روايات

رواية حور ياسين الفصل السابع 7 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل السابع 7 بقلم مي

رواية حور ياسين الجزء السابع

رواية حور ياسين البارت السابع

رواية حور ياسين
رواية حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة السابعة

ياسين: خلصتي كلامك خلي لنفسك عشان مش ياسين الصاوي اللي يرجع في كلامو المهم عايز اقولكم على حاجة
حنان: خير يا ياسين
ياسين: خير بأذن الله جهزو شنطكم
حنان: ليه احنا هنسافر
ياسين: ايوآ هناخد اجازة ونسافر كلنا وادهم جاي معانا
ملك: ماما معلش تشوفي ابيه سخن ولا لا
حنان: اخرسي يا ملك وبصت لي ياسين تعالي قرب يابني كدا
ياسين بستغراب: اقرب ليه
حنان: قرب بس وهتعرف ياسين قام فعلآ وقرب من ماكنها وهي حطت ايدها على وشو
حنان: غريبة يعني مش سخن ولا حاجة
ملك وسيف وحور فضلو يضحكو

 

 

ياسين: لا والله ورجع مكانو تاني
حنان: اه والله اصلي غريبة على ياسين الصاوي انو ياخد اجازة
ياسين: ولا غريبة ولا حاجة جهزو نفسكم بس
ملك: طب احنا هنسافر فين
ياسين: هنروح المزرعة بتاعتنا بقلنا كتير مرحنهاش
حنان: فعلآ بقلنا سنين مرحناش هناك واحشني جوها اوي
سيف وملك: لا مش هنروح
ياسين: نعم
سيف: المزرعة يعني قريبة من بيت خالتك وانا نش ناقص فا مش هروح
ياسين بحدة: وانا قولت هنروح كلنا
سيف وملك: اووووف ماشي
سيف: مالك يا حور ليه مش بتكلمي
حور: مفيش
سيف: بما اني هسافر قريب ومش عارف هرجع امتا ماتيجي نخرج انا وانتي وملك
ملك: اشطا وانا موافقة
ياسين: انتو هتجهزو نفسكم عشان هنسافر بليل
سيف: طيب انا هخرج مع صحابي شوية
حنان: سيف متتأخرش
سيف: حاضر وخرج
حور: ماما بعد اذنك انا عايزة اروح الجامعة النهاردة عشان في سيكشن مهم ولازم احضرو
بقلم May Abdo
حنان بصت لي ياسين: ماشي يا حبيبتي اطلعو البسو وياسين هيوصلكم
حور بسرعة: ياسين لا
ياسين: نعم ودا ليه انشاء الله يا هتروحي وانا معاكي يأما مفيش خروج اصلآ
حنان: معلش يا حور خلي يوصلكم انتي لسة تعبانة ولو روحتو لوحدكم انا هكون قلقانة عليكم
حزر بتنهيدة: حاضر يا ماما يلا يا ملك نلبس وطلعو يلبسو
حنان: ياسين خف على حور شوية مش كل حاجة اوامر انت مش ولي امرها
ياسين: والله طب مبلاش الكلمة دي عشان عدتها لي حور بمزاجي وانتي اكتر واحدة عارفة اني ليا الحق اتكلم واقول اي اللي يحصل واي لا
حنان: ماشي يا ياسين بس خف عليها شوية
ياسين: حاضر يا امي
حور و ملك نزلو
ياسين يلا وهرجو من الاقصر وركبو العربية ومشيو وطلو الطريق متكلموش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف راكب العربية وجت عربية تانية خبطت عربيتو نزل بيبص على العربية بتاعتو
سيف: لما انتو مبتعرفوش تسوقو بتتنيلو تركبو عربيات ليه نزلت البنت صاحبت العربية التانية
بقلم May Abdo
…. : انت بتزعق ليه
سيف بصلها: هو انتي

 

 

….: انت
سيف: عاملة اي يا تاليا
تاليا: تمام انت عامل اي يا سيف
سيف: تمام ينفع اللي عملتي في العربية دا
تاليا:معلش بجد انا مكنتش واخدة بالي انا هدفعلك تمن تصليحها
سيف: تمن تصليحها لا ياستي شكرآ
تاليا: طيب باي عشان اتأخرت على الجامعة
سيف: باي فضل باصص عليها لحد ما ركبت عربيتها ومشيت سيف ركب عربيتو ورجع البيت تاني يشوف ملك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في عربية ياسين وصلو
ياسين: هتخلصو امتا
ملك: ساعتين بس
ياسين: تمام انا قاعد في الكافيه اللي هناك دا خلصو ورنو عليا
ملك: حاضر
ونزلو ودخلو الجامعة وياسين مشي راح الكافيه
ملك وحور دخلو السيكشن وتاليا دخلت وراهم
وقعدو وبدأ الشرح
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين مسك فونو ورن على ادهم ورد
ادهم: الو يا ياسين
ياسين: جبت المعلومات عنها
ادهم: ايوآ لما تيجي الشركة هيبقو في مكتبك
ياسين: لا منا مش جاي
ادهم: هههههه قول كلام غير دا دانت ياسين الصاوي
ياسين: مش ناقص تريقتك بالله عليك
ادهم: ماشي طب ابعتلك المعلومات فين
ياسيت: تعالي انا في كافيه ***اللي جنب جامعة ملك وحور تعاليلي على هناك
ادهم: ماشي جيلك ياسين قفل واستنا ادهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان قاعدة بتقرأ في المصحف وسيف دخل حنان صدقت
سيف: ماما فين ملك
حنان: في الجامعة

 

 

سيف: طيب اول ماتجي خليها تطلعلي بسرعة
حنان: ماشي بس في اي
سيف: مفيش حاجة وطلع اوضتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين ادهم وصل وسلم على ياسين وقعدو
ياسين: ها
ادهم: هناء رجعت مصر من خمس ايام وعايشة مع ولادها وجوزها ياسر النصار وانت عرفو طبعآ وابن جوزها…….. الخ
ياسين: ماشي عايزك تخلي حد يراقبها 24ساعة
ادهم: اعتبرو حصل
ياسين: طيب روح انت وجهز نفسك عشان هتسافر
ادهم: مفيش صفقات محتاجة سفر حاليآ
ياسين: لا ماهي مش صفقة هي اجازة عشان هنسافر كلنا المزرعة عندك مانع
ادهم: وانا اقدر
ياسين: طيب روح اجهز وبليل تكون عندي في الاقصر عشان نتحرك كلنا سو
ادهم: تمام باي ومشي ادهم
وياسين فونو رن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وتاليا خلصو سيكشن وخرجو
تاليا: هو انتو ليه مشيتو من الرحلة
ملك: ابيه مردضيش نقعد اكتر من كدا
تاليا: طيب اي رأيكم نخرج شوية بدال الزهق دا
حور: ياريت بس رايحين المزرعة النهاردة
تاليا: الله
ملك: اي رأيك تيجي معانا
تاليا: لا عشان محدش يدايق
ملك: محدش هيدايق ولا اي يا حور
حور: اكيد طبعآ تعالي معانا هنفرح اووي لو جيتي معانا
ملك: بااااس خلاص هتيجي معانا انا هتصل بي ابيه يجي يا خدنا ورنت على ياسين
ياسين: اي يا ملك خلصتو
ملك: ايوآ يا ابيه خلصنا
ياسين: تمام انا دقتقتين واخرجو
ملك: حاضر وقفلت
ملك: يلا عشان هو قالي دقيقتين ونخرج

 

 

حور: يلا
تاليا: وانا همشي يلا هخرج معاكو عشان عربيتي برا
ملك: تمام يلا وخرجو كان ياسين وصل وواقف جنب العربية وماسك فونو
ملك: ابيه ممكن ناخد تاليا معانا
ياسين: اكيد طبعآ تنور
تاليا: شكرآ
ياسين: هخلي سيف وملك يجو يخدوكي قبل ما نتحرك
تاليا: تمام بعد اذنك همشي انا
ملك وحور: باي ومشيت تاليا وركبو حور وملك وياسين العربية وساق العربية وطول الطريق حور ماسكة فونها وبتبتسم وملك حطا الهاند فري في ودنها وفي ملكوت تاني خالص مع الاغنية وياسين عايز يعرف حور بتكلم مين وتبتسم كدا وبعد وقت وصلو الاقصر ودخلو
بقلم May Abdo
ياسين: دادة سعاد
سعاد: نعم يابني
ياسين: ماما فين
سعاد: طلعت اوضتها ترتاح شوية
ياسين: ماشي ملك اجهزو
سعاد: ملك يا بنتي سيف سأل عليكي اكتر من 20مرة وعايزك فوق
ملك: انا ليه هطلع اشوفو وطلعت حور طلعت وراها
ياسين طلع اوضة حنان وخبط
حنان: ادخل ياسين دخل
ياسين: ماما عاملة اي
حنان: انا كويسة طول ما انتو جنبي ياسين متبعدش سيف انا خايفة عليه
ياسين: متخفيش يا ماما
حنان: يعني مش هترج عن اللي في دماغك
ياسين: ماما سيبك بقا المهم يا ست الكل تجهزي انا خليت حد ينضف المكان هناك وادهم وتاليا صاحبة ملك جيين معانا
حنان: ينورو يا بني
ياسين طيب انا هطلع اجهز وانتي اجهزي عشان نتحرك
حنان:طيب يا بني خرج ياسين ياسين دخلو اوضتو بدأ يجهز
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف وملك وحور
ملك: تعرف مين جاي معانا
سيف: مين
حور: حبيبة الاقلب

 

 

سيف: تاليا
ملك وحور بصو لبعض واتأكدت شكوكهم
ملك: ايوآ هيا صح انت كنت عاوز اي سألت عليا كتير
سيف: كنت هقولك اعزمي تاليا بس خلاص هي جاية
حور: طب يلا يا خفيف البس عشان نروح ناخدها من البيت عندها
سيف: هوا يلا برا بقا انتي وهي
ملك: انا حاسة اننا بنطرد
حور: حاسة ومش متأكدة مثلآ هههه يلا نروح نجهز
روح اوضهم وجهزو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين نزلو كلهم وادهم وصل
ملك: يلا يا حور انتي وسيف نروح نجيب تاليا
حنان: لا سيبو حور معايا ويلا مشيو سيف وملك
حنان: احنا هنتحرك امتا ياسين: لما سيف وملك يجو هنتحرك على طول
حنان: ماشي خلي حد يطلع الشنط في العربية
ياسين: الشنط في العربية
وبعد وقت وصلت عربية سيف وخرجت حنان وحور وادهم وياسين
ياسين هنروح بي عربيتين
ملك: اشطا انا وحور وسيف وتاليا في عربية وماما وانت وادهم في عربية
حنان: ماشي وركبو كلهم وياسين كان متغاظ اووي ان حور ركبت في عربية تانية وهما ماشين سيف شغل اغاني وبقو يغنو ويضحك وهزرو بي صوت عالي
ياسين قطع عليهم الطريق ونزل: حضرتكو عاملين فرح في العربية
سيف: في اي يا ياسين
حنان فهمت ياسين عمل كدا ليه وحست بغيرتو على حور: خلاص يا ياسين تعال يا ادهم اركب معاهم وانتي يا حور تعالي اركبي معايا حور نزلت وهي مدايقة وادهم ركب مع سيف ومشيو

 

 

حور ركبت هي وحنان وياسين ساق
حور فونها رن وكلسنت وفضل يرن وهي تكلسن
حنان: ما تردي يا بنتي
حور: رقم مش مهم يا ماما وجالها مسدج شافتو وابتسمت وكل دا وياسين هيموت من الغيرة وبعد وسعات وصلو اخيرآ ولقو……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى