روايات

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية حور ياسين الجزء الثاني البارت الثالث

رواية حور ياسين الجزء الثاني
رواية حور ياسين الجزء الثاني

رواية حور ياسين الجزء الثاني الحلقة الثالثة

ادهم وسيف قعدو بعيد سيف: معلش بس هو انت ماسك علينا زلة ولا حاجة
ياسين: ايوآ
سيف: ياعم ارحمنا احنا مكتوب كتابنا والله حد يقنعو
قطعهم صوت عالي وزعيق جاي من برا اوضة السفرة الكل قام بسرعة وخرجو برا
ياسين وسيف وادهم وسلمي بصدمة: انت
سلمي جريت عليه: حبيبي واحشني اووي والله
جودي: حمزة وجريت عليه حضنتو
حمزة: روح قلب حمزة انتي
حمزة سلم على ادهم وسيف وياسين
ياسين للكل: حمزة اخو سلمي التوأم
حنان: نورت يا بني
حمزة: ربنا يخليكي يا طنط
سلمي: انت اي اللي نزلك
حمزة: ياسين باشا بعيد عنك
ملك بمرح:اخويا دا مسيطر والله
ادهم بغيرة بص لي ملك بصة خرستها
ياسين: تعالو ورايا على المكتب
حمزة: لا انا جعان اكل الاول

 

 

حنان: احنا كنا هنتغدا اصلآ يلا تعالى معانا
حمزة: حبيبتي والله بتفهمي فين بقا الاكل
سلمي: ديمآ همك على بطنك كدا
حمزة: انا ظلمني والله
ايمان بغيظ: شخصية رخمة
حمزة بصوت واطي: شكرآ يا قمر
ياسين: انتو كنتو بتتخنقو ليه
حمزة: خبط فيها بي الغلط زعقتلي وهزقتني وصوتها عليي معرفش ليه
ايمان: والله ما هرد على واحد زيك
حمزة: وانتي طولي اصلآ
ايمان بصتلو بي قرف وسابتو وقعدت على السفرة
وكلهم قعدو على السفرة برضو وبعد وقت خلصو اكل
ايمان بتصنع: ها هنخرج امتا نعمل شوبنج
سلمي: ليه هو انتي هتروحي معانا
ايمان: ايوآ لو مش حبين بلاش
اسماء: لا طبعآ هتيجي معانا هنفكر ونخرج
سيف: هاجي معاكو
ادهم: وانا
حمزة: يعني هي جت عليا وانا كمان
ياسين: طب خلصو
سيف: ليه انت هتيجي معانا
ياسين بسخرية: دا لو حضرتك مش عندك مانع يعني
حنان: لو خلصتو: مناقرة كلو وانتو ساكتين
بعد وقت خلصو اكل
ياسين: يلا اطلعو اجهزو
الكل: تمام وطلعو
ــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ

 

 

عند ياسين طلعو هو حور وحور لبست وجهزت وياسين كمان جهز حور واقفة قدام المرايا بتحط روج
ياسين بعصبية: حور انتي بتحطي اي امسحي الاقرف دا مش ناقصة هبل هي
حور: ياسين بالله عليك متقفلهاش في وشي وخليني احط هو روچ بس والله
ياسين: لا يا حور اخلصي
حور: بس يا ياسين
ياسين: براحتك خمس دقايق كمان واقول مفيش مرواح في حتة انتي حرة يا روحي
حور مسكت منديل: اوووف دا انت رخم
ياسين: نعم انا اي يا ختي
حور: مش انت مش انت
ياسين: اه بحسب
حور: لا متحسبش
ــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
ايمان نزلت ومكنش لسة حد نزل غير حمزة اللي مطلعش اصلآ هو وادهم
حمزة: اي الاقمر دا بقا
ايمان: وانت مالك دا انت رخم اووي
حمزة ببرود: على فكرة عيب تشتمي جوزك المستقبلي
ايمان: جوز بط يا خويا قال جوزي قال انت اهبل يلا
حمزة: انتي طولي اصلآ ابصلك يا بت انتي
ايمان: ولاا.. والله ازعلك ايوآ انا مش كيوت زي بنات برا يا روح مامي انت
حمزة ببرود: عرفتي منين اني انا روح مامي فعلآ انا ماما الله يرحمها كانت بتحبني اووي وروحها فيا
ايمان لسة هترد عليه اسماء وسلمى وسيف وملك نزلين على السلم
اسماء: في اي
ادهم: تعالو اتفرجو مسلسل حلو اووي بيتخانقو من اول ما شافو بعض مشاء الله
سلمي: نهار اسود كل اللي في المسلسلات اللي بيتخانقو سوا بيتجوز بعض
ملك بضحك: هههههه ايوآ صح بس تصدقي ليقين على بعض مشاء الله
حمزة: منا بقول كدا من الصبح
سلمي بذهول: بتقول اي
حمزة: ان انا وهي ليقين على بعض واننا نتجوز
سارة: ولا هضربك والله قال نتجوز قال كتك الاقرف عيل رخم

