ولي اصلا وهو اي اللي جابة
حياة وتبصله: هطلع اشوفه وهاجي اقولك وتسيبه وتمشي
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند حياة وادم
حياة: عاوز اي واي اللي جابك الشركة دي
ادم ويقرب منها: انا بشتغل هنا ولما شوفتك مقدرتش مجيش اتكلم معاكي
حياة باستغراب: بتشتغل هنا
ادم: اه اديلي كام شهر
حياة: اممم ماشي
ادم: حياة تعرفي انك وحشتيني اوي تعالي نرجع يحياة عشان خاطري
اياد ويسمع كلام اياد من برا: ويدخل بعصبية ويقرب من ادم ويضريه بوكس في وشه
حياة: بزعيق ابعد ي اياد
اياد بعصبية: ترجعلك اي ي عيل يقذر فكر بس في الموضوع دا تاني وانا هخرب بيت اهلك
حياة وتبعد اياد: اياد لوسمحت ابعد عنه عشان خاطري يااياد
واخيرا يبعد اياد عنه غور من هنا مشوفش وشك تاني في الشركة
اياد ويسحب حياة ويدخل بيها المكتب: لو الكلب دا شافك في اي حتة حسك عينك تقفي تتكلمي معاه سمعاني
حياة باستغراب من اللي بيعمله: وانت مالك يااياد
اياد بعصبية: يعني اي انا مالي لا مالي ونص واتفضلي لمي حاجتك عشان نروح
حياة وعنيها بدات تدمع ولمت حاجتها
اياد: خلصتي
حياة ومردتش عليه
اياد بعصبية: بقولك خلصتي
حياة ورفعت وشها وكانت بتعيط: اه
اياد وبصلها: طب يالا
طلعو وركبو العربية
اياد ويضرب بايده الدريكسيون: انا اسف متزعليش مني
حياة وصوت عياطها علي
اياد وبصصلها: لوسمحت متعيطيش انا اسف والله حقك عليا
اياد ومش لاقي رد منها: مسك ايديها جامد: انا اسف بقولك انا مقدرتش امسك نفسي من العصبية ولا اني اضربة سامحيني خلاص بقا اخر مرة والله
حياة وابتسمت
اياد ببتسامة: ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مبينا اتشال
حياة بهدوء: مكنش له داعي تضربة علفكره هو معمليش حاجة هو كان بيسالني
اياد ويبصلها: اه وانتي بعدها تردي عليه و تقوليله وانا موافقة نرجع عشام كنت اموتك فيها صح
حياة: المفروض تسيطر علي نفسك شويه
اياد: وانا اللي يقرب من حاجه تبعي انسفه من علي وش الارض سامعاني
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
الجد بعد ماطلع الاوضة وطلعت وراه الجدة زينب
الجد ويقعد علي سريرة: مش اياد وحياة لاقين علي بعض
الجدة ببتسامة: الاتنين غالين عليا ويستاهلو بعض وهيعوضو بعض عن حجات كتير وحشه حصلت في حياتهم واديك شايف اياد من اول ما جابها اول مره وهو مش بيسبها
الجد ببتسامة: انا كنت لازم اعمل كدا قبل ماموت انا مش هطمن علي حياة غير مع اياد ربنا يصلح حالهم يارب
الجدة: بعد الشر عليك متقولش كدا يارب
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
وصل حياة واياد الفيلا
اياد ببتسامة: متنسيش تطلعي لجدو قبل متطلعي اوضتك
حياة: ايوا صح فكرتني وجريت حياة عشان تعرف من جدها اي حوار العريس دا
حياة وبتخبط علي باب اوضة جدها وتدخل: صاحي يجدو
الجد: اه تعالي
حياة وتقعد علي طرف السرير: قولي بقا عريس مين اللي جايبهولي
الجد ببتسامة: اي رايك في اياد يحياة
حياة بتفاجي وفهمت الحوار: ماله اياد كويس
الجد بضحك: ماانا عارف انو كويس انتي اي رايك فيه
حياة بكسوف: مش عارفه
الجد: طيب بصي يبنتي عشان مش هضغط عليكي انا الصبح كنت بكلم اياد علي موضوع انو عاوز يسيب البيت ويمشي وانا وافقت بشرط انو يتجوزك
حياة بتفاجي: بس يجدو
الجد ويقاطعها: مبسش يحياة انا اضمنلك اياد بعنيا بس برضو خدي وقتك في التفكير وقوليلي ردك واياد عما وافق وقالي انو لازم يشوف رايك انا مش بجبرك يبنتي
حياة بكسوف: حاضر يجدو عن اذنك
الجد: اذنك معاكي
حياة وطالعه من اوضة جدها خبطت في حد
اياد ببتسامة: مش تحاسبي
حياة وتبعد شويه: اسفه ماخدتش بالي
اياد ويبصلها ببتسامة: ولا يهمك يجميل جدو قالك اللي كان عاوزك فيه
حياة بكسوف: اه
اياد ويبتسم علي وشها اللي احمر: وانتي اي رايك
حياة وتحاول تمشي: معرفش
اياد ويمسك ايديها ويقرب من ودنها:؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى