رواية حياة الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد
رواية حياة الصقر الجزء الثالث عشر
رواية حياة الصقر البارت الثالث عشر
رواية حياة الصقر الحلقة الثالثة عشر
اااااااع
و اتجمعت الناس حوالينا حياة
لا اله الا الله شكلها ما**تت
لا ماتت ايه ….. هي عايشة ساعدني لو سمحت احطها في عربيتي
و بعد شوية فى قصر القناوى
جميلة بخوف.. هربتيهااا
زينات.. يعني اسبها علشان يكملوا عليها ولاد الك**لب اللى معندهمش رحمة ولا ضمير
جميلة.. عندك حق ….. بس ها تروح فين …… خايفه ليكون حصل ليها حاجة
زينات بحزن.. يعني ها يحصلها ايه اكتر من اللى حصل ليها يلا حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا ابن سعاد انت و امك
جميلة.. ربنا ينتقم منهم هوم و امثالهم
أما عند حياة في غرفة جميلة
حياة بوجع.. اااه
بسمة.. حمد الله على سلامتك يا قمر
حياة بالم.. اااه….. انا فين مين انتى
بسمة.. انا بسمة دكتورة نفسية …. هو الحقيقة انا خب**طك بى عربيتى بس الحمدلله انكى بخير …… شكلك تعبانة
حياة بالم.. حسه اني متكسرة….. شكرا لى حضرتك
بسمة.. رايحة فييين
حياة.. دورك خلص لحد هنا ….. لازم امشي مش عايزة أزعج حضرتك
بسمة بابتسامة.. تزعجني…. ربنا يسامحك يا ستي ازعجني براحتك هو احنا ورانا حاجة ثانيه واحدة
حياة بابتسامة.. اتفضلى ( بس ده مينمنعش ان حياة لسه خايفه و خايفة من بسمة)
و خرجت بسمة من الغرفة ( انا ما طالعتش من القصة)
بسمة بابتسامة.. الو يا حبيبي و وحشتني اوى كده تبقا في مصر و متتصلش بيا
سامر فرحة.. معلشي يا حبيبتي بس مشغول شوية عندي ليكي خبر حلو اوي
بسمة بابتسامة.. بجد خبر ايه
سامر.. فاكرة البنت اللي حكتلك عنها
بسمة.. اكيد
بسمة بفرح.. لا لا لا لقيتها صح
سامر.. حياة اختى يا بسمة انا لسه نزل من المعمل التحليل حالا طالعت اختى يا بسمة اختي
بسمة بابتسامة.. الف مبروك يا قلبي مش قولتلك انك ها تلقيها …… سامر
سامر.. قولي
بسمة.. هو
سامر.. ابوس ايدك اتكلمي
بسمة.. اختك عندي
سامر.. ازاي
و طبعا بسمة حكت كل حاجة لى سامر
بسمة.. بس يا سيدي أدى كل اللى حصل بس هى بخير اطمن
سامر.. انا جاي حالا
فلاش
سامر.. مش عارف يا بسمة انا اول مرة اتشد لى حد كده
بسمة.. لو بتحبها اوى كده روحلها يا حبيبي صحيح زى الارع
سامر.. مش قصدي و اتلمي لانى مش فاضي لى الخناق البنت شبه ماما اوى شكلها طريقة كلامها
بسمة.. هو انت شاكك أنها ممكن تكون اختك
سامر.. بصراحة اه
بسمة.. يا قلبي في حاجة اسمها DN*A
سامر.. مش عايز اعشم نفسي و اقع يا بسمة
بسمة.. بس حبيبى ميعرفش الهزيمة ولا المستحيل
مشهد تانى
حياة لم حضن**ت سامر ساعة ما عزت ضر**بها سامر في الوقت ده خد شعرية من شعر حياة و راح المعمل التحليل
باك
سامر.. بسمة خليها عندك ما تخليهش تمشي
بسمة.. ايه اللي بتقول ده انا اصلا مش ها خليها تمشي البنت بدمرة
سامر.. طب اقفلي دلوقتي انا جاي حالا
أما عند صقر
طارق ببرود.. ازيك يا صقر
صقر.. عايز ايه يا حي**وان
طارق ببرود .. تو تو تو هو في حد يقول لي جوز اخته حيوان ربنا يسامحك
صقر.. اااااانت بتخرررررف بتقوووووول اااااايه اخت مين و زفت مين اااااااللى اتجوزتهاااا
طارق.. حنين القناوى
صقر قفل السكة في وش طارق
أما في القصر
سعاد..هرررربت يعنيي اااااايه
جميلة ببرود .. انتى بتسالينا احنا المفروض تسالي ابنك
سعاد.. هىىى اللى جنت على حالها بنت الهواري
زينات.. هااا تقت**ليها مثلا بعد اللى عملتوا اتوقع منكم كل حاجة
سعاد .. احسن ما اسبها تمشي على شعرها زى ناس….. تقدري تقوليلي بنتك فين
زينات.. حتى لو على الاقل لحالها مش متجوزة و تخ**ون زوجها مع ولا بلاش
سعاد ذهبت على غرفتها بغضب من كلام زينات
جميلة.. الو أيوة يا سامر …..
سامر.. *****
جميلة.. مش سامعة بتقول ايه استنا ها دخل اوضى
و ذهبت جميلة لى غرفتها
جميلة بدموع.. اااانت فين كل ده علشان ترد عليا البنت ادمرت يا سامر ادمرت …. والله العظيم حولت أنقذها بس مقدرتش
سامر بعدم فهم.. هى مين اللي ادمرت
جميلة بوجع.. ح … حياة
سامر وقف السيارة بغضب… ااااايه اللى بتقوليها ده ازاي ما تصلتيش بيا ازااااى
جميلة بدموع.. كلامتك اكتر من مرة بس انت مرتدش عليا حسبي الله ونعم الوكيل فيهم
سامر بعصبية.. امى انتى لازم تيجي في ااااسرع وقت في حاجة مهمة لازم تعرفيها
جميلة.. حاجة حاجة ايه
سامر.. حياة البنت اللي لحقتها لم اتسمت
جميلة.. حياة مالها
سامر.. حياة تبقا بنتك يا امى ….. اختى عايشة
جميلة
طبعا كده نقدر نقول يويل صقر من سامر
ملحوظه بسمة دى تبقا البنت خطيبت سامر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة الصقر)