رواية حور ياسين الفصل السادس عشر 16 بقلم مي
رواية حور ياسين الجزء السادس عشر
رواية حور ياسين البارت السادس عشر
رواية حور ياسين الحلقة السادسة عشر
عند محمد اسر رحلهم الكافتيرا وخدهوم وطلع اوضة حور هناء اتخضت لما ملقتش حور نايمة في سريرها وفضلت تعيط ومحمد واسر خرجو يدورو عليها برا وبعدين رجعو تاني الاوضة اللي فيها هناء فون اسر رن رقم مجهول اسر رد
اسر: الو مين
…: مدوروش عليها كتير هي معايا
اسر: انت غبي ازاي تاخدها من المستشفي
ياسين: وانت مالك انا حر واه بخصوص ورق الطلاق اللي معاك ارمي في البحر او اتصور معاه عشان طلاق مش هطلق سلام وانا و حور هنرجع دلوقتي المصر يلا باي وقفل
هناء: حور فين يا اسر بنتي فين
اسر بغضب: هترجع مصر دلوقتي
محمد: هترج مصر ازاي يعني ومع مين اصلآ
اسر: ياسين خدها وهيركبو دلوقتي الطيارة
هناء: بنتي هتبعد عني تاني يا اسر لا انا عايزة بنتي
اسر بهدؤ عكس اللي جواه: ماما ممكن تهدي بس عشان متتعبيش اكتر
هناء: طيب انا عايزة انزل مصر يا اسر
اسر: حاضر هننزل بكرا بس ممكن تهدي
محمد: طب يلا نخرج من المستشفي دي
اسر: يلا وخرجو واتجهو اللي قصر نصار
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فاقت لقت نفسها في الطيارة وياسين قاعد جنبها وفي ايدا ملفات وبيشتغل
حور: انا اي اللي جابني هنا وبعدين هنروح فين
ياسين ببرود: اي اللي جابك هنا فا انا وهنروح فين فا هننزل مصر
حور: مصر انا مش عايزة اروح معاك في حتة انت مبتفهمش انت ولا اي
ياسين: حووور صوتك ميعلاش وانتي بتكلميني انتي فاهمة
حور بخوف: ياسين بالله عليك رجعني تاني عند ماما هناء انا مش عايزة ارجع تاني معاك
ياسين: انا قولت اللي عندي يا حور وياريت تخرسي عشان انا منستش انك مشيتي من غير ما عرف و هتتحسبي على دا يا حور حور قاعدت مكانها ساكتة خوفآ من ياسين وياسين قعد يكمل بيقت الملفات اللي قدامو وبعد عشر دقايق ياسين خلص وكانت حور قاعدة وباين عليها الخوف ياسين ندا على المضيفة وطلب اكل لحور عشان معاد الدوا وبعد خمس دقايق الاكل وصل واتحط قدام حور
ياسين: كلي عشان تخدي العلاج
حور: مش عايزة اكل شكرآ
ياسين: حوور قولت كلي عشان العلاج
حور بخوف: حاضر وبدأت اكل وبعد وقت خلصت ياسين: خدي العلاج اهو
حور: خدت العلاج
وبعد سعات وصلت الطيارة المطار ونزل ياسين وحور وخرجو برا المطار وكان ادهم مستينهم
ادهم: حمدالله على السلامة يا صاحبي
ياسين: الله يسلمك
ادهم: حمدالله على السلامة يا حور عاملة اي
حور: الله يسلمك يا ادهم الحمدالله انت عامل اي
ادهم: الحمدالله
ياسين: مش هنركب العربية ولا هنفضل واقفين هنا
ادهم: يلا وركبو التلاتة واتجهو اللي قصر الصاوي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــ
في قصر نصار وصلو اسر و هناء و محمد
هناء: هننزل مصر امتا يا اسر
اسر: بكرا بس اكون خلصت شوية شغل وننزل مصر
هناء: ماشي يا اسر وطلعت اوضتها
محمد: اسر احنا هننزل مصر بجد ولا انت بتقول كدا عشان ماما متتعبش
اسر: لا طبعآ هننزل مصر عشان لازم نشوف حور
محمد: تمام ماشي انا هطلع اوضتي
اسر: تمام وانا هروح الشركة سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــ
عند حور في العربية قربو يوصلو
ياسين: في حاجة حصلت في غيابي
ادهم: مفيش غير ان مامتك عزمت خالتك و ولادها عندكم في الاقصر وهيجو كمان يومين
حور لما سمعت زعلت وسكتت
ياسين: تمام اوووي كدا وصلو الاقصر ادهم وياسين نزلو وحور لا
ياسين بسخرية: اي الهانم عايزة عزومة عشان تنزل ولا اي حور مردتش ونزلت ودخلو التلاتة الاقصر وكانت ملك وحنان قاعدين ملك اول ما شافت حور جريت عليها وحضنتها
ملك: واحشتيني اووي
حور: وانتي كمان يا ملك
حنان اول ما شفتها قامت
حنان: انا مش قولت يا انا يا هي يا ياسين وانت قولت انا جبتها ليه تاني
ياسين: خمس دقايق بس هاخد هدومي وهنمشي يا ماما
حنان: هي تمشي اما انت تروح فين لا انت مش هتمشي هي مش راحت مع حبيبها اي اللي رجعها كنت سبتها هناك
حور واقفة بتعيط ومبتكلمش
ياسين: اولآ مكنتش مع حبيبها كانت عند هناء ثانيآ هي لسه مراتي لما نبقا نطلق تبقا تروح زي ما هي عايزة
ثالثآ بقا والاهم طول ماهي ملهاش مكان في الاقصر دا انا كمان مليش مكان في الاقصر دي وصية عمي والا انتي نسيتي يا امي
حنان: لا منستش يا ياسين وفضلت معانا لحد ما كبرت وهي اللي راحت عند امها مش احنا اللي مشناها هنقول اي بقا ما هي زي امها بظبط
حور بصوت عالي وحزن وعياط: ماشي انا زي امي خلي ياسين يطلقني وانا اوعدك انك مش هتشوفي وشي تاني طول حياتك
ياسين بغضب وصوت عالي: حووووور اطلعي اوضتك
حور بعياط: لا مش طالعة
ياسين: حوور قسمآ بالله لو مطلعتي اوضتك انتي حرة
حور بخوف طلعت اوضتها ورمت نفسها على سرير وفضلت تعيط
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين تحت
ياسين: ماما انا قولت خلاص لو سمحت انا هاخدها وهمشي من الافصر وخلاص
حنان: هتروح معاها وتسيب امك يا ياسين هتسبني عشانها هي
ياسين بهدؤ: انا عمري ما هسيبك عشان خاطر حد يا أمي بس مينفعش تبقا لوحدها ولا انا غلط
حنان: لا مش غلط بس انت مش هتمشي من هنا
ياسين: يبقا لازم حور تفضل هنا وبعدين مش دي حور بنتك اللي بتحبيها ايه اللي حصل
حنان: كانت بنتي اللي بحبها قبل ما افهمها صح
ياسين: طيب ممكن تستحمليها عشان خاطري انا
حنان: ماشي يا ياسين هستحملها بس عشانك غير كدا مش طيقاها اساسآ
ياسين: ربنا يخليكي لينا يا ست الكل
حنان: ياسين خالتك وبناتها هيجو بعد بكرا يقعدو يومين
ياسين بهدؤ: ينورو يا ماما
ياسين: ملك اطلعي لي حور فوق شوفيها
ملك: حاضر يا ابيه وطلعت عند حور
ياسين:ادهم تعالى معايا المكتب شويا
ادهم: حاضر ورحوا المكتب سوا واول ما دخلو قعدو
ادهم: ياسين هي طنط اتغيرت كدا ليه
ياسين: مش عارف بس حاسس ان منال هي السبب
ادهم: حاسس يعني مش متأكد
ياسين: خلاص متأكد بس هعمل اي مقدرش ازعل امي وانت عارف كدا بس هقدر اهدي الدنيا بنهم لحد ما يرجعو زي الاول
ادهم: انشاء الله خير انا همشي دلوقتي وبكرا نتقابل اشطا
ياسين: ماشي وخرج ادهم وياسين طلع فوق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــ
عند حور كانت بتعيط فالباب خبط
حور: تعالي يا ملك
ملك: نورتي اوضتك من تاني وبعدين انتي لسة بتعيطي ماما بتحبك والله بس
حور: بس اي اتغيرت وغيرت معملتها معايا وانا معرفش ليه المهم معاكي فونك
ملك: ايوآ ليه
حور: طب هاتي ثواني
ملك: خدي اهو حور كتبت رقم ورنت على الرقم اكتر من مرة محدش بيرد فصلت ترن تاني
ملك: انتي بترني على مين يا حور
حور لسة هترد عليها رد
حور: الو يا اسر
اسر: حور انتي كويسة
حور: ايوآ كويسة ياسين رجعني مصر تاني
اسر: واحنا بكرا هننزل مصر
حور: ماما كويسة
اسر: ايوآ كويسة متقلقيش انتي بس
حور: حاضر يا اسر
اسر: رقم مين دا
حور: دا رقم ملك اخت ياسين
اسر: تمام
حور: اسر ولسة هتكمل كلامها
….: حووووووور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)