رواية حياة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد فؤاد
رواية حياة الجزء الثالث والعشرون
رواية حياة البارت الثالث والعشرون
رواية حياة الحلقة الثالثة والعشرون
حور بقلق وترد علي الفون: ايوا يعدي
زياد ويبصلها وعنيه بقت كلها دم
حور وشايفه عنيه اللي بقت كلها دم وبترد علي عدي علي حسب كلامة بالظبط
زياد بعصبية ومش قادر يسكت اكتر من كدا سحب التليفون من علي ودان حور
زياد بعصبية وصوت عالي: خير يعدي في حاجه مهمة
عدي من عل الفون: وحرج اه عاوز اكلم حور وانت مين اصلا
زياد بعصبية اكبر: انا زياد وحور مش هتكلم حد وياريت تمسح رقمها ومترنش عليه تاني
عدي بحرج اكبر: تمام انا فهمت مع السلامة
حور بزعل وبتحاول تشد الفون من علي ودان زياد وزياد بيبصلها بصه قاتله
زياد: مع السلامة يخويا
حور بزعل: لي كدا يزياد حرام عليك
زياد ويمسك ايد حور جامد لدرجة المتها وقربها منه: اللي يكلمك ولا يفكر فيكي بطريقة مش عجباني اموته سمعاني
حور بزعل علي عدي بعدت عن زياد وبصت من الشباك
ورجع زياد للسواقة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
وصلو مطعم علي النيل كان هادي والجو جميل
اياد وشد الكرسي لحياة وقعد جمبها
رؤي وبصت كدا واضطرت تقعد جمب فارس
فارس ابتسم بخبث: وخبط رجلها تحت الطربيزة
رؤي واستوعبت اللي حصل وبصتله وقربت شوبه من ودانه وبصوت واطي: لو محترمتش نفسك ولميت نفسك اقسم بالله ما هيمهمني انا قاعدة فين وهفضحك سامعني
فارس ببتسامة وقرب منها: مش بقولك وانتي متعصبة بتبقي زي العسل
رؤي بصلته بغيظ ورجعت لمكانها
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
جني لبست هيا ونور وحمزة وراحو المول يجيبو بقيت الحجات اللي نقصاهم
جني وقفت قدام محل معين: نور انا هدخل اتفرج علي المحل دا
نور وحمزة: تمام واحنا هنروح نجيب كوفي متاخريش وتعالي
جني: اوكي باي ودخلت جني المحل وبدات تتفرج علي الهدوم ووقفت قدام دريس كان مفتوح من الضهر والاكتاف ومن عند الرجل بفتحة طويلة
جني بصت للدريس بتفحص وسابته وراحت تكمل بحث عن حاجه مناسبة
جني بتدفع للكاشير لقت العاملة بتديها كيسين
جني باستغراب: انا ليا كيس واحد
العاملة ببتسامة: التاني الاستاذ اللي كان واقف جمبك جبهولك ودفع حسابة ومشي
جني باستغراب: استاذ مين اللي كان واقف جمبي
العاملة ببتسامة: مش عارفه اتفضلي الاكياس
جني اخدت منها الاكياس وطلعت من المحل وفتحت الكيس لقت الدريس اللي كانت مسكاه جوه وكارت مكتوب فيه هيكون حلو عليكي ينور عيني بس البسيه في ببتنا مش برا عشان مموتش حد
جني بصت بخوف حوليها ومش عارفه مين اللي ممكن يكون عمل كدا وراحت لنور وحمزة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༺༺༻༻༻༻
خلصو فطار وقامت حياة هيا ورؤي يدخلو التواليت
حياة ببتسامة: ياريت تفكيها شوية
رؤي: انا مش فاهمه الواد دا تنح كدا ازاي
حياة ببتسامة: لي دا باين عليه سكر ودمة خفيف
رؤي بغيظ: انا هقول لااياد علي السكر واللي دمة خفيف دا وهو يتصرف معاكي
اة بضحك وضربتها علي كتفها: اه يجزمةةماشي
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
رجعت جني لنور وحمزة
