روايات

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الجزء السادس

رواية حور ياسين الجزء الثاني البارت السادس

رواية حور ياسين الجزء الثاني
رواية حور ياسين الجزء الثاني

رواية حور ياسين الجزء الثاني الحلقة السادسة

حور اتصدمت وعنيها قفلت ووقعت اغما عليها
ياسين سمع صوت حاجة اترزعت على الارض جامد بيبص لاقه حور واقعة على الارض قام بسرعة وشالها ونيمها على السرير وجاب برفيوم و حاول يفوقها وبعد دقيقتين فاقت حور
ياسين: حبيبتي مالك انتي كويسة تعالى البسي عشان نروح المستشفي بيكي
حور مسكت الفون: اي دا يا ياسين كمان متجوز عليا ولا وكمان عندك ولاد طلقني
ياسين: طلاق اي انتي اتجننتي ولا اي وبعدين ولاد مين ومتجوز مين هي الواقعة اثرت على دماغك
حور: مش دا فونك خد اهوو والرسالة اهييه
ياسين مسك الفون وشاف الرسالة
حور: مراتك دي ولا لا وكمان عندك ولاد
ياسين:……….
حور بدموع: طلقني يا ياسين

 

 

ياسين: انتي اتجننتي طلاق اي ورسالة اي انا معرفش حاجة عن الهبل دا ولو على الرسالة تلاقي حد بعتها بي الغلط يا حور فا اهدي كدا وبطلي هبل
حور: هبل ماشي يا ياسين
ياسين مسك الفون وؤكز في الرقم شويا
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــ
تحت بعد ما حور وياسين طلعو ادهم جه
حنان: عامل اي يا ادهم
ادهم: الحمدالله يا طنط هو فين ياسين
سيف: فوق يا خويا تعالى اقعد. ادهم قعد جنبهم بس لاحظ ان ملك مدايقة
ادهم: مالك يا ملك مدايقة ليه
ملك: ولا حاجة يا اللي بتكلم بنات الشركة كلهم
ادهم: دا عادي يعني كل كلامنا بيبقا عبارة عن شغل وتعليمات ينفذوها مش اكتر دا الطبيعي
حمزة: حصل احنا في شغلنا بنتعامل مع بنات
سلمي: بظيط كدا بيبقا كل كلمهم شغل وبس يا لوكا والله وبعدين اللي انتي وحور عملتو في سيف هيطلع عليكي ولا اي
حمزة: عندي فكرة
سيف: اي هي
حمزة: نعمل فيهم مقلب هنبعت من رقمي الجديد رساله لي ياسين واكيد حور هتشوفها عشان قاعدة جنبو
ملك واسماء وايمان: اشطا موافقين

 

 

حنان: لا بلاش احسن يتخانقو سوا واحنا مش ناقصين والله خناق هما يدوبك لسه حالهم هيتعدل
سيف: متخفيش بس طلع يا حمزة الفون
ادهم: ما بلاش ياسين مش بيرحم
حمزة: بطل خوف واسكت انت
ادهم: تمام انا برا المقلب دا مش ناقص انا عايز اتجوز مش عايز اتقتل
حمزة مسك الفون وبعت الرسالة
سيف: ها اتبعت
حمزة: واستلمها كمان
حنان: ربنا يستر من ياسين لو عرف
سيف: لا متخافيش هو كدا كدا هيعرف بس بعد ما يتربا على اللي مراتو عملتو فيا قومت اسماء عليا
ـــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وحور
ياسين مسك الفون وركز في الرقم شويا ياسين افتكر ان الرقم دا رن عليه قبل كدا افتكر مين صاحب الرقم
ياسين لنفسو: والله لوريك يا كلب انت
مسك ايد حور وخرج بيها من باب الاوضة
حور: في اي سيب ايدي كدا هتوديني فين
ياسين: مش كنتي عايزة تعرفي مين مراتي وولادي هوريهملك تعالى
حور: يعني الرسالة صح وانت كنت بتكدب عليا
ياسين مردش عليها وشد ايدها ونزل
ـــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
تحت قاعدين مش سامعين صوت شافو ياسين نزل هو وحور وساب ايد حور اللي قعدت جنب حنان وملك وهو قعد في النص ما بين سيف و حمزة
ياسين: امي عرفتي مش انا طلعت متجوز لا وعندي ولاد وكمان سايبهم
حنان بتوتر وخوف على حمزة وسيف: اي امتا دا
ياسين: اصلي جاتلي رسالة من مراتي اللي قاعدة جنبي واكيد هي مش بعتتلي الا لما يكون حد مشجعها ولا اي يا حمزة باشا ياترا بقا من ولادي اكيد سيف باشا وادهم بيه ولا ان غلط
حمزة: بص هو مش احنا

 

 