 

 

سلمي: نهار اسود حمزة بيترفض من بنت لا وكمان هزقتو دا انتو هتبقو نكتة لو اتجوزتو والله
حور نزلة بتجري ياسين اتعصب من ان حد يشوفها وهي بتجري كدا مسك ايدها جامد
حور بصوت واطي: في اي
ياسين: بتجري لي يا حور
حور: عادي
ياسين: حور انتي مش صغيرة امشي بي عقل شويا
ملك: انتو بتقولو اي لبعض
ياسين: وانتي مالك انتي
ادهم: اتكلم معاها احسن من كدا لو سمحت
ملك: حبيبي يا قرة عيني انت
ياسين: حرف كمان واقول مفيش افراح ليكو
ادهم: لا وعلى اي الطيب احسن
ياسين: انا بقول كدا برضو
خرجو كلهم من الاقصر ركبو العربيات
ادهم وملك وسيف واسماء عربية وسلمي وحور وجودي وياسين عربية وحمزة خد ايمان في عربيتو
ايمان: شكرآ
حمزة: على اي
ايمان: انك ركبتني في عربيتك
حمزة: لا ياستي العفو اي رأيك نبقا صحاب
ايمان: انا وانت
حمزة بسخرية: لا انا وانتي والقاهرة بس
ايمان: بطل تريقة لو سمحت
حمزة: ها طيب قولتي اي
ايمان: لا
حمزة اكنو مسمعش لا: اشطا صحاب
ايمان: دا انت مجنون والله
حمزة: انا يا بنتي
ايمان بضحك لي اول مرة من قلبها: ايوآ يا ولدي
حمزة ضحك معاها وفضلو يهزرو
ـــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
في عربية ياسين
جودي: بابي انا عايزة شكولاتة
سلمي: جودي ها قولت اي
ياسين: سلمي سبيها لو سمحت ووقف العربية قدام سوبر ماركت ياسين: قلب بابي تعالي يلا
سلمي: ياسين متجبلهاش حاجة
ياسين: ملكيش دعوة قلب بابي اللي هي عايزاه يجيلها
سلمي: مدلعهاش ي ياسين

 

 

ياسين: ملكة بابي تدلع براحتها ملكيش دعوة انتي لو سمحت يا سلمي
سلمي: اوووف ماشي يا ياسين براحتك. ياسين خد جودي ونزلو من العربية ودخلو السوبر ماركت
حور: خلاص يا سلمي متديقيش
سلمي: حور لو سمحت متدخليش انا وهو حرين
حور بستغراب من طريقة كلامها: تمام انا اسفة
سلمي: حور بجد اسفة انا بس ادايقت شويا مينفعش يدلع جودي كدا الدلع زيادة غلط
حور: عادي ولا يهمك
ياسين جه وركب العربية وكان معاه شنطتين فيهم شيبس وبيبسي وشكولاتات وحاجات حلوة كتير
جودي: مامي بابي جابلي حاجات كتير اووي بصي
سلمي: ماشي يا جودي
ياسين ساق العربية تاني
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــ
عند مول كبير جدآ وصلو عربيتين حمزة وادهم ونزلو
ادهم: اومال فين ياسين المفروض كان وصل قبلنا
سيف: هرن عليه ثواني وطلع فونو ورن عليه
سيف: اي ياياسين انت فين احنا وصلنا
ياسين: خمس دقايق واكون قدامكم
سيف: تمام سلام وقفل
ادهم: اي
سيف: خمس دقايق ويكون وصل
ايمان: هنروح احنا والبنات سوا ولا اي
ملك بسفزاز: خليكي انتي هنا
ايمان بزعل: تمام ماشي
حمزة: اي رأيك نتمشي في المول الكبير دا
ايمان: تمام
حمزة: يلا ومشيو سوا
بعد ما مشيو اسماء: ملك لي قولتي كدا ايمان بدأت تتغير لي زعلتيها
ملك: تتغير دا على اساس انك مش عارفة اختك يعني
اسماء: ايوآ بدأت تتغير قطع كلامهم وصول ياسين
ادهم: انتو كنتو فين

 

 

ياسين: ملكش دعوة يلا عشان البنات يشوفو هيشترو اي ونخلص
حور: لا ما انتو مش هتيجو معانا انتو هتفضلو في الكافي المول واحنا هنخلص وهنروح ليكم
ياسين: لا طبعآ
حور: بالله عليك يا ياسين لو انتو جيتو معانا احنا مش هنعرف نشتري حاجة
ياسين بضيق: ماشي يا حور لما نشوف اخرتها لو حصل حاجة رني عليا تمام
حور: حاضر يلا يا بنات البنات اتحركو سوا وياسين وادهم وسيف قعدو في الكافي
ياسين: اومال فين ايمان وحمزة
ادهم: ملك كسفت ايمان وحمزة خدها وراحوا يتمشو شويا في المول
ياسين: تمام وقعدو يتكلمو سوا
ــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حمزة بيتمشا هو ايمان سوا
حمزة: اي رأيك تحكيلي اللي مدايقك وليه انتي مش قريبة منهم
ايمان: مش عايزة اتكلم
حمزة: ليه احنا مش صحاب
ايمان: صحاب اي احنا لسة عارفين بعض من كام ساعة
حمزة: يبقا صحاب ها بقا احكيلي
ايمان: انا هتكلم عشان عايزة اتكلم عشان بجد هموت
حمزة: بعد الشر عليكي ها انا سمعك اتكلمي
ايمان: وعد الكلام دا ميتقلش لي حد
حمزة: وعد اخلصي بقا
ايمان: تمام بص انا والله مش واحشة انا مش بكره حد بس ماما طول عمري تقولي ان ياسين ليا انا ومن حقي انا وخلتني متحولة بقيت بكره حور عشان قريبة من ياسين وهو بيحبها خلتني شخصية واحشة اووي طول عمري وانا بسمع الكل بيحب اسماء وبابا بيقول انا مليش غير اسماء وانتي فاشلة وعمرك ما هتنجحي في حاجة اسماء بابا لحقها ماما مأثرتش فيها اووي انما انا سابني ماما تعلمني الحقد والكره اتجاه حور واي حد يقف في طريقي انا مكنتش كدا والله يا حمزة انا كبرت لقيت نفسي لوحدي رغم اني الكل حوليا و……… وحكتلو كل حاجة لحد ما قبل فهد
حمزة: طب اي رأيك تتغيري بس بجد
ايمان: حتى لو اتغيرت هتفرق اي والكل كراهني
حمزة: هتفرق ومحدش بيكرهك هما واخدين على انك الشريرة ديمآ اي رأيك تتغيري في كل حاجة
ايمان: ازاي دا
حمزة: اولآ كدا انتي بتشتغلي اي
ايمان: انا خريجة كلية محاسبة وادارة اعمال
حمزة: اشطا اوووي اي رأيك تشتغلي
ايمان: اهلي مش هيرضو
حمزة: ليه
ايمان: عشان معندناش بنات بتشتغل لما تبقا تتجوز تبقا تعمل اللي هي عايزا لما يكون جوزها موافق
حمزة: اشطا اي رأيك تتجوزيني

 

 

ايمان: هههههه بطل هزار
حمزة: مش بهزر نتجوز لمدة مؤقتة تكوني اتغيرتي فيها و بدأتي تشتغلي واسستي مستقبل ليكي وبعدتي عن كل الزن والهبل دا وتعترفي لي ياسين بكل خططك مع فهد ها اي رأيك
ايمان: صراحة مش عارفة بس اكيد لا ياسين ممكن يقتلني
حمزة: متخفيش انا معاكي
ايمان: ليه
حمزة: يمكن عشان عايزك تتغيري وتبقي احسن
ايمان: طيب يلا نرجع ولا اي
حمزة: يلا
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
عند البنات فضلو يدخلو محل ويخرجو واشترو حاجات كتير جدآ
جودي: مامي هي حوري هتشتري فستان وتجوز بابي
سلمي: ايوآ يا جودي
جودي: مش انتي مامي وهو بابي يبقا انتي اتجوزي بابي وحوري تجوز اي حد تاني وكدا يبقا بابي ومامي سوا وتودوني كل يوم الحضانة زي صحابي
سلمي: جودي كدا عيب وبعدين ياسين مش بابي انتي فاهمة دا اونكل ياسين صاحب بابي هو مش بابي الحقيقي تمام وبعد كدا تقوليلو يا بابي ولو سمعت الكلام دا تاني انتي حرة
جودي بعياط: حاضر يا مامي
سلمي: يلا يا بنات كفاية اوووي النهاردة ولا اي
حور بزعل: يلا وسابتهم ومشيت
اسماء: مال حور
ملك: مش عارفة يلا
وراحو الكافي.
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
ياسين: هما اتأخرو كدا ليه
حمزة: احنا جينا اهووو
ادهم: فاضل البنات
ملك: واحنا اهوو
ياسين شاف حور مدايقة وجودي زعلانة
ياسين: في اي
محدش رد
ياسين: جودي مالك
جودي بصت لي سلمي: مليش يا اونكل

 

 

ياسين: اونكل اي فين بابي
حور: انا هروح استناكم في العربية
ياسين مسك ايدها: هنخرج سوا اهو وانتي ياسلمي كلمنا هيبقا في البيت يلا
كلهم ركبو العربيات وسلمي اصرت تاخد جودي وتركب مع جمزة
ـــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في عربية ياسين
ياسين: في اي انتي كمان
حور: مفيش
ياسين: حور اوعي تكوني كلمتي سلمي في ان جودي بتقولي يا بابي
حور بعصبية: انا مقولتش حاجة هو كل حاجة قولت وزفتي انتو اي بقا
ياسين بعصبية اعلا: حوووور صوتك
حور بصويت: ياااااااسين حاااااااسب ووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى