رواية حياة الحديدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منال آدم
رواية حياة الحديدي الجزء الحادي عشر
رواية حياة الحديدي البارت الحادي عشر
رواية حياة الحديدي الحلقة الحادية عشر
ليان وقد انتهت من عملها: انا خلصت ي ابيه
رفعت نظرها لهم فصدمت للمرة المئة لهذا اليوم فراتهم ممكسين بايدي بعضهم البعض ونظراتهم تعانق بعضها فحاولت لفت انتباهم ولو قليل فحمحمت ولم ينتبوهو فسعلت ايضا ولم يعيروها انتباها فاستدارت لترى الجميع قد اتى ويبدو على حسام الغيرة وسمية و زين التعجب فنظرت لهم وابتعدت قليل وذهبت تقف جوار سمية
وهم مازالو في غفوتهم فشعر حسام بالغيرة فهذه ابنته كيف لها ان تكون معه في هذا الوضع
حسام بصراخ : حياااااااااااااااة
فانتفضت حياة بزعر وتركت يديه الاثنين على الفور فهوت يد يوسف المجروح الي الاسفل فتالم نتيجة تركها المفاجاة له فتاوه يوسف بالم شديد
حياة بذعر : انا اسفة ي ابيه مكنتش اقصد اسفة انت كويس طب ليان فينك ليان تعالي شوفي ايده مالها
يوسف وهو يهداها : ولا يهمك يا حياة انا كويس هي وجعتني شوية بس انا كويس محصلش حاجة لكل ده اهداءي تمام
حياة ببعض الهدوء : تمام
سمية بقلق : اطلع ارتاح شوية ي بنى
يوسف : انا كويس ي ست الكل بس مضطر اروح الشركة شوية عندي شغل مهم
زين مؤيدا له : نحن ورانا ملفات كتير عاوزة مراجعة
حسام : عملت اي بخصوص الشركة المفروض نتعاقد معاها ي يوسف
نظر يوسف و زين الي بعضهم البعض بنظرات ذات معنى ثم التفتوا الي الجميع ثم الي حسام الذي فهم على الفور انه موضع لا يحب مناقشته امام الحميع
حسام : خلينا نطلع على المكتب احسن يلا
زين و ويوسف : يلا
صعد الشباب الي المكتب وذهبت سمية للمطبخ لتعد لهم شي خاصة يوسف الذي فقد دم كثير
نظرت ليان الي حياة نظرات مبهمة خبيثة فارتبكت حياة منها كثيرا فتهربت منها
حياة بارتباك : اااانا هررررروح ااااساااااعد ماما
ما ان قالت جملتها الاخيرة حتى فرت هاربا من امامها
ليان ضحكة : هههههههههه ومالو ي حبيبتي روحي وانا وراكي والزمن طويل هههههه
ذهب ليان خلفها فهي لن تتركها اليوم غير وهي معترفة لها بكل شي في قلبها
استدارت سمية ورات حياة وليان قادمتان نحوها
حياة بوود : تحبي اساعدك في اي ي سوسو
سمية : تساعديني اذاي ي اوزعة وانتي بشكلك ده
نظرت حياة لملابسها فرات يدها ملطخة بدمه وجزء من ملابسها ايضا فتجمعت الدموع في عينيها وهي ترى دمه فكم تتالم حين تراه يتالم
فاردفت بصوت مختنق من الدموع : هروح اغير واغسل واجي اساعدك ي ماما
سمية بشفقة فهي تعرف ما في قلب ابنتها : روحي ي حبيبتي وارتاحي لك شوية ليان هتساعدني
ليان وهي تفر من امامها قبل ان تنهار : حاضر
اطلقت سمية تنهيدة حارة وعي تدعو لها : الله يخفف عنك ويهديكي ويصلح حالكي ي قلب امك انتي
ليان وهي تريد ان تسحب كلام من سمية : بقولك ي سوسو
سمية : ممممممم
ليان بخبث : هي الصنارة غمزت من امتى
سمية بضحك : وانتي لسا واخذة بالك ي بت ي ليان
ليان بغيظ : على فكرة كده ظلم انا ليه محدش قاللي
سمية : ه المواضيع بتتفهم وهي طائر مش بتتقال ب قلب عمتك انتي
ليان بفرح : انا مبسوطة بجد ي سوسو انه حياة و ابيه بيحبوا بعض هم لايقين على بعض اوي
سمية بتنهيدة : ااااه فعلا هي تستاهل كل خير و يوسف ماشاءالله عليه جدع ومش هيزعلها وه يحميها
ليان : وبكده حياة مش هتبعد عننا ابدا
سمية بخوف: مش بعد ما تعرف الحقيقة هي هتكرهنا وتبعد عنا وانا مش هسمح لها تبعد عني انا ممكن اروح فيها
ليان باستغراب : حقيقة اي ال هتخلي حياة تكرهنا وتبعد عننا ي عمتي
سمية وقد انتبيت لما تقول لتهتف بتوتر وارتباك واضح : هو انا قولت كده مكنتش اقصد كده
همت ليان لمجادلتها الا ان اتت الخادمة
الخادمة : ناديتيني ي ستي
سمية : ايواااا خذي دول وودي لمكتب حسام بيه
ليان : لا هلاص روحي شوفي وراكي اي انا هوديه لعمي
صعدت ليان وهي تحمل بين يديها الصينية فتوقفت وهي تستمع لهم
###############
في تلك الاثناء كان يجلس حسام ويجلس امامه يوسف وبجانبه زين
حسام : حصل اي ي يوسف
يوسف ببعض التردد : نحن موقعناش الصفقة الجديدة لسا
حسام باستغراب : والسبب
زين : اصل الشركةالمفروض نتعاقد معها وتمدنا بالمواد اللازم فسخنا معهم العقد و ياداب لقينا شركة تمدنا باالمواد دي ولسا موقعناش مع السكرة الجديدة بس ان شاء الله نوقع الصفقة ونتفق في الاجتماع الجاي ف نحن هنتاخر شوية عن موعد التسليم
حسام بغضب : ونحن من امتى بنتاخر عن موعد التسليم
يوسف : محصلش مرة ودي اخر مرة ان شاء الله
حسام : الشركة ال فسختو العقد معها اسمها اي
زين بتردد : شركة الدمنهوري
حسام : مش المالك بتاعها احمد الدمنهوري
يوسف : لا هو شريك فيها بس بالنسبة ٤٥ % بس
حسام بغضب: عالله تكون مرتاح ي يوسف بيه وانت هتخلينا نخسر صفقة بملايين
زين : يوسف معه حق ي عمي لان
حسام بغضب : وانت كمان بتقف معاه ضدي ي زين
زين : خليني كمل كلامي بس ي عمي
احمد الدمنهوري بعد ما يوسف ضربوه روح واشتكى ليوسف للبوليس و قدم شكوى غلط ضد يوسف
حسام بانتباه : قصدك اي
يوسف : قدم شكوى وقال فيها اني اعتديت عليه بعدما سرقت منه ١٠ ملايين من شركته واني خلفت ببند من بنود العقد ومدفعتش الشرط الجزائي فيها
اتصل الضابط معتز في وقالي على كل شي وانا اتصرفت معاه وعملت الصح
حسام بتوحس : عملت اي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة الحديدي)