جني بقلق: يالا نروح احنا كدكدا خلصنا
نور بقلق: مالك في اي
جني: مفيش تعبت عاوزة اروح
حمزة بتفهم: خلاص اهدي هنروح يالا ينور
نور وحاسة ان جني بتكدب: يالا
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
وصلت حور وزياد الفيلا وطلعت حور علطول لاوضتها جري منغير ولا كلمة
زياد بعصبية لنفسة: كان لازم تتعصب يعني اهو استحمل بقا
طلع زياد اوضة حور وخبط: انا هدخل
حور بزعيق من جوا: لا روح اوضتك
زياد دخل وكانة مسمعش اي حاجة
حور بصتلة: مش قولتلك روح اوضتك
زياد ببتسامة بسيطة: يعني ينفع برضو اروح اوضتي واسيبك زعلانة مني
حور ببرود: اه ينفع اتفضل بقا
زياد وقرب منها اوي: حور انا مش بهزر انا عملت اللي المفروض يتعمل عدي مكنش هيبطل كلام معاكي غير بالطريقة دي
حور بزعل: وبالناسبة لاسلوبك معايا تبررة ازاي
زياد بزعل ويمسك ايديها: مكنش قصدي انا اسف حقك عليا انا غيرتي عامتني
حور بجدية: ولو المفروض تسيطر علي نفسك دي اول واخر مرة
زياد ويبوس ايديها: حاضر متزعليش بقا
حور: خلاص مش زعلانه
زياد ببتسامة: بجد
حور ببتسامة: اه للاسف مش بقدر ازعل منك
زياد بضحك: مش بحبك من فراغ والله
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
وصل كلا من حياة واياد وفارس ورؤي الفيلا
وكل واحد قعد في الاوضة المخصصة ليه
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند مروان بعد مامشي من عند سما وهو عمال يفكر فيها وفي ان هيا بتحبه وانه باين من تصرفاتها
مروان ببتسامة ورن عليها: سماا
سما علي الفون: ايواا
مروان ببتسامة: تعالي ننزل بليل
سما ببتسامة: نروح فين
مروان: هعزمك علي العشا
سما ببتسامة: ممم ماشي معنديش مشكله
مروان ببتسامة: خلاص تمام علي 8هعدي عليكي
سما ببتسامة: اوكي باي
مروان ببتسامة: باي
مروان بعد ماقفل المكالمة: هو دا الكلام
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
اياد وبعد ما النااس ظبطو اللي حياة قالت عليه في الفيلا واتفرشت راح اياد لاوضه حياة
اياد وخبط علي الباب
حياة من جوا: ايوا مين
اياد ببتسامة: انا يحياة
حياة ببتسامة: وراحت فتحتله الباب تعالي يااياد
اياد ودخل وببتسامة: عاوز اوريكي التظبيطات بتاعت الفيلا
حياة ببتسامة وراحت قعدت جميه: وريني
اياد بعد مافرجها علي كل حاجه: اي رايك كدا
حياة ببتسامة: حلو اووي يااياد انا بجد مبسوطه اوي بس خايفة حاسة ان في حاجه هتحصل
اياد ومسك ايديها: متخافيش من حاجه يروحي ان شاءلله خير واليوم هيعدي زي الفل
حياة بقلق وقلبها مقبوض: ربنا يستر
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عدي الوقت وجت الساعة 8 وعدي مروان علي سما وقعدو في كافية جميل وهادي يتعشو فيه
مروان ببتسامة: عاجبك الاكل
سما ببتسامة: اه جميل اوي
مروان ببتسامة: بالهنا والشفا
سما ابتسمت وسكتت
مروان ببتسامة: سما
سما وبصتله: نعم
مروان بغمزة: مش عاوزه تقوليلي حاجة
سما بتوتر: زي اي
مروان ببتسامة: مش هتقولي انتي يعني
سما بتوتر اكبر: ايوا منا مش فاهمة علي اي
مروان ببتسامة: بتحبيني من امتي يسما
سما ببقلحة ليه: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)