ياسين: يا راجل
سيف: ايوآ مش احنا
ادهم بضحك: طب نسمع الريكورد الحلو دا
الريكورد كان في صوت سيف ملك واسماء وحمزة وهما بيتفقو
سيف وحمزة واسماء وملك بصدمة: ها
ياسين: اي رأيكم
سيف: بص احنا كنا بنهزر والله صدقني
حمزة: اه والله بنهزر
ياسين: والهزار مع ياسين الصاوي بي موت وبما انكم اخواتي الصغيرين مش هيبقا موت بس هيبقا عقاب صغير كدا انتو الاربعة سيف وحمزة الاقصر كلو يتمسح ويتروق عايزو يبرق اسماء و ملك انتو الاتنين اعملو الاكل النهاردة ويبقا ميعجبنيش عشان الغي جوازتكم دي نهائي وانتو حرين
سيف: اومال لو مكناش اخواتك انا مستحيل اعمل كدا
ياسين: احسن برضو اهو الغي فرحك يا حلو
حنان: يابني مش كدا
ياسين: ماما لو سمحت متدخليش
حنان: بس يا ياسين ملك مبتعرفش تدخل المطبخ وكمان حمزة وسيف رجالة فا اكيد مش هيعرفو ينضفو
ياسين اللي عندي قولتو
سلمي: المهم يا ياسين انا هنقل بكرا لي الشقة بتاعتي

 

 

حمزة: واخيرآ الشقة جهزت
ياسين بجمود: طب جودي
سلمي: مالها جودي ما هي معايا ولما تعوز تشوفك هجبها ونقعد طول النهار
ياسين: تمام براحتك يا سلمي
ادهم: ياسين عايزك تمضي على الورق دا تبع الصفقة الجديدة ودي يمكن تسافر ليها
ياسين تمام سيب الورق وانا هخلصو بكرا قبل ما نروح خطوبة اسر وتاليا
ادهم: تمام ياسين فاضل بس اسبوعين على الفرح ولسة مجهزناش حاجة
ياسين: الترتيبات جاهزة مش ناقص حاجة
ادهم: بس
ياسين: مبسش انا جهزت وخلاص
ادهم: تمام
ياسين: انتو الاربعة لسة قاعدين يلا قومو
الاربعة قامو وراحو ينفذو اللي ياسين قال عليه
ادهم: انا همشي انا سلام
ياسين: خليك
ادهم: لا هروح انام سلام ومشي
حور: وانا طالعة انام
حنان: اطلعي حور طلعت وياسين استأذن وطلع وراها
ــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــ
حور طلعت فونها كان بيرن ردت وياسين دخل الاوضة. قعد على الكنبة لحد ما تخلص كلام مع اخوها
حور: الو يا قلب اختك عامل اي
محمد: تمام يا روحي انتي عاملة اي
حور: الحمد الله

 

 

محمد: طيب اجي اخدك النهاردة بكرا الخطوبة
حور: لا هاجي بكرا مع ياسين والعيلة
محمد: ليه ما اجي اخدك النهاردة
حور: خلاص بقا بمرا هاجي المهم هتلبس اي انت
محمد: بدلة اكيد
حور: تمام ياريت يبقا شكلها حلو عشان تخرج من خطوبة اخوك بي عروسة
محمد: انتي سعات بتقلبي لي خاطبة مش عارف ليه
حور: بس يلا انت مش عارف مصلحتك
محمد: ماشي يلي عارفة مصلحتي عايزة حاجة
حور: لا سلامتك سلام وقفلت
حور: ياسين
ياسين: خير يا حور
حور: متزعلش بس حط نفسك مكاني
ياسين: حور انتي بتيجي تكحليها بتعميها بي كلامك
حور: طيب هتفضل زعلان
ياسين: مقدرش ازعل من بنوتي اللي بحبها وبعدين اتجوز غيرك دا اي انتي عندي بي الدنيا كلها سرقتي قلبي و عقلي وعيني مبقتش شايف غيرك ولا قلبي هيحب غيرك انتي وبس وبعدين مش الشرع محلل اربعة اتجوز تاني ازاي
حور: نعععععم
ياسين: الشرع محلل اربعة انتي الاولة والتانية والتالتة والرابعة وقفلت قلبي على كدا

 

 

حور: ربنا يديمك ليا يارب المهم ياسطا سامح العيال الغلبانة اللي تحت دول ملهمش في البهدلة
ياسين: ياسطا…. عيال… بهدلة… بت انا مش قولتلك متقعديش مع سيف كتير الله يخربيتك يا سيف الزفت
حور: خلاص بقا يلا ننزل
ياسين: يلا يا ختي يلا
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ.
في المطبخ اسماء كانت واقفة بتعمل الاكل بكل شطارة وملك قاعدة بتقطع الطماطم
اسماء: خلصي يا ملك كل دا بتقطعي في دول
ملك: يووووه وانا من امتا بعرف اعمل حاجة يعني
اسماء: ودا غلط لازم تتعلمي كل حاجة
ملك: اه ان شاء الله
اسماء: طيب اخلص تقطيع بسرعة
وكملت اسماء عمايل الاكل
ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
في دور الاول كان سيف ومحمد بيروقو
سيف: بقا دي اخرتي ياربي منك لله يا اللي في بالي
حمزة: يارب يسمعك انا معرفش انا اي اللي جبني هنا

 

 

حنان: ههههههه شكلكم يضحك اوووي
سيف: ينفع كدا يا ماما
حنان: قولتلكم بلاش ياسين يلا كملو و سابتهم وخرجت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
سلمي: بتضحكي على اي يا ماما
حنان: شكل سيف وحمزة يموت من الضحك
سلمي: والله يستهلو
ياسين وحور نزلو قعدو جنبهم
حنان: شوفتهم
ياسين: سيبيهم يستهلو كل خير
ايمان فونها رن قامت من جنبهم وطلعت اوضتها
جودي: بابي
ياسين: قلب بابي
جودي: انا همشي بكرا مع ماما وانا مش عايزة امش
ياسين: خلاص خليكي قاعدة معايا
جودي: مش هينفع اسيب مامي لوحدها صح
ياسين: صح يا جودي
جودي: اي رأيك انت تجوز ماما بدل حوري ونقعد كلنا سوا هنا وكدا انا مش هروح مع ماما بعيد عنك
سلمي: جووودي اي اللي بتقولي دا يلا اطلعي اوضتك وابقا اسمعك تكلمي كدا تاني عشان اضربك
جودي عيطت وياسين ادايق من زعيق سلمي لي جودي
ياسين: لمرة المليون متزعقيش ليها تاني كدا
سلمي: انت مش سامع كلامها
ياسين: دي طفلة
ياسين لي جودي: قلب بابي اي رأيك تروحي مع ماما وكل يوم اكون عندك واوديكي الحضانة واروحك تاني
جودي: ماشي يا بابي
ـــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

عند ايمان بتكلم في الفون
ايمان: الو يا فهد ها عملت اي
فهد: الورق جاهز هنفذ النهاردة او بكرا
ايمان: تمام بس انتو هتسفرو فين
فهد: ملكيش دعوة انتي واستني مني مكالمة وقفل
ايمان نزلت تحت وكان قاعدين
ايمان: ياسين ممكن اكلمك لوحدنا
ياسين: تمام تعالي المكتب
ودخلو المكتب
ايمان: فهد هينفذ االنهاردة او بكرا خلي بالك من حور
ياسين: تمام يا ايمان اي جديد عرفيني
ايمان: اوك وخرجت من المكتب وياسين فضل قاعد يفكر هيعمل اي في فهد
ـــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما فهد دخل مكتبو هو و ايمان سيف وحمزة خلصو وخدو دش وقعدو
اسماء: احنا خلصنا الاكل يلا بقا ناكل
سيف: ياريت فين ياسين بيه
ايمان: في المكتب
حمزة بصلها عرف ان فهد كلمها
حور: هروح اندي واجيى
حنان: تمام ماشي يا حور روحي حور قامت وراحت المكتب وخبطت
ياسين: تعالي يا حور
حور دخلت: عرفت ان انا ازاي
ياسين: انتي بتخبطي ولا اكنك بطبلي لي فرح
حور: طيب يلا عشان ناكل
ياسين: حاضر يلا وقام
وخرجو سوا وقعدو على السفرة

 

 

ياسين: بجد الاكل طعمو جميل جدآ
حنان: فعلآ واكيد اسماء هي اللي عملاه
اسماء: انا وملك عاملينو سوا
سيف: بتكدبي ليه كلنا عارفين ان ملك مبتترفش تعمل شاي فا هتعمل اكل
وعدا اليوم على كدا بعد ما خلصو اكل طلعو نامو في اوضهم وكان ياسين وايمان وحمزة اللي ايمان حاكتلو خايفين على ان حور تتأذي
ـــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضة ياسين وحور حاضن حور اووي
حور: ياسين في اي
ياسين: مفيش حاجة ونامي يا حور عشان بكرا خطوبة اسر وكمان بكرا ورانا مشوار صغير
حور: حاضر وفعلآ نامت
وياسين نام بس بعد تفكير طويل لي سعات
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــ
تاني يوم ياسين صحي ملقاش حور ودور عليها ملقهاش وكان في دم كتير على الارض وحور مرمية على الارض جنب الدم والسكينة ياسين قرب منها فضل يفوقها مش بتفوق ياسين بعياط وبصوت عالي: حووووووووور وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى