رواية حياة الفصل التاسع 9 بقلم شهد فؤاد
رواية حياة الجزء التاسع
رواية حياة البارت التاسع
رواية حياة الحلقة التاسعة
ظبطت حياة هدومها وطالعة من الاوضة لقت:؟؟؟؟؟؟؟
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند اياد في اوضته
غير هدومة وطلع شويه في البكلونة سمع حياة بتكلم حد وبتحكيلة عنة وفي نفس الوقت اللي حياة بطلت كلام عنو لقي رزان بتدخل اوضتة
اياد بعصبية: هو الاحترام معداش عندك قبل كدا في حاجه اسمها تخبطي الباب
رزان بدلع: وانا برضو اخبط الباب داانا روزي
اياد بقرف منها: اطلعي برا اي اللي جابك
رزان وتقرب من اياد وتحضنة: وحشتني ي اياد من امتي وانت بتعاملني كدا ها تعالي نرجع ي اياد عشان خاطري
اياد بقرف: ابعدي عني انا مش عاوزك انتي مبتفهميش
مش عاوزك هو غصب
في نفس اللحظه سمعو باب الاوضة بيتقفل جامد بصو لقو حياة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
رزان في اوضة اياد والباب مفتوح وبتحضن اياد
واياد بيحاول يبعدها عنو وهيا مش راضية
حياة بصة بصدمة وقفلت بابها جامد شوية
لاحظها كلا من اياد ورزان
رزان بخبث وباست خد اياد: عاوز حاجه يحبيبي هبقا اجيلك وقت تاني
حياة بصت للي بيحصل ونزلت علطول منغير ولا كلمة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند اياد
اياد بصوت عالي ويمسك ايد رزان جامد: انتي لو فكرتي تعملي اللي عملتيه دا تاني هتندمي اوي بقا عشان انا ساكتلك وانتي معندكيش اي دم خالص وسابها ونزل
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺༻༻
نزلت حياة ولقت حمزه نازل
حمزة ببتسامة: اهلااا بالعسل بتاعنا
حياة ببتسامة: تمام وانت
حمزة: زي الفل متيجو ننزل انهرادا ونكلم اياد نقعنه
حياة بستغراب: انتو دايما بتنزلو سوا
حمزة: اه احنا الشباب وبناخد البنات وننزل
حياة ببتسامة: طب حلو والله يالا انا معاكو
حمزة: خلاص تمام هنقول لاياد ولو كدا ننزل بعد العشا
حياة: تمام
ونزلو كلهم اتعشو وخلصو واللي راح نام نام واتبقي الشباب والبنات
حمزة في اوضة المعيشة: اي هنقعد كدا ما يالا ننزل
اياد بصله وسكت
حمزة: انا بتكلم بجد
حور ونور وسما وجني: احنا موافقين وانتي يحياة
حياة بتوتر من نظرات الكل ليها: تمام وانا موافقة
حمزة: والشباب اكيد مش هنزل لوحدي بكل البنات دي
زياد: تمام وانا معاكو
حمزة: يالا ي اياد متبقاش غيرك
اياد: تمام معاكو مجتش عليا
مروان ودخل الاوضة عليهم: وانا معاكو يشباب
حمزة: طب تمام الكل يروح يلبس يالا
البنات كلهم راحو والشباب نفس الكلام
بعد مرور ساعة كان الكل خلص لبس ونزل من اوضتة
حمزة: يالاا بصو حياة واياد مع بعض
وزياد ونور والبنات سوا
وانا ومروان
تمم كدا
حياة اتكلمت: مينفعش اروح مع البنات
حمزة: لا مفيش مكان يالا يشباب
مروان: خلاص تيجي معانا احسن
اياد: ولا انت ولا هما هيا معايا خلصت يالا يحياة
حياة زعلت وطلعت برا عشان تركب معاه
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في عربية اياد
اياد ويبص لحياة: اي مش عاوزة تركبي معايا لي
حياة ومبصتش: عادي كلهم سوا الا انا
اياد: بس انتي من اول يوم وانتي معايا وهتفضلي معايا
حياة: سكتت ومردتش
اياد: احم عاوز احكيلك علي حاجه عشان متفهميش غلط
حياة وفهمت: لا مش عاوزه اسمع حاجه
اياد بصلها وسكت وكمل سواقة
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
وصلو الكافية اللي هيقعدو فيه وكانت الساعة11بليل
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
حور تعالوو نلعب صراحة وجراة
الكل: تمام يالا ابدا يمروان
مروان ولف الازازة
وجه علي زياد وحور
زياد: صراحه ولا جراة
حور: صراحة
زياد: اكتر حد بتكرهيه في القعدة مين
حور وبكل صراحة: للاسف مش موجوده بس هيا رزان
والكل ضحك ماعدا مروان
مروان: ماشي انا هقولها
حور: اطلع براها انت يمروان
لف زياد الازازة جه الدور علي مروان وحياة
مروان ببتسامة: كنت مستنيها وجت صراحة ولا جراة
حياة بتوتر: صراحة
مروان: حبيتي حد قبل متيجي
حياة: انا كنت مخطوبة قبل موت بابا
الكل بتفاجي: ادا مين
حياة ببتسامة: هو سوال واحد بس وجاوبت
اياد بصلها: وسكت
لف مروان الازازة جه الدور علي حمزة واياد
حمزة: صراحة ولا جراءة
اياد: مش فارقه
حمزة: لي مش راضي ترجع لرزان
اياد بص لحمزة بصه نارية وقام وسبهم ومشي
حور: انت عبيط يحمزة
حمزة: انا مكنتش اقصد حاجة والله
زياد وبص لاخوة: متخلف يحمزة
حياة قاعدة ومش قادره تفهم اي علاقة اياد برزان
نور: حد طيب يقوم يشوف اياد
حمزة: انا ممكن يموتني
خلاص روحي انتي يحياة انتي كدا كدا مش عارفه اي الموضوع ف مش هيكون مضايق منك
حياة بتوتر: لا بلاش انا
حور: معلش يحياة روحي
حياة وتقوم: طيب هروح
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
حياة وتروح تدور علي اياد
تلقي اياد قاعد وبيشرب سجارة ومتعصب
حياة وتقعد جمبة: هو انت مش وعدتني تبطل سجاير
اياد ويبتسملها: ويطفي السجارة في الطفاية
اياد: عاوز افهمك عشان متفهمنيش غلط
حياة وتديلة فرصة: ماشي قول بس عما دي حياتك يعني لو مش حابب تحكي براحتك
اياد: ولسا هيتكلم
لقووووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)