رواية حور ياسين الفصل الرابع 4 بقلم مي
رواية حور ياسين الجزء الرابع
رواية حور ياسين البارت الرابع
رواية حور ياسين الحلقة الرابعة
عند ياسين الباب خبط
ياسين واقف قدام المرايا: ادخل
حنان دخلت وقعدت عى الكرسي: مالك يا ياسين شكلك مدايق
ياسين: لا يا ماما مفيش حاجة
حنان بشك: متأكد
ياسين: اه متأكد يا ست الكل
حنان: ربنا يحميك يا حبيبي يارب
ياسين وهو بيبوسو ايد حنان: ويخليكي لينا يارب يلا همشي انا خلي بالكو من نفسكم لو حصل اي حاجة رني عليا
حنان: حاضر يابني ربنا يوفقك ويحميك يارب
خرج ياسين وحنان سوا من الاوضة
ياسين: اومال سيف فين
حنان: سيف فوق مع ملك وحور
ياسين: بضيق ماشي سلام ومشي ياسين وحنان طلعت عند ملك وحور
ملك: ابيه ياسين مشي
حنان: ايوا
ملك: واحنا بكرا هنسافر وكل حاجة جهزا
حنان: واستاذ سيف هيروح ازاي معاكو ادهم هيلاحظ غيابو واكيد هيقول لي ياسين
سيف: لا منا هقول لي ادهم اني تعبان وهاخد يومين اجازة ارتاح فيهم
حور: اشطا
حنان: عاشية مع فريق عصابة
حور: فين دول
حنان: انتم اهو يا حبيبتي انا هقوم ارتاح شوية قبل ما اطق منكم وقامت دخلت اوضتها وصلت صلاة العشاء
ونامت شوية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خرج ياسين من الاقصر وركب العربية ورن على ادهم
ادهم: الو
ياسين: انا طالع على المطار
ادهم: ترجع بسلامة ياصاحبي
ياسين: تمام سلام عشان وصلت المطار
ادهم: سلام وقفل ياسين وركب طيارتو الخاصة وبعد سعات في الطيارة وصل امريكا وركب العربية وصل فيلا في قمة الجمال واول ما وصل طلع اوضتو واخد شور ونام
(ملحوظة: ياسين عندو فيلا في اي بلد فيها فرع من الشركات بتاعتو بحكم الشغل)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان صحيت ونزلت تحت لقت حور لوحدها.
حنان: اومال في بقيت فريق العصابة
حور: سيف خرج وملك طلعت قالت هنام شوية
حنان: ربنا يهديكو يارب المهم فونك معاكي
حور بستغراب: ايوآ معايا
حنان: طب اتصلي على ياسين عشان فوني فصل
حور بخوف بسيط: حاضر يا ماما واتصلت علي ياسين
………
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين نام اول ماوصل وصحي على رنت فونو
ياسين بنوم: الو
حور: اتفضل يا ابيه ماما عايزة تكلمك ومستنتش يرد وادت الفون لي حنان
حنان: الو يا ياسين كدا مترنش عليا
ياسين: معلش يا ست الكل بس والله اول ما وصلت نمت حتى مرحتش الشركة
حنان: ماشي يا حبيبي انا كنت خايفة عليك
بقلم May Abdo
ياسين: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي وبعدين يعني هو انا عيل صغير
حنان: لا مش صغير بس هفضل اخاف عليك…. قطع كلامهم صوت سعاد
سعاد: يا هانم الطلبات وصلت تعالي شوفيها
حنان: طيب+انا هقفل يا ياسين وابقا ارن عليك
ياسين: ماشي ياماما ادي الفوت لي حور
حنان: ماشي خدي يا حور الفون ياسين عايزك خدت حور الفون وحنان راحت مع سعاد
حور: الو يا ابيه حضرتك عايز حاجة
ياسين: حور انتي لسة زعلانة مني عشان زعقتلك
حور: لا يا ابيه خلاص… سيف جه من برا بصوت عالي
سيف: ملك حوور ولقا حور قاعدة قعد جنبها
سيف: حور جهزتو الشنط حور خافت فا قفلت في وش ياسين
حور بخوف: الله يخربيتك كنت بكلم ياسين واكيد سمعك
سيف: بتكلمي ياسين
حور: ايوآ اكيد سمعنا يا نهار اسود ومسكت فونها وقفلتو
نزلت ملك: مالك يا حور
حور: روحنا في داهية ياسين عرف
ملك: مين اللي قالو
حور: محدش قالو سمع سيف وهو بيقول جهزو شنط
سيف: طيب اهدو كدا حور افتحي فونك ولو رن وسألك قولي ان الشنط دي فيها هدوم هنتبرع بيها
ملك: فكرا حلوة حور فتحت فونها ولقت اكتر من 11مكالمة من ياسين
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين شك لما حور قفلت في وشو وقال بستغراب: شنط اي اللي جهزوها ورن تاني على حور لقا القون مقفول وفضل يرن كتير لحد ما الفون فتح تاني وحور ردت
حور بتوتر: الو يا ابيه معلش الفون علق
ياسين بشك: ماشي بس شنط اي اللي تجهزوها
حور: شنط فيها هدوم مش عايزنها هنتبرع بيها
ياسين: تمام يا حور
حور: سلام يا ابية وقفلت بسرعة
ياسين رن عل ادهم وادهم رد
بقلم May Abdo
ياسين: الو يا ادهم عايزك تبعت حد يراقب سيف وملك وحور لو خرجو من الاقصر ويعرف هما راحو فين
ادهم: ماشي بس هو في حاجة
ياسين: اعمل اللي بقولك عليه دلوقتي وهبقا اقولك بعدين
ادهم: ماشي سلام وقفل
ياسين: ياترا بتخططو لي اي والله لو اللي في بالي لهوريكو ومسك لاب بتاعو يشتغل عليه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور بعد ما قفلت
ملك: ها قالك اي
حور: مقلش مش عارفة بس شكلو اقتنع
ملك: اكيد اقتنع ياسين لو شاكك كان زمانو في الاقصر
سيف: معاكي حق في دي
حنان جت: يلا يا ولاد عشان تتعشو قامو التلاتة وراحو يتعشو
حنان: ها برضو لسة عايزين تسافرو
ملك وحور: ايوآ
حنان: طيب ربنا يستر بس المهم ترجعو قبل ياسين
حور: دول يومين وبس يعني هنرجع قبلي بي كتير
حنان وهي بتقوم: طيب انا رايحة اوضتي وياريت تنامو بدري
سيف: ماشي يا ماما قامت حنان وراحت اوضتها
حور: وانا هقوم انام باي وطلعت
ملك: وانا كمان
سيف: يعني انا اللي هقعد وقام طلع وكل واحد دخل اوضتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح حور صحيت بدري ونزلت
لقت حنان قاعدة بتقرأ قرأن حنان لما شافتها صدقت
حنان: صباح الخير
حور: صباح النور يا ماما
حنان: صاحية بدري اووي كدا ليه
حور: مش عارفة يمكن عشان نايمة بدري
حنان: ماشي يا حبيبتي هتسفرو امتا
حور: مش عارفة بس تقريبآ الساعة 9
حنان: ربنا يستر ويحميكو من كل شر
حور: اللهم امين ويخليكي لينا يارب
نزلت ملك وسيف
حنان: صاحين بدري يعني
سيف: عشان هنتحرك من هنا الساعة 8 ونص يعني كمان ساعة بظبط
ملك: طب انا جعانة
حنان: هروح اخلي سعاد تحضر الفطار قامت حنان وراحت المطبخ
وبعد ربع ساعة حنان: يلا الفطار جهز
قامو وكلو وبعد شوية
سيف: يلا قومو اجهزو
ملك وحور: حاضر وقامو طلعو لبسو ونزلو بعد شوية
ملك: سيف احنا هنروح بي الباص تبع الرحلة ولا العربية
سيف: بي العربية طبعآ يلا وقامو
حنان: سيف خلي بالك منهم
سيف: متخفيش يا ماما يلا سلام
حنان: ربنا يحميكو يارب ويبعد عنكم كل شر يارب
وخرج سيف وملك وحور وحطو الشنط في العربية
وركبو ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين كان قاعد بيخلص شوية ورق فونو رن
ياسين: الو يا ادهم
ادهم: ياسين الراجل اللي خليتو يراقب سيف والبنات بيقول انهم حطو شنط سفر في العربية ولسا خرجين من الاقصر
ياسين: تمام خلي يروح وراهم
ادهم: حصل وهو وراهم دلوقتي ياسين قفل
ياسين: ماشي انا هوريكو بقا بتكدبو عليا انا ياسين كان في الشركة من امبارح خلص الورق كلو
ياسين مسك فونو
ياسين: الو خليهم يجهزو الطيارة كمان ساعتين
….: حاضر يا فندم قفل ياسين وخرج من الشركة وطلع على الفيلا خد شور ولبس وخرج لي الطار
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وسيف وملك في العربية مشغالين اغاني وعمالين يهزرو طول الطريق وبعد سعات وصلو شرم ونزلو في قدام الاوتيل اللي باص رحلة وقف عند سيف
وخدو اوضتين اوضة لي ملك وحور واوضة لي سيف
ولسا هيطلعو الاوض قطعهم صوت
……: حووور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)