روايات

رواية حور ياسين الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم مي

رواية حور ياسين الجزء الخامس والثلاثون

رواية  حور ياسين البارت الخامس والثلاثون

رواية حور ياسين
رواية حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة الخامسة والثلاثون

عند حور بعد وقت وصلو مكان كدا ونزلو واول ما نزلو واحد من الحرس

الحارس: اسر باشا الحاجة جاهزها ندخلها دلوقتي

اسر: ايوآ يلا يا محمد يلا يا حور

حور: احنا فين

اسر: بصي كدا على الاسم دا

 

 

 

حور بصيت: دار ايتام هناء دا بأسم ماما

اسر: ايوآ ماما اسست دار الايتام دا من عشر سنين

محمد: جيت معاها قبل كدا كتير انا و اسر قولنا نجيبك معانا النهاردة

حور بدموع: الله يرحمها

اسر: حور بلاش عياط او دموع ادعيلها احسن يلا ندخل ودخلو

واحدة كبيرة جات عليهم: اهلآ اهلآ يا اسر نورتو

اسر: اهلآ بحضرتك عاملة اي يا طنط صفاء

صفاء: لا لا اي طنط دي اسمي صفاء عادي

محمد: قال طنط قال واحشتني يا صوفي والله

 

 

 

صفاء بطيبة: وانت كمان يا محمد يلا تعالو اتفضلو

                          ««استوووووب»»

صفاء عندها 50سنة حنينة جدآ كانت صاحبة هناء كانت متجوزة وعندها بنت بس ماتت هي وجوزها في حادثة ومن ساعتها وهي ماسكة الدار

نرجع بقا تاني لي رويتنا

اسر: يلا بصي الحرس معاهم حاجات خلي حد يدخلهم جوا لو سمحت اما الالعاب لا حور هتوزعهم على الاطفال

صفاء: مشاء الله دي حور اللي كانت هناء يتحكيلي عنها كبيرتي وبقيتي زي الاقمر يا حور

حور: شكرآ

اسر: طب احنا في الجنينة الاطفال هناك صح

 

 

 

صفاء: ايوآ اتفضلو انتو وانا هبقا اجي وراكو

محمد: اشطا يا صوفي ودخلو الجنينة والاطفال كلهم جريو على اسر عشان عرفينو وبيحبو

وحور ادتهم الهداية وفضلو يلعبو مع بعض كتير ويرسمو وحور كانت فرجانة اووي وهي معاهم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــ

عند ملك في الجامعة بعد ماقفلت في وش ادهم

ملك: هو انت عايز اي تاني

..: فين حور ومجتش ليه النهاردة معاكي

ملك: وانت مالك يا فهد ابعد بقا عن حور حور خلاص اتجوزت ياسين اخويا

فهد بعصبية: ملك متستفزنيش احسلك واقولها اني مش هسيبها كتير وهتبقا ليا

ملك بسخرية: بتحلم يا فهد ملك خلاص بقت حرم ياسين الصاوي

فهد: بكرا تشوفي حور هتبقا مع مين وبعدين حور لو مجتش بكرا في حبة صور ليا انا وهي مفبركهم بطريقة حلوة اظن لو ياسين شافها هيرمي حور رميت الكلاب خليها تيجي نتفاهم احسن

ملك: ياسين بيثق جدآ في حور يا فهد ويلا غور من هنا

فهد: متنسيش تقوليلها سلام

 

 

 

ملك: انا لازم اقول لي حور وربنا يستر بقا ملك راحت السيكشن وهي خايفة وقلقانة على حور

ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــ

عند ياسين وصل الشركة ودخل مكتبو

السكرتيرة: ياسين بيه في اجتماع عند حضرتك النهاردة كمان نص ساعة وبقيت الاجتماعات بكرا وفي ورق عايز حضرتك ترجعو وتمضي عليه

ياسين: تمام يا رقية هاتيلي بس قهوة وبعدين هحضر الاجتماع والورق في الاخر تمام

رقية: تمام يا فندم بعد اذنك وخرجت

ياسين كان قاعد بيفكر في حور لحد بعد شويا رقية دخلت ومعاها الاقهوة وخرجت وبعديها بربع ساعة دخلت تاني

رقية: ياسين بيه الاجتماع دلوقتي

ياسين: تمام فين ادهم

 

 

 

رقيه: في مكتبو يا فندم انديهولك

ياسين: لا انا ريحلو وخرج من مكتبو راح على مكتب ادهم وخبط ادهم كان خارج

ياسين: رايح فين

ادهم: مشوار كدا وراجع

ياسين: عندنا اجتماع دلوقتي

ادهم: احضرو انت ي ياسين وسيبني اغور في داهية

ياسين: في اي طيب

ادهم: الهانم اختك كنت بكلمها وبعدين سمعت صوت شخص وبعدين قفلت الفون والله لهخلي يومها اسود

ياسين: في اي ادهم بتكلم كدا ليه وبعدين انتو لسة مفيش حاجة رسمي عشان تكلمو بعض

ادهم: طيب انا غلطان اني كلمتها بس سيبني اروح اشوف مين دا

ياسين: لا

 

 

 

ادهم بعصبية: هو اي اللي لا

ياسين: اتنيل اقعد وانا هعرف واقفة مع مين دلوقتي

بس صدقني انا عارف ملك كويس

ادهم: ماشي وانا عارفها برضو بس ممكن يكون حد بيدايقها او يرخم عليها

ياسين: محدش يقدر دا انا انسفو من عل الارض نسف و مسك فونو رن على حد

ياسين: الو ملك هانم فين

…: في الجامعة يا فندم

ياسين: تمام ادخل شوفها بتعمل اي بس من بعيد

….: تمام ثواني يا فندم دخل الحارس

….: الو يا فندم واقفة مع واحد

 

 

 

ياسين بعصبية: افتح الكاميرا وريني

..: حاضر يا فندم فتح الكاميرا وظهرت ملك انها واقفة مع فهد وبيتكلمو

ياسين بعصبية: خليك مكانك انا جاي حالآ لو في حاجة حصلت قولي

ادهم: في اي هي كويسة

ياسين: ايوآ بس واقفة مع زفت اللي اسمو فهد دا

ادهم: يبقا اكيد بيدايقها والله لدفنو

ياسين: ادهم اعقل كدا واحنا هنأدبو خرجو الأتنين من الشركة و ركبو العربية واتجهو لى الجامعة

ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ

عند سيف بعد ما مودة مشيت

اسماء: مش يلا ولا هتروح معاها

 

 

 

سيف: لا يلا ومشيو

اسماء كانت غيرانة اوووي من مودة وان سيف مش قالها انها حبيبتو وهتبقا خطيبتو فا فكرت ان سيف كان بيكدب عليها لما قالها بحبك

سيف واسماء راحو الكافتيريا حنان كانت قاعدة

حنان: اقعدو يلا خلصتي يا اسماء

اسماء: ايويآ يا خالتو خلصت بس ممكن نمشي عشان تعبانة شويا

حنان: ماشي يلا يا بنتي وركبو العربية ومشيو وسيف كان مستغرب تجاهل اسماء لي

وبعد وقت وصلو الاقصر ونزلو ودخلو وكانت منال وايمان قاعدين

منال بفرحة: اسماء تعالي بسرعة

اسماء: خير يا ماما

منال: اقعدي يا اسماء وانتو كمان اقعد

 

 

 

حنان: في اي

منال: احنا هنرجع بكرا صبح

حنان: ليه ما انتي قولتي امبارح هنقعد كام يوم كمان

منال: اصلي دكتور احمد ابن عم اسماء رجع من امريكا وطالب ايد اسماء وابوها قال لازم نرجع عشان نقرأ الفاتحة ونعمل خطوبة

سيف سمع كلام منال ووشو قلب غضب

حنان بفرحة: مبروك يا سوما بجد فرحتلك اووي

منال: ها موافقة صح وبعدين انتي من زمان وانتي متعلقة بي احمد وزعلتي اووي لما سافر

اسماء وهي بتبص لي سيف وعنيها فيها دموع: ايوآ يا ماما موافقة وطلعت اوضتها بسرعة

حنان: كسفتيها يا منال مش كدا

 

 

 

منال: بجد فرحانة اووي يا حنان

سيف: بعد اذنكم انا طالع اوضتي شويا

حنان: ماشي يا حبيبي سيف طلع وساب منال وحنان وايمان بيتكلمو

ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ

عند اسماء في اوضتها اول ما طلعت عيطت وبعدين الباب اتزق واتفتح وسيف دخل والغضب والعصبية متملكا وعيونو حمرا من كتر الغضب

سيف بغضب: اي اللي انا سمعتو دا

اسماء مسحت دموعها: اي

سيف مسك دراعها جامد: هو اي اللي اي انتي ازاي توافقي وانتي عارفة اننا بنحب بعض

اسماء: قصدك كنت انت بتمثل عليا الحب

سيف: اي اللي انتي بتقولي دا

 

 

 

اسماء: اللي سمعتو واتفضل اخرج برا

سيف: يابنتي هو انتي مجنونة بحالات يعني انتي من يومين بس معترفالي بحبك دلوقتي اي اللي جد

اسماء: مكنتش اعرف انك بتكدب عليا وبتمثل عليا دور الحب يا سيف بيه

سيف: مين قال كدا والله انا بحبك طيب اي اللي يثبتلك اني بحبك

اسماء: معرفش

سيف: اسماء انتي بحبيني انا ولا هو

اسماء بدموع وحزن: لأسف انت

سيف وهو بيحاول يبقا هادي: طب ليه لأسف

اسماء: يعني انت مشفتش نفسك وانت بتحضنها

 

 

 

سيف: مين دي قصدك مودة والله دي زميلتي بس

مش اكتر ولو هي اللي مزعلاكي اعتبريني معرفهاش تاني بس انتي تهدي

اسماء: ماشي حتى لو هديت بابا موافق على احمد

سيف بعصبية: يوووو متجبيش سيرة زفت دا

اسماء: متشتموش

سيف: تعرفي انا هغور من وشك قبل مضربك دلوقتي ولما يجي ياسين هخلي يكلم بباكي ويقنعو سلام وخرج من الاوضة واسماء فرحانة اووي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ

عند ملك كانت خلصت السيكشن وكانت خارجة خلاص من الجامعة بس لقت عربية ياسين واقفة ونزل منها ادهم وياسين

ياسين: ملك كنتي واقفة بتعملي اي مع فهد

ملك بتوتر: فهد وانا هقف معاه ليه

 

 

 

ادهم بغضب: ملك متكدبيش عشان شوفناكي

ملك: عادي كان بيسألني على حاجة مش اكتر

ياسين: وانتي تقوفي معاه ليه اساسآ اركبي يا ملك وحسبنا في البيت ركبو التلاتة العربية وبعد وقت وصلو الاقصر ياسين: ملك تعالي المكتب

ملك: حاضر ودخلو التلاتة المكتب وحنان مستغربة ان ياسين متكلمش

ياسين: ملك كنتي واقفة مع زفت ليه

ملك بتوتر و خوف: كان عايز يسأل على

ياسين: على حور صح

ملك: ايوآ وقال……. وحكتلو كل حاجة فهد قالها

ياسين: حور متعرفش حاجة عن الكلام دا

 

 

 

ملك: بس

ياسين: ملك اللي قولتو يتسمع

ملك: حاضر انا طالعة اوضتي

ياسين: اتفضلي ملك خرجت

ادهم: يلا نروح الشركة

ياسين: يلا وخلي الراجل بتاعنا اللي ورا فهد يجيبلي كل المعلومات الفترة اللي فاتت

ادهم: تمام يلا وخرجو من المكتب

حنان: رايحين فين

ياسين: الشركة فين سيف

سيف: انا اهوووو

ياسين: يلا على الشركة

سيف: يلا يا خويا يلا هرجو التلاتة من الاقصر وركبو العربية واتجهو لي الشركة تاني وبعد ما طلعو المكتب

سيف: ياسين عايز اقولك على حاجة

 

 

 

ادهم: وانا كمان

ياسين: مش وقتو دلوقتي لما نخلص نبقا نتكلم واتفضلو روحوا جهزو لي الاجتماع

سيف وادهم: اووف حاضر وخرجو وياسين بص في ساعة لقاها اتنين مسك فون ورن على حور فونها مقفول اتنهد بديق والسكرتيرا دخل

رقية: ياسين بيه الاجتماع جاهز يا فندم

ياسين: حاضر انا جاي اهووو وخرج من كتبو ودخل اوضت الاجتماعات الخاصة بي الشركة وبدأ الشغل

ـــــــــــــــــــــــــــبقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ

عند حور كانت لسة في دار بتلعب مع الاطفال عي ومحمد

صفاء: شكلها طفلة اوووي وحنينة بجد ربنا يحميها

اسر: يارب

صفاء: اسر ماتتجوز حور

 

 

 

اسر: حور مكتوب كتبها على ابن عمها اصلآ

صفاء: يا خسارة يلا مش مشكلة ربنا يسعدها ويسعدك يابني

اسر: يارب

محمد: حوووور احدفي الكره ليا

حور: لا لا وحدفتها لطرف التاني وكانت بتلعب بي طفولية ونسيت كل حاجة

طفلة: ممكن لو سمحت ترسمي معايا

حور: من عنية انتي اسمك اي يا قمر

الطفلة: جودي

حور: الله اسمك جميل جدآ يا جودي

جودي: وانتي كمان

حور: طيب يا احلى جودي هترسمي اي

جودي: مش عارفة

حور: طب اي رأيك نرسم ورد واشجار

 

 

 

جودي: ماشي يلا وبدأو الاتنين يرسمو ومحمد كان طول الوقت بيصورها ويصور الاطفال

بعد وقت خلصو رسم

جودي: الله الرسمة جميلة جدآ

حور: ايوآ برافو عليكي

محمد واسر راحو عند حور

محمد: يلا نتصور صورة لينا كلنا

حور: يلا حور قعدت عل الارض جنب الاطفال هي ومحمد واتصورو سوا كلهم

اسر: يلا يا حور انتي ومحمد

حور بزعل: هنمشي

اسر ببتسامة: ايوآ وبعد كدا هنيجي كل اسبوع يوم

حور: ماشي بس هي الساعة كام

محمد بص لساعة: نهار اسود الساعة 5:30

 

 

 

حور: يلهوي يلهوي ياسين هيولع فيا اخلصو روحوني

اسر: طب يلا اركبو محمد واسر وحور ركبو ومشيو اتجهو لا قصر ياسين الصوي

ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسين كان خلصو الاجتماع وبعدين تعبو

ياسين: انا هروح

سيف: وانا

ادهم: وانا كمان

ياسين: طب يلا

ادهم: ياسين انا عايزك في موضوع

ياسين: خلي بكرا انت وهو هقعد معاكم وابقو اقولو اللي انتو عايزينو كلو اما دلوقتي هموت وانام

ادهم: تمام بكرا يلا سلام وخرج وركب عربيتو ومشي

سيف: يلا يا ياسين

ياسين.: ماشي وخرجو ركبو عربيتهم واتجهو للقصر

 

 

 

ـــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ

عند حور وصلو وسلمت على اسر و محمد ودخلت الاقصر

…: مالسة بدري ي هانم

حور: ها انا وووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى