- رواية حور ياسين الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم مي
رواية حور ياسين الجزء التاسع والثلاثون
رواية حور ياسين البارت التاسع والثلاثون
رواية حور ياسين الحلقة التاسعة والثلاثون
ياسين: ها مالك بقا زعلانة ليه
حور: مش زعلانة ولا حاجة
ياسين: حور متكدبيش عليا يا حور
حور: انا خايفة
ياسين: من اي بقا
حور: خايفة تسيبني وتجوز غيري
ياسين: ياسين اجوز غيرك اي انتي نسيتي اننا متجوزين اصلآ ولا اي وبعدين يا ستي انا بحبك انتي ومش شايف غيرك انتي ومش هحب غيرك انتي
حور: بجد
ياسين: ايوآ يا ستي بجد وبعدين مش عايز اشوفك زعلانة تاني ماشي
حور: اشطا
ياسين: الله يخربيتك يا ياسين الزفت انت عديتلي البت خلتيها بيئة زيك
حور بضحك: لا مش سيف بس ومحمد كمان
ياسين: اه هي كانت ناقصة
حور وقفت فجأة: يااااااااسين يااااااسين
ياسين: في اي يا حور انا واقف جنبك اهوو بتقولي اسمي بصوت عالي ليه
حور: عايزة ايس كريم وبلالين
ياسين بسخرية: لي واخد بنت اختي معايا ولا اي
حور: عشان خاطري طيب
ياسين: حور بطلي هبل انتي مش صغيرة
حور بزعل: كدا خلاص مش عايزة
ياسين بتنهيدة: حاضر يا حور تعالي اجبلك
ــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
في المطعم ايمان بغيظ: هما اتأخرو لي
سيف: وانتي مالك بقا
ايمان: هو اي اللي انا مالي احنا مش جايين مع بعض يبقا نقعد كلنا سوا
ملك: لا ملكيش دعوة انتي هما حرين
اسماء: خلاص بقا يا ايمان
ايمان: ماشي وسكتت
ادهم جاتلو رسالة فتحها: سيف بص كدا
سيف بص: ايوا بقا كدا تحلو
اسماء: هي اي اللي هتحلو
سيف: ها لا ولا حاجة
ملك: وريني كدا فونك يا ادهم
ادهم: نعم
ملك: بقولك فونك هو اي اللي نعم
ادهم: بعدين يا ملك سيف اتصل بي ياسين عشان نغير المكان او نروح عشان هنصحا بدري
سيف: يا عم اسكت بقا سيبنا قاعدين مرتاحين شويا
ادهم: طب اسكت انت دا الشغل خلاص هيحلو
ملك واسماء بشك: انتو بتكلمو عن اي
ادهم: بكرا تعرفو
ياسين جه هو وحور وقعدو وكانت حور ماسكة بلالين كتير سيف وادهم فضلو يضحكو
ادهم: عشنا وشوفنا بتمشي جنب واحدة ماسكة بلالين
ياسين: اخرس يا زفت
ادهم: طيب في مفاجأة
ياسين: اي هي
ادهم قرب منو وادلو الفون: بص كدا
ياسين: واخيرآ دا انا قلبي مكنش مرتاح طول ما هما بعيد عنا
حور: هما مين دول
ياسين: بعدين يا حور
حور بصت لي ملك واسماء: في اي
ملك واسماء بصوت واطي: منعرفش بس شكل موتهم هيبقا على ايدينا لو اللي في دماغنا حصل
حور: معلش بس انتو اتحولتو لي رية وسكينة كدا ليه
ملك: بت اسكتي انتي
حور: حاضر
ياسين: يلا نروح عشان نلحق نصحا بدري عشان نرجع القاهرة بدري كلهم قامو وياسين دفع الحساب وخرجو وركبو زي ما كانو رايحين
وبعد وقت وصلو كلهم و سيف وصل اسماء وايمان
ـــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
دخلو ياسين وملك وحور وادهم الاقصر حنان قاعدة
حنان: حبيبي احضرلكم العشا
ياسين: لا انا طالع انام يا امي
ادهم وملك وحور وسيف اللي لسة داخل: وانا
ضحكو كلهم سيف: معلش بس انا قولت وانا زيكم بس انتو كنتو بتكلمو عن اي
جنان: تتعشا ولا هتنام زيهم
سيف: لا طبعآ هنام يلا تصبحو على خير وطلعو اوضهم
ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وياسين في اوضتهم حور خدت لبس ودخلت خدت دش ولبست وخرجت وراحت نامت ياسين دخل خد دش وخرج وخد حور في حضنو نامو
ــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزل معادة حور وياسين
حور كانت بتحضر الشنط وياسين نايم
ياسين صحي: صباح الخير
حور: صباح النور
ياسين: بتجهزي الشنط
حور: ايوآ
ياسين: غريبة يعني اول تبقي بي النشاط دا
حور: محمد واسر وحشوني
اسر بغضب: حووووووور
حور بفزع: نعم
ياسين: مين دا اللي وحشك
حور: محمد و و و
ياسين: اي علقتي
حور: لا محمد واسر اخواتي يا ياسين
ياسين: محمد اخوكي ماشي انما اسر مش اخوكي واياكي تجيبي سيرتو تاني انتي فاهمة
حور: حاضر يا ياسين حاجة تانية
ياسين قام وسابها و خد لبس ودخل الحمام
حور دموعها نزلت و مسحتهم وكملت تجهيز الشنط
وبعد وقت حور خلصت ونزلت تحت كان ياسين خرج من الحمام ملهاش اتنهد بضيق وبيجهز
ــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــ
تحت الكل كان قاعد وحور نزلت وكان باين على وشها الزعل
حور: صباح الخير
الكل: صباح النور راحو حور قعدت جنب ملك وحنان
ملك: مالك يا حور
حور: مليش
ملك: متأكدة
حور: ايوآ متأكدة
حنان: حور جهزتي الشنطتك ولا زي العادة
حور: جهزتها يا ماما
سيف: اي دا حور هانم جهزت شنطتها بنفسها
ياسين نزل: اصلها مستعجلة وعايزة ترجع القاهرة
حنان: ليه يا حور
حور: عادي يا ماما اصلي اخواتي وحشوني
حنان: اخواتك هي مش هناء الله يرحمها عندها ولد واحد غيرك
حور: قصدي محمد واسر
حنان: ايوآ بس اسر مش اخوكي
حور: بس ماما الي مربية ولا اي وانتي ديمآ بتقولي الام هي اللي بتربي
حنان: صح يا حور يلا بقا عشان نفطر ونتحرك
الكل قام وقعدو على السفرة وبدأو يفطرو ومحدش فيهم اتكلم نهائي بعد وقت خلصو اكل وقامو
ياسين: سيف روح هات اسماء عشان نتحرك
سيف: حاضر بس مش اسماء بس اللي هتيجي
ياسين: عارف روح هاتهم
سيف: حاضر وقام مشي
ياسين: نزلتو الشنط ولا لسة
حنان: كلنا نزلنا الشنط خلاص
ياسين: تمام ومسك فونو وكان بيكلم حد وبيبتسم
حور كانت قاعدة هتموت وتعرف ياسين بيكلم مين
بعد نص ساعة سيف وصل وهما خرجولو
ياسين: سيف انت واسماء هتركبو مع ادهم ومل
وماما و حور وايمان معايا
الكل: تمام وركبو كلهم العربيات واتجهو لي القاهرة
وبعد سعات وصلو كلهم الاقصر ونزلو من العربيات
ياسين: يلا ادخلو
ادهم: يلا سلام انا هروح
ياسين: لا استنا هنطلع على الشركة
ادهم: ماشي يلا
حنان: يابني لما تستريحو الاول
ياسين: معلش يا امي في صفقة لازم تخلص النهاردة يلا ادخلو انتو سلام وركب العربية هو سيف وادهم واجهو للشركة
ـــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــ
حنان: يلا يا بنات اطلعو اوضكم انتو ارتاحو
البنات: حاضر وطلعو اوضهم حور اول ما دخلت الاوضة نامت وبعد ساعات كانو البنات صحيو وحنان كمان معادة حور ياسين وسيف وصلو البيت
ياسين: سلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
ياسين: اومال فين حور
ملك: لسة نايمة لحد دلوقتي
ياسين: غريبة يعني ان حور تنام كل الوقت دا انا هطلع اشوفها
حنان: ماشي يا حبيبي وهاتها وانزل عشان العشا
ياسين: حاضر
ــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
حور كانت نايمة وياسين دخل الاوضة
ياسين: حور حور حوووور
حور بفزع: ها في اي مين مات
ياسين: كل دا نوم اي بقالك سنين منمتيش
حور: اديني صحيت اهوو يا ياسين
ياسين: تمام هدخل اخد شور تكوني جهزتي عشان ننزل العشا جهز
حور: حاضر وقامت وياسين خد هدوم لي ودخل خد شور ولبس وخرج كانت حور غيرت ياسين كان واقف بيسرح شعرو وفونو رن ياسين رد
ياسين: الو
..: …………
ياسين: هههههه حاضر يلا هروح اكل انا سلام وقفل
حور كانت هتسألو بس سكتت تاني
ياسين: يلا يا حور
حور مردتش عليه وسابتو ونزلت وياسين فاكرها زعلانة عشان موضوع الصبح اتنهد بضيق ونزل
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
تحت الكل قاعدين على السفرة
ايمان: هنفضل مستنين الاميرة حور لما تنزل
حور وهي بتقعد: محدش قالك استانيني والله
حنان: خلاص يلا كلو وبعد وقت خلصو اكل وطلعو نامو وحور كانت متجاهلة ياسين خالص ومنال وصالح واحمد جم القاهرة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح ياسين راح الشغل وحور نزلت هي وحنان والبنات يجيبو شوية حاجات
وبعدين حور راحت الجامعة هي وملك
وياسين مسك فهد حبسو في المخزن من مخازن بتاعتو عشان يقول مين دي اللي معاه بعد ما عرف ان في حد بيساعدو عشان يخطف حور وايمان اللي خايفة ان فهد يعترف عليها وسيف واسماء اللي فرحنين وملك وادهم فرحنين خلاص ان خطوبتهم وكتب كتابهم قرب وحور بتكلم كل يوم محمد اخوها واتعلقت بي اووي واسر اللي يومو كلو شغل في شغل
وعدا الاسبوعين ومفيش حاجة جديدة حصلت وجه يوم خطوبة وكتب كتاب ملك وادهم والكل فرحان
ـــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضة ملك بتلبس هي و حور واسماء وكانو حطين ميكاب خفيف جدآ
الميكب ارتست: بجد مشاء الله قمرات
حور: شكرآ. الباب خبط دخلت حنان وياسين
حنان بدموع: مشاء الله زي الاقمر
ملك حضنت حنان وياسين قرب منها وحضنها وباس دماغها: الصغنن بتاعتي كبرت وهيتكتب كتابها ماتيجي كلسن لي ادهم وكتب الكتاب ونخرج نروح الملاهي
ملك بمرح: اشطا ياسطا يلا
ياسين: ياسطا في عينك قولت متقعدوش مع سيف بتتعدو منو
حنان: يلا بقا يا ياسين ونزلو وادهم كان واقف مبتسم لي حريتو مش مصدق انها خلاص هتبقا مراتو كمان شويا وقرب من ياسين وخد منو ملك
ياسين: مبروك يا صحبي
ادهم: الله يبارك فيك يا صحبي وخد ملك وقعدو في المكان المخصص ليهم واسماء وحنان وايمان ومنال وصالح واحمد ومحمد واسر وحور وسيف وياسين قاعدين على طربيظة واحدة
سيف لي اسماء: يخربيتك قمر كانت ناقصة هي تحطي مكياج ربنا يعدي اليوم دا عل خير
اسماء: هههه ربنا يهديك يا حبيبي
سيف: متضحكيش بتحلوي اكتر وانا مش عايز حد يشوفك ياريت تقعدي ومتتحركيش من جنبي
اسماء: اعتبرها غيرة
سيف: ايوآ هي غيرة فعلآ واسكتي بقا ومسك ايدها بتملك اكن بيقول لي الكل انها تخصو هو
اما حور قاعدة في نص بين ياسين ومحمد
حور لي محمد: ايوا بقا عل الاقمر
محمد: انا برضو صح
حور: ايوآ وعمالة بتبص شمال ويمين
محمد: هو انتي عليكي مراقبة ولا اي
حور: لا بدورلك على عروسة استنا
محمد بذهول: نعم بتعملي اي انتي جاية تخطبيلي
حور: اسكت انت بس
قطع كلامهم ياسين: المأذون وصل وقام والكل قام وراه وقعدو وبدأ عقد القران وانتها المأذون على كلمة
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم بخير
ادهم ساب ايد ياسين بسرعة وقام حضن ملك وفضل يلف بيها ادهم بصوت عالي: بحببببببببك
ونزلها: مبروك يا نور عيني انتي
ملك بكسوف: الله يبارك فيك
ياسين: حضن ادهم مبروك
ادهم: الله يبارك فيك
ياسين وسيف حضنو ملك اووي واشتغلت اغنية لي الاخوات ورأسو عليها هما التلاتة وكنا شكلهم ياخد الاقلب والعقل والكل كانو فرحنين
وبعدين رجعو قعدو على في اماكنهم تاني
جت طفلة بتجري عليهم: بابي بابي وجريت عليه
الكل بصدمة قامو وووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)