رواية حور ياسين الفصل الثالث و العشرون 23 بقلم مي
رواية حور ياسين الجزء الثالث و العشرون
رواية حور ياسين البارت الثالث و العشرون
رواية حور ياسين الحلقة الثالثة والعشرون
ياسين: ادخل يا سيف. حور دخلت
حور: انا مش سيف
ياسين: نعم يا حور عايزة حاجة
حور: اه لا اه لا لا
ياسين بأستغراب: اه ولا لا
حور: ممكن نتكلم شويا
ياسين: اتفضلي اقعدي واتكلمي
حور: ياسين لو سمحت ممكن اروح الجامعة
ياسين: حور انا قولت لا قبل كدا
حور: يرضيك سنة تروح من عمري واعيدها تاني
ياسين: ايوآ يرضيني
حور بدموع: ياسين والله انا مش هخالف كلامك بعد كدا بس خليني اروح الجامعة تاني بالله عليك
ياسين: بس بشرط
حور: انا موافقة
ياسين: مش تعرفي اي هو الشرط الاول
حور: اي هو طيب
ياسين:هوديكي واجيبك +متكلميش هيثم +ملكيش دعوة بأي حد هناك وبذات لو شاب+ ولو اسر راحلك تتصلي بيا وتمشي وتسيبي فهمتي يا حور
حور بطفولية: فهمت فهمت ها اروح بكرا مع ملك
ياسين:حاضر يا حور هتروحي بكرا
حور: احم طب يعني ممكن طلب تاني
ياسين فهم هي هتقول اي: لا يا حور مش هتروحي عندها تاني ولا حتى تشوفيها
حور بدموع: ياسين بالله عليك طب بص هكلمها من فونك مش من فوني و قدامك بس اطمن عليها مش اكتر
ياسين بنفاذ صبر: ماشي يا حور وداها الفون
حور خدت الفون بفرحة ورنت على هناء وردت
هناء: الو مين
حور: ماما انا يا حبيبتي عاملة اي
هناء: حور عاملة يا قلبي واحشتني اووي ياروحي انتي فين يا حور مش هتيجي تشوفيني تعالي وانا هطلقك منو متخفيش يا حور
حور: احم ماما انا كويسة ودا فون ياسين يا ماما المهم الدكتور قالك اي هتعملي العملية فين وامتا
هناء: تعبانة وهعمل العملية كمان يومين او تلاتة
هتبقي معايا مش كدا يا حور ولا هتسمعي كلام زفت دا ومش هتيجي
حور: مش عارفة بس هستأذن من ياسين وهحاول اقنعو يا ماما
ياسين: حور مش كفاية كدا ولا اي
حور: حاضر سلام يا ماما وانا هرن عليكي تاني سلام وقفلت ياسين: بقا انا زفت
حور: انا اسفة معلش انت اكيد سمعت انها هتعمل العملية كمان يومين ممكن اكون معاها لو سمحت
ياسين: هبقا اوديكي يوم العملية تشوفيها
حور: بس
ياسين: حور متخلنيش اقول مش هتشوفيها خالص
حور بزعل: حاضر يا ياسين وكانت هتخرج ياسين مسك ايدها ياسين: حور متزعليش بس بجد كلامها دايقني اووي يا حور فا متزعليش يا حور لو سمحت
حور: حاضر يا ياسين بس متنساش الجامعة بكرا
ياسين: مش هنسا يا احلا حور في الدنيا
حور: قصدك حور انا يعني ولا انت بتكلم حد غيري
ياسين بضحك: لا بكلمك انتي يا حور
حور بستغراب: يمكن سلام وخرجت من المكتب
ايمان بغيظ: كل دا بتعملي اي عند ياسين يا حور
حور: وانتي مالك يا ايمان
ايمان: هو اي اللي مالي هو مش هيبقا جوزي
ياسين خرج من المكتب على كلام ايمان
ياسين: اديكي قولتي هيبقا يعني لسة مش خطيبتي حتى عشان تسألي بس اللي نسيتي ان حور مراتي
ايمان بغيظ: بقا كدا يا ياسين ماشي ومشيت
حور بدموع: مكنش لي لازمة انك تقول كدا عشاني
ياسين مسح دموع حور: حور انتي مكتوبة على اسمي يعني هي ملهاش دعوة انتي هنا اللي تسألي مش هي ومش كل حاجة تعيطي يا حور سامعة
حور: حاضر بعد اذنك ومشيت
ياسين لنفسع: بحبك يا قلب ياسين ودخل مكتبو تاني
ـــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ايمان راحت عند حنان ومنال وهي بتعيط بكدب
منال: مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه
ايمان بدموع تماسيح: مفيش
حنان: مالك يا بنتي في اي حد زعلك انتي كويسة
ايمان: حور حور خلت ياسين يزعقلي وقالي ان هي ست البيت هنا وهي مراتو
حنان: بقا كدا ماشي وقامت راحت عند مكتب ياسين بغضب و ايمان ضحكت بخبث
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdoـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت عند سيف كان قاعد بيكلم في الموبيل
حور: سييييييف
سيف بفزع والفون وقع منو: في اي مين مات
حور بضحك: ههههه لا محدش مات بس ياسين وافق اني اروح الجامعة بكرا وانا كلمت ماما
سيف: حووور انتي هبلة خضتيني الله يخربيتك
حور: انت كنت بتكلم مين
سيف: وانتي مالك
حور: اكيد هي صح حبيبة الاقلب
سيف: لا اسكتي بقا واحكيلي ياسين قالك اي بظبط
حور: …….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في مكتبو كان بيكلم في الفون
ياسين: خلاص قولت هنزل بكرا
ادهم: تمام انا زهقت والله المهم عملت اي في الموضوع اللي قولتلك عليه
ياسين: هقول بس مش دلوقتي
ادهم: يعني انت موافق
ياسين: بعدين بقا
ادهم: يوووو ماشي يا ياسين وقفل
ياسين بضحك: والله لدوخك الاول يا ادهم بس استني
ودخلت حنان من غير ما تخبط
حنان: انت قولت اي لي ايمان
ياسين: قولت اي يا ماما
حنان: ياسين مش عشان حور تزعق لي ايمان وبعدين مين دي اللي ست البيت هو انا موت ولا اي يا ياسين بيه هي لحقت نستك اني هنا الكل في الكل
ياسين بهدوء: انا مقدرش اقول الكلام دا والكل عارف انتي اي هنا يا امي ولا حور ولا غيرها تقدر تغير الكلام دا وبعدين يا امي انا مزعقتش لي ايمان انا فهمتها براحة انا ملهاش دعوة بي حور مش اكتر
حنان: ياسين خلي حور تروح عند هناء وطلقها وخلاص
ياسين: هتروح عند هناء في حالة واحدة بس
حنان: واي هي
ياسين: لما اموت يا امي تبقي تمشيها تمام
حنان: بعد الشر عليك اوعى تقول كدا تاني
ياسين: امي لو مش عايزة حور اللي انتي مربيها تبقا هنا تمام انا مش هقول حاجة همشي انا ومراتي من هنا
حنان: يووو يا ياسين كل مرة تقولي نفس الكلام تخليني اخرس ومقدرش اقولك حاجة المهم تخلي حور تعتذر من ايمان
ياسين: ماما حور مش هتعتذر من حد وبعدين هما مش هيمشو بقا ولا اي
حنان: اي اللي انت بتقولو دا
ياسين: ولا حاجة يا ماما
حنان: انا تعبت يا ياسين خلاص اعمل اللي تشوفو صح
وخرجت وياسين قام خرج من الاوضة وطلع فوق
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور قاعدة مع سيف وبيكلمو ويضحكو بصوت عالي
ياسين: حووور
حور قامت: نعم
ياسين: على اوضتك يا حور
حور: ها ليه
ياسين: هو اي اللي ليه قولت على اوضتك
حور: حاضر وجريت عل اوضتها
سيف: خلصت غيرة ولا لسة ياسين ضربو لكمية في وشو ياسين: اه خلصت يا خويا وخرج من اوضة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــ
عند ملك في الجامعة
..: انسة ملك انسة ملك
ملك: نعم يا دكتور هيثم
هيثم: عاملة اي
ملك: الحمدالله هو في حاجة
هيثم: ايوآ هي حور مبتجيش ليه الجامعة
ملك: تعبانة شوية
هيثم: طب هي كويسة
ملك: ايوآ الحمدالله
هيثم: طيب ممكن اجي عندكم النهاردة
ملك بستغراب: اتفضل عادي
هيثم: تمام ممكن تبعتيلي العنوان في رسالة
ملك: حاضر وبعتتو ممكن امشي.
هيثم: ايوآ ايوآ اتفضلي ملك مشيت وروحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــــــ
عند حور دخلت اوضتها وياسين دخل وراها
ياسين: ينفع تهزري مع سيف كدا
حور: عادي يعني هو اخويا مفهاش حاجة
ياسين: بس هو مش اخوكي يا حور هو ابن عمك
حور: بس احنا متربين مع بعض ف عادي
ياسين: حور انا قولت هزار وضحك مع سيف بشكل دا ممنوع فهمتي ولا لا
حور: حاضر يا ياسين اي اوامر تانية
ياسين: اووووف حور ممكن تفهمي غلط انك تهزري مع حد كدا تمام ودي مش اوامر يا حور دا طلب
حور ببتسامة: حاضر
ملك دخلت اوضت حور
ملك: حور عاملة اي
حور: تمام بكرا هروح معاكي الجامعة
ملك: بجد
حور: ايوآ بجد انا فرحانة اوووي
ملك: ايوا بقا المهم قبل ما انسا ابيه
ياسين: نعم
ملك: دكتور هيثم طلب يجي هنا وانا بعتلو العنوان وهو جاي النهاردة وبس
ياسين: ودا جاي لي بقا
ملك: والله معرف بس اكيد جاي يطمن على حور عشان سأل عليها وانا قولت انها تعبانة ومش هتعرف تيجي
الجامعة اليومين دول
ياسين: وهو يسأل لي على حور كانت من بقيت اهلو
ملك: والله معرف
ياسين وهو باصص على حور: لما يجي نشوف اي اخرتها مع دكتور زفت دا وخرج
ملك: مالو دا
حور: مش عارفة شكلو متعصب
ملك: انا هروح انام شويا سلام وخرجت على اوضتها جري
حور: وانا هقعد لوحدي والله لنام ونامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد سعات ـــــــــــــــــ
الكل نزل واتغدو
سعاد: في واحد برا بيقول اسمو هيثم وعايز ياسين بيه
ياسين بغضب: دخلي مكتبي وانا جاي
ودخلو المكتب سوا وبعد شويا
ياسين يصوت عالي وكلو غضب: حووووووووور